Blade Nano S2

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.

Mustafa Hacılar

Kıdemli Uye
Katılım
13 Haz 2015
Mesajlar
2,666
Tepkime puanı
3,338
Yaş
36
Konum
Mardin
İlgi Alanı
Heli
Aynen Ali onlarda böyle bir sorun çıkarmıyor heli, 4 dk ya ayarlı zamanlayıcı o pillerle bir problem olmadan uçuşu tamamlıyorum.
 

Mustafa Hacılar

Kıdemli Uye
Katılım
13 Haz 2015
Mesajlar
2,666
Tepkime puanı
3,338
Yaş
36
Konum
Mardin
İlgi Alanı
Heli
Öncelikle yanlış bir şey söylersem özür dilerim abi. Elinde çalıştırınca 2 dk sonunda nasıl bir olay oluyor abi?
Daha öyle bir şey denemedim Taha, ama aklıma gelen 3 dj kadar yerde çalıştırıp sonra kalan kısımda heliyi uçurup ne yapacağını görmek istiyorum bakalım
 
  • Beğen
Tepkiler: Taha Koçak

Ali Yalçın

Kıdemli Uye
Katılım
5 May 2013
Mesajlar
2,191
Tepkime puanı
3,355
Yaş
31
Konum
Bursa
İlgi Alanı
Heli
Aynen Ali onlarda böyle bir sorun çıkarmıyor heli, 4 dk ya ayarlı zamanlayıcı o pillerle bir problem olmadan uçuşu tamamlıyorum.
Gerçekten ilginç abi, pileri bir şekilde 2s yapıp iç dirençlerine bakmak lazım.

Ya da pillere yük aldınta multi metre ile voltaj ölçümü yapmak lazım,(biraz uğraştırır ama yapılır helinin uçmasına gerek yok pozitif collective ile heliyi elde tutarak ) iki dk sonunda sonunda stok piller ile diğer piller arasında ne kadar voltaj kaybı oluyor.
Sonra sorun kesin olarak main board diyebiliriz bence.

Son tahminim 200 mah pillerin ağırlığı esc yi fazla mı ısıtıyor? Model çok sınırlarda tasarlamış olabilir mi?
 

Mustafa Hacılar

Kıdemli Uye
Katılım
13 Haz 2015
Mesajlar
2,666
Tepkime puanı
3,338
Yaş
36
Konum
Mardin
İlgi Alanı
Heli
Aslında ağırlık konusunda fazla geldiğini düşünmüyorum Ali çünkü, ilk 2 buçuk dakikada yaptığı sorunu son 4-5 dk da yapmıyor. Yani uçuşta ilk 2. Dk larda bu durumla karşılaşıyorum, aynı pille sonrasında 4 - 5 dk kadar devam ettim sorun olmadı bu sefer. Bundan dolayı da aklıma gelen, pil tam şarjlıyken bir şekilde elektroniğe fazla akım gitmesi ve bu sorunla karşılaşmam.

Teknik olaraksa, sadece 50 mAh fark yüzünden fazla bir akım gitmesi gibi bir durum olmaması lazım ama garip bir şekilde bakınca durum oraya gidiyor.
 

Oğuzhan KÖSOĞLU

Tecrübeli Uye
Katılım
3 Eyl 2014
Mesajlar
794
Tepkime puanı
753
İlgi Alanı
Heli
Aslında ağırlık konusunda fazla geldiğini düşünmüyorum Ali çünkü, ilk 2 buçuk dakikada yaptığı sorunu son 4-5 dk da yapmıyor. Yani uçuşta ilk 2. Dk larda bu durumla karşılaşıyorum, aynı pille sonrasında 4 - 5 dk kadar devam ettim sorun olmadı bu sefer. Bundan dolayı da aklıma gelen, pil tam şarjlıyken bir şekilde elektroniğe fazla akım gitmesi ve bu sorunla karşılaşmam.

Teknik olaraksa, sadece 50 mAh fark yüzünden fazla bir akım gitmesi gibi bir durum olmaması lazım ama garip bir şekilde bakınca durum oraya gidiyor.
Elektronik olunca bazen böyle anlamsız şeyler olabiliyor. Benim olayın senin olayla çok bir ilgisi yok. Ama Benimde 180 cfx te şöyle bir durum oluyor.

Helikopteri uzun bir süre kullanmadıktan sonra ilk kullanışta pili taktığım zaman helikopter sapıtıyor.(Her zaman değil) Kuyruk servosu sürekli sağ sol yapıyor. Sonra kumandayla eşleştiği zaman kuyruk servosu normale dönüyor. Ama bu sefer cycle servolar geç tepki veriyor. Bazen normal tepki veriyor. Acaba bir yerlerde temassızlık mı var diye baya kurcaladım helikopteri. Ama bir şey bulamadım. Bu şekilde 2-3 kez uçmaya çalıştım. Geç tepki alınca kırıma uğradım. Sonra şöyle bir çözüm yolu buldum. Yerde helikoptere yaklaşık 1 dakika havalanmayacak şekilde gaz verip bekledim. Sonra pili çıkarıp tekrar takınca sorunsuz şekilde uçtum. Bu durumu bu şekilde çözdüm. Sanki üniteye uzun zaman elektrik gelmeyince kendini uykuya alıyor da 1 dakika elektrik yemeden kendine gelemiyor gibi bir durum :) Bir dahakine videolarını da çekerim. Arkadaşlarında dediği gibi havalanmadan yerde bir dene bakalım. Yine sapıtacak mı ilk 2 dakikada ?
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
33,111
Tepkime puanı
38,063
Yaş
47
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Bundan dolayı da aklıma gelen, pil tam şarjlıyken bir şekilde elektroniğe fazla akım gitmesi ve bu sorunla karşılaşmam.

Teknik olaraksa, sadece 50 mAh fark yüzünden fazla bir akım gitmesi gibi bir durum olmaması lazım ama garip bir şekilde bakınca durum oraya gidiyor.
Teknik olarak elektroniğe fazla akım gitmesi diye bir durum olamaz kardeşim. Akımı çeken karttaki elemanlar. Dolayısıyla pilli kapasite olarak büyük olması, fazla akım göndermesine neden olmaz. Bu fazlalık sadece eğer piller arasında ağırlık farkı çok yoksa uçuş süresinin acılık artmasına neden olur o kadar.

Bu yazdıklarım sorununa çözüm olmadı biliyorum ama İnan çözüm olarak aklımdan bir şey gelmiyor :(
 

Mustafa Hacılar

Kıdemli Uye
Katılım
13 Haz 2015
Mesajlar
2,666
Tepkime puanı
3,338
Yaş
36
Konum
Mardin
İlgi Alanı
Heli
Haklısın abi bende öyle biliyorum fakat bu sorunun sebebini de bir türlü anlamıyorum. Başında sorun yok, sonunda sorun yok ikinci üçüncü dk larda bir saçmalıktır oluyor bakalım orj.de aynı muadilde aynı tek fark 50 mAh. Hayır fazla uçsun derdimde yok 150 bulamayınca 200 almak zorunda kaldım orjinalide aldık dedim sorun olmaz ya gel gör işte olacak oluyor. Neyse hayırlısı bakalım denemeye devam:saygilar:
 

Benzer konular