Bu hafta Maiden var mi ??

Maalesef kırım. Uçuş öncesi ışıklandırma ne yaptıysam çalışmadı. Sümeronics'in müşteri hizmetleri kullanıcı hatası diyerek sıyrıldı işin içinden ama neyse...
Uçuş öncesi kontrollerde aileronların ters olduğunu farkettim. Aileronları düzelttim ama "Rudder to Aileron" miksini düzeltmeyi unuttum. Piper yan rüzgara karşı çok hassas bir uçak, özellikle kalkışta. Kalkış koşusunda hafif yan rüzgarda hızını alıp 70-80 derece yan dönünce bir yandan rudder ile düzeltme vermeye çalışıyordum. Yüksek ve ağaç gibi sert gövdeleri olan mısır yavrularına doğru dönünce hafif elevatör çektim, otlara burunla girmesin, havada aileronu düzeltirim diye düşündüm. Ama yerden kesildiğinde miks fazlasıyla (ters) olarak görevini yaptı ve o anda hatayı henüz farketmediğim için olması gereken komutu veremedim. Motor mount, cowling kırıldı, yeni yaptığım burun gövdeye birleşim yerinden kırıldı. Yeterince güçlendirmemişim, ya da en zayıf yerinden kırılıp daha büyük bir hasar oluşmadı. Kanat sağlam, işin ilginç tarafı ışıklandırma çalışmaya başladı!
Tamir için tezgaha aldığımda ilgili konudan fotolarıyla devam ederim. Şimdilik cezalı. Sağ kolum geçirdiğim motosiklet kazası sonrası henüz tam olarak iyileşmedi, pek kullanamıyorum. Biraz zamana ihtiyacım var.
Öncelikle kolun için daha sonra da model için çok geçmiş olsun Deniz abi.
 
Maalesef kırım. Uçuş öncesi ışıklandırma ne yaptıysam çalışmadı. Sümeronics'in müşteri hizmetleri kullanıcı hatası diyerek sıyrıldı işin içinden ama neyse...
Uçuş öncesi kontrollerde aileronların ters olduğunu farkettim. Aileronları düzelttim ama "Rudder to Aileron" miksini düzeltmeyi unuttum. Piper yan rüzgara karşı çok hassas bir uçak, özellikle kalkışta. Kalkış koşusunda hafif yan rüzgarda hızını alıp 70-80 derece yan dönünce bir yandan rudder ile düzeltme vermeye çalışıyordum. Yüksek ve ağaç gibi sert gövdeleri olan mısır yavrularına doğru dönünce hafif elevatör çektim, otlara burunla girmesin, havada aileronu düzeltirim diye düşündüm. Ama yerden kesildiğinde miks fazlasıyla (ters) olarak görevini yaptı ve o anda hatayı henüz farketmediğim için olması gereken komutu veremedim. Motor mount, cowling kırıldı, yeni yaptığım burun gövdeye birleşim yerinden kırıldı. Yeterince güçlendirmemişim, ya da en zayıf yerinden kırılıp daha büyük bir hasar oluşmadı. Kanat sağlam, işin ilginç tarafı ışıklandırma çalışmaya başladı!
Tamir için tezgaha aldığımda ilgili konudan fotolarıyla devam ederim. Şimdilik cezalı. Sağ kolum geçirdiğim motosiklet kazası sonrası henüz tam olarak iyileşmedi, pek kullanamıyorum. Biraz zamana ihtiyacım var.
Denizcim geçmiş olsun. Hem kol, hemde model için.:saygilar:

Işıklandırma hatası kırım nedeni galiba. Garanti vermeyen yerden almayacaksın en iyisi:lollol: Prospektüsünde otomatik mix düzeltir yazıyorda, yapmadıysa büyük hata.:rolleyes:
Mister No diye bir çizgi roman vardı, piperini tekmelemeden çalıştıramazdı. Darbe alınca çalışan ışıklar o hesap olmuş. ;)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Geçmiş olsun Deniz abi. :(
Mosiklette cezalı mı :laugh: Onunda re-maiden'ını görmek isteriz, cinsi nedir motorun acaba :heartxf:

İnmeyen uçak olmadığı gibi düşmemiş motorcu da yoktur. Henüz düşmemiş olabiliyor. :)

Teşekkür ederim, motosikletim Honda VFR800 İnterceptor. Ciddi bir hasarı yok. Ön teker yerde kaygan bir sıvıda (yağ-mazot?) kayınca tüm ağırlığımla omzumun üzerine yıkıldım. Omuz çıktı, hastanede yerine taktılar, bağları parçalamışım. Grenajlarda da biraz çizikler oluştu, keza manevra hızından bir tık daha hızlıydım sadece. Boyası yapılıyor. Yani re-maiden yapılacak bir hasar değil çok şükür.
40 yılı çok aşkın bir motosiklet sürücülüğüm var, yüzlerce kez düşmüşümdür, bir kaç adet de çok ciddi kazalar atlattım geçmişte.
Motosiklet kullanıp da düşmeyen, düşmeyecek kişi yoktur.
 
Tamir için tezgaha aldığımda ilgili konudan fotolarıyla devam ederim. Şimdilik cezalı. Sağ kolum geçirdiğim motosiklet kazası sonrası henüz tam olarak iyileşmedi, pek kullanamıyorum. Biraz zamana ihtiyacım var.

Abi uçağı boşver de sana büyük geçmiş olsun... Ucuz atlatmışsın...
 
Deniz bey çok geçmiş olsun:( , bence de sizin sağlığınız hem uçaktan hem motordan daha önemli , siz iyi olun gerisi hikâye.....
Motor şeytan işi , kaporta doğal olarak sürücünün vücudu olduğu için , Allah korumuş diyorum , :eek: omuz çıkması minik bir kaza sayılmaz , tekrar geçmiş olsun :saygilar:
 
Teşekkür ederim, motosikletim Honda VFR800 İnterceptor. Ciddi bir hasarı yok. Ön teker yerde kaygan bir sıvıda (yağ-mazot?) kayınca tüm ağırlığımla omzumun üzerine yıkıldım. Omuz çıktı, hastanede yerine taktılar, bağları parçalamışım. Grenajlarda da biraz çizikler oluştu, keza manevra hızından bir tık daha hızlıydım sadece. Boyası yapılıyor. Yani re-maiden yapılacak bir hasar değil çok şükür.
40 yılı çok aşkın bir motosiklet sürücülüğüm var, yüzlerce kez düşmüşümdür, bir kaç adet de çok ciddi kazalar atlattım geçmişte.
Motosiklet kullanıp da düşmeyen, düşmeyecek kişi yoktur.


Motorcunun derdi bitmez abi. Büyük geçmiş olsun, birçok kez motor kazası yapmama rağmen kafadan darbeyi alınca bıraktım motor sürmeyi. İleride sadece dağ bayır stres atabileceğim bir enduro belki alırım. Motorları sevelim sevdirelim !
 
Abi gecmis olsun her ikisi icin de. Tam da motor almaya niyetlendigim su donemde, pes pese kaza haberleri aliyorum cevremden. Bu bir isaret mi acaba? Vakit gecirmeden almali miyim motoru?? ?
Evet bu bir işaret ama almaman yönünde kardeşim :lollol::lol: