10cc benzinli uçak motoru tavsiyeniz

Kemal bey selamlar.Keşke biraz daha ayrıntı verseymişsiniz daha iyi yardımcı olabilirdik.Öncelikle şunu belirtmek isterim ki benim benzinli motorum hiç olmadı dolayısıyla yönlendirme yapmam doğru olmaz.Ancak modelci büyüklerimden öğrendiğim kadarıyla hepsinin ortak söylediği şey: benzinli motor tercih edilecekse en az 20cc olması gerektiği.Modelci bir ağabeyimin Piper Cub'ı vardı sanıyorum 46'lık sınıfı büyüklüğünde. 9cc Benzinli motor ile uçurmaya çalışıyordu.Aramızda tecrübesine ve bilgisine güvendiğim çok bilgili,tecrübeli büyüklerim olmasına rağmen bir türlü dikiş tutturamadılar motora üstelik her türlü opsiyonları denemelerine rağmen.Kıssadan hisse her 10 kalkışın 9 u motor stopuyla sonuçlanıyordu.Bilin istedim.

Bu arada ben de OS 55AX-II kullanıyorum ve motorumu çok seviyorum.Eğer ki motor uçağa göre zayıf değilse(uçağınızın ne olduğunu bilmeden kestiremiyorum), iğne ayarları,yakıt beslemesi,hava kaçağı,kullanılan yakıtın durumu,pervane,buji düzgünse bir de rodajı güzel yapılmış ve temiz kullanılırsa sizi üzmeyecek bir motor.Phoenix Tiger 3 46-55 Uçağımda kullanıyorum.Pervane olarak APC 12x6, Buji OS No:8 ve Yakıt olarak Merlin %5 Nitro(%18 Castor Oil & Synthetic) kullanıyorum.Kolay gelsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kemal-Lütfi UZER
Tavsiyeler çok yerinde. Yakın zamanda benzin motorları üzerine biraz kafa yordum, araştırmalar yaptım; sonuç hep aynı yere çıkıyor. 20 cc'nin altındaki benzin motorları, deneyimli modelcileri bile çileden çıkarabiliyor. Pervane değişimi çok büyük fark yaratıyor, bunu denemeden illa da benzinli olması lazım dememeli. Geçen yaz, 3.2 kg Seagull Pilatus PC-6 üzerinde kullandığım aynı motorun (55AX), pervaneyi değiştirince çok farklı performanslar verdiğini gördüm. Benim ihtiyacımı 12X7 gördü mesela...
Bir de uçağın bir resmi, toplam ağırlığı vb. veriler olursa daha sağlıklı tavsiyeler verilebilir...:saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Kemal-Lütfi UZER
Teşekkür ederim bilgileriniz için şuan burdan anladığım kadarıyla benzinli uçak şimdilik askıya almış bulunmaktayım. 55ax ile zorlanarak kalkıyor. Hover yapamasa da tona loop atıyor idare edeyim şimdilik bende kendimi geliştirene kadar .
Uçağım da foto koyayım sizler için.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Merhaba, ben asagida linkini vermis oldugum motoru kullaniyorum ve oldukca memnunum. Ayni hacimdeki alkol motor ile benzinli motor arasinda ciddi bir (ayni cap ve hatve olculerindeki pervane ile) son devir farki olusmakta buda cekis kuvvetinde dusukluk olarak yansimakta, ayrica ayni ebattaki alkol motora gore agirlik dezavatanji da mevcut (+atesleme unitesi) zaten problemin mevcut motorun kullanmakta oldugun ucagi zar zor ucurmasi eger ayni hacimde benzinli bir motora gecis yaparsan cekis kuvvetin dusecegi icin ucagin hic ucuramayabilirsin. Bize biraz ucagin hakkinda bilgi verebilsen mesala ucus agirligi nedir? biz de ona gore yardimci olalalim. Kucuk hacimli benzin motoru hakkinda sormak istedigin bir sey varsa elimden geldigi kadar cevaplamaya calisirim.

NGH GT9 pro incelemesi


 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
55ax'e takılabilecek her türlü pervaneyi takıp akrobasi yapmış biri olarak nokta atış cevap vereceğim. Maksimum torku optimum gaz tepkisi de sağlayacak şekilde APC 13x4 pervane ile aldım. Başka marka model pervane düşünmeyin. Yazın OS No.8, kışın OS No. 3 buji kullandım. Yakıt olarak da wildcat premium %10. Nitroyu %25 yapsak belki bir ihtimal APC 13x4W pervaneyi de randımanlı şekilde kullanmak mümkün olabilir, denemedim ama gerek olacağını sanmıyorum zira nitro oranı da yakıt fiyatı üstünde ciddi bir maliyete sahip.
55AX ile demediğim pervaneler: 11x8, 12x6, 12x7, 12x8, 12.25x3.75, 13x4, 13x4W, 14x4W. 13x4'te kararlı rölanti, akrobasi için çok kritik olan hızlı gaz tepkisi, ideal kafa sıcaklığı, maksimum tork gibi kriterlerimde en ideal noktayı bulmuştum. Pervanede profil ve kalite çok önemli. APC kullanın. Kavan, Masterairscrew'dan uzak durun. Bunları da denedim. Pervane çok esnek olduğu için güç kaybı muazzam hissedilir seviyede. Topflite'ın ahşap pervanelerini de denedim ama pervane apc'ye göre daha hafif olduğundan düşük devirde kararlı bir rölanti tutturmak daha zordu.
Akrobasi için 20cc benzin motoru kritik eşik. Bunun altındaki benzin motorları ağırlık/güç anlamında bir nitro motora göre dezavantajlı. Gerçi bu bilgim 10 sene öncesine ait, yeni ürünlerde durum farklıysa yanılıyor olabilirim ama fiyat ve performans anlamında benzinlinin ön plana geçebileceğine pek ihtimal vermiyorum. Bu arada 55ax ile unlimited 3d yapabilmek için toplam uçuş ağırlığının 2.5kg altında olması lazım. Muhtemelen 3kg civarına kadar da tatminkar sportif bir uçuş sağlanabilir.
 
55ax'e takılabilecek her türlü pervaneyi takıp akrobasi yapmış biri olarak nokta atış cevap vereceğim. Maksimum torku optimum gaz tepkisi de sağlayacak şekilde APC 13x4 pervane ile aldım. Başka marka model pervane düşünmeyin. Yazın OS No.8, kışın OS No. 3 buji kullandım. Yakıt olarak da wildcat premium %10. Nitroyu %25 yapsak belki bir ihtimal APC 13x4W pervaneyi de randımanlı şekilde kullanmak mümkün olabilir, denemedim ama gerek olacağını sanmıyorum zira nitro oranı da yakıt fiyatı üstünde ciddi bir maliyete sahip.
55AX ile demediğim pervaneler: 11x8, 12x6, 12x7, 12x8, 12.25x3.75, 13x4, 13x4W, 14x4W. 13x4'te kararlı rölanti, akrobasi için çok kritik olan hızlı gaz tepkisi, ideal kafa sıcaklığı, maksimum tork gibi kriterlerimde en ideal noktayı bulmuştum. Pervanede profil ve kalite çok önemli. APC kullanın. Kavan, Masterairscrew'dan uzak durun. Bunları da denedim. Pervane çok esnek olduğu için güç kaybı muazzam hissedilir seviyede. Topflite'ın ahşap pervanelerini de denedim ama pervane apc'ye göre daha hafif olduğundan düşük devirde kararlı bir rölanti tutturmak daha zordu.
Akrobasi için 20cc benzin motoru kritik eşik. Bunun altındaki benzin motorları ağırlık/güç anlamında bir nitro motora göre dezavantajlı. Gerçi bu bilgim 10 sene öncesine ait, yeni ürünlerde durum farklıysa yanılıyor olabilirim ama fiyat ve performans anlamında benzinlinin ön plana geçebileceğine pek ihtimal vermiyorum. Bu arada 55ax ile unlimited 3d yapabilmek için toplam uçuş ağırlığının 2.5kg altında olması lazım. Muhtemelen 3kg civarına kadar da tatminkar sportif bir uçuş sağlanabilir.
Teşekkür ederim böyle detaylı bilgiler için şuan elimde 4 tane graupner 12x7 2 tane pjg 12x8 2 tane pjg 13x7 aldım vaktiyle daha yeni yeni uçuşlara başladım tartacak imkan bulamadım. Ama bilgileriniz için hepinize cok teşekkür ederim
 
Geçmiş olsun. Bu tarz durumlar can sıkıcı oluyor. 1-2 saat önce, şuan 80 dolar olan biricik escmin bec devresi bozuldu. Toplam uçuş süresi 1 saat bile yok. Sıfır almıştım iki sene önce.

Bu tarz durumlarda elden birşey gelmiyor. Moral bozmamak lazım. İnşallah motorda sorun yoktur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kemal-Lütfi UZER
Geçmiş olsun. Bu tarz durumlar can sıkıcı oluyor. 1-2 saat önce, şuan 80 dolar olan biricik escmin bec devresi bozuldu. Toplam uçuş süresi 1 saat bile yok. Sıfır almıştım iki sene önce.

Bu tarz durumlarda elden birşey gelmiyor. Moral bozmamak lazım. İnşallah motorda sorun yoktur.
Öncelikle geçmiş olsun diyorum.
Motora gelicek olursak da egzoz parçalanarak gövdeden ayrılmış motor toprak içinde idi. Icerisine taş toprak çekmiş söküp temizlik yapıcaz ama umudum pek yok açıkçası motor olsa bile egsoz gerekicek ve uçak ciddi çekilde tamir görecek. Bu işlemlere başlarsak yeni bir konu açarım inşallah.
 
Neden oldu peki??? Kanat borusu kısa mıydı? Unutuldu mu? Çok yüksek g oluşturan bir hareket mi yaptın?
Evet kanat borusu olması gerekenden kisaymis sanırım ikinci el almıştım. Toplamda 4 uçuş yaptım. Tona loop hepsine korkusuzca girmiştim. Ancak 4. Uçuşta loop a girerken sol kanat infilak etti ne yazık ki.
 
  • Şaşırdım
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Üzüldüm, geçmiş olsun! Kırım bu işin maalesef olmazsa olmazı. Bence bu uçağı artık tamir etmeye falan uğraşma. Gövdenin ön tarafı tamamen dağılmış. Arka tarafında da hasar vardır. Kanadın biri zaten havada dağılmış, diğerinde de olmaması mümkün değil. Motorunu ise, içine gitmiş olabilecek toprak, taş parçacıkları piston ve gömleğe zarar vermemesi için, içini temizleyene kadar kesinlikle pervaneyi falan çevirme. Bir de bu tür ağır kırımlarda motorun şaftında eğilme olabiliyor. Başlangıçta farkına varılmıyor, ama daha sonra pervaneyi çevirirken anlaşılıyor. Ben yıllar önce 4 zamanlı Magnum 52 motorumda yaşamıştım. Düzeltip eski haline getirmek mümkün olmamış, yeni krank almıştım.