Bir Quadcopter Hava Aracının Yatay hızı ve tırmanma hızı hesaplamaları nasıl yapılır ?

Emre ESELİOĞLU

Yeni Uye
Katılım
29 Eyl 2021
Mesajlar
10
Tepkime puanı
4
Yaş
25
Konum
Ankara
İlgi Alanı
Hepsi
Merhaba Arkadaşlar, üretimi yapılmamış bir döner kanat hava aracının hesaplamalarını yapmaktayım; itki, kütle, uçuş süresi, güç hesaplamalarını yaptım, fakat yatay hızı ve tırmanma hızının hesaplamalarının nasıl yapılacağını bilmiyorum. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olabilirse sevinirim.
 
Kontrol Kartınız
George G3
Model Sınıfı
Quadcopter
Motor, Pervane ve ESC
T-Motor MN5008 - 60A Alpha ESC - 8000mAh LiPo - 17*5.4 Pervane
Kumanda Alıcı ve Verici
Futaba T10J
Extra Ekipman
Karbonfiber Gövde

Merhaba Arkadaşlar, üretimi yapılmamış bir döner kanat hava aracının hesaplamalarını yapmaktayım; itki, kütle, uçuş süresi, güç hesaplamalarını yaptım, fakat yatay hızı ve tırmanma hızının hesaplamalarının nasıl yapılacağını bilmiyorum. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olabilirse sevinirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berk Eksin
Teşekkürler, Sabit Kanat' da yapıyorum :) , ecalc üzerinden direkt sonucu veriyor. Ben o sonuca nasıl ulaşıldığını öğrenmek istiyorum, balık yemek değil niyetim, tutmayı öğrenmek :)
 
Tabi o da cok kolay, ortaokul matematigi ve fen bilgisi yeterli olacaktir.

Motorlarin maksimum devirini, pervane pitch degeri, pervane disk alani ve havanin yogunlugu ile carpiyor teorik itkiyi buluyorsun, bunu motor verimi ve pervane ile beraber sistemin verimi ile carpip newton olarak maksimimum statik itkiyi buluyorsun sonra da bunu motor sayisi ile carpip tum sistemin toplam agirligina boluyorsun eline hava surtunmesi hesap edilmeden dikey tirmanma ivmesi cikiyor. Daha sonra bu esitlige anlik yukari cikis hizini ekliyor ve dinamik itkinin tirmanma hizi arttikca dustugunu farkediyorsun. Sistemin agirligi ile senin motorlarin toplam dinamik itkisinin esit oldugu hiz maksimum tirmanma hizi oluyor(hava direnci hesaplanmadan). Sonra da ruzgar tuneline sokuyorsun modeli. Dikey tirmanma surtunme katsayisini bulduktan sonra bunu hiza gore gosteren bir grafige dokuyorsun. Belirlenen her hizdaki surtunmenin olusturdugu kuvvete modelin kutlesini de ekledikten sonra bu grafige alip daha once olusturdugun dinamik thrust grafigine ekliyorsun senin surtunme arti modelin kutlesinin olusturdunu egri ile sistemin her hizda urettigi dinamik iktkinin kesistigi yer senin maksimum tirmanma hizin oluyor. Sonra da sistemi ruzgar tuneline sokuyorsun, multicopter oldugu icin her hucum acisindaki(yatay aci diyelim) sustunme katsayisini hesapliyorsun. Sonra bunu alip grafige dokuyorsun. Daha sonra trigonometri ile hangi yatis acisinda, duz ucusu sagladigin muddetce, ne kadar yatay itki urettigini hesapliyorsun. Bunu da bir onceki grafige entegre edince ikisinin kesistigi yer senin maksimum yatay hizini belirliyor. Boylece balik tutulabiliyor.
Karmasik olmadigini tahmin edebiliyorum daha da basitlestirmek gerekirse modelin dinamik thrusti ile aksi yonde etki eden kuvvetler(surtunme ve modelin kutlesine etki eden yercekimi gibi ... surtunme diyorlar da friction mi drag mi belli olmadigindan ben surtunme kavramini fazla uygun bulmuyorum) esit oldugu yer senin maksimum hizin.
 
Son düzenleme:
Tabi o da cok kolay, ortaokul matematigi ve fen bilgisi yeterli olacaktir.

Motorlarin maksimum devirini pervane pitch degeri ve de pervane disk alani ile carpiyor teorik itkiyi buluyorsun, bunu motor verimi ve pervane ile beraber sistemin verimi ile carpip newton olarak maksimimum statik itkiyi buluyorsun sonra da bunu motor sayisi ile carpip tum sistemin toplam agirligina boluyorsun eline hava surtunmesi hesap edilmeden dikey tirmanma ivmesi cikiyor. Daha sonra bu esitlige anlik yukari cikis hizini ekliyor ve dinamik itkinin tirmanma hizi arttikca dustugunu farkediyorsun. Sistemin agirligi ile senin motorlarin toplam dinamik itkisinin esit oldugu hiz maksimum tirmanma hizi oluyor(hava direnci hesaplanmadan). Sonra da ruzgar tuneline sokuyorsun modeli. Dikey tirmanma surtunme katsayisini bulduktan sonra bunu hiza gore gosteren bir grafige dokuyorsun. Belirlenen her hizdaki surtunmenin olusturdugu kuvvete modelin kutlesini de ekledikten sonra bu grafige alip daha once olusturdugun dinamik thrust grafigine ekliyorsun senin surtunme arti modelin kutlesinin olusturdunu egri ile sistemin her hizda urettigi dinamik iktkinin kesistigi yer senin maksimum tirmanma hizin oluyor. Sonra da sistemi ruzgar tuneline sokuyorsun, multicopter oldugu icin her hucum acisindaki(yatay aci diyelim) sustunme katsayisini hesapliyorsun. Sonra bunu alip grafige dokuyorsun. Daha sonra trigonometri ile hangi yatis acisinda, duz ucusu sagladigin muddetce, ne kadar yatay itki urettigini hesapliyorsun. Bunu da bir onceki grafige entegre edince ikisinin kesistigi yer senin maksimum yatay hizini belirliyor. Boylece balik tutulabiliyor.
Karmasik olmadigini tahmin edebiliyorum daha da basitlestirmek gerekirse modelin dinamik thrusti ile aksi yonde etki eden kuvvetler(surtunme ve modelin kutlesine etki eden yercekimi gibi ... surtunme diyorlar da friction mi drag mi belli olmadigindan ben surtunme kavramini fazla uygun bulmuyorum) esit oldugu yer senin maksimum hizin.
Açıkçası ben balık yemeyi tercih ederdim. :D:D
 
Tabi o da cok kolay, ortaokul matematigi ve fen bilgisi yeterli olacaktir.

Motorlarin maksimum devirini, pervane pitch degeri, pervane disk alani ve havanin yogunlugu ile carpiyor teorik itkiyi buluyorsun, bunu motor verimi ve pervane ile beraber sistemin verimi ile carpip newton olarak maksimimum statik itkiyi buluyorsun sonra da bunu motor sayisi ile carpip tum sistemin toplam agirligina boluyorsun eline hava surtunmesi hesap edilmeden dikey tirmanma ivmesi cikiyor. Daha sonra bu esitlige anlik yukari cikis hizini ekliyor ve dinamik itkinin tirmanma hizi arttikca dustugunu farkediyorsun. Sistemin agirligi ile senin motorlarin toplam dinamik itkisinin esit oldugu hiz maksimum tirmanma hizi oluyor(hava direnci hesaplanmadan). Sonra da ruzgar tuneline sokuyorsun modeli. Dikey tirmanma surtunme katsayisini bulduktan sonra bunu hiza gore gosteren bir grafige dokuyorsun. Belirlenen her hizdaki surtunmenin olusturdugu kuvvete modelin kutlesini de ekledikten sonra bu grafige alip daha once olusturdugun dinamik thrust grafigine ekliyorsun senin surtunme arti modelin kutlesinin olusturdunu egri ile sistemin her hizda urettigi dinamik iktkinin kesistigi yer senin maksimum tirmanma hizin oluyor. Sonra da sistemi ruzgar tuneline sokuyorsun, multicopter oldugu icin her hucum acisindaki(yatay aci diyelim) sustunme katsayisini hesapliyorsun. Sonra bunu alip grafige dokuyorsun. Daha sonra trigonometri ile hangi yatis acisinda, duz ucusu sagladigin muddetce, ne kadar yatay itki urettigini hesapliyorsun. Bunu da bir onceki grafige entegre edince ikisinin kesistigi yer senin maksimum yatay hizini belirliyor. Boylece balik tutulabiliyor.
Karmasik olmadigini tahmin edebiliyorum daha da basitlestirmek gerekirse modelin dinamik thrusti ile aksi yonde etki eden kuvvetler(surtunme ve modelin kutlesine etki eden yercekimi gibi ... surtunme diyorlar da friction mi drag mi belli olmadigindan ben surtunme kavramini fazla uygun bulmuyorum) esit oldugu yer senin maksimum hizin.
😂😂😂 mükemmel bir yazı 👏 👏👏 guldugume bakmayın, size değil çaresizliğime gülüyorum. Bazen çok cahil hissediyorum kendimi. Bıkmadan usanmadan hatta ilgi ve merakla araç ayırt etmeden her konuyu okuyup birsey öğrenmeye çalışıyorum ama bazen hic bir sey anlamıyorum 🤣🤣
 
😂😂😂 mükemmel bir yazı 👏 👏👏 guldugume bakmayın, size değil çaresizliğime gülüyorum. Bazen çok cahil hissediyorum kendimi. Bıkmadan usanmadan hatta ilgi ve merakla araç ayırt etmeden her konuyu okuyup birsey öğrenmeye çalışıyorum ama bazen hic bir sey anlamıyorum 🤣🤣

Senin durumun bence gayet normal. Endişelenme. Geçiyor bir süre sonra. Alışıyorsun...
 
Tabi o da cok kolay, ortaokul matematigi ve fen bilgisi yeterli olacaktir.

Motorlarin maksimum devirini, pervane pitch degeri, pervane disk alani ve havanin yogunlugu ile carpiyor teorik itkiyi buluyorsun, bunu motor verimi ve pervane ile beraber sistemin verimi ile carpip newton olarak maksimimum statik itkiyi buluyorsun sonra da bunu motor sayisi ile carpip tum sistemin toplam agirligina boluyorsun eline hava surtunmesi hesap edilmeden dikey tirmanma ivmesi cikiyor. Daha sonra bu esitlige anlik yukari cikis hizini ekliyor ve dinamik itkinin tirmanma hizi arttikca dustugunu farkediyorsun. Sistemin agirligi ile senin motorlarin toplam dinamik itkisinin esit oldugu hiz maksimum tirmanma hizi oluyor(hava direnci hesaplanmadan). Sonra da ruzgar tuneline sokuyorsun modeli. Dikey tirmanma surtunme katsayisini bulduktan sonra bunu hiza gore gosteren bir grafige dokuyorsun. Belirlenen her hizdaki surtunmenin olusturdugu kuvvete modelin kutlesini de ekledikten sonra bu grafige alip daha once olusturdugun dinamik thrust grafigine ekliyorsun senin surtunme arti modelin kutlesinin olusturdunu egri ile sistemin her hizda urettigi dinamik iktkinin kesistigi yer senin maksimum tirmanma hizin oluyor. Sonra da sistemi ruzgar tuneline sokuyorsun, multicopter oldugu icin her hucum acisindaki(yatay aci diyelim) sustunme katsayisini hesapliyorsun. Sonra bunu alip grafige dokuyorsun. Daha sonra trigonometri ile hangi yatis acisinda, duz ucusu sagladigin muddetce, ne kadar yatay itki urettigini hesapliyorsun. Bunu da bir onceki grafige entegre edince ikisinin kesistigi yer senin maksimum yatay hizini belirliyor. Boylece balik tutulabiliyor.
Karmasik olmadigini tahmin edebiliyorum daha da basitlestirmek gerekirse modelin dinamik thrusti ile aksi yonde etki eden kuvvetler(surtunme ve modelin kutlesine etki eden yercekimi gibi ... surtunme diyorlar da friction mi drag mi belli olmadigindan ben surtunme kavramini fazla uygun bulmuyorum) esit oldugu yer senin maksimum hizin.
Gayet açıklayıcı olmuş, teşekkürler :)