115 cm tekne

Tekne inanılmaz güzel görünüyor. Ben bu tekneyle alakalı bir kaç durumu merak ediyorum. Üst ve alt kabuk ayrı ayrı mı yoksa yapışık mı geliyor? İki kabuğun birbirine yapıştığı noktayı boydan boya fitil ile kapatıyorlar ve nasıl bir fitil olduğunu merak ediyorum. Birde üst kapaktan su girmesini nasıl engelliyorlar ve üst kapağı nasıl bir aparatla kapanır açılır hale getiriyorlar acaba?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa YILDIRIM33
Tekne inanılmaz güzel görünüyor. Ben bu tekneyle alakalı bir kaç durumu merak ediyorum. Üst ve alt kabuk ayrı ayrı mı yoksa yapışık mı geliyor? İki kabuğun birbirine yapıştığı noktayı boydan boya fitil ile kapatıyorlar ve nasıl bir fitil olduğunu merak ediyorum. Birde üst kapaktan su girmesini nasıl engelliyorlar ve üst kapağı nasıl bir aparatla kapanır açılır hale getiriyorlar acaba?
Merhaba, alt ve üst kabuk yapışık geliyor, yapım esnasında yapıştırılıyor tahminimce, birleşim noktası kaliteli bir işçilikle yapıştırıldığı için fitile gerek duyulacağını zannetmiyorum. Boya aşamasında güzel bir zımpara ve macun işlemi yapıldığında daha hoş bir görünüme kavusacaktır.
üst bakım kapağı noktasında bende düşüncedeyim :D bir iki fikir var kafamda ama tam yoğunlaşıp denemem gerekli.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Maşallah küçük balina yavrusu :thumbup::heartxf:
Maşallah küçük balina yavrusu :thumbup::heartxf:

Mehmet abim valla bende bukadar büyük beklemiyordum:) Aldığım ekipman içinde küçücük kalacak, hareket bile etmeyecek gibime geliyor :D

Yani şu pervane, bu ebatı hareket ettirecek :D

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Pervane evet hasarlı çok da iyi birşey değil, elinde varmış kargonun içine atmış satıcı sağolsun :) ebat tercihi için bir numune olur bana.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Tekrardan merhaba, Emre arkadaşımızın da dediği gibi, bakım kapağını nasıl bir sistemle kapatabilirim? Önerisi olan var mı acaba?
 
Tekrardan merhaba, Emre arkadaşımızın da dediği gibi, bakım kapağını nasıl bir sistemle kapatabilirim? Önerisi olan var mı acaba?
Üst kapağı çok dert etmeyin ve yalıtım için hiçbirşey yapmayın. Yüzdürme öncesi bantlamak yeterli. Ters dönse bile su almaz.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Videoyu izleyin. Büyük ve pahalı tekneyi bile kapağını bant ile yalıtıyorlar.
 
Son düzenleme:
Üst kapağı çok dert etmeyin ve yalıtım için hiçbirşey yapmayın. Yüzdürme öncesi bantlamak yeterli. Ters dönse bile su almaz.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Videoyu izleyin. Büyük ve pahalı tekneyi bile kapağını bant ile yalıtıyorlar.
Cevap için teşekkür ederim, böyle bir teknede bile bant kullanılması şaşırttı açıkçası :)
Çok iyi boyanması lazım :) yoksa bandı sökerken boyanın kalkma durumları da baş ağrıtabilir sanki :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye silindi 8682
Tekrardan merhaba, Emre arkadaşımızın da dediği gibi, bakım kapağını nasıl bir sistemle kapatabilirim? Önerisi olan var mı acaba?
Pencilerde (kapı pencere işi yapan) farklı incelikte fitiller vardır. Kapak kanalına onlardan yapıştırıp. Kapağın ön tarafına eklenecek uygun bir tırnak önden sabitlemeyi. Arkaya düşük suluetli bir mandal yapabilirsiniz.
Kolay gelsin.
 
Pencilerde (kapı pencere işi yapan) farklı incelikte fitiller vardır. Kapak kanalına onlardan yapıştırıp. Kapağın ön tarafına eklenecek uygun bir tırnak önden sabitlemeyi. Arkaya düşük suluetli bir mandal yapabilirsiniz.
Kolay gelsin.
Bir sorum daha olacak, ben dümeni teknenin tam ortasına koydum, acaba yanda mı olması gerekmekteydi?
Kıç tarafını delikdeşik etmek istemiyorum :)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Dümenin yana konmasındaki amaç pervanenin önünü kesmemek daha fazla sürat sağlamaktır. Dezavantaj ise sürekli dümenin olduğu yöne dönüş gerektirir, diğer yöne süratliyken dönmek çok zordur Siz en uygununu yapmışsınız.
 
Dümenin yana konmasındaki amaç pervanenin önünü kesmemek daha fazla sürat sağlamaktır. Dezavantaj ise sürekli dümenin olduğu yöne dönüş gerektirir, diğer yöne süratliyken dönmek çok zordur Siz en uygununu yapmışsınız.

Bence doğrusunu yapmışsın...

Değerli yorumlarınız için teşekkürler, içim rahatladı :)
Haftasonu montaja devam edeceğim, şaft motor yerleşimini bitirmeyi düşünüyorum. daha sonra servo yerleşimi.

1- Dümen ile pervane arasındaki mesafeyi ne kadar bırakmalıyım?
2- Ağırlık merkezi nasıl olmalı sizce?
çok önde olursa gaz verme işleminde dalma hareketi mi yapar yoksa burun kaldırma tepkisi mi verir?
sanki hafif önde yapmam gerektiği gibi bir his var içimde ama sizlere sormak istedim?
 
Değerli yorumlarınız için teşekkürler, içim rahatladı :)
Haftasonu montaja devam edeceğim, şaft motor yerleşimini bitirmeyi düşünüyorum. daha sonra servo yerleşimi.

1- Dümen ile pervane arasındaki mesafeyi ne kadar bırakmalıyım?
2- Ağırlık merkezi nasıl olmalı sizce?
çok önde olursa gaz verme işleminde dalma hareketi mi yapar yoksa burun kaldırma tepkisi mi verir?
sanki hafif önde yapmam gerektiği gibi bir his var içimde ama sizlere sormak istedim?
1-Birbirine dokunmadıktan sonra sorun olacağını sanmıyorum.
2-Genelde 1/3 arkadan (kıç) itibaren hesaplanır diye bir yerlerde okumuştum. Ancak pek de takılacak bir konu değil. Suya koyduğunda teknenin düz durması önemli.
Farklı boyutlarda ve tip de bir kaç tekne yaptım bunlara bu kadar takılmadım. :D
Sonuçta uçak değil,Bu boyutta bir tekneye 1 kg ağırlığı bile ileri geri kaydırsan pek umursayacağını sanmam.
Önemli olan soğutma sistemin çalışsın. Aktarma sistemlerinde kasma, sıkışma, vibrasyon olmasın. Bunlar içinde motorun, şaft kovanın gibi malzemeler yerlerine sağlam ve düzgün yerleştirilsin.
Kolay gelsin.:saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa YILDIRIM33
1-Birbirine dokunmadıktan sonra sorun olacağını sanmıyorum.
2-Genelde 1/3 arkadan (kıç) itibaren hesaplanır diye bir yerlerde okumuştum. Ancak pek de takılacak bir konu değil. Suya koyduğunda teknenin düz durması önemli.
Farklı boyutlarda ve tip de bir kaç tekne yaptım bunlara bu kadar takılmadım. :D
Sonuçta uçak değil,Bu boyutta bir tekneye 1 kg ağırlığı bile ileri geri kaydırsan pek umursayacağını sanmam.
Önemli olan soğutma sistemin çalışsın. Aktarma sistemlerinde kasma, sıkışma, vibrasyon olmasın. Bunlar içinde motorun, şaft kovanın gibi malzemeler yerlerine sağlam ve düzgün yerleştirilsin.
Kolay gelsin.:saygilar:
Planım, 2 hafta sonra suya indirip bir test gerçekleştirmek.
Soğutma sistemini, elimde buhar makinesinin hortumu var onu kullanmayı planlıyorum, rakorlara harika uyum sağladı. Kırılma olmadan montajlamaya, gerekirse dışına yay takmayı düşünüyorum. (yayı uzatarak spiral görevi görmesi için)

Şaftı uzun olduğu için 2 destek atmayı planlıyorum.

Kabuk hazır olduğu için yapım fotografları öyle çok olmuyor malesef. Affedin.
Birde yaparken resim çekmek aklıma gelmiyor :) zararlı ve dumanlı molası verdiğimde aa resim alayım diyebiliyorum.
 
  • Sevdim
Tepkiler: Üye silindi 8682
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Videodaki tekneyi 2013 yılında yapmıştım. Pervane kıç aynaya yakın olduğundan sağa dönüşlerde çürük su yapıyordu. Daha sonra pervaneyi daha öne taşıdım ve sıkıntı düzeldi. Ağırlık merkezi tekne boyunun (dümen hariç) 1/3 arka tarafa yakın kısmıdır.Pilleri ağırlığı dengeleyecek şekilde montajı ile ayarlayabilirsin.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kendi teknemde çizdiğim yer ağırlık noktası.

Hortum için ben eczaneden aldığım turnike dren lastiği yada çocukluğumuzdan sapan lastiği olarak bildiğimiz kauçuk hortumu kullanıyorum. Hem katlanıp suyun geçmesine mani olmuyor hemde kolay bulunuyor. Ayrıca su soğutma sistemine uyumlu.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Son eklediğim videoda ise pervanenin tekne tabanı ile yaptığı açı hatasının sonucu görülüyor. Özellikle tekne sürate kalktığında tekne sürekli kafa kaldırıp suya çarpar. (40. sn sonrası sürat başladığı an)