"Çaylak" Trainer Başlangıç Modeli - RcKolik Edition

"Çaylak" Trainer Başlangıç Modeli - RcKolik Edition

Herkese merhaba,
Çaylak modelini 5mm depron ile yaptım.Gövde ve kanadı tamamen depron kullanarak yaptım.Bugün test uçuşunu yapmayı denedim fakat elden havalandırırken yanımdaki arkadaşım sanırım yavaş ve dik fırlattığından kalkmadı ve sola yatarak çakıldı, biraz da rüzgar vardı.Hemen lipoyu uçaktan söktüm fakat ESC normalinden biraz fazla ısındı gibi geldi bana uçurmadan bu kadar ısınması normal mi sizce? Bir de motor biraz zayıf gibi geldi bana.Kullandığım ekipmanlar aşağıda;

*A2212 13T 1000kv Fırçasız Motor:

* Hobbyking 30A ESC 3A UBEC:

* 10x5 Pervane

* Turnigy 3S 2200mAh 35C Lipo batarya:

* Turnigy 9X kumanda ve Frsky DJT Combo 2.4Ghz Modul&V8FR-II Alıcı

* 4 adet Towerpro 9gr Servo

Uçağın net ağırlığını bilmiyorum ama 600-1000gr arası diye tahmin ediyorum ağırlığını.Linkini verdiğim motor rüzgarlı havada bile rahatlıkla uçurabilir mi sizce bu modeli? Biraz zayıf gibi geldi rüzgardan dolayı ama yanılmış olabilirim.Sizce ESC neden bu kadar çabuk sürede ısınmış olabilir.Bu motorun 3S lipo ile en fazla 17A civarında akım çektiğini okumuştum.Yardımcı olabilir misiniz? Bu arada bu uçağa iniş takımı seti alıp takmak istiyorum nereden temin edebilirim? Tercihim tekerleği kuyruğa değil öne takmak kuyruk tekeri ikinci planda benim için.Youtube'da test videosunu izledim ve 10x4.5 Pervane 7200rpm de 770gr çekiyor bu motor.Sizce bu motor kaç gr a kadar uçurur? Motor ve pervane önerisinde bulunabilir misiniz?
Ayrıca kullandığım bu motor bu uçak için yeterli mi sizce?
 
"Çaylak" Trainer Başlangıç Modeli - RcKolik Edition

Tamer Öztürk' Alıntı:
Herkese merhaba,
.......Hemen lipoyu uçaktan söktüm fakat ESC normalinden biraz fazla ısındı gibi geldi bana uçurmadan bu kadar ısınması normal mi sizce? Bir de motor biraz zayıf gibi geldi bana.Kullandığım ekipmanlar aşağıda....
Tamer bey, kayıt sonrası size özelden gönderilen mesajda da belirtildiği üzere aşağıdaki konuyu dikkate alırsanız, yardım alma şansınız artacaktır

 
"Çaylak" Trainer Başlangıç Modeli - RcKolik Edition

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Tamer bey, kayıt sonrası size özelden gönderilen mesajda da belirtildiği üzere aşağıdaki konuyu dikkate alırsanız, yardım alma şansınız artacaktır

Mehmet abi, dikkat etmemiştim o yüzden farketmedim. Özür diliyorum, belirttiğiniz konuyu okuyup yapmam gerekeni yaptım.Saygı ve sevgilerimle
 
"Çaylak" Trainer Başlangıç Modeli - RcKolik Edition

Tamer Öztürk' Alıntı:
Herkese merhaba,
Çaylak modelini 5mm depron ile yaptım.Gövde ve kanadı tamamen depron kullanarak yaptım.Bugün test uçuşunu yapmayı denedim fakat elden havalandırırken yanımdaki arkadaşım sanırım yavaş ve dik fırlattığından kalkmadı ve sola yatarak çakıldı, biraz da rüzgar vardı.Hemen lipoyu uçaktan söktüm fakat ESC normalinden biraz fazla ısındı gibi geldi bana uçurmadan bu kadar ısınması normal mi sizce? Bir de motor biraz zayıf gibi geldi bana.Kullandığım ekipmanlar aşağıda;

*A2212 13T 1000kv Fırçasız Motor:

* Hobbyking 30A ESC 3A UBEC:

* 10x5 Pervane

* Turnigy 3S 2200mAh 35C Lipo batarya:

* Turnigy 9X kumanda ve Frsky DJT Combo 2.4Ghz Modul&V8FR-II Alıcı

* 4 adet Towerpro 9gr Servo

Uçağın net ağırlığını bilmiyorum ama 600-1000gr arası diye tahmin ediyorum ağırlığını.Linkini verdiğim motor rüzgarlı havada bile rahatlıkla uçurabilir mi sizce bu modeli? Biraz zayıf gibi geldi rüzgardan dolayı ama yanılmış olabilirim.Sizce ESC neden bu kadar çabuk sürede ısınmış olabilir.Bu motorun 3S lipo ile en fazla 17A civarında akım çektiğini okumuştum.Yardımcı olabilir misiniz? Bu arada bu uçağa iniş takımı seti alıp takmak istiyorum nereden temin edebilirim? Tercihim tekerleği kuyruğa değil öne takmak kuyruk tekeri ikinci planda benim için.Youtube'da test videosunu izledim ve 10x4.5 Pervane 7200rpm de 770gr çekiyor bu motor.Sizce bu motor kaç gr a kadar uçurur? Motor ve pervane önerisinde bulunabilir misiniz?
Ayrıca kullandığım bu motor bu uçak için yeterli mi sizce?

Tamer öncelikle hoşgeldin ve modelin hayırlı olsun. Modelin mekaniğinde bir sıkıntı olmadığını, ağırlık merkezi gibi hususların doğru ayarlandığını varsayarsak, elindeki motor rüzgarlı havada yetersiz kalmış olabilir.

Senin motorunun gücü 150W, normalde çaylak için 1000gr çekişli yada 200-250W gücü olan motorlar tavsiye ediliyor. Ben senin yerinde olsam, rüzgarsız bir havada mevcut motorumla, bir deneme daha yapardım. Bu denemende de motorun yetersiz geldiğini hissedersen, mecbur ya modeli değiştireceksin ya da motorunu. ESC olayında ise, eğer bir arıza söz konusu değilse, aynı esc'yi ben 330W lık motorumda kullanıyorum, elbette ısınıyor ama sorun yaratmıyor.

Konunun ikinci mesajında, kendi modelimde kullandığım malzeme listesi mevcut, onları inceleyebilirsin. Kolay gelsin. :saygilar:
 
"Çaylak" Trainer Başlangıç Modeli - RcKolik Edition

Can Sismaneli' Alıntı:
Tamer öncelikle hoşgeldin ve modelin hayırlı olsun. Modelin mekaniğinde bir sıkıntı olmadığını, ağırlık merkezi gibi hususların doğru ayarlandığını varsayarsak, elindeki motor rüzgarlı havada yetersiz kalmış olabilir.

Senin motorunun gücü 150W, normalde çaylak için 1000gr çekişli yada 200-250W gücü olan motorlar tavsiye ediliyor. Ben senin yerinde olsam, rüzgarsız bir havada mevcut motorumla, bir deneme daha yapardım. Bu denemende de motorun yetersiz geldiğini hissedersen, mecbur ya modeli değiştireceksin ya da motorunu. ESC olayında ise, eğer bir arıza söz konusu değilse, aynı esc'yi ben 330W lık motorumda kullanıyorum, elbette ısınıyor ama sorun yaratmıyor.

Konunun ikinci mesajında, kendi modelimde kullandığım malzeme listesi mevcut, onları inceleyebilirsin. Kolay gelsin. :saygilar:
Hoşbulduk Can abi.Bildiğim kadarıyla trainer modellerinde, ağırlık merkezi hücum kenarında 1/3 kadar geride olması gerekiyor.Bendeki Çaylağın kanadının hücum kenarından firar kenarına olan mesafe 17.7cm.Hücum kenarından 6cm geride tuttuğumda uçak dengede duruyor.Bendeki motor bir abimin hediyesiydi, 3S lipo ve 10x4.5 pervane ile 770gr(7200rpm tam gaz) çekiş gücü vardı internette test videosunu izlediğimde gördüm.Dediğiniz gibi rüzgarsız havada deneyeceğim.Muhtemelen zayıf gelecektir motor ve sizin kullandığınız motoru alacağım.Merak ettiğim bir konu ikinci mesajınızda verdiğiniz motoru alıp takarsam, 3S 2200mAh 35C lipo ve 10x5 APC pervane ile kaç gr çekiş gücü elde ederim bilginiz var mı acaba?
 
Ynt: "Çaylak" Trainer Başlangıç Modeli - RcKolik Edition

Tamer Öztürk' Alıntı:
Hoşbulduk Can abi.Bildiğim kadarıyla trainer modellerinde, ağırlık merkezi hücum kenarında 1/3 kadar geride olması gerekiyor.Bendeki Çaylağın kanadının hücum kenarından firar kenarına olan mesafe 17.7cm.Hücum kenarından 6cm geride tuttuğumda uçak dengede duruyor.Bendeki motor bir abimin hediyesiydi, 3S lipo ve 10x4.5 pervane ile 770gr(7200rpm tam gaz) çekiş gücü vardı internette test videosunu izlediğimde gördüm.Dediğiniz gibi rüzgarsız havada deneyeceğim.Muhtemelen zayıf gelecektir motor ve sizin kullandığınız motoru alacağım.Merak ettiğim bir konu ikinci mesajınızda verdiğiniz motoru alıp takarsam, 3S 2200mAh 35C lipo ve 10x5 APC pervane ile kaç gr çekiş gücü elde ederim bilginiz var mı acaba?

Verilere göre 3s lipo 10x5 pervane ile 1171 gr çekişi olduğu gözüküyor Tamer, 20 amper civarı da akım çekiyor.

Benim gözlemim ise, 700gr modelde bu elektronik ile %50-%60 civarı gazda rüzgarsız havada 15 dakika kadar çok sakin ve keyifli uçuşlar yapabiliyorum. Bu sebeple tavsiye ederim.

Ağırlık merkezini hucüm kenarından 5-6cm civarına ayarlayabilirsin. Ağırlık merkezinin bir miktar burun ağırlıklı olması sorun oluşturmaz ama kuyruk ağır kalırsa, uçuşu direkt etkiler.
 
Ynt: "Çaylak" Trainer Başlangıç Modeli - RcKolik Edition

Can Sismaneli' Alıntı:
Verilere göre 3s lipo 10x5 pervane ile 1171 gr çekişi olduğu gözüküyor Tamer, 20 amper civarı da akım çekiyor.

Benim gözlemim ise, 700gr modelde bu elektronik ile %50-%60 civarı gazda rüzgarsız havada 15 dakika kadar çok sakin ve keyifli uçuşlar yapabiliyorum. Bu sebeple tavsiye ederim.

Ağırlık merkezini hucüm kenarından 5-6cm civarına ayarlayabilirsin. Ağırlık merkezinin bir miktar burun ağırlıklı olması sorun oluşturmaz ama kuyruk ağır kalırsa, uçuşu direkt etkiler.
Teşekkürler Can abi değerli bilgileriniz için çok soru sorarak kafanızı ağrıtıyorum kusura bakmayın.Motor seçimindeki kriter nasıl olmalıdır? Yani şöyle sorayım, diyelim ki Yak54 modelini veya başka bir trainer yaptık ağırlığı ise 1200gr olsun seçeceğimiz motor 1200gr ve üzeri çekiş sağlamalı bu durumda öyle mi? Bu konuda kafam karıştı başka tanıdığım modelci büyüğüm bendeki motorun 1000gr lık modeli bile uçurabileceğini söyledi ama youtube videoda 770gr çekişi var bu nasıl oluyor? Bu nedenle kafam karıştı.Sorularımla sizi bunalttığımı biliyorum kusura bakmayın.İyi akşamlar
 
Ynt: Ynt: "Çaylak" Trainer Başlangıç Modeli - RcKolik Edition



Tamer Öztürk' Alıntı:
Teşekkürler Can abi değerli bilgileriniz için çok soru sorarak kafanızı ağrıtıyorum kusura bakmayın.Motor seçimindeki kriter nasıl olmalıdır? Yani şöyle sorayım, diyelim ki Yak54 modelini veya başka bir trainer yaptık ağırlığı ise 1200gr olsun seçeceğimiz motor 1200gr ve üzeri çekiş sağlamalı bu durumda öyle mi? Bu konuda kafam karıştı başka tanıdığım modelci büyüğüm bendeki motorun 1000gr lık modeli bile uçurabileceğini söyledi ama youtube videoda 770gr çekişi var bu nasıl oluyor? Bu nedenle kafam karıştı.Sorularımla sizi bunalttığımı biliyorum kusura bakmayın.İyi akşamlar

Estağfurullah Tamer, baş ağrıtacak bir durum yok, rahat ol. [emoji4] Ben de kendi bildiğimce yanıtlamaya çalışıyorum, kesin konuşup yanlış bilgiler vermek de istemiyorum.

Çaylak modeli genelde 700-900gr civarında biten bir model, bu modele önerilen motor ise 1000gr çeken bir motor, anladığım kadarıyla rahat bir uçuş için bu tolerans sağlanması gerekiyor.

Senin motorun için ise, rüzgarsız bir kez daha dene dememin sebebi buydu, rüzgarsız havada belki randıman alabilirsin. [emoji4]
 
Ynt: Ynt: "Çaylak" Trainer Başlangıç Modeli - RcKolik Edition

Can Sismaneli' Alıntı:
Estağfurullah Tamer, baş ağrıtacak bir durum yok, rahat ol. [emoji4] Ben de kendi bildiğimce yanıtlamaya çalışıyorum, kesin konuşup yanlış bilgiler vermek de istemiyorum.

Çaylak modeli genelde 700-900gr civarında biten bir model, bu modele önerilen motor ise 1000gr çeken bir motor, anladığım kadarıyla rahat bir uçuş için bu tolerans sağlanması gerekiyor.

Senin motorun için ise, rüzgarsız bir kez daha dene dememin sebebi buydu, rüzgarsız havada belki randıman alabilirsin. [emoji4]
Teşekkürler Can abi test edince izlenimlerimi paylaşacağım buradan.Sevgiler Saygılar
 
"Çaylak" Trainer Başlangıç Modeli - RcKolik Edition

Merhaba, ilk denemedeki kırımdan sonra uçağı tamir etmiştim.Açıkçası iniş takımı olmadan ikinci denemeyi yapmaya cesaret edemiyorum.Bunun için arama motoru vasıtasıyla ve birkaç sitede küçük çaplı bir araştırma yaptım forumumuzda da aradım fakat sonuca ulaşamadım.Muhtemelen ben bulamadım.Rica etsem yapılmış örneği varsa paylaşabilir misiniz fikir vermek açısından? Kuyruk teker değil de iniş takımının birinin gövdenin altına, diğerini burun kısmına koymayı düşünüyorum pervane kırımını önlemek amacıyla daha önce hiç kuyruk tekerli model kullanmadım.Göz ağrısı çektiğim için uzun süre bilgisayar kullanamıyorum.Yardımcı olursanız çok memnun olurum.Saygılar
 
"Çaylak" Trainer Başlangıç Modeli - RcKolik Edition

Tamer Öztürk' Alıntı:
Merhaba, ilk denemedeki kırımdan sonra uçağı tamir etmiştim.Açıkçası iniş takımı olmadan ikinci denemeyi yapmaya cesaret edemiyorum.Bunun için arama motoru vasıtasıyla ve birkaç sitede küçük çaplı bir araştırma yaptım forumumuzda da aradım fakat sonuca ulaşamadım.Muhtemelen ben bulamadım.Rica etsem yapılmış örneği varsa paylaşabilir misiniz fikir vermek açısından? Kuyruk teker değil de iniş takımının birinin gövdenin altına, diğerini burun kısmına koymayı düşünüyorum pervane kırımını önlemek amacıyla daha önce hiç kuyruk tekerli model kullanmadım.Göz ağrısı çektiğim için uzun süre bilgisayar kullanamıyorum.Yardımcı olursanız çok memnun olurum.Saygılar

Çaylak modelinde iniş takımı çok gerekli mi diye sorarsan, ben gerek yok derim Tamer. Her şeyden önce senin durumunu ele alırsak; zaten motor çekişiyle alakalı sıkıntın var, birde iniş takımı eklersen fazladan ağırlık yapmış olacaksın, mevcut motorunu hiç kullanamayabilirsin. Pervane kırımı olayı tamamen kullandığın pervaneyle alakalı, APC pervaneyle sayısız gövde üstüne iniş yaptım daha hiç kırılmadı.

Motor problemini aştığımızı ve iniş takımı yapmaya karar verdiğimizi varsayarsak; çaylak gibi bir model için illa önden tekerli olması da şart değil. Şöyle ki; kalkışta koştuğu mesafe neredeyse 1 metre kadar. Bu yüzden arkadan tekerli yapsan bile -montajını düzgün yaptığın sürece- direkt havalanacağı için sorun olmayacaktır. Nitekim ben böyle yaptım, gayette memnundum. Fikir vermesi açısından fotoğrafını ekleyim.

Fotoğrafta da gördüğün gibi, iki kontrplak yüzeyine kanallar açıp; 3mmlik teli, kontrplaklar arasında sıkıştırarak yapıştırdım. Ama söylediğim gibi, böyle bir iniş takımı fazladan ağırlık demek, bunu göz ardı etme derim. Kolay gelsin.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Merhaba,
iniş takımı yapmıştım tel ile fakat geri söktüm.Sizin de dediğiniz gibi motor yetersiz kalıyor, gövdeyi elimle tutup son gaz verdiğimde yeteri kadar ileri itmiyor uçağı.Ne yapalım yeni motor almak için sponsor bulana kadar bekleyeceğiz :laugh: Bu arada sizin kullandığınız motor ile hangi gaz oranında,hangi süratte ve ne kadar süre ile uçuyorsunuz? Tam anlamıyla yeterli oluyor mu modele? Saygılar
 
"Çaylak" Trainer Başlangıç Modeli - RcKolik Edition

Tamer Öztürk' Alıntı:
Bu arada sizin kullandığınız motor ile hangi gaz oranında,hangi süratte ve ne kadar süre ile uçuyorsunuz? Tam anlamıyla yeterli oluyor mu modele? Saygılar

Tamer sanırım gözünden kaçtı ya da unuttun, ancak sorunun cevabını dün akşam zaten vermiştim. Ayrıca konunun 2.mesajındaki malzeme listesinin üstünde de benzer yorum mevcut. :)

Can Sismaneli' Alıntı:
Benim gözlemim ise, 700gr modelde bu elektronik ile %50-%60 civarı gazda rüzgarsız havada 15 dakika kadar çok sakin ve keyifli uçuşlar yapabiliyorum. Bu sebeple tavsiye ederim.
 
"Çaylak" Trainer Başlangıç Modeli - RcKolik Edition

Can Sismaneli' Alıntı:
Tamer sanırım gözünden kaçtı ya da unuttun, ancak sorunun cevabını dün akşam zaten vermiştim. Ayrıca konunun 2.mesajındaki malzeme listesinin üstünde de benzer yorum mevcut. :)
Unutmuşum Can abi kusura bakmayın.Herşey için teşekkürler.
 
"Çaylak" Trainer Başlangıç Modeli - RcKolik Edition

Bu arada aklıma gelmişken birkaç önemli konu hakkında bilginizi almak istiyorum.Çaylak modeli benim yapmış olduğum ilk ciddi model.Aslında ilk değil başka modelleri de yapmaya çalıştım belli bir yere kadar yapmıştım ama tamamen bitmemişti.Yapmış olduğum çaylağın sadece motoru değişmesi gerekiyor.İsterseniz soru cevap şeklinde gidelim.

1. Yükseliş dümenine çıta,karbon boru...vs hiçbir şekilde destekleme yapmadım.Sizce gerekli midir?
2. Control horn(yeke) bağlantısını kontrol yüzeylerine sıcak silikon ile yapıştırarak yaptım şimdilik sorun gözükmüyor ve sorunsuz çalışıyor.Bunun hakkında tavsiyeniz nedir sorun olur mu havada?
3. Yeke vidaları için hangi ebatta vida, aileron ve diğer kontrol yüzeyleri için hangi ebatta pushrod almam gerekiyor? Mümkünse link verebilir misiniz hobbyking den?

Bu arada ikinci mesajınızda vermiş olduğunuz motoru alacağım müsait bir zamanda.Montaj için gerekli vida ve pullar kısaca montaj için gerekli olan herşey hobbyking de varsa linkini paylaşabilir misiniz? Aldığımda eksik birşey olmaması için.Saygılar