Benzin moturu nasıl çalıştırılmalı?

Hocam çok açık bir şekilde anlatmışsınız, ağzınıza elinize sağlık, yalnız bir sorum olcak. Ateşlemeyi keserek mi yoksa gazı keserek mi istop ettirmem lazım? Yada farketmez mi?
2 seçenekte uygun ama güvenli olanı kill switch kullanmaktır. Kullandığınız motorlar şakaya gelicek bişey değil. Mümkünse failsafe özellikli bir kumanda ile veya yok ise harici bir failsafe ile birlikte kullanın.
 
2 seçenekte uygun ama güvenli olanı kill switch kullanmaktır. Kullandığınız motorlar şakaya gelicek bişey değil. Mümkünse failsafe özellikli bir kumanda ile veya yok ise harici bir failsafe ile birlikte kullanın.
kumanda okarak Radiolink AT10-II var. Ama failsafe özelliği nedir bilmiyorum hocam.
 
Fail safe adından da anlaşıldığı üzere sinyal kaybı durumunda uçağınızı önceden ayarlanmış pozisyonlara getirerek başkalarına zarar vermeyecek veya en az zararla durumu kurtarmanıza olanak sağlayacak sistemdir. Yani şimdiye kadar bir uçağı kurtarabildiğini görmedim ancak olası durumlarda en azından motoru istop ettirerek çok uzağa gitmesini veya çalışan motorun birini parçalayıp geçmesini engeller. Kumandanızın failsafe özelliği mevcut bildiğim kadarıyla manualinden araştırarak ayarlayın ve yerde mutlaka deneyin motoru kapattığına emin olun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Alperen Gün
Fail safe adından da anlaşıldığı üzere sinyal kaybı durumunda uçağınızı önceden ayarlanmış pozisyonlara getirerek başkalarına zarar vermeyecek veya en az zararla durumu kurtarmanıza olanak sağlayacak sistemdir. Yani şimdiye kadar bir uçağı kurtarabildiğini görmedim ancak olası durumlarda en azından motoru istop ettirerek çok uzağa gitmesini veya çalışan motorun birini parçalayıp geçmesini engeller. Kumandanızın failsafe özelliği mevcut bildiğim kadarıyla manualinden araştırarak ayarlayın ve yerde mutlaka deneyin motoru kapattığına emin olun.
Tamam hocam uyardığınız için teşekkür ederim
 
Fail safeuyarısına katılıyorum. Kill switch konusunda çok ısrarcıyım. az servolarının arıza yapma riski var ve özellikle de benzinli motorun titreşimi onları çok daha kolay bozuyor. Gaz servosu bozulunca artık throttle cut diye bir şey olamıyor. O nedenle kill switch çok önemli. Bir başka sebep (tümü tecrübe ile sabittir) birçok benzinli motorun karbüratör yekesi geriye çekilerek gazı açar. Motor mountunun titreşim nedeniyle gevşediğini ve motorun birkaç mm öne kaydığını düşünün. Hafifçe gaz açılmış gibi olacak (gaz kolu geriye çekilecek). Motor devirlenince biraz daha ileriye kayacak ve daha da devirlenecek. Gaz kolunun ilk başlarındaki hareketlerinin devire etkisi çok daha belirgindir. Yani motorun ciddi olarak devirlenmesi mümkün böyle bir durumda. Düşünün. İndiniz, dönüp taksi yaparak geleceksiniz. Uçak giderek hızlanarak üzerinize doğru geliyor. İşte kill switch'in sizi kurtaracağı yer. Mutlaka kullanın, kullandırın.
Kill switch'ten korkan arkadaşlar var. Temel sebep, havada yanlışlıkla motoru kapatma riski. Onu da kendi tasarımım akıllı kill switch ile aşıyorum. Motoru çift tıklama ile kapatıyor.
 
Fail safeuyarısına katılıyorum. Kill switch konusunda çok ısrarcıyım. az servolarının arıza yapma riski var ve özellikle de benzinli motorun titreşimi onları çok daha kolay bozuyor. Gaz servosu bozulunca artık throttle cut diye bir şey olamıyor. O nedenle kill switch çok önemli. Bir başka sebep (tümü tecrübe ile sabittir) birçok benzinli motorun karbüratör yekesi geriye çekilerek gazı açar. Motor mountunun titreşim nedeniyle gevşediğini ve motorun birkaç mm öne kaydığını düşünün. Hafifçe gaz açılmış gibi olacak (gaz kolu geriye çekilecek). Motor devirlenince biraz daha ileriye kayacak ve daha da devirlenecek. Gaz kolunun ilk başlarındaki hareketlerinin devire etkisi çok daha belirgindir. Yani motorun ciddi olarak devirlenmesi mümkün böyle bir durumda. Düşünün. İndiniz, dönüp taksi yaparak geleceksiniz. Uçak giderek hızlanarak üzerinize doğru geliyor. İşte kill switch'in sizi kurtaracağı yer. Mutlaka kullanın, kullandırın.
Kill switch'ten korkan arkadaşlar var. Temel sebep, havada yanlışlıkla motoru kapatma riski. Onu da kendi tasarımım akıllı kill switch ile aşıyorum. Motoru çift tıklama ile kapatıyor.

Hocam akıllı kill switch nasıl oluyor
 
Hiç birşey insan hayatından önemli değildir, uçak zaten günün birinde kırılacak.Şahsen glow motorda aklıma gelen iki kere yanlışlıkla throttle cut açtım motor sustu ama hiç bir canlıya çarpmadım, umarım öyle bir mahçubiyet yaşamam.Özetle ister elektrikli ister glow yada benzinli motorlarda gerekli önlemleri almalıyız ve pist kurallarına son derece dikkat etmeli ve öğrenmeliyiz.
 
Yok artık :D Kullanmaktan korkanların temel gerekçesi bu mu yani ;D
Mehmet abi hobiye helici olarak başlayan şanslı azınlıktan olduğun için muhtemelen o sivici bizim "HOLD"muş gibi düşüyorsun. :laugh:

Şimdi tabi bizim uçakçı arkadaşlarımız havada uçmak haricinde bazı yan faaliyetlerle de uğraştıkları için ;
- Modelin adını değiştirme,
- Saate bakma,
- Cep telefonuyla konuşma,
- Yandaki modelciye laf yetiştirme v.b.

Bu faaliyetlerden uçma eylemine geri dönüş sırasında yanlışlıkla bu siviç el çarpması sonucu aktif olursa motor susuyor. :eek: En temel fark ise bizdeki HOLD'un aksine bunun geri dönüşü yok malesef. Biz böyle bir yanlışlık yapsak bile HOLD sivicini pasif edip tekrar motoru devreye alabiliyoruz.

Ama hatırlarsan Sümer abi bu sorunu çözen bir proje geliştirmişti. Siviç yanlışlıkla aktif edildiğinde " Emin Misin ???" diye soruyor özetle. :lollol: