15" Quad 4s pilde güzel uçarken 6sde uçamıyor

Samet_ELMACI

Yeni Uye
Katılım
29 Ara 2019
Mesajlar
49
Tepkime puanı
37
Yaş
24
Konum
Ankara
İlgi Alanı
Multikopter
Merhaba karbon gövdeli 15 inçlik bir dron topladım 6se uygun olması ve verimlilik için 400kv 4114 motor kullandım, kontrol karıt holybro px4 orjinal pdbsi ile orda sorun olacağını sanmıyorum, 6s 9500 mah cnhl pil ile güzel bir uçuş süresi bekliyordum, fakat bütün parçaların verilere göre uyumlu olduğu halde dron 4s 5000mahlık eski pilimle gayet güzel uçarken 6s 9500lük pil ile uçamıyor, motor boştayken bile bi cızırtı mevcut dsync olayı olabileceğini gördüm, prop takınca arm edince güzel fakat biraz t açınca bi anda kopup rastgele hepsi yavaşlıyor cırtlıyor vs yerden kalkamıyor, esclerim en büyük şüpheli skystars 40a 6s esc kullanıyorum
motorlarımda bu 400kv modeli
çözüm olarak benim aklıma gelen blheli32 programında low rpm protect, timing, demag gibi ayarları kurcalamak önerisi olan varsa bekliyorum teşekkür ederim.
 
Kontrol Kartınız
holybro px4
Model Sınıfı
550
Motor, Pervane ve ESC
racerstar 4114 400kv 40a 6s esc
Kumanda Alıcı ve Verici
tx16s- crsf nano rx
Extra Ekipman
yok
Sevgili @Samet_ELMACI kardesim,

Quad modeller hakkında teknik bilgim olmadığı için ne yazık ki yardımcı olamıyorum. Ama müsait arkadaşlar illa ki bir geri dönüş olur diye düşünüyorum.

Bu mesajı yazmamdaki ana amaç, fark edeceğin üzere konu başlığında bulunan “Drone” kelimesi “Quad” olarak değişti.
Bizler forum ortamında pek “Drone” ve “Droner” kelimelerini kullanmayı sevmiyoruz. Sebebini ise şu yazıda bulabilirsin.

 
Quad konusunda hiç bilgim yok ama, uçan araçlarda batarya ne kadar güçlü ise ağırlık o oranda artar.Bu de demek olur ki,çok güç çok güzel uçuş demek değildir.
Bir diğer ihtimal, kullanılan ekipmanın doğru parametrelerde ayarlanmış olması gerekir , modele göre doğru seçilmiş ekipman olması gerekir ve hepsinin de doğru değerlerinde çalışıyor olması gerekir.
Diğer ihtimal ise batarya güçlü olsa da acaba taze ve istenilen amperleri karşılayabiliyor mu?
Pilin kutusu temizdir,yeni alınmıştır ama imal edileli 4 yıl olmuştur da performans veremez hale gelmiştir...gibi...:saygilar:
 
Öncelikle motorların 4s ve 6s deki kaldırma kuvvetlerine bakardım, kullandığın pervanelerin boyutunu yazmamışsın, aklıma gelen pervane değişmediği için 4s den 6s e çıkman , kaldırma kuvveti yönünden artış sağlamamış olabilir, ve pilin ağırlığı iki kat artmasıda bu olumsuz durumu ortaya çıkarmıştır, önceliği motor kaldırma kuvvetine vermelisin.
 
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Pervane boyutuna bakarak ve pil ağırlığık farkına bakarak karar verebilirsin.
 
Esc 40 amp destekliyor, motorda en fazla 26amp çekiyor.

Esc dshot dan olabilir.

Esc yazılım güncellemesini deneyebilirsin. Blheli ayarları çözmesi lazım.

Tested with 22.2V voltage 17x4 propellers:
Load current: 25.5A
Pull: 2920g
Power: 566Watt
 
Son düzenleme:
4S ve 6S'te aynı pervane ile mi uçuyorsunuz? Bu nedenle olabilir.

Ayrıca quad full manuel nasıl uçuyor? Motorlar ısınıyor mu? Motorlarda, 6S uçarken aşırı ısınma varsa, PID ayarlarınızı değiştirmeniz gerekebilir.

De-Sync olacağını sanmam. De-Sync olsa quad kontrolden çıkıp çakılır.
 
Esc 40 amp destekliyor, motorda en fazla 26amp çekiyor.

Esc dshot dan olabilir.

Esc yazılım güncellemesini deneyebilirsin. Blheli ayarları çözmesi lazım.

Tested with 22.2V voltage 17x4 propellers:
Load current: 25.5A
Pull: 2920g
Power: 566Watt
blheli ayarlarını editledim büyük motorlaa göre ama güncellemek aklıma gelmedi, sorunun pixhawkdan olabileceğinden şüpheleniyorum çünkü motoru betaflight yüklü fcye takıp güç verdim çok güzel çalıştı 6sde, ama şöyle bir enteresanlık oldu betaflightta dshot600yerine pwm seçtim yine cırtlayıp b sefer yandı da motor, ayrıca esclee yeniden başlama sesi de veriyor pixhawkda iken fakat dediğim gibi betaflight üzerinden verdim sıkıntısız full T ye kadar çıktım sorun olmadı,pixhawkta da dshot seçtim protokolü ama nafile
 
Sevgili Samet
Pixhawk 1 in geliştirildiği zamanlarda fc esc iletişim protokolü olarak dshot yoktu. Sonrasında ardupilot camiasına dshot desteği gelmiş olsa da pixhawk 1 de multikopter için motor sinyal bağlantılarının fc board üzerindeki fiziksel bağlantıları digital esc iletişim protokolüne müsade etmemektedir. Bu bağlamda klasik olarak aşağıdaki şekildeki bir bağlantıda seçilmesi gereken protokol oneshot125 olmalıdır. (önce radio kalibrasyonu sonrasında esc kalibrasyonu gerektirir.) ancak ben yine de dshot kullanmak istiyorum diyorsanız o zaman en sağda 1-6 işaretli auxillary portları mission plannerde motor output olarak tanımlamanız durumunda dshot kullanabilirsiniz. ( var olanların tanımlarını iptal etmek kaydı ile) zira o portların kart üzerinde digital iletişime izin veren fiziksel bağlantıları bulunmaktadır. ilgili dökümana ulaşmak için

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


iyi şanslar

Sevgi ve saygılarımla
Şakir Polay
 
Son düzenleme:
@Şakir Polay bu videoda görmüştüm araştırırken ama tam anlamamıştım nedenini
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
bu durumda blhelisuitede rahatlıkla görür diye düşünüyorum escleri, deneyeceğim
 
peki normal bir t motor air 40 esc taksam olmaz mı, birisi bana fpv dron escsi kullanmışsın uyumsuz dedi
 
Sevgili Samet

Normal bir T-motor air 40 esc takarsanız da olabilir. Arducopter Brushless esc leri kullanabilir. Yeter ki pwm, oneshot, oneshot125, dshot 125 300 600 desteği olsun. Yok ben multishot yada proshot kullanacağım derseniz uçuş kontrolcüsünün yazılımını multiwii mirasçıları ile değiştirmeniz gerekecektir( betaflight cleanflight inav vs)

Ben bunu özellikle seçtim, bunu kullanmak istiyorum derseniz lafım yok ancak bu özellikleri anlatılan bu esc nin kanaatime göre sadece pwm sinyalini işleyebilecek şekilde imal edildiğini anlıyorum. Bu esc yi kullanmanızı tavsiye ederim şeklinde bir ifade kullananamayacağım. Multikopterinize daha iyi seçenekler bulabileceğinizi ifade etmek isterim.

İyi şanslar
Şakir POLAY
 
Sevgili Samet

Normal bir T-motor air 40 esc takarsanız da olabilir. Arducopter Brushless esc leri kullanabilir. Yeter ki pwm, oneshot, oneshot125, dshot 125 300 600 desteği olsun. Yok ben multishot yada proshot kullanacağım derseniz uçuş kontrolcüsünün yazılımını multiwii mirasçıları ile değiştirmeniz gerekecektir( betaflight cleanflight inav vs)

Ben bunu özellikle seçtim, bunu kullanmak istiyorum derseniz lafım yok ancak bu özellikleri anlatılan bu esc nin kanaatime göre sadece pwm sinyalini işleyebilecek şekilde imal edildiğini anlıyorum. Bu esc yi kullanmanızı tavsiye ederim şeklinde bir ifade kullananamayacağım. Multikopterinize daha iyi seçenekler bulabileceğinizi ifade etmek isterim.

İyi şanslar
Şakir POLAY
sadece pwm işlemesi gerekmiyor mu pixhawk için, sizin söylediğiniz gibi motor girişleri dshot desteklemiyor, benim elimdeki skystar talon32 esc dshot modunda sıkıntısız çalışıyor betaflight üstünde, şuan en mantıklısı motoru aux çıkışlarına bağlayıp oraya dshot vermek değil mi sizce de
 
Sevgili Samet
"En mantıklısı motoru aux çıkışlarına bağlayıp oraya dshot vermek değil mi" demişsiniz. bu konudaki fikir ve önerinize birebir katılıyorum.

İyi şanslar
Sevgi ve saygılarımla
Şakir Polay
 
sadece pwm işlemesi gerekmiyor mu pixhawk için, sizin söylediğiniz gibi motor girişleri dshot desteklemiyor, benim elimdeki skystar talon32 esc dshot modunda sıkıntısız çalışıyor betaflight üstünde, şuan en mantıklısı motoru aux çıkışlarına bağlayıp oraya dshot vermek değil mi sizce de
tamamdır çok teşekkür ederim öyle yapacağım