CC3D Kontrol kartı ile ilgili sorularım

Soner Karaca

Yeni Uye
Katılım
24 Ağu 2017
Mesajlar
13
Tepkime puanı
0
Yaş
26
İlgi Alanı
Multikopter


verdiğim linkteki motor ve escleri kullanıyorum.Kumanda Flysky fs6i .Kontrol kartı CC3D .Bi çok kez librepilot üzerinden CC3D'ye vehicle setup wizard ile ayar yapmayı denedim.İlk yaptığımda kumanda , dronu armed veya disarmed konumuna getirebiliyodu ama 1. numaralı motoru ilk başta tekleyerek dönmeye başlıyor, gaz verince düzgün dönüyor ve bi süre sonra ne kadar gaz verirseniz verin duruyordu.Tekrar ayar yaptım bu sefer kumanda armed konumuna alamıyordu ama program üzerinden manuel olarak armed yapabiliyodum ve 1. numaralı motoru o şekilde denedim yine aynı şekilde dönüyordu.Bi 2 sefer daha ayarlamaları baştan yaptım kumanda hala disarmed veya armed konumuna alamıyor ve motor hala aynı durumda.Bu ürünler sıfır.2. el değil.(Yada bana ikinci el kullanılmış ürün itelediler bilemiyorum).Ek olarak 1. motorun ESC'si diğer ESC'lere göre daha çok ısınıyor.El değmeyecek kadar değil ama yinede çok ısınıyor.CC3D kart ayarları yapılırken güncellendi.Bu durumu nasıl düzeltebilirim?
 
CC3D ve Motor hatası

Simdi Soner eger her takıldığın CC3D ile ilgili farklı konu acarsan buralar epey bir dolacak.

İstersen soyle yapalım. Ben bu konu başlığını genel bir baslik haline getireyim, sen de takıldığın tüm konuları bu başlık altında sor tamam mi ?
 
CC3D Kontrol kartı ile ilgili sorularım

Tamam öyle yapalım.
 
CC3D Kontrol kartı ile ilgili sorularım

sevgili soner

vermiş olduğun linkteki ürünlere baktım. esc ile teknik özellikleri ile ilgili bilgi sitede verilmemiş. yani esc firmware ne olduğunu ve desteklediği esc-motor protokollerini, çalışma frekansı konusunda bilgi yok gibi duruyor. haliyle bu durumda aksi bilgi gelene dek standart (50 hz) brushless esc si olduğunu kabul etmek gerekir. cc3d zamanının en iyi kartlarındandı. hala da iyi konfigüre edilmek kaydı ile acro ve fpv için kimine göre tatmin edici bir performansı da vardır. ancak nazlı bir karttır.
senin durumunda esclerinin ve motorlarının düzgün çalışıp çalışmadığını servo tester (grafik 1)cihazı ile yani cc3d ye hiç bulaşmadan test etmeni öneririm. eğer sorun esc ve motor ikilisinde ise servo tester ile yapacağın denemelerde aksaklık saptayacaksın. eğer sorun cc3d den esc ye olan bağlantı protokolü veya cc3d nin ayar ayrıntıları ile ilgili ise bu durumda servo tester ile sağlıklı bir deneme yapaman gerekir. mümkün ise testi yap. yapamıyorsan. videolu bir anlatım sana daha çok yardımcı olabileceğimiz doneleri bize sağlayacaktır.

grafik1

sevgi ve saygılarımla

şakir polay
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye silindi 8682
CC3D Kontrol kartı ile ilgili sorularım

Öncelikle ilgilendiğiniz ve cevap verdiğiniz için teşekkür ederim Şakir Bey.Disarm ve arm sorununu çözdüm .Kumandanın sol kontrolü yerine sağ kontrolü üzerinden disarm komutunu vermek gerekiyormuş.Ben throtle sol kontrol çubuğun üzerinde olduğu için hep sol kontrol üzerinden disarm ve arm etmeye çalışıyordum.1. motor ile ilgili olarakda ertesi gün tekrar denemelerim sonucunda motorun artık daha da zorlandığını fark ettim ve firmayı arayıp değişim yapması için talepte bulunacam.
 
CC3D Kontrol kartı ile ilgili sorularım

Bide pili şarj ederken sadece 1. hücrenin boşaldığını gördüm diğer hücrelerde çok fazla bi değişim olmamıştı.Balanslı şarj soketi olan 3 hücreli bir pil kullanıyorum.CC3D'nin pili balanslı bir şekilde kullanmasının bir yolu var mıdır?Pil ,drone üzerinde sadece ESC'lere bağlı. Başka herhangi bir güç tüketen kaynağa bağlı değil.
 
CC3D Kontrol kartı ile ilgili sorularım

sevgili soner

"pili şarj ederken sadece 1. hücrenin boşaldığını gördüm" diyorsun halbuki pil şarz edereken hücreler boşalmaz aksine dolar. acaba yanlış ifade etmiş olabilirmisin. pili şarz ederken balanced charge şeklinde bir seçenek üzerinden şarz etmekte fayda var. bu şelilde olduğunda cihaz her hücrenin voltajı ve alacağı enerji miktarını kendisi ayarlar. balance kablosu bağlı olmadığı veya bağlantının kısmi temassızlığı olması durumunda uyarı verip sarzı kesen modellerden bahsetmekteyim. "CC3D'nin pili balanslı bir şekilde kullanmasının bir yolu var mıdır?" demişsin; pil aslında bünyesindeki depoladığı esas enerjisini esc lere vermekte ve bunlar da motorlara iletilmektedir. cc3d nin çektiği akım neredeyse ihmal edilebilecek kadar azdır. seri olarak bağlanmış olan pillerde eğer pil yeni ve internal dirençlerinde ciddi fark yok ise hücreler neredeyse eşit miktarda enerji katılımı ile sistemi besleyecektir. cc3d nin bu aşamada pilden çekilen enerjinin hücre bazında regülasyonu şeklinde bir işlevi yoktur. bir başka değişle cc3d pilin hücrelerinden herhangi birinin daha az yada daha fazla çalışmasını sağlayacak bir fonksiyonu yoktur.

Uygun görülürse eğer Mehmet Küçüksarı abimizin ve Ercan Çınar hocamızın bu konu ile ilgili katkı veya yorumlarını merak ediyorum.

sevgi ve saygılarımla

şakir polay
 
CC3D Kontrol kartı ile ilgili sorularım

Haklısınız çok temiz bir anlatım bozukluğu yapmışım."Pili kullandıktan sonra şarj ederken sadece 1. hücrenin boşaldığını gördüm" şeklinde değiştirelim o cümleyi.
 
CC3D Kontrol kartı ile ilgili sorularım

şakir polay' Alıntı:
sevgili soner

"pili şarj ederken sadece 1. hücrenin boşaldığını gördüm" diyorsun halbuki pil şarz edereken hücreler boşalmaz aksine dolar. acaba yanlış ifade etmiş olabilirmisin. pili şarz ederken balanced charge şeklinde bir seçenek üzerinden şarz etmekte fayda var. bu şelilde olduğunda cihaz her hücrenin voltajı ve alacağı enerji miktarını kendisi ayarlar. balance kablosu bağlı olmadığı veya bağlantının kısmi temassızlığı olması durumunda uyarı verip sarzı kesen modellerden bahsetmekteyim. "CC3D'nin pili balanslı bir şekilde kullanmasının bir yolu var mıdır?" demişsin; pil aslında bünyesindeki depoladığı esas enerjisini esc lere vermekte ve bunlar da motorlara iletilmektedir. cc3d nin çektiği akım neredeyse ihmal edilebilecek kadar azdır. seri olarak bağlanmış olan pillerde eğer pil yeni ve internal dirençlerinde ciddi fark yok ise hücreler neredeyse eşit miktarda enerji katılımı ile sistemi besleyecektir. cc3d nin bu aşamada pilden çekilen enerjinin hücre bazında regülasyonu şeklinde bir işlevi yoktur. bir başka değişle cc3d pilin hücrelerinden herhangi birinin daha az yada daha fazla çalışmasını sağlayacak bir fonksiyonu yoktur.

Uygun görülürse eğer Mehmet Küçüksarı abimizin ve Ercan Çınar hocamızın bu konu ile ilgili katkı veya yorumlarını merak ediyorum.

sevgi ve saygılarımla

şakir polay

Bayağı uzun bir süre sonra drone işine tekrar geri döndüm.Daha önceki mesajlarda yazdığım esc ile ilgili sorun üretim hatasından kaynaklanıyormuş.Satın aldığım firma değişim yaptı.Daha farklı bir model esc gönderdiler.Şuan drone üzerinde gerekli monatj ve ayarlamaları yaptım fakat drone düz bir şekilde havaya bile kalkmıyor.Ters dönüyor sağa veya sola doğru gidiyor.Tahminimce motorlar aynı hızlarda da dönmüyor.Bu durumda ne yapabilirim?

Motorlar E-Max CF2822 1200KV
3 ESC Markası yazmıyor.Sarı Renkte ve üzerinde Sadece 30A ibaresi var.
1 ESC HobbyWing Skywalker 30A
Batarya 2250 mAH 3 hücreli
F450 şase üzerine kurulu.

Yaşadığım probleme örnek olarak bir video.
https://youtu.be/Ln6AlkvC5-8
 
CC3D Kontrol kartı ile ilgili sorularım

Merhabalar öncelikle şunu söyleyeyim kartın hakkında bilgi sahibi değilim ama gördüğümü yazayım. İlk kalkış anında drone lar altında oluşturdukları hava akımına bağlı (türbülans) sallanabilirler en kolay yolu direk hızlıca belli bir seviyeye kaldırmaktır. Ancak gücü verdiğin (yazında tam yazmamışsın ama) sağa sola droneun gitmesi normal eğer trim ayarları yapılı değilse.(Senin kartının durumunu bilmiyorum.) Ancak kalkış sırasında veya saniyeler içinde takla atıyorsa;

Bir motorun yönü veya pervane yönü ile ilgili sorun olması muhtemel. Senin videonda dikkatimi çeken iki sağ ve iki sol pervane aynı renk eğer bunlar aynı pervane renkleri farklı ise tamam. Kartın diagramına baktığımda sağ ön motor 1 olacak şekilde saat yönünün tersine doğru 2,3,4 olarak gidiyor ve 1-3. motor saat yönünde diğerleri tersi yönde dönüyor olmalı. Bence sorunun buradan kaynaklanıyor olabilir. Test için öncelikle propları söküp motor dönüş yönlerini kontrol edebilirsin. Herşey yolunda ise en son aşamada da çok dikkatli bir şekilde droneu altından tutarsın birinden kumandadan biraz gaz vermesini isteyerek her motor aşağı doğru rüzgar yapıyor mu ona bakabilirsin. Hatta sabit bir gazda iken her motor yakın hava üflüyor mu onu da kontrol edebilirsin. Yalnız bu sırada droneu yaklaşık yere paralel tutman gerek.

Tüm bunlar doğru çalışıyor ise 4 esc nin birinde veya videoda arka sol motorunda benim fikrim bir sorun olabileceği düşündüm.

Umarım bir faydası olur bunların :)
 
CC3D Kontrol kartı ile ilgili sorularım

İzzet Camcıoğlu' Alıntı:
Merhabalar öncelikle şunu söyleyeyim kartın hakkında bilgi sahibi değilim ama gördüğümü yazayım. İlk kalkış anında drone lar altında oluşturdukları hava akımına bağlı (türbülans) sallanabilirler en kolay yolu direk hızlıca belli bir seviyeye kaldırmaktır. Ancak gücü verdiğin (yazında tam yazmamışsın ama) sağa sola droneun gitmesi normal eğer trim ayarları yapılı değilse.(Senin kartının durumunu bilmiyorum.) Ancak kalkış sırasında veya saniyeler içinde takla atıyorsa;

Bir motorun yönü veya pervane yönü ile ilgili sorun olması muhtemel. Senin videonda dikkatimi çeken iki sağ ve iki sol pervane aynı renk eğer bunlar aynı pervane renkleri farklı ise tamam. Kartın diagramına baktığımda sağ ön motor 1 olacak şekilde saat yönünün tersine doğru 2,3,4 olarak gidiyor ve 1-3. motor saat yönünde diğerleri tersi yönde dönüyor olmalı. Bence sorunun buradan kaynaklanıyor olabilir. Test için öncelikle propları söküp motor dönüş yönlerini kontrol edebilirsin. Herşey yolunda ise en son aşamada da çok dikkatli bir şekilde droneu altından tutarsın birinden kumandadan biraz gaz vermesini isteyerek her motor aşağı doğru rüzgar yapıyor mu ona bakabilirsin. Hatta sabit bir gazda iken her motor yakın hava üflüyor mu onu da kontrol edebilirsin. Yalnız bu sırada droneu yaklaşık yere paralel tutman gerek.

Tüm bunlar doğru çalışıyor ise 4 esc nin birinde veya videoda arka sol motorunda benim fikrim bir sorun olabileceği düşündüm.

Umarım bir faydası olur bunların :)

Motorların dönüş yönleri ve pervanelerin yerleri doğru.Kontrol ettim.Bahsetmeye çalıştığım problemi şöyle anlatayım.Drone'u bilgisayara bağlayıp motorları kalibre ederken motorların dönüş hızları birbirine eşit olmuyor.4 motor da farklı hızlarda çalışmaya başlıyor.Hızlarını kalibre ekranında eşitlemem lazım ama insan gözüyle yapılacak bir kalibrasyon değil bu.Ekranda yazan değerler motor marka ve modelleri aynı olsa dahi ya biraz farklılık gösteriyor yada farklı bi esc kullanıyorsanız bayağı farklılık gösteriyor.Deneme yanılma yoluyla gidersem de bayağı bayağı zaman öldürecem.Ayrıca her seferinde takla atmıyor.Ya havada yalpalıyor ya takla atıyor.Genelde 3 numaralı motorun olduğu yöne doğru gidiyor.Manuel olarak motorun hızını arttırmayı denedim ama kayda değer bir sonuç alamadım.(Farklı olan esc 1 numaralı motora bağlı.
 
CC3D Kontrol kartı ile ilgili sorularım

Doğrusu manüel motor hızı ayarı hakkında bir bilgim yok ama farklı escler ile bir sistem toplamasının için bu konuda bilgisizim. Ama aynı amper değerinde benzer kartlardaki farkın sorun olmayacağını düşünüyorum. Esc kalibrasyonlarını yaptığını varsayarak motorların yerini değiştirebilirsin. Sorun yine aynı motorda oluyorsa oranın esc si veya kablo bağlantıları ile ilişkili olabilir. Aklıma gelenler bu kadar.
 
CC3D Kontrol kartı ile ilgili sorularım

İzzet Camcıoğlu' Alıntı:
Doğrusu manüel motor hızı ayarı hakkında bir bilgim yok ama farklı escler ile bir sistem toplamasının için bu konuda bilgisizim. Ama aynı amper değerinde benzer kartlardaki farkın sorun olmayacağını düşünüyorum. Esc kalibrasyonlarını yaptığını varsayarak motorların yerini değiştirebilirsin. Sorun yine aynı motorda oluyorsa oranın esc si veya kablo bağlantıları ile ilişkili olabilir. Aklıma gelenler bu kadar.
Librepilot configuration sekmesinde output kısmında motorların en yavaş döndüğü noktayı kendimiz belirleyebiliyoruz.Motorların ilk hızlarını o ekranda eşiteleyebilirsem büyük ihtimalle problem çözülür diye tahmin ediyorum ama dediğim gibi insan gözü kulağıyla olacak bir kalibrasyon değil.
 
CC3D Kontrol kartı ile ilgili sorularım

sevgili soner

"pili şarj ederken sadece 1. hücrenin boşaldığını gördüm" diyorsun halbuki pil şarz edereken hücreler boşalmaz aksine dolar. acaba yanlış ifade etmiş olabilirmisin. pili şarz ederken balanced charge şeklinde bir seçenek üzerinden şarz etmekte fayda var. bu şelilde olduğunda cihaz her hücrenin voltajı ve alacağı enerji miktarını kendisi ayarlar. balance kablosu bağlı olmadığı veya bağlantının kısmi temassızlığı olması durumunda uyarı verip sarzı kesen modellerden bahsetmekteyim. "CC3D'nin pili balanslı bir şekilde kullanmasının bir yolu var mıdır?" demişsin; pil aslında bünyesindeki depoladığı esas enerjisini esc lere vermekte ve bunlar da motorlara iletilmektedir. cc3d nin çektiği akım neredeyse ihmal edilebilecek kadar azdır. seri olarak bağlanmış olan pillerde eğer pil yeni ve internal dirençlerinde ciddi fark yok ise hücreler neredeyse eşit miktarda enerji katılımı ile sistemi besleyecektir. cc3d nin bu aşamada pilden çekilen enerjinin hücre bazında regülasyonu şeklinde bir işlevi yoktur. bir başka değişle cc3d pilin hücrelerinden herhangi birinin daha az yada daha fazla çalışmasını sağlayacak bir fonksiyonu yoktur.

Uygun görülürse eğer Mehmet Küçüksarı abimizin ve Ercan Çınar hocamızın bu konu ile ilgili katkı veya yorumlarını merak ediyorum.

sevgi ve saygılarımla

şakir polay

Tekrar uzun bir aradan sonra yine buralara farklı problemler ile döndüm.CC3D ile bir multikopter yaptım uçurdum.Güzel uçtu .Belirili sebeplerden ötürü uzun bi ara kullanamadım.Bu süreç içerisinde FLYSKY FS-i6 kumandamı bi arkadaşa alıcısı olmadan kullanması için ödünç olarak verdim.Kumandayı bu zamanlarda geri aldım.Tekrar kumandayı kendi alıcıma tanıtırken alıcıyı yanlışlıkla kısa devre yaptım.Normalde kumandayı alıcıya tantımam için negatif ve sinyal uçlarını kısa devre yapmam gerekirken pozitif ve negatif uçları belki yarım saniye için kısa devre oldu.Alıcının ışığı söndü ve CC3D üzerinde sarı bir ışık yanıp sönmeye başladı.Elimde fazladan bir alıcı vardı onu takıp denedim.Yeni alıcıda çalıştığına dair herhangi bi ışık yakmadı.CC3D'yi bilgisayara bağlayıp LibrePilot üzerinden bağlantı kurabiliyorum.Baştan boot ettim.Kumandayı tanıtma aşamasında alıcı ile iletişim kuramadığı için devamı gelmedi tabi.Bir CC3D çöp mü oldu yoksa başka bi kurtarma yolu var mıdır?
 
CC3D Kontrol kartı ile ilgili sorularım

sevgili soner

vermiş olduğun linkteki ürünlere baktım. esc ile teknik özellikleri ile ilgili bilgi sitede verilmemiş. yani esc firmware ne olduğunu ve desteklediği esc-motor protokollerini, çalışma frekansı konusunda bilgi yok gibi duruyor. haliyle bu durumda aksi bilgi gelene dek standart (50 hz) brushless esc si olduğunu kabul etmek gerekir. cc3d zamanının en iyi kartlarındandı. hala da iyi konfigüre edilmek kaydı ile acro ve fpv için kimine göre tatmin edici bir performansı da vardır. ancak nazlı bir karttır.
senin durumunda esclerinin ve motorlarının düzgün çalışıp çalışmadığını servo tester (grafik 1)cihazı ile yani cc3d ye hiç bulaşmadan test etmeni öneririm. eğer sorun esc ve motor ikilisinde ise servo tester ile yapacağın denemelerde aksaklık saptayacaksın. eğer sorun cc3d den esc ye olan bağlantı protokolü veya cc3d nin ayar ayrıntıları ile ilgili ise bu durumda servo tester ile sağlıklı bir deneme yapaman gerekir. mümkün ise testi yap. yapamıyorsan. videolu bir anlatım sana daha çok yardımcı olabileceğimiz doneleri bize sağlayacaktır.

grafik1

sevgi ve saygılarımla

şakir polay
bu motorla bu esc cc3d kartında iş yaparmı yada f4 omnıbus pro v3 kartında mı iş yapar ??