Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
İlk benzinli modelimi aldım ama sonradan teknik bilgimin yetersiz olduğunu anladım. Motor çalışmıyorken, ilk çalıştırırken ve havadayken ciklenin durumu ne olmalı? Motor hakkında başka bir öneriniz var mı?
Jikle ile kullanılan ifadeler kafa karıştırıyor.
Jikle kelebeği kapalı, jikle aktif. Motor çalıştırma.
Jikle kelebeği açık, jikle inaktif. Normal uçuş durumu.
Jikle ile kullanılan ifadeler kafa karıştırıyor.
Jikle kelebeği kapalı, jikle aktif. Motor çalıştırma.
Jikle kelebeği açık, jikle inaktif. Normal uçuş durumu.
Mantığı anlamanız ileride tüm motorlarda işinize yarayacaktır bence. Jikle dışardan çoğu zaman görülebilen kelebektir. Görevi soğuk olan ve içerisinde henüz yakıt bulunmayan pistona yakıt ulaştırabilmek. Bu sebeple hava girişini tıkayarak emme gücünün hepsini yakıt için kullanmaktır. Yani ilk çalıştırma için hava girişine izin vermeyecek şekle getirilir. Motor ilk çalışmayı yaptıktan veya biraz ısındıktan sonra istop ettirilir ve hava girişine izin verecek konuma getirilir ve motor rahat çalışır konuma gelmiş olur. Eğer ki jikle ilk çalıştığı konumda kalırsa motorda zengin karışım oluşacağı için bu tam devire ulaşamama veya rolantide boğulma ve istop etme sorunlarına sebep olacaktır. Sümer abinin dediği gibi açık aktif gibi varyasyonlar kafa karıştırabiliyor ama mantığı öğrenmek net sonuca ulaştıracaktır sizi.
Daha tecrübeli olan abilerimiz kardeşlerimiz eksik veya yanlış noktaları düzeltsinler lütfen ancak durum bundan ibaret kısaca.
Mantığı anlamanız ileride tüm motorlarda işinize yarayacaktır bence. Jikle dışardan çoğu zaman görülebilen kelebektir. Görevi soğuk olan ve içerisinde henüz yakıt bulunmayan pistona yakıt ulaştırabilmek. Bu sebeple hava girişini tıkayarak emme gücünün hepsini yakıt için kullanmaktır. Yani ilk çalıştırma için hava girişine izin vermeyecek şekle getirilir. Motor ilk çalışmayı yaptıktan veya biraz ısındıktan sonra istop ettirilir ve hava girişine izin verecek konuma getirilir ve motor rahat çalışır konuma gelmiş olur. Eğer ki jikle ilk çalıştığı konumda kalırsa motorda zengin karışım oluşacağı için bu tam devire ulaşamama veya rolantide boğulma ve istop etme sorunlarına sebep olacaktır. Sümer abinin dediği gibi açık aktif gibi varyasyonlar kafa karıştırabiliyor ama mantığı öğrenmek net sonuca ulaştıracaktır sizi.
Daha tecrübeli olan abilerimiz kardeşlerimiz eksik veya yanlış noktaları düzeltsinler lütfen ancak durum bundan ibaret kısaca.
Hocam çok açık bir şekilde anlatmışsınız, ağzınıza elinize sağlık, yalnız bir sorum olcak. Ateşlemeyi keserek mi yoksa gazı keserek mi istop ettirmem lazım? Yada farketmez mi?