"Çaylak" Trainer Başlangıç Modeli - RcKolik Edition

2200 kv motora 10x8 gerçekten büyük pervane. Motoru esc yi yakıp kargo beklemektense 7x5 tarzı pervaneyi yurtiçinden bulabilirsiniz. Motorun ismini google a yazınca satılan sitelerde tavsiye edilen pervane ölçüsü yazıyor
 
"Çaylak" Trainer Başlangıç Modeli - RcKolik Edition

İbrahim ÜNAL' Alıntı:
Merhabalar, Motor a2212 2200 kv lık motor. pervanede 10x8 esc 30A pilin kaç mahlik olduğunu bilmiyorum üstünde bişey yazmıyor ama 3s 20-25c 2200 mah olduğunu tahmin ediyorum.
Pervanenin büyük geldiğini söylediler bende pervanenin uçlarından birer cm kesim :lollol: :laugh: yanlış olduğunu biliyorum ama şu an pervane veya motor almak için yeterli vaktim yok. Kesik pervane ile tam gazda çalışıyor şu an ama esc aşırı derecede ısınıyor. Yarın son kez ucurmayı deneyeceğim artık motormu yanar esc mi yanar uçak mı kırılır bilmiyorum herşeyi göze aldım.
Merhaba İbrahim bey.Öncelikle motor ve pervane seçimi yanlış.2200kv motora 10x8 pervane çok büyük bu nedenle tam gaz verdiğinizde esc akımı kesiyor.Ortalama 1000kv lik bir motor yaklaşık olarak 250-300watt gücünde ve 10x5 pervane yeterli gelecektir modeliniz çok ağır olmadığı sürece.
 
"Çaylak" Trainer Başlangıç Modeli - RcKolik Edition

İbrahim ÜNAL' Alıntı:
Merhabalar, Motor a2212 2200 kv lık motor. pervanede 10x8 esc 30A pilin kaç mahlik olduğunu bilmiyorum üstünde bişey yazmıyor ama 3s 20-25c 2200 mah olduğunu tahmin ediyorum.
Pervanenin büyük geldiğini söylediler bende pervanenin uçlarından birer cm kesim :lollol: :laugh: yanlış olduğunu biliyorum ama şu an pervane veya motor almak için yeterli vaktim yok. Kesik pervane ile tam gazda çalışıyor şu an ama esc aşırı derecede ısınıyor. Yarın son kez ucurmayı deneyeceğim artık motormu yanar esc mi yanar uçak mı kırılır bilmiyorum herşeyi göze aldım.

Isınma varsa pervane büyük gelmiştir yüksek amper çekiyordur. Bu motorun ve escnin yanmasına yol açar. 2200 kv motor 5 yada 6 üzeri pervane takılmaması gerekli bana göre.
Ayrıca kestiğiniz pervanenin boyutu hala büyüktür ve balansı tamamen bozulmuştur.
O motor o pervaneyi çevirmeye devam ederse olacaklar motor veya esc yanmasa bile pervanedeki balans bozukluğu motor şaftına zarar verecek motor balansını da riske sokacak yada vereceği titreşimden motor üzerindeki vidalarda sürekli bir gevşeme yapacaktır.
Kısaca uygun pervane siparişi verin yoksa yeni bir motor esc siparişi vermeniz kaçınılmaz, zaten uçuşta pek mümkün olmaz.
 
Değerli yorumlarınız için hepinize çok teşekkür ederim. iznimin bitmesinden dolayı 3 ay gibi bir süre ara vermek zorunda kaldım. Malesef çok istememe rağmen 1 tane hazır kit ikide kendi yaptığım uçağı uçuramadım bir türlü. İlk fırsatta söylediklerinizide dikkate alarak devam edeceğim modelciliğe bu sefer inşallah uçuş videolarımı paylaşarak geri dönerim. Bu arayı modelcilik için eksik olan bir çok bilgiyi de öğrenmekle geçireceğim.
 
Merhabalar,
Forumda arama yaptım fakat net bir sonuç alamadım.
Çaylak modelini yapmayı düşünüyorum. Plana ulaşamadım göz kararıda yapılmaz elinde ölçüleri ile çizim olan varmı? Yada nerede bulabilirim.
 
"Çaylak" Trainer Başlangıç Modeli - RcKolik Edition

Murat Yılmaz' Alıntı:
Merhabalar,
Forumda arama yaptım fakat net bir sonuç alamadım.
Çaylak modelini yapmayı düşünüyorum. Plana ulaşamadım göz kararıda yapılmaz elinde ölçüleri ile çizim olan varmı? Yada nerede bulabilirim.

Bu konunun ilk mesajinda bulabilirsiniz.
 
"Çaylak" Trainer Başlangıç Modeli - RcKolik Edition

Murat Yılmaz' Alıntı:
Merhabalar,
Forumda arama yaptım fakat net bir sonuç alamadım.
Çaylak modelini yapmayı düşünüyorum. Plana ulaşamadım göz kararıda yapılmaz elinde ölçüleri ile çizim olan varmı? Yada nerede bulabilirim.

Murat Bey, konunun ilk mesajının en altında bir link mevcut, ona tıklayarak direkt olarak indirebilirsiniz.

Sanırım fotoğraf yoğunluğundan dolayı gözden kaçıyor; o nedenle ilk mesajın en başına da link ekledim. :saygilar:
 
"Çaylak" Trainer Başlangıç Modeli - RcKolik Edition

Çok teşekkür ederim. Dediğiniz gibi resim ve yazı çok olunca gözden kaçıyor.
 
"Çaylak" Trainer Başlangıç Modeli - RcKolik Edition

Evet arkadaşlar,
Bende bu işe ilk olarak bu model ile başlamaya karar vererek startı bugün verdim. Burada paylaşılan planı autocad çizimini yaparak sövecinin yolunu tuttum. Piyasada en sert strafor olan 20 densite olan strafordan autocad çizimini cnc' ye bağlı sıcak tel ile kestirdim.

Ortaya aşağıdaki gibi bir şekil çıktı. Elevator ve rudder 20 densite olan strafordan 6mm kesildiğinde çok kırılgan olduğunu görünce kestirmedim. Onları daha sonra uygun strafordan keseceğim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
"Çaylak" Trainer Başlangıç Modeli - RcKolik Edition

Kolay gelsin Murat bey.Öncelikle yerinde bir karar olmuş tebrik ederim.Aynı modeli yapıp uçurmuş biri olarak takıldığınız yer olursa memnuniyetle yardımcı olurum.Kesim gayet güzel olmuş.Boncuk boncuk şeklinde olan beyaz köpük kullanmak yerine Koçtaşta satılan pembe renkli olan foamboard köpüğünü veya mavi renkli köpüğü kullanmanızı tavsiye ederim.Sıkıştırılmış olduklarında bana göre daha uygun.Yükseliş ve yön dümenini 6mm depron veya 5mm maket kartonuyla yapabilirsiniz.Kolay gelsin.
 
"Çaylak" Trainer Başlangıç Modeli - RcKolik Edition

Çok teşekkür ederim. Takıldım yerde tabi ki çekinmeden yazacağım. Strafor un dezavantajı koli bandı ile yapıştırılması biraz zor oluyor. Hatta hiç yapışmıyor desem yeridir. Bunuda straforu ince zımpara ile zımparalayarak şuan için aştım.
 
"Çaylak" Trainer Başlangıç Modeli - RcKolik Edition

Peki kanadı 70cm den keserek açılı birleştirmek yerine bu şekilde 140cm tek parça yapsam olur mu?
 
"Çaylak" Trainer Başlangıç Modeli - RcKolik Edition

Öyle de olabilir Murat bey.Fakat dihedral açısı vermenizi öneririm.Zira dihedral açısı daha stabil uçuş sağlar, dönüşlerde kolaylık olur.Bence bu modele 140cm kanat açıklığı çok fazla.120-126cm arası yapılabilir.Kendi deneyimlerime dayanarak söylüyorum.Kanadı dediğim gibi yapıp dihedral verecekseniz, kanat birleştirmeden önce dihedral verecek şekilde 3-4mm kontraplak kullanarak Wing Joiner kesip onunla epoxy kullanarak yapıştırmanızı tavsiye ederim.Ben böyle yapmıştım ve çok sağlam olmuştu.Fırtınalı havada loop ve tono hareketleri yaptım sorun yaşamamıştım.
 
"Çaylak" Trainer Başlangıç Modeli - RcKolik Edition

Kanadı 126cm olacak şekilde kestim sıcak silikon ile güzelce yapıştırdım ve koli bandı ile destekledim. Ayrıca 3mm karbon çubuk ile esnemelerde kırılımını önleyeceğim düşündüm. Gördüğüm kadarı ile sağlam oldu.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu halinden sonra lifli bant ile bantadım bu hali aldı.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
"Çaylak" Trainer Başlangıç Modeli - RcKolik Edition

Murat bey merhaba.Keşke sıcak silikon yerine epoxy kullansaydınız.Silikon hem daha ağır hem de mukavemeti epoxy e göre daha düşüktür.Kanada koymuş olduğunuz çıta umuyorum ki sorun oluşturmaz fakat ilk mesajımdaki yöntemi bir daha ki sefer uygularsanız en güvenlisini tercih etmiş olursunuz.Kanatlarda kaldırma kuvveti başladığından itibaren tüm yük kanatlara ve kanat birleşim yerine biner.Bu nedenle dediğim desteği koyup kanadı sağlam yapmamız gerekiyor.Kolay gelsin diliyorum.İyi akşamlar.