Arka arkaya uzun süreli uçuşlar sonrası potentienal thrust loss hatası

Yusuf Daşkaya

Yeni Uye
Katılım
13 Haz 2021
Mesajlar
32
Tepkime puanı
5
Yaş
24
Konum
Türkiye
İlgi Alanı
Multikopter
Sabah dokuzdan beri kısa aralıklarla multikopterimiz kendi kendine poshold modunda inişe geçti. Pilotumuz thrust kanalını en üste çekmesine rağmen iniş devam etti ve sonra disarm ettik. Şüphelendiğimiz iki konu var. Birincisi; esclerin çok uzun süre çalışmaktan ötürü bir tür kontrol uygulaması. İkinci olarak; pid ayarlarımız bu uçuştan yaklaşık bir iki uçuş önce değişmişti. Roll ekseninde Autotune yapmıştık. Fakat bu pid ayarlarıyla bir iki uçuş hali hazırda gerçekleşmişti.
 
Kontrol Kartınız
Pixhawk
Model Sınıfı
Quadcopter
Motor, Pervane ve ESC
Sunnysky x2212 980kv, 10.45, hobbywing 40A
Kumanda Alıcı ve Verici
-
Extra Ekipman
-
Piliniz bitmiş olabilir mi? Belki battery failsafe de ayarlamış olabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berk Eksin
Sevgili Yusuf

Uçuş loglarının objektif incelemesi yapılmadan olası sorun veya sorunların tespiti çoğu zaman iyimser bir tahminden öteye gidememektedir.
problemli uçuşa ait logları paylaşmanız durumunda forumda herkes görüşünü ortaya koyma şansı olacaktır.

Sevgi ve saygılarımla
Şakir Polay
 
İHA alt hold uçuş modundan AUTO TUNE aldım ve bir süre sonra süürklenmeye başladı. müdahale ettim ve biraz alçaltıp kendime doğru çektim. çekerken bir anda pervaneler kapandı ve aşağıya doğru inmeye başladı. potantial thrust loss(3) uyarısı aldık. Uçuş kayıtlarını ek yaptım. ESC ısı koruması devreye girmiş olabilir diyeceğim ama daha önceinde bundan daha fazla uçuş yaptım. ESC ısıdan kaynaklıysa nasıl bakabilrim.
 
İHA alt hold uçuş modundan AUTO TUNE aldım ve bir süre sonra süürklenmeye başladı. müdahale ettim ve biraz alçaltıp kendime doğru çektim. çekerken bir anda pervaneler kapandı ve aşağıya doğru inmeye başladı. potantial thrust loss(3) uyarısı aldık. Uçuş kayıtlarını ek yaptım. ESC ısı koruması devreye girmiş olabilir diyeceğim ama daha önceinde bundan daha fazla uçuş yaptım. ESC ısıdan kaynaklıysa nasıl bakabilrim.
Sevgili Ramazan.
Sorunlu uçuşa ait log veya bin dosyasını paylaşmanız durumunda değerlendirmeye çalışırım.
İyi şanslar.

Sevgi ve saygılarımla
Şakir Polay
 
Quadcopter bilgisi yok, ekipman bilgisi yok, pil bilgisi yok, log yok... İyi yine quadcopter i toplayıp uçurmayı başarmışsınız.
 
Sevgili Ramazan.
Sorunlu uçuşa ait log veya bin dosyasını paylaşmanız durumunda değerlendirmeye çalışırım.
İyi şanslar.

Sevgi ve saygılarımla
Şakir Polay


İLGİNİZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER. TELEFONDAN log kayıt ekle demiştim ama dosya ekleme ile ilgili bir çok prosedür olduğu için eklememiş. :) dosya yükeleme boyut ile ilgili uyarılar aldım. harici diske ekllmek zorunda kaldım. bilgi verirseniz teşekkkürler.
 
Quadcopter bilgisi yok, ekipman bilgisi yok, pil bilgisi yok, log yok... İyi yine quadcopter i toplayıp uçurmayı başarmışsınız.
evet eklemek lazım değil mi :) Ekleyip yorumlarınızı merakla bekliyorum.
-9 inç x frame quad. 9*5*3 pervane.
- çapraz dingil 45 cm (35x35 cm)
- cube orange, here3 gnss
- Mamba F55 128K BL32 4in1 ESC 55A
- 6s 30c 8000 mah ( pil seviyesi ile ilgili sorun görmedik)
- karbon fiber gövde.
 
Sevgili Ramazan
Quadcopterinizin uçuş yapmış olmasından dolayı sizi kutluyorum. Cihazınız uygun şekilde konfigüre edilmeye ihtiyaç duyan bir kondisyondadır.
Potential thrust lost uyarısı için genel olarak esc motor pervane veya bataryanın yeterince itki üretememesi nedeni ile olur.
Henüz tune edilmemiş bir cihazınız var. Düzeltilmesi gereken o kadar fazla husus var ki yazmakla çok uzun sürer.
konfigürasyon ile ilgili olarak uçuş kanalını değiştirmişsiniz. neden?
Althold modda iken autotune angage olduğu zaman throttle 1500 ün üzerinde ;"pilot override" olur autotune yapmaz cihaz sürüklenir.
Uçuş kontrolcüsü bdshot destekliyor. esc blheli32 . rpm verisi ile esc based harmonic notch ayarlanmalıdır
Esc ile uçuş kontrolsüsü arasındaki iletişim protokolü pwm seçilmiş. dshot 300 veya dshot 600 seçebilirsiniz
PIDdeğerleninden pve ı azaltılmış ama d azaltmamışsınız. onu da azaltmak gerekir.
konfigürasyon ile ilgili eksiklerin giderilmesi donanıma uygun ayarların yapılması lazım. açıkçası potential thurst loss nedenini anlayamadım.
roll axis de rate ler çok fazla 0.1 in çok üstünde, pitch axis de rate ler fena değil, yaw axisinde rate ler iyi.

İfade etmeye çalıştığım şey arducopter tune ile ilgili geliştirmeye ihtiyaç duyan hususlar var. Araştırıp düzeltilmesi gerekiyor.

iyi şanslar
Sevgi ve saygılarımla
Şakir Polay
 
  • Beğen
Tepkiler: İbrahim Özdemir