90Cm Balık Tutma Teknesi Donanımı Hakkında

1. Akü çıkışına açma kapama anahtarı koymaya gerek yok. Genellikle XT60 konnektör işimizi görür. Çok parça çok arıza anlamına gelir.
2. Led eğer kumanda kontrolü gerekmiyorsa anahtar konulabilir. Gece yada gerekli durumda yakılır. Eğer kumandadan kontrollü olacaksa kumanda üzerinden anahtarlama yapılmalı.
3. Akü voltaj göstergesi ESC girişi ile birlikte XT60 konnektöre bağlanabilir. Konnektör bağlantısıyla birlikte çalışır ve durur.
4. Alıcı, eğer ESC BEC devreli ise ESC üzerinden beslenir. BEC'sizse alıcıyı 4 kalem pille yada harici BEC ile besleyebilirsiniz.
5. Su pompasıda led ile aynı bağlantı şeklinde bağlanabilir. Basit yolla kendin anahtar yapabilirsin. 9gr servonun boynuzları basacak şekilde iki yanına birer push-pull anahtar koy. Kumandanın boş kanalına bağla. Hem led hem pompa tek kanaldan kontrol olsun.

NOT : Eğer 2 gün beklersen perşembe günü Ordu'da olacağım. Canlı canlı anlatabilirim. :)
 
Tekneyle ilgili en çok sorun ettiğim şey su geçirmez pratik bir kapak sistemini nasıl yapacağımdı. Gerçek teknelerin saklama bölmeleri için satılan su geçirmez kapak çerçeveleri vardı ancak fiyatları 200-400 lira arasındaydı. Sonunda çözüm olarak 50tl civarı bir fiyata suya dayanıklı elektrik kutusu buldum ve kesip geminin üst kapağı olarak yerleştirdim. Aşağı yukarı bütün elektronikler bu kapağın altında konumlanacak. Her hangi bir sıkıntı yaşarsam onarabilmek için. Şimdi şöyle bir sorum var pervaneyi görseldeki gibi konumlandırmayı düşünüyorum ama bu açı uygun mudur yoksa daha yatay bir konuma getirmeli miyim bilmiyorum?
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Akü için kendi ölçülerinde bir yuva yaptım. Sallanma veya ters dönme durumunda oynamaması için üstten cırtcırtlı bant ile sabitledim. Çok fazla lehim ve kablolama olduğu için su pompası ve ledleri test ettim şimdilik bir sıkıntı yok gibi görünüyor. Esc kargodan henüz gelmedi ana motoru o zaman bağlayıp deneyeceğim. Ana motor ve akü için 14 awg, ledler ve su pompası için 16 awg kablo kullandım. Pervaneyi bir miktar daha yatay konuma getirdim. Yanlış ölçmediysem 10 derece civarı. Akü bağlandığında voltaj göstergesi, beyaz düğme ana motor ve su pompası, kırmızı düğme de ledleri çalıştırıyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Şaft ile motor arasına oynar mafsal kullansanda mümkün olduğunca açısız yerleştirmelisin. Devir yükseldikçe titreşim artar. Şaft boyu içeriden daha yüksek olursa (su kesimi üzerinde olmalı) içeriye şafttan su alma en az seviyeye gelir. İleri yönde giderken sıkıntı olmuyor, geri manevralarda birkaç damla gelebiliyor.

Su pompası kullanmak yerine pervane arka tarafına ucu yan kesilmiş boru koyup hortum ile uzatıp su soğutma yapabilirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre YEŞİL
Kaplinde az bir miktar açı var. Motor yatağında düzeltme yaparak açıyı daha da azaltabilirim. Ancak şaft konusu sıkıntılı. Geminin kapağından aküye ulaşabileceğim en köşe nokta orası olduğu için oraya konumlandırdım. Doğal olarak motoru koyabileceğim en dip noktada mevcut konum oldu. 20cm bir şaft vardı elimde onu kullanacaktım çok uzun geldi. Bu kısa şaftı da içeride çok yüksek konuma çekemedim. Şaftı yerinden söküp bir cm daha yukarı alırsam pervane geminin tabanına değecek konuma geliyor (Bu yükseklik yine de yeterli olur mu bilemedim). Gemiyi sadece denizde kullanacağım. Geri gitmeyle alakalı bir fonksiyon kullanmayacağım yine de su alır mı bilmiyorum.
 
Şaft ile motor arasına oynar mafsal kullansanda mümkün olduğunca açısız yerleştirmelisin. Devir yükseldikçe titreşim artar. Şaft boyu içeriden daha yüksek olursa (su kesimi üzerinde olmalı) içeriye şafttan su alma en az seviyeye gelir. İleri yönde giderken sıkıntı olmuyor, geri manevralarda birkaç damla gelebiliyor.

Su pompası kullanmak yerine pervane arka tarafına ucu yan kesilmiş boru koyup hortum ile uzatıp su soğutma yapabilirsin.
Motor yatağını küçülttüm en dip noktaya kadar çektim. Kaplin bu pozisyonda düz bir konuma geliyor. Şaftı bir cm daha çektim yukarı ancak gelebileceği son konum bu. Pervane ve taban arasında 4-5mm bir boşluk kaldı. Sizce yeterli şaftın bu konumu yeterli olur mu?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Teknemin şu an güncel hali bu, pek bir işi kalmadı sayılır. Küvette defalarca test ettim, su alma veya elektronik anlamda bir sıkıntı yaşamadım. Sağ tarafa olta bırakma aparatı yaptım, soğutma tahliyesini sol tarafa koydum. Hortumun uç tarafına, sağındaki minik vida bölümüne takılacak olarak tahliye borusu ucu gelecek. İçini bir kat boya ile boyadım, kapağı açıp kaparken falan su sızarsa iç bölüme zarar vermesin diye.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Genel olarak boya işi iyi gitti ancak kırmızı boyanın ikinci katında iki bölgede boya çatlama ve kalkma sorunu yaşadım bir şekilde onları da düzeltmeyi düşünüyorum.
 
Tekne boya ve vernik işlemleri de bitti geriye sadece yüzdürmek kaldı. En yakın zamanda yüzüş videosunu da paylaşacağım.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol