AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Desene imkansızı başardın :thumbup::halay:

Olayın sorumluluğunun haliyle de başarının :) 1/3’ü benim. Kalan paylar benim “caller”ım ile karşıdaki pilotun (o yardımcısız uçuyordu)... diğer uçak elektrikli idi, sessiz sessiz geldi öte taraftan, kimse farketmedi, taa ki çarpışana kadar :)
 
Biraz konuyu rayina oturtmaya çalışayım yeniden :)

DFC sistemlerde pal kıran kırımlarda servoların da zarar görmesi kuvvetle muhtemel demişti adminimuz. Bunun üzerine el ile yaptığım kontrollerde sağ öndeki cyclic servosunun dişlilerinde belli belirsiz bir pürüzlülük hissetmiştim. Hiç riske girmeye değmez diyerek dişlileri değiştirmeye karar vermiştim ama uzunca bir süre beklememe rağmen alış veriş yapmayı planladığım hiçbir sitede stoğa girmedi 515 dişlileri...ben de daha fazla beklemek yerine 3 tane 530 sipariş etmiştim. 515 leri de elbet birgün dişli edinir dfc pro gövdesini uçar hale getirmek için kullanırım demiştim.

Bugün ilk kez sorunlu 515i açtım ve dişlilerin durumunu gördüm...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Çalışmaya engel olmasa da orta/uzun vadede sorun çıkarması garanti... değiştirmek iyi olmuş diyebiliriz :)

Yerlerine gelen 530 larda göreve hazır bir şekilde bekliyorlar :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Dün akşam servoların değiştirilmesi ve modelin mekaniklerinin yenilenmesi her şeyiyle tamamlandı (bu akşam fotoğrafları koymaya çalışırım). Yalnız kafama takılan bir şey oldu, bu yepyeni servoların dişlileri de elle hareket verdiğimde pek içime sinen yumuşaklıkta hareket etmiyor. Ufak bir tıkırtı sesiyle birlikte pürüzlü bir hareket hissi veriyorlar. Garip olan her üç servo da aynı şeyi yapıyor... Sanki dişliler yağlanmamış da kuru çalışıyorlarmış gibi bir his... Bu akşam sisteme güç verip normal olarak servoların kendi kendilerine çalışmalarını gözlemleyeceğim bakalım nasıl çalışıyorlar.
 
Yalnız kafama takılan bir şey oldu, bu yepyeni servoların dişlileri de elle hareket verdiğimde pek içime sinen yumuşaklıkta hareket etmiyor.
Bu ses normal Evren Hocam.Bazı markaların metal dişlilerinde böyle bir hissiyat oluyor. Standard boy servolarda bu hissiyet daha az oluyor ama 450-500 servoları için durum böyle.
 
HXT5010 alsan böyle olmazdı. :)

Yaptım işte bir cahillik abi, satış yemlemelerinin kurbanı oldum, baktım üçlü pakette satılıyor, bir tane alıp sepetteki adedi 3'e çıkarmak gibi büyük bir dertten kurtaracak, alıverdim... :evil::evil::evil:

Bu ses normal Evren Hocam.Bazı markaların metal dişlilerinde böyle bir hissiyat oluyor. Standard boy servolarda bu hissiyet daha az oluyor ama 450-500 servoları için durum böyle.

şimdi biraz rahatladım işte :) teşekkürler Adminim :RCKolik:
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Önce fotoğrafları koyayım sonra yazıyı yazarım dedim ama nedense cepten mesaja girip düzenlememe izin vermedi ben de mecbur bilgisayara geçtim...

Evet, daha önce de yazdığım gibi mekanikler neredeyse hazır, bugün evde palleri söküp tüm sistemleri kontrol ettim. Tabi önce beyinimize modelin yeni servolarının parametrelerini tanımlamayı unutmadım. Herşey gayet güzel çalışıyor, beyinin tüm tepkileri doğru yönde. Palleri taktıktan sonra açıları da kontrol etme şansım olacak...

Yeni frame ile elemanların yerleşimi de değişti, öndeki iki servonun kablosunu frame içerisinden geçirebildim. ESC dışarı gövde yanına alındı. Alıcı da en alta tersten tutturuldu (antenler de ayaklara tutturulacaklar).

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


İniş kızaklarını takabilmek için iki kontraplaktan ara parçalar yaptım... İlerde bunları tek parça kontradan boydan boya yapıp öne doğru da uzatacağım ve pil bunun üzerine oturacak.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kuyruk rotoru pitch kontrol mekanizması şimdilik standart aktarma olarak kullanıldı (Ana boomdaki klavuzları henüz eklemedim, onlar da maiden öncesinde eklenecek)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu da DFC pronun kuyruk pitch kontrol mekanizmasının scale setin içinden çıkan kuyruğa adaptasyonu:

Kuyruktaki kulak kısaltılıp yeni bir delik açıldı (orjinal deliğe takınca pitch kontrol kolları pallere çarpıyordu)

Normalde çift taraflı olarak vidalanan mekanizma bu yeni deliğe tek taraftan vidalandı. Araya eklenen bir somun ile hem sistemin sağa sola hareketi engellendi hem de vidanın yerinde sabit kalması sağlandı.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


haftasonuna kadar ufak tefek eksikler giderilip mekanikler maiden çıkartılacak :RCKolik::RCKolik::RCKolik:
 
Son düzenleme:
Önce fotoğrafları koyayım sonra yazıyı yazarım dedim ama nedense cepten mesaja girip düzenlememe izin vermedi ben de mecbur bilgisayara geçtim...
Hafta sonra forum platformu ve Tema dosyalarında upgrade- güncelleme yapmıştım. Aslında geçen hafta demo ortamında test ettim ama bir şekilde gözümden kaçmış.

Ne yazık ki şu aşamada mobildeki mesaj DÜZELTME menüsü tema güncelleme sonrası kayboldu. Yazılımcı ile temasa geçtim cevap bekliyorum :(
haftasonuna kadar ufak tefek eksikler giderilip mekanikler maiden çıkartılacak
Vay Re-maiden var desene Evren hocam :halay:
 
Muhabbet uçuşlar bölümünden çıktı ama sanırım burden devam etmek daha doğru olacak :)

Geçen hafta sonu mekaniklerle maiden uçuşu yaptım, Uçuşun detayları Videoları da konu bütünlüğü açısından buraya ekliyorum:

İlk video, Maiden uçuşu:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

İkinci uçuş:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

İkinci uçuş sırasında bir "Pist İhlali" durumu yaşandı, aralardan ufak kısımları çıkarmam gerekti, kusura bakmayın lütfen :)

Bu haftasonunda dayine mekaniklerle uçuşa çıktım, bir de yeni 3300 lük pil ekleyerek yoplam uçuş sorti ve süremi arttırdım. Amma velakin, iskelet halindeki bu "meret"e, hem estetik kaygılarla hem de havada oryantasyonu kolaylaştırması için birşeyler giydirmenin gerekli olduğu ortada. Nihai gövde için detaylı mühendislik çalışmaları yapıyorum, ama mekaniklerin (dişliler servo yerleşimleri aktarımları vs vs) büyük oranda değişmesi lazım, bir kısmının tasarım ve planlamasını bitirmiş olmama rağmen şu anda, uçuş sezonu açılmışken ve Panter inşaatı öncelikli olarak devam ederken buna fazla zaman ayırmak istemiyorum. Bütün sezon çıplak uçmasındansa birşeyler giydirmek istedim kuşa. Bugün lafı geçince de yahu şöyle uydur kaydır "dahtadan" silüeti süper kobraya benzeyen bir şey yapayım gibisinden bir fikir oldu, sonra kesip biçmem gereken dahta boyutlarını belirlemek için çizimi açmışken bi 10-15 dakikada dahta fikrinden 3D yazıcıyla basılmış bir "kabuk" fikrine kaydım. Evde de yaklaşık 2.5-3 saatlik bir çalışma ile, bol miktarda hileli (servoları swashı ve dişlileri mevcut haliyle sığdırabilmek için), bolca köşeli, "ileride yonta yonta süper kobra olacak abisi" tadında bir kabuk tasarlayabildim. Bu kabuk şu aşamada hiçbir şekilde scale değil :) Ama en azından bu sezonki uçuşlarda havada Super Kobrayı andıran bir şey olmasını sağlayacak…


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Niyetim, et kalınlığı 0.9 mm olarak tasarlanan bu kabukları 3D yazıcıda basmak (0,4 mm nozzle ile iki dış hat şeklinde) ve bir şekilde iskelete monte etmek. Şimdilik montajla ilgili olarak kuyruk borusuna ve altta iniş takımları montaj desteği olan kontraplaklara bağlanan bir sistem düşündüm ama birkaç noktada kabukları da birbirlerine vidalayarak tutturmam gerekecek. Bu iniş takımı kontraplakları da öne doğru uzatılarak pilin konacağı yatay bir platform oluşturacak.

Fusion 360 a göre bir kabuk yarısı 150 gr civarında, yani iki kabukla 300, montaj için kullanılacak ara parçalar, kontraplaklar vs ile birlikte de en fazla 400-450 gr lık bir ilave ağırlık gelecek demektir. Ne yalan söyliim, bana hiçbir şey ifade etmedi bu ilave ağırlık :) uçar mı uçmaz mı siz söyleyin :D
 
Bütün sezon çıplak uçmasındansa birşeyler giydirmek istedim kuşa. Bugün lafı geçince de yahu şöyle uydur kaydır "dahtadan" silüeti süper kobraya benzeyen bir şey yapayım gibisinden bir fikir oldu, sonra kesip biçmem gereken dahta boyutlarını belirlemek için çizimi açmışken bi 10-15 dakikada dahta fikrinden 3D yazıcıyla basılmış bir "kabuk" fikrine kaydım
Kesinlikle Harika ve yerinde bir karar :thumbup:

Fusion 360 a göre bir kabuk yarısı 150 gr civarında, yani iki kabukla 300, montaj için kullanılacak ara parçalar, kontraplaklar vs ile birlikte de en fazla 400-450 gr lık bir ilave ağırlık gelecek demektir. Ne yalan söyliim, bana hiçbir şey ifade etmedi bu ilave ağırlık :) uçar mı uçmaz mı siz söyleyin :D
Biraz acı değişimi ile canavar gibi uçar :) Örneğin 500 şu scale ağırlığı 800 gr imiş :D

 
Biraz acı değişimi ile canavar gibi uçar :) Örneğin 500 şu scale ağırlığı 800 gr imiş :D

Ben de Align'ın super kobra gövdesine baktım, 1100 gr yazıyor, ama sanırım onun içinde mekaniklerdeki ilaveler falan da var, yani o ağırlığın bir kısmı zaten benim helikopterin üzerinde şu anda :)

Herneyse, şimdlik aynen söylediğiniz gibi biraz açıyı biraz da devri arttırıp görelim ne olacağını :)
 
500 gram ağırlık 500'lük model için eh işte , kürdan gibi birşey , benim 250 ' lık 200 gram kalktığına göre.Burada dikkat edilmesi gereken nokta , geçici de olsa yapılacak gövdenin dayanıklı ve sağlam olması.Gözden kaçmış bir ek yeri veya materyalin harmonik vibrasyon sebebiyle zamansız bir şekilde hele hele havadayken su koyvermesi ,
istemediğimiz bir felakete sebep olabilir.
Gerçi Evren hocam hiçbir detayı gözden kaçırmaz ama , scale işi bir acayip , matemetiği ne kadar güzel yaparsan yap , illa yeniden hesap yaptıran ekstra faktörler denemeden bulunamıyor.
 
500 gram ağırlık 500'lük model için eh işte , kürdan gibi birşey , benim 250 ' lık 200 gram kalktığına göre.Burada dikkat edilmesi gereken nokta , geçici de olsa yapılacak gövdenin dayanıklı ve sağlam olması.Gözden kaçmış bir ek yeri veya materyalin harmonik vibrasyon sebebiyle zamansız bir şekilde hele hele havadayken su koyvermesi ,
istemediğimiz bir felakete sebep olabilir.
Gerçi Evren hocam hiçbir detayı gözden kaçırmaz ama , scale işi bir acayip , matemetiği ne kadar güzel yaparsan yap , illa yeniden hesap yaptıran ekstra faktörler denemeden bulunamıyor.

Tamam anladım, bu helinin ismindeki sayı ne kadar ilave ağırlık taşıyabileceği anlamına geliyor :D

Ağırlık kısmını eledik, orda sorun yok besbelli, açıklamalar için teşekkürler :saygilar:

Sağlamlık da belirttiğiniz gibi çok önemli bir konu, PLA'nın titreşimle arası da pek iyi değil, o yüzden kabuklara içerden ince bir kumaş ve epoksi ile destek yapmak iyi bir fikir gibi görünüyor. Teşekkürler :thumbup::RCKolik: