ANKA-S İHA’dan esinlenerek modellediğim modelim...

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.

Okan akça

Yeni Uye
Katılım
11 Eki 2018
Mesajlar
42
Tepkime puanı
81
Yaş
32
Konum
Eskişehir
İlgi Alanı
Uçak
Öncelikle merhaba ANKA-S İHA’dan esinlenerek yapmaya çalıştım tam anlamıyla bitmedi ama uçuş seviyesine getirebildim.
Modeli yaparken 1/24 oranında küçültülmüş bir maketten referans alarak modeli yapmaya başladım.
Malzeme olarak dow strafor kullandım, fiber borular ile kanat ve kuyrukları destekledim.
Malzeme olarak;
Emax 1100 kW motor (1250 thurst değeri var), 5 adet servo, 30 A ESC, 2200 Mah pil kullandım Kuman’da flysky.
Kanat profili olarak clark-y kullandım elimde ölçüsü vardı, daha önce yapmış kullanmış olduğum bir kanat profiliydi.
Modelin kanat uzunluğu 150 cm genişliği 12 cm, Gövde uzunluğu 70 cm, kuyruk için 24 cm V kuyruk yaptım, pil dahil uçuş ağırlığı 800 gr oldu.
Havların müsait olmasını ve uygun bir uçuş alanı bulduğumda deneme fırsatım olacak.
Yapısal olarak güzel ama uçar mı bilmiyorum, uçsa bile indirebilir miyim emin değilim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Katılım
31 May 2018
Mesajlar
170
Tepkime puanı
351
Yaş
42
Konum
Sivas
İlgi Alanı
Uçak
Fikir çok güzel. Aynı zamanda manidar olmuş... Elinize sağlık%p
Uygulama için ise ustalar gerekli yardımları yapacaktır diye düşünüyorum. Zira normal bir uçak tasarımından farklı yönleri olan bir yapıdan bahsediyoruz.

Mesela benim aklıma modelin denge merkezi takıldı:rolleyes: Denge merkezini nasıl belirlediniz?

İlk bakışta kafama takılan bir durum daha var: helikopter, çoklukopter, uçak, zagi v.s... uçan her türlü cisme haset ve düşmanca yaklaşan cahil vatandaşlar var maalesef. Asansörde komşum trainer gövdemi görüp "ne o hoca dron mu uçuruyon" dedi mesela;D Aynı gövdeyi yerde gören bir polis ekibi yanıma gelip "bu helikopteri uçurursan almak zorundayız bak!" diye uyardı:rolleyes: Sizin model ise doğrudan bir İHA görünümünde (Onu da görünce tanırlar herhalde:lol:) Uçurmayı deneyecek olursanız özellikle dikkatli olmalısınız...
 

Mehmet Sarıkaya

Tecrübeli Uye
Katılım
28 Ocak 2018
Mesajlar
1,148
Tepkime puanı
2,197
Yaş
70
Konum
Fethiye / Muğla
İlgi Alanı
Uçak
Elinize sağlık. :saygilar:
İddialı bir model, Güzel olmuş. Elektronikler de uygun. :)
-Orijinalinde kanat kök ve uçlar arasında chord ölçüleri farklı. (kökten uca bir daralma var) Sizinkiler tam dikdörtgen.
-Gövde dizayn edilirken kanadın kesin tek şekilde monte edilmesi, pil kaydırılarak CG nin ayarlanması için mesafe yeterli değilse bir handikap teşkil eder.
-Elden atarak uçurmak pervanenin arkada olması nedeniyle risk, İniş takımı mutlaka olmalı.
Kolay gelsin.;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Okan akça

Deniz Tanrıverdi

Tecrübeli Uye
Katılım
1 Eki 2014
Mesajlar
1,030
Tepkime puanı
1,642
Yaş
49
İlgi Alanı
Uçak
Bu model uçar, hem de çok güzel uçar! Kanat genişliği 12cm dedin. Başlangıç olarak ağırlık merkezini hücum kenarından 3-4 cm gerisinde olmasında dikkat et. Ama ağırlık merkezini bir veya iki cm ileri geri kaydırabilecek şekilde pil yuvasını düzenle. Uçuş sırasında kaymayacak şekilde sabitle. Uçuş yaparak en uygun noktayı bulursun zaten. Yavaş uçabilmesi için tasarlanmış bir dizaynı var. Atımların düşük olsun. Yani "dar alanda kısa paslar" yapamaz bu tasarım. Süzülmeye yakın bir tarzda uçuşun olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Okan akça

Sumer Yamaner

Moderator
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
6,260
Tepkime puanı
15,042
Yaş
57
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.sumeryamaner.com
İlgi Alanı
Uçak
Böyle bir tasarımda en önemli sorunlardan birisi kalkış rotasyonu sırasında pervanenin yere çarpması. O nedenle burun dikmesinin boyunu uçak yerde birkaç derece burun yukarı duracak şekilde ayarlamakta fayda var (fazla değil aman dikkat!). Bu şekilde, kalkış koşusunda uçabilir hıza ulaştığında kendisi havalanır, elevatör çekmeye gerek kalmaz. Diğer türlü, ana dikmeler ile elevatör arasındaki kaldıraç kolunun kısa oluşu ve yatay bir elevatör yerine V tail oluşu, kalkış rotasyonu için çok fazla up elevatör komutu gerektirebilir. Bunu doze etmek ilk uçuşlarda zor olacağı için pervane kırılma olasılığı artar. Pervane kırılmasa bile fazlaca elevatör çekilerek yapılacak rotasyon sonrası uçak birden burun dikeceği için, elevatör basmaya zaman kalmadan stall olup kanat üzerine yığılabilir.
 

Okan akça

Yeni Uye
Katılım
11 Eki 2018
Mesajlar
42
Tepkime puanı
81
Yaş
32
Konum
Eskişehir
İlgi Alanı
Uçak
Fikir çok güzel. Aynı zamanda manidar olmuş... Elinize sağlık%p
Uygulama için ise ustalar gerekli yardımları yapacaktır diye düşünüyorum. Zira normal bir uçak tasarımından farklı yönleri olan bir yapıdan bahsediyoruz.

Mesela benim aklıma modelin denge merkezi takıldı:rolleyes: Denge merkezini nasıl belirlediniz?

İlk bakışta kafama takılan bir durum daha var: helikopter, çoklukopter, uçak, zagi v.s... uçan her türlü cisme haset ve düşmanca yaklaşan cahil vatandaşlar var maalesef. Asansörde komşum trainer gövdemi görüp "ne o hoca dron mu uçuruyon" dedi mesela;D Aynı gövdeyi yerde gören bir polis ekibi yanıma gelip "bu helikopteri uçurursan almak zorundayız bak!" diye uyardı:rolleyes: Sizin model ise doğrudan bir İHA görünümünde (Onu da görünce tanırlar herhalde:lol:) Uçurmayı deneyecek olursanız özellikle dikkatli olmalısınız...
Teşekkür ederim bunun farkındayım zaten bulunduğum il konumu her yer uçuşa yasak bölge bununla ilgili gerekli tedbirleri alacağım.
Elinize sağlık. :saygilar:
İddialı bir model, Güzel olmuş. Elektronikler de uygun. :)
-Orijinalinde kanat kök ve uçlar arasında chord ölçüleri farklı. (kökten uca bir daralma var) Sizinkiler tam dikdörtgen.
-Gövde dizayn edilirken kanadın kesin tek şekilde monte edilmesi, pil kaydırılarak CG nin ayarlanması için mesafe yeterli değilse bir handikap teşkil eder.
-Elden atarak uçurmak pervanenin arkada olması nedeniyle risk, İniş takımı mutlaka olmalı.
Kolay gelsin.;)
Teşekkür ederim. Kanat kök ve uç arasında yanı üçüz doğru bir daralma var ama ben kanadı strafordan yaptım için orjinaline uyarsam kanat ucunun 4,5 cm genişliğinde olması gerekiyordu bende bu daralmaya karşı riske giremedim.
Pili hareket ettirerek CG ayarlaması yaptım gerekli alan mevcut.
İniş takımı montaj ettim.
Bu model uçar, hem de çok güzel uçar! Kanat genişliği 12cm dedin. Başlangıç olarak ağırlık merkezini hücum kenarından 3-4 cm gerisinde olmasında dikkat et. Ama ağırlık merkezini bir veya iki cm ileri geri kaydırabilecek şekilde pil yuvasını düzenle. Uçuş sırasında kaymayacak şekilde sabitle. Uçuş yaparak en uygun noktayı bulursun zaten. Yavaş uçabilmesi için tasarlanmış bir dizaynı var. Atımların düşük olsun. Yani "dar alanda kısa paslar" yapamaz bu tasarım. Süzülmeye yakın bir tarzda uçuşun olsun.
Teşekkür ederim. Ağırlık merkezinin dediğiniz gibi pili kaydırarak ayarladım ve biraz burun aşağı bakacak şekilde ayarlamak yaptım. Dediğiniz gibi heyecan arama niyetim yok sakin sakin uçurmak istiyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Sarıkaya

Okan akça

Yeni Uye
Katılım
11 Eki 2018
Mesajlar
42
Tepkime puanı
81
Yaş
32
Konum
Eskişehir
İlgi Alanı
Uçak
Böyle bir tasarımda en önemli sorunlardan birisi kalkış rotasyonu sırasında pervanenin yere çarpması. O nedenle burun dikmesinin boyunu uçak yerde birkaç derece burun yukarı duracak şekilde ayarlamakta fayda var (fazla değil aman dikkat!). Bu şekilde, kalkış koşusunda uçabilir hıza ulaştığında kendisi havalanır, elevatör çekmeye gerek kalmaz. Diğer türlü, ana dikmeler ile elevatör arasındaki kaldıraç kolunun kısa oluşu ve yatay bir elevatör yerine V tail oluşu, kalkış rotasyonu için çok fazla up elevatör komutu gerektirebilir. Bunu doze etmek ilk uçuşlarda zor olacağı için pervane kırılma olasılığı artar. Pervane kırılmasa bile fazlaca elevatör çekilerek yapılacak rotasyon sonrası uçak birden burun dikeceği için, elevatör basmaya zaman kalmadan stall olup kanat üzerine yığılabilir.
Teşekkür ederim dediklerini harfiyen uygulayacağım, kanat bağlantı yerine küçük bir parça ekleyerek 1-2 derece ayarlamak yapmaya çalışacağım.
Kullanmış olduğum 11x4,7 2 palli bir pervane ve pervane ucu yere çok yakın, bunun yerine 9x6 üç palli bir pervane kullansam nasıl olur acaba.
Elevatör çekmede kalkış koşusu yapıp kendinin havalanmazsınız bekleyeceğim .
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi

Sumer Yamaner

Moderator
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
6,260
Tepkime puanı
15,042
Yaş
57
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.sumeryamaner.com
İlgi Alanı
Uçak
9 x 6 üç palli pervane neredeyse üzerindekine eşdeğer ve ground clearance açısından mutlaka fayda sağlayacaktır.

Hatırlatma olsun:
İlk pervanenin load factor'u: 11*11*11*4.7 = 6255
İkinci pervanenin load factor'u: 9*9*9*6*1.4 = 6123
 

Mehmet Sarıkaya

Tecrübeli Uye
Katılım
28 Ocak 2018
Mesajlar
1,148
Tepkime puanı
2,197
Yaş
70
Konum
Fethiye / Muğla
İlgi Alanı
Uçak
Hep eleştiri diye algılamasın da :)
Kendi açımdan resimlerde gördüğüm bir noktayı da belirteyim.
Arka tekerlekler kanat firar kenarına çok yakın. Kalkış koşusu uzun sürebilir.:saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Okan akça