Selam arkadaşlar, 600 ümdeki DFC rotoru KDS 550 ye takınca , 600'e FBL rotoru takmıştım ancak görsel olarak gözüm DFC ye alıştığı için bu rotor bana çok yüksek geldi bende bir upgrade edip DFC ye çevirme kararı aldım ve Mutlunun getirdiği DFC kollar sayesinde projeyi hayata geçirdim sonuç görüntü olarak çok şık işlevini ise bu hafta sonu sahada test edicez
Öncelikle DFC kol ile pal tutucu arasındaki mesafeyşi ölçüp araya gerekli olan uzunlukta bir parça kesiyoruz , ben bunu tornada yaptırmayı düğşündüm ama hem bukadar ufak şeyle kim uğraşır diye düğşündüm hemde tornacıları gezerken harcayacağım zamanıda düşündüm ve kendim birşeyler uydurmaya karar verdim kullandığım malzeme daha önceden aldığım HK600GT nin canopy tutucuları , bunları 600N için almıştım ancak çok uzun geldiler ve kullanamamıştım , bu proıjede çok işe yaradılar
Test Uçuş Videomuz :
Daha sonra kestiğimiz parçanın montajını yapıyoruz ancak DFC koldaki rulman ile bu parçanın arasına rulmanın göbeği kadar bir pul koymak gerekiyor elimde eski parçalardan kalma vardı onları kullanarak montajını tamamladım ve içerisinden geçen vidanın arkasından çıkacak kadar uzun takıp arkayada kilitli somun attımki ekstra güvenlik olsun ve gevşemesin
bu işlem bittikten sonra DFC rotorların ortasındaki Center Hub dedikleri ( diğer adı ile Main Rotor Housing) parçanın DFC kafaya göre fazla olan kısmı DFC kafadan ölçü alarak uygun boyda kesip kısalttım
daha sonrada şaftımızın oturacağı kanalın içini şaftın daha derine girebilmesi için delmeliyiz ancak tam ölçüde matkap ucu yoktu elimde ve bende elimdeki malzemeden bir adet matkap ucu imal ettim resimdede görüldüğü gibi 4 adet çapraz kanal açtım ve bununla deliği derinleştirdim
daha sonrada DFC kafadan ölçü alıp şaftı tutacak olan Jesus Bolt dedikleri vida deliğini açtım
ve sıra geldi DFC kafamızın montajına
Öncelikle DFC kol ile pal tutucu arasındaki mesafeyşi ölçüp araya gerekli olan uzunlukta bir parça kesiyoruz , ben bunu tornada yaptırmayı düğşündüm ama hem bukadar ufak şeyle kim uğraşır diye düğşündüm hemde tornacıları gezerken harcayacağım zamanıda düşündüm ve kendim birşeyler uydurmaya karar verdim kullandığım malzeme daha önceden aldığım HK600GT nin canopy tutucuları , bunları 600N için almıştım ancak çok uzun geldiler ve kullanamamıştım , bu proıjede çok işe yaradılar
Test Uçuş Videomuz :
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Daha sonra kestiğimiz parçanın montajını yapıyoruz ancak DFC koldaki rulman ile bu parçanın arasına rulmanın göbeği kadar bir pul koymak gerekiyor elimde eski parçalardan kalma vardı onları kullanarak montajını tamamladım ve içerisinden geçen vidanın arkasından çıkacak kadar uzun takıp arkayada kilitli somun attımki ekstra güvenlik olsun ve gevşemesin
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
bu işlem bittikten sonra DFC rotorların ortasındaki Center Hub dedikleri ( diğer adı ile Main Rotor Housing) parçanın DFC kafaya göre fazla olan kısmı DFC kafadan ölçü alarak uygun boyda kesip kısalttım
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
daha sonrada şaftımızın oturacağı kanalın içini şaftın daha derine girebilmesi için delmeliyiz ancak tam ölçüde matkap ucu yoktu elimde ve bende elimdeki malzemeden bir adet matkap ucu imal ettim resimdede görüldüğü gibi 4 adet çapraz kanal açtım ve bununla deliği derinleştirdim
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
daha sonrada DFC kafadan ölçü alıp şaftı tutacak olan Jesus Bolt dedikleri vida deliğini açtım
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
ve sıra geldi DFC kafamızın montajına
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol