Aileron Servo Ayarları

Muhammed Yarar

Yeni Uye
Katılım
16 Nis 2020
Mesajlar
23
Tepkime puanı
56
Yaş
25
Konum
Ankara
İlgi Alanı
Uçak
Arkadaşlar iyi günler :saygilar:
Küçük bir sorunum var, model uçağımda kanatçıklardaki servoları y kablo ile bağladıktan sonra ve kanat-servo bağlantısını da yaptıktan sonra alıcı bağlantısı yapıp güç verince servolar otomatik olarak orta konumuna geliyor ve kanatçıkların hizası bozuluyor. Subtrim ayarlarından yapınca bir kanatçık kendi hizasına gelse diğeri bozuluyor Flysky i6x kumandam ile servoları ayrı ayrı nasıl hizalandırabilirim.
 
İki servoyu Y kablo ile "paralel" bağlarsanız ikisine ayrı ayrı ayar yapmanız mümkün olmaz.

Yapılacak şey servo yekelerini söküp, subtrimi sıfırlamak ve servolar o pozisyondayken kontrol yekelerini her iki tarafta hemen hemen aynı açıda olacak şekilde servolara geri takıp kontrol çubuklarının boylarını ayarlayarak aileronların ikisinin de merkezli olmasını sağlamak.

Servolar ve pushrodlar kanadın üstünden mi gidiyor altından mı?
 
Cevabınız için teşekkür ederim:). Normalde bende söylediğiniz gibi yapıyorum sadece bu kadar uğraşmadan acaba kumandadan da yapılıyor mu diye merak ettim:D.
 
  • Beğen
Tepkiler: Taha KOÇAK
Cevabınız için teşekkür ederim:). Normalde bende söylediğiniz gibi yapıyorum sadece bu kadar uğraşmadan acaba kumandadan da yapılıyor mu diye merak ettim:D.

Kumandadan yapabilmek için iki ayrı kanala takmanız lazım.
 
Ayrı kanala da takılsa vazgeçilmez kural şudur: ÖNCE MEKANİK AYAR OLABİLDİĞİNCE İYİ YAPILMALIDIR. Mekanik ayardaki kaçıklıkları kumandadan düzeltmek ancak çok küçük hatalar için kabul edilebilir.
Temel yaklaşım şudur: tüm trim ve subtrimler sıfırlanır. Servo kolu pushroda 90 derece ya da 90 dereceye çok yakın olacak şekilde monte edilir. Yüzeyler uygun konuma gelene kadar pushrod uzunlukları ayarlanır.
 
Ayarlı ballinkler var. Çok kullanışlılar. Teli topun ortasından geçirip sıkıyorsunuz. Servoları 90 derece ayarladıktan sonra hiç trimle uğraşmanıza gerek kalmıyor.
 
Her uçak modelcisinde bunlardan bol bol bulunur...:)


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Zamanında ben de bu easy link'lerin büyük bir tutkunuydum. Özellikle patlar motorlu modellerde asla önermem. Elektrikli küçük modellerde kullanılabilir. Servo kolunun ince ve dolayısıyla esnek olduğu kollarda kullanılmasını önermem. Trainer ve sport uçuşlarda pek etkilemez ama akrobasi uçuşlarında hissiyat bozuluyor. En önemli risk ise tepedeki set screw'un gevşemesi. Mutlaka mavi loctite kullanmak lazım. Hatta mekanik ayarlar bittikten sonra pushrod'un girdiği deliğe bir damla ince CA da uygulanmasını şiddetle öneririm. Ben artık planörlerde bile kullanmıyorum. Alttaki somunu da kritik. Ne çok sıkı olmalı, ne de çok gevşek. Ben servo kolunun üstüne ve altına teflon pul koyarak bu link'leri takıyor, boşluksuz ama serbest dönmesi sağladığım noktada somunu da ince CA ile sabitliyordum.
Klasik clevis + coupling ya da ball link kullanımını öneririm. Güvenilir, sağlam ve hassas ayar imkanı verir.

Z bend ve L bend yapıp bir tarafta L bend clips kullanmak da bir çözüm ama bunun dezavantajı ilk seferde doğru yapılmazsa pushrod çöp olur. Mekanik ayar imkanı yoktur.