27.12.2015 BURDUR buluşma - Maiden ve Kırım

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.

Hakan Ülgenalp

RcFanatik
Katılım
31 Eki 2012
Mesajlar
5,559
Tepkime puanı
7,147
Yaş
45
Konum
Burdur
İlgi Alanı
Heli
Kara kış tam çökmeden , güzel ve açık bir hava olunca fırsat bu fırsat alanda aldım soluğu arkadaşlar....3 model götürdüm , MD500 trex250 ile 2 pil , Mini titan FB ile yani benim meşhur Sarıkızımla 2 pil uçtum...Alalı biraz zaman geçen , ama bir türlü ayarlayıp uçmaya fırsat bulamadığım mini titan FBL modelimi de maiden yapma fırsatını yakaladım...FBL titan bakalım tanıdık gelecek mi bazı arkadaşlara :laugh: Maiden tahminimden daha kolay ve sorunsuz oldu..Tarot yine sorunsuz çalıştı , ve çok memnun kaldım ayarlarımdan , hatta o kadar şımardım ki , nose in hoverler falan yaptım... :laugh: Tam neşem geldi , alanı da uçakçılardan kaptım derken , Sarıkızıma bir pil daha takıp uçmaya başladım , benim uçuşlar malum , tam ihtiyar işi , sakin alan turu havasında iken , ses birden garipleşti , o esnada komutlarım saçmaladı , helikoptere ne olduğunu anlama fırsatını bulamadan birden gaz kesildi ve havada overspeed olup tabiri caizse daş gibi düştü benim Sarıkız... :D....Videoyu ekliyorum , usta arkadaşlarımın bir inceleme fırsatı olurda , yorum yaparlarsa çok memnun olurum...
Düşme anına bakarsak , heli sağ yanağı üzerine burunla karışık düştü , ama kırımdan sonra evde yaptığım incelemede sol pitch servosunun dişlerinin gittiğini gördüm..Gerçi kırım yüzünden gitmesi normal diye düşünüyorum , ama bu ani gaz kesilmesinin esc'den mi , sinyal kaybından mı , bataryadan mı olduğunu bir türlü anlayamadım...Batarya ve esc konnektörlerini kontrol ettim , hepsi sağlam , pilim yeni sayılabilecek Gens 2200 , hadi eski pille uçsam tüm hatayı pile bulacağım ama o da değil...Hava soğuk olmasına rağmen ellerimi üşütecek kadar değildi , yani güneş vardı ve yine bir nebze hava sıcaktı diyebilirim , üstelik her uçacağım pili en az 15 dakika öncesinde cebimde ısıtıp taktım...Esc , çok sevdiğim bir kardeşimden aldığım Yep60 , evet üstelik 60 Amperlik esc ile uçuyordum..

Ben düşündüm bulamadım sebebini , ama azcık batıl inanç olacak fakat , sakın Sarıkız bana gönül koymuş olmasın :eek: :D , FBL titanı maiden yaptım diye... :D Sanki modelim bana küstü , çünkü 2 pil sorunsuz uçtum , maidenle beraber 2 pil de fbl titanla uçtum , ondan sonra bu iş böyle oldu... :laugh: ...

İzleyen ve yorum yapan tüm arkadaşlarıma şimdiden teşekkür ederim.... :saygilar:

Not: Titan FBL maiden noise in 4.45'de :D

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Sarıkız Kırım videosu.....

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu da kırım sonrası , o anki psikoloji ile verilmiş bir kırım raporu.... ;D , izledikçe kendime baya güldüm... :lollol:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 

Tamer Kaymakçı

Tecrübeli Uye
Katılım
7 Ocak 2014
Mesajlar
1,092
Tepkime puanı
975
Konum
Izmir
İlgi Alanı
Heli
27.12.2015 BURDUR buluşma

Hakan abi, videolar yuklensin de sarikiz in uzerine kokladigin gulu gorelim bakalim :D :D

Bu hafta da ulke genelinde esc problemi vardi sanirim. :D
Bu pazar hem benim x5 saniyelik gaz kesti, hemde Engin in forza escsi. Bu esc ler yilbasina programli beralde. Indirimden birer tane almamiz icinmi yapiyorlar anlamadim :laugh:
 

Hakan Ülgenalp

RcFanatik
Katılım
31 Eki 2012
Mesajlar
5,559
Tepkime puanı
7,147
Yaş
45
Konum
Burdur
İlgi Alanı
Heli
27.12.2015 BURDUR buluşma

tamerkaymakci' Alıntı:
Hakan abi, videolar yuklensin de sarikiz in uzerine kokladigin gulu gorelim bakalim :D :D

Bu hafta da ulke genelinde esc problemi vardi sanirim. :D
Bu pazar hem benim x5 saniyelik gaz kesti, hemde Engin in forza escsi. Bu esc ler yilbasina programli beralde. Indirimden birer tane almamiz icinmi yapiyorlar anlamadim :laugh:
Valla bilemedim ki Tamer :D , esc mi yaptı , yoksa kuma geldi diye mi küstü anlamadım... :lol: Esc'yi evde denedim , canavar gibi çalışıyor , o yüzden direkt ona yoğunlaşamıyorum , kırım o kadar saçma oldu ki , gören mutlaka bir aceminin ilk uçuşu falan sanır...Ha , usta pilot değilim ,ama acemi olarak da yeterince askerlik yaptım, kesin elektrikler gitti , çünkü throttle'ı full bastım , elevatör basıverdim , tık yok.... :laugh:
 

Tamer Kaymakçı

Tecrübeli Uye
Katılım
7 Ocak 2014
Mesajlar
1,092
Tepkime puanı
975
Konum
Izmir
İlgi Alanı
Heli
27.12.2015 BURDUR buluşma

Gecmis olsun abi. En berbat kirim sekli nedenini bilemedigin kirimlar. Ben kontrolumu kaybedip kirmayi daha cok seviyorum ;D
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
31,226
Tepkime puanı
34,230
Yaş
46
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
27.12.2015 BURDUR buluşma

Tekrar geçmiş olsun Hakan'ım... :embarras: Videoları bekliyoruz. İnşallah sebebini bulup, yolumuza devam edeceğiz. Durmak yok yola devam.. :D
 

Türker Akgün

Moderator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
11,969
Tepkime puanı
11,067
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
27.12.2015 BURDUR buluşma

Bekliyoruz videoları Hakan abi, inşallah sebep bulunur akıllar rahata erer.

Sen modeli nasolsa eskisinden güzel yaparsın abi. :)
 

Mehmet ÖZER

Tecrübeli Uye
Katılım
13 Nis 2014
Mesajlar
878
Tepkime puanı
503
İlgi Alanı
Hepsi
27.12.2015 BURDUR buluşma

Hakan abi geçmiş olsun,bu lanet elektroniklerin senlik bir hata olmadan da kırıma sebebiyet vermesi bu işin cilvesi heralde. Ben de az çekmemiştim Turnigy 9X glitch sorunundan ;D
 

Hakan Ülgenalp

RcFanatik
Katılım
31 Eki 2012
Mesajlar
5,559
Tepkime puanı
7,147
Yaş
45
Konum
Burdur
İlgi Alanı
Heli
27.12.2015 BURDUR buluşma

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Tekrar geçmiş olsun Hakan'ım... :embarras: Videoları bekliyoruz. İnşallah sebebini bulup, yolumuza devam edeceğiz. Durmak yok yola devam.. :D
Sebebi bulunabilir mi bilmiyorum Mehmedim , her ihtimali düşündüm , aklıma başka birşey gelmedi, ama kırım falan kesmez bizi , öyle minik bir kırımla falan soğuma evrelerini atlattık şükür...Daha doğrusu zaten bu ilk kırımım , eninde sonunda yaşayacaktım ve atlattık şükür :saygilar:

Türker Akgün' Alıntı:
Bekliyoruz videoları Hakan abi, inşallah sebep bulunur akıllar rahata erer.

Sen modeli nasolsa eskisinden güzel yaparsın abi. :)
Teşekkür ederim Türker kardeşim , eskisinden güzel yapabileceğim konusundaki güvenin ve desteğin için çok gururlandım şimdi.. :p , ancak sizlerin yanında daha
kısa pantolonla dolaşıyor sayılırım , sayenizde her şey daha güzel oldu ve olacak inşallah..... :saygilar:

Mehmet ÖZER' Alıntı:
Hakan abi geçmiş olsun,bu lanet elektroniklerin senlik bir hata olmadan da kırıma sebebiyet vermesi bu işin cilvesi heralde. Ben de az çekmemiştim Turnigy 9X glitch sorunundan ;D
Napalım be Mehmedim , bu işin cilvesi de nazı da bu malesef , biraz tuzlu bir cilve ama , Allah'tan modelim çok yakmayan bir model :D , 62 liraya hallettim sorunu , bu akşam kız gibi olacak yine inşallah... :D Pallerim bile kırılmadı , artık buna kırım değil de kırımcık desem yalan olmaz...
 

Tevfik Sıkılı

Kıdemli Uye
Katılım
12 Haz 2013
Mesajlar
1,536
Tepkime puanı
1,054
İlgi Alanı
Heli
27.12.2015 BURDUR buluşma

Geçmiş olsun Hakan kardeşim, gerçekten enteresan bir kırım olmuş . :embarras:
 

Mustafa Atabek

Çalışkan Uye
Katılım
11 Şub 2015
Mesajlar
548
Tepkime puanı
649
Yaş
34
Konum
İstanbul
İlgi Alanı
Heli
27.12.2015 BURDUR buluşma

Geçmiş olsun abi çokta yüksekten düşmemiş, insallah minumum hasarla atlatmışsındır banada güç kesmiş gibi geldi nedir bu esclerden çektiğimiz yav[emoji17]

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Emre Kaman

Moderator
Katılım
21 Kas 2013
Mesajlar
5,827
Tepkime puanı
10,464
Yaş
38
Konum
Eskişehir
İlgi Alanı
Heli
27.12.2015 BURDUR buluşma

Hakan abi geçmiş olsun. Allah'tan çok güzel bir kırım olmuş (62 Lira) :)

Videoyu izledim, açıkçası pek bir anlam veremedim oluşan duruma, ne güzel uçuyordun :) Esc ile alakalı görünüyor, ancak kırımdan sonra esc'nin düzgün çalışmaya devam etmesi işi bozuyor. Aklıma gelenleri sıralayım, sorayım;

- Esc governoru aktif mi uçuyordun?
- Idle-up, yani sabit throttle curve ile mi uçuyordun, yoksa normal modda mı?
- Low voltage cut ayarı hard cut mı soft cut mı ayarlıydı?
- Timing ve pwm değerleri neydi?
- Ayar aşamasında yada uçarken, motor ilk devir alırken, veya yüksek devirlere çıktığında hiç tekleme yapma, kararsız çalışma, nazlanma, öksürme, tıksırma yaptı mı daha önce?
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
31,226
Tepkime puanı
34,230
Yaş
46
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
27.12.2015 BURDUR buluşma

Bence gayet şanslı bir kırım olmuş. Aslında 5 sn önce olsa tam önünden geçerken daha az hasarla atlatabilirmissin ama buna da şükür diyelim ;)

Şimdi video bakınca burada arıza ne haberleşme ne de enerji bazlı. Zira videodan gördüğüm kadarı ile sadece motor duruyor. O sıra dönüşe girerken verdiğin Aileron komutu hala geçerli ki model zaten bir ara 90 oluyor. Buna göre ana pil, enerji sistemi, Satellite ve haberleşme normal diyorum.

Bu durumda 2 şüphelimiz kalıyor. Biri motor diğeri de ESC. Şimdi motor'un bu sorunu çıkarma ihtimali çok çok zor olduğuna göre, şüphelimiz ne yazık ki ESC ya da ESC bağlantısında bir yerlerde ??
 

Hakan Ülgenalp

RcFanatik
Katılım
31 Eki 2012
Mesajlar
5,559
Tepkime puanı
7,147
Yaş
45
Konum
Burdur
İlgi Alanı
Heli
27.12.2015 BURDUR buluşma

Tevfik Sıkılı' Alıntı:
Geçmiş olsun Hakan kardeşim, gerçekten enteresan bir kırım olmuş . :embarras:
Sağol Tevfik abi :saygilar: , bakalım neden oldu , belki cevabını da bulamayacağımız bir kırım....
 

Hakan Ülgenalp

RcFanatik
Katılım
31 Eki 2012
Mesajlar
5,559
Tepkime puanı
7,147
Yaş
45
Konum
Burdur
İlgi Alanı
Heli
27.12.2015 BURDUR buluşma

Emre Kaman' Alıntı:
Hakan abi geçmiş olsun. Allah'tan çok güzel bir kırım olmuş (62 Lira) :)

Videoyu izledim, açıkçası pek bir anlam veremedim oluşan duruma, ne güzel uçuyordun :) Esc ile alakalı görünüyor, ancak kırımdan sonra esc'nin düzgün çalışmaya devam etmesi işi bozuyor. Aklıma gelenleri sıralayım, sorayım;

- Esc governoru aktif mi uçuyordun?
- Idle-up, yani sabit throttle curve ile mi uçuyordun, yoksa normal modda mı?
- Low voltage cut ayarı hard cut mı soft cut mı ayarlıydı?
- Timing ve pwm değerleri neydi?
- Ayar aşamasında yada uçarken, motor ilk devir alırken, veya yüksek devirlere çıktığında hiç tekleme yapma, kararsız çalışma, nazlanma, öksürme, tıksırma yaptı mı daha önce?
Sağolasın Emrem , hemen cevaplayayım , esc governer aktif değildi , normal modda uçuyordum , idle-up açmaya hala korkuyorum , low voltage ayarı soft cut yapmıştım , timing değeri yanlış hatırlamıyorsam 12 , pwm de 12 ya da 14 :-\ , bilemedim şimdi akşam kontrol etmem lazım..... :rolleyes:

Daha önce hiç nazlanma , tıksırma öksürme olmamıştı ,


Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Bence gayet şanslı bir kırım olmuş. Aslında 5 sn önce olsa tam önünden geçerken daha az hasarla atlatabilirmissin ama buna da şükür diyelim ;)

Şimdi video bakınca burada arıza ne haberleşme ne de enerji bazlı. Zira videodan gördüğüm kadarı ile sadece motor duruyor. O sıra dönüşe girerken verdiğin Aileron komutu hala geçerli ki model zaten bir ara 90 oluyor. Buna göre ana pil, enerji sistemi, Satellite ve haberleşme normal diyorum.

Bu durumda 2 şüphelimiz kalıyor. Biri motor diğeri de ESC. Şimdi motor'un bu sorunu çıkarma ihtimali çok çok zor olduğuna göre, şüphelimiz ne yazık ki ESC ya da ESC bağlantısında bir yerlerde ??
Bence de şanslı bir kırım oldu Mehmedim , önümden geçerken olsa elimle havada tutardım modeli , ya da koşup düşeceği yere kaleci gibi atlardım... :laugh:
Matığın çok doğru , esc şüpheli , lakin evde denemelerde hiç tekleme , kesme , durma yapmadı...Ne menem iştir anlamadım :rolleyes:
 

Türker Akgün

Moderator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
11,969
Tepkime puanı
11,067
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
27.12.2015 BURDUR buluşma

Hakan abi kırımın güzeli olmaz ama çok şükür seninki neredeyse güzel kırım olmuş denecek kıvamda. :yuppi:

Modelin rotorundaki enerjisinin yere çarpmadan önce tamamen bitmiş olması büyük bir avantaj olmuş pal bile sağlam kalmış. :halay:

Çokta güzel uçuyordun sanki nazar değdi bir anda. :(

Üzülerek bende oyumu ESC veya kablolamadan yana kullanmak durumundayım. :rolleyes:
 

Benzer konular