"Çaylak" Trainer Başlangıç Modeli - RcKolik Edition

Burak bey elimde karbon çubuk yok.Internetten getirtmek durumundayım.Kaç milimlik alayım ve kamadım içinemi gömmem lazım.Monte şeklinde yardımcı olursanız çok sevinirim.Yada çıta olurmu acaba
Burak bey arkadaşınızın modelindeki kanat kırlması dihadral açısı verdiğimiz yerdenmi kırıldı.Yani iki kanadın tam birleşim yerindenmi?Yoksa sağ veya sol kanat kendi bünyesindemi ikiye bölündü.Inşallah sorumu anlatabildim.Iki kanadın birleşim yerindense size bahsettiğim gibi kanatkarın altından gövdeye telle tutturursam iki kanat havada katlanmaz diye düşünüyorum.Kusura bakmayın lütfen çok soru sordum.Ama siz birebir kırımı gördüğünüz için bilginizden istifade etmek istedim.Çok sağ olun şimdiden
 
Burak bey arkadaşınızın modelindeki kanat kırlması dihadral açısı verdiğimiz yerdenmi kırıldı.Yani iki kanadın tam birleşim yerindenmi?Yoksa sağ veya sol kanat kendi bünyesindemi ikiye bölündü.Inşallah sorumu anlatabildim.Iki kanadın birleşim yerindense size bahsettiğim gibi kanatkarın altından gövdeye telle tutturursam iki kanat havada katlanmaz diye düşünüyorum.Kusura bakmayın lütfen çok soru sordum.Ama siz birebir kırımı gördüğünüz için bilginizden istifade etmek istedim.Çok sağ olun şimdiden
arkadasim hic karbon yada tahta cubuk kullanmadi ,tek parca duz kanatti
 
Dün sipariş ettiğim karbon çubuklar bugün elime ulaştı 16 tl kargo ücretiyle beraber 50 küsür liraya maliyeti oldu bana.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Burak bey arkadaşınızın modelindeki kanat kırlması dihadral açısı verdiğimiz yerdenmi kırıldı.Yani iki kanadın tam birleşim yerindenmi?Yoksa sağ veya sol kanat kendi bünyesindemi ikiye bölündü.Inşallah sorumu anlatabildim.Iki kanadın birleşim yerindense size bahsettiğim gibi kanatkarın altından gövdeye telle tutturursam iki kanat havada katlanmaz diye düşünüyorum.Kusura bakmayın lütfen çok soru sordum.Ama siz birebir kırımı gördüğünüz için bilginizden istifade etmek istedim.Çok sağ olun şimdiden
benim wing joinerdan katlanmıştı.
 
İyi günler, Çaylak modelini dördüncü kez yaptığımda uçurmayı başardım. Herkese çok teşekkürler .
Tebrikler. Kanat çok esniyor. Bu kontrolü çok zorlaştırıyor. Aynı sıkıntıyı bende yaşamıştım. Üstelik içerisine çita koymama rağmen. Super cup modelindeki gibi Kanattan gövdeye ip çekmek çözüyor bu sorunu.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Tebrikler. Kanat çok esniyor. Bu kontrolü çok zorlaştırıyor. Aynı sıkıntıyı bende yaşamıştım. Üstelik içerisine çita koymama rağmen. Super cup modelindeki gibi Kanattan gövdeye ip çekmek çözüyor bu sorunu.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Sonraki uçuşunda kanatlar "V " şeklini aldı ve katlandı. Balsa çıta kullanmıştım,karbon borularım geldi. Tavsiyenizi uygulayacağım.Teşekkürler.
 
Sonraki uçuşunda kanatlar "V " şeklini aldı ve katlandı. Balsa çıta kullanmıştım,karbon borularım geldi. Tavsiyenizi uygulayacağım.Teşekkürler.
Aynı balsa hatasını ilk başta bende yapmıştım. O katlandı. Daha sonra kavak çita kullandım o katlanmadı ama çok esnedi. Karbon boru bu problemi çözecektir.
 
Uzun zaman sonrasında hafta sonu pazar şirket pikniği olduğundan dolayı Mehmet abilerin ekibe katılamayacağımdan. Uçarsa uçar uçmazsa en fazla kırılır o da bir tecrübe olur diyerekten yanıma arkadaşımı da alıp solaklar pistine uçuş yapmaya gittim.


İlk uçuş çok kısa sürdü ağırlık merkezini ayarlayamadığımdan dolayı kalkışta uçağın burnu havaya fazla dikildi. Tecrübem olmadığından dolayı en iyisi daha fazla havalanmadan indireyim diyerekten gazı kestim ve malesef kuyruk kısmı kırıldı. Hemen ağacın gölgesine geçtim yanımda götürdüğüm hızlı epoxi yapıştırıcı ile yapıştırdım ve kurumasını bekledim.


İkinci uçuş için tekrar havalandım 1 dk ya yakın havada kaldım ama kontrollerde sıkıntı vardı ve sebebi belirsin sağa çekiyordu uçak. Tekrardan iniş yapmak istedim ama biraz sert bir iniş yaptım ve uçağın burnu 3 parçaya ayrıldı. Tekrardan gölgeye çekildim ve burunu tekrardan topladım.
Ağırlık merkezini iyice ayarladım bütün bildiğim kontrolleri gözden geçirdim ve piste tekrardan yöneldim.


Üçüncü uçuşumda gayet güzel bir uçuş elde ettim ama tabiki tecrübe olmadığından saçma bir uçuş oldu ama güzel bir şekilde havalandım uçtum ve inişimi yaptım. Sanki havadayken pil biraz kaydı ağırlık merkezi arkaya doğru gitti. Bunu inişte sonrasında pili sabitleyerek çözdüm.
Dördüncü uçuşumda gayet güzel geçti ve güzel sayılabilecek bir iniş yaparaktan uçuşumu sonlandırdım.


Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Üçüncü uçuşumda gayet güzel bir uçuş elde ettim ama tabiki tecrübe olmadığından saçma bir uçuş oldu ama güzel bir şekilde havalandım uçtum ve inişimi yaptım. Sanki havadayken pil biraz kaydı ağırlık merkezi arkaya doğru gitti. Bunu inişte sonrasında pili sabitleyerek çözdüm.
Dördüncü uçuşumda gayet güzel geçti ve güzel sayılabilecek bir iniş yaparaktan uçuşumu sonlandırdım.
Vay demek kaçak uçuş yapıldı :eek: Şaka bir yana ilk gerçek uçuşun olduğu düşünülürse bence uçuş süper :thumbup:

Baştan epey bir malzeme bekleme durumu oldu ama bundan sonra gelsin uçuşlar ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhittin Şentürk
Vay demek kaçak uçuş yapıldı :eek: Şaka bir yana ilk gerçek uçuşun olduğu düşünülürse bence uçuş süper :thumbup:

Baştan epey bir malzeme bekleme durumu oldu ama bundan sonra gelsin uçuşlar ;)


Daha gelmeyen malzemelerim var ama sonuç olarak çaylak artık göklerde ?