- Katılım
- 17 Eyl 2013
- Mesajlar
- 8,773
- Tepkime puanı
- 23,158
- Yaş
- 61
- Konum
- İstanbul
- Web sitesi
- www.sumeryamaner.com
- İlgi Alanı
- Uçak
Gerçekten çok yakışıklı bir uçak bu Cessna 182.
Hiç unutmam. Sene 1974. Tünel'de Müeyyet Sokak'ta Jet Model mağazası. Okuldan çıkıp doğru oraya koşuyorum her gün. Çünkü hayatta en çok sevdiğim şey olan uçaklar var orada. Tavanda da bir tane Cessna 182 asılı. Kırmızı ve beyaz boyalı. O zamanlar kumanda kullanımı çok karmaşık. Telsiz kanunu nedeniyle aslında yasak. Bu uçak da kumandasız yani serbest uçuş modeli. 0.8'lik bir motoru var. Yok yok sanırım 0.08'lik. Beş on cc yakıt koyuyorsun ve çalıştırıyorsun. Yakıt bitene kadar tam gaz çalışıyor. Hiç uçarken görmedim ama uçağa aşığım.
Cessna 182...
Hayallerimin uçağı!
Cessna 182 gerçekten de tam bir eğitim uçağıdır. Üstten kanadıyla son derece stabildir. Stall karakteristiği son derece selimdir. Dört dörtlük bir uçaktır. Ama gerçeği, modeli değil.
Cessna 182'nin modeli "scale" bir model olması nedeniyle en az orta seviye modelciye hitap eder ve ASLA BİR BAŞLANGIÇ MODELİ DEĞİLDİR. Üstten kanatlı olması bir şey ifade etmez. O modeli adam gibi uçurabilmek için deneyim gerekir. Tüm kontrollere hakim olmak gerekir. NOKTA!
Model Cessna Uçurmak Neden zor ?
İnsanın en büyük düşmanı CEHALETTİR.
Ne derler...
Bilmeyen ve bilmediğini bilene yardım et.
Bilmeyen ve bilmediğini de bilmeyenden uzak dur.
Arkadaşlar, yaza yaza klavyeler eskittik. Sizce bir modelci yeni başlayan birinin Cessna 182 uçurmasına neden karşı çıkabilir? Örneğin hep bir Cessna 182 uçurmak istemiştir ama olmamıştır. Başkası da uçuramasın ister?!?!?! Olur mu böyle bir şey...
Sanıyorsunuz ki sizde çok özel bir yetenek var. Kimsenin beceremediğini siz becereceksiniz.
Sanıyorsunuz ki bu iş dışarıdan görüdüğü kadar basit, iki çubuğu bir o yana bir bu yana çekerek uçak uçuruluyor.
Bilmiyor ama öğrenmemekte de ısrar ediyorsunuz.
İnatla hata yapa yapa öğrenmek gibi aptalca bir yola sapmak istiyorsunuz.
Halbuki yapmanız gereken, o güne kadar edinilmiş bilgiyi özümsemek ve hata yapacaksanız ondan sopnrasında yapmak olmalı. Zaten yapılmış, binlerce kez yapılmış hataları bir kez de sizin yapmanızın inanın ki kimseye faydası yok.
Azıcık laf dinleyin. Kimse sizin eşsiz yeteneğinize dil uzatmıyor meraklanmayın.
Cessna 182 bir scale modeldir dedik. Yani gerçeğinin belirli bir oranda küçültülmüş hali. Bu uçakların plandan inşaası da uçurulmaları da zordur. Yaparsınız ama aslında yaptım sanırsınız. Kütük gibi olur uçmaz. İlk denemede saatlerce süren emek bir çöp poşetine dolar. Yazık değil mi???
Bakın, uzaktan kumandalı model uçaklarda temel olarak şu elemanlar var:
1- Uçağın iskeleti. Gövde, kanatlar, kuyruk vs.
2- Kontrol yüzeyleri ve bunları kontrol eden sistemler (alıcı, servo, batarya)
3- Güç sistemi (motor)
4- Pilotaj
Her bir başlıkta öğrenilecek çok fazla bilgi ve edinilmesi gereken çok fazla deneyim var. Bunlar üç günde edinilmez. Deneyimli kişilerle bir arada, onların önderliğinde, ayrıca okuyup araştırarak, anlaşılmayan noktalar sorularak, konu iyice kavranarak edinilir.
Her insan önce emekler, sonra yürür sonra koşar. Bu işte de önce basitten başlamak, adım adım ilerlemek gerekir. Cessna 182'yi bu kategoride tanımlamak gerekirse "hızlı yürümek" diyebiliriz. Yani bir Cessna 182'ye bulaşmak için önce emekleyecek, sonra bolca yürüyeceksiniz ki sıra hızlı yürümeye gelsin.
Genellikle bilmediğini bile bilmeyene ne desen boş. O bu yazılanları okumayacak bile. Ama bilmediğinin farkında olup kendini geliştirmek isteyen birisi olursa bu satırlardan faydalanacağından eminim.
Kolay gelsin.
You must be registered for see images attach
Hiç unutmam. Sene 1974. Tünel'de Müeyyet Sokak'ta Jet Model mağazası. Okuldan çıkıp doğru oraya koşuyorum her gün. Çünkü hayatta en çok sevdiğim şey olan uçaklar var orada. Tavanda da bir tane Cessna 182 asılı. Kırmızı ve beyaz boyalı. O zamanlar kumanda kullanımı çok karmaşık. Telsiz kanunu nedeniyle aslında yasak. Bu uçak da kumandasız yani serbest uçuş modeli. 0.8'lik bir motoru var. Yok yok sanırım 0.08'lik. Beş on cc yakıt koyuyorsun ve çalıştırıyorsun. Yakıt bitene kadar tam gaz çalışıyor. Hiç uçarken görmedim ama uçağa aşığım.
Cessna 182...
Hayallerimin uçağı!
Cessna 182 gerçekten de tam bir eğitim uçağıdır. Üstten kanadıyla son derece stabildir. Stall karakteristiği son derece selimdir. Dört dörtlük bir uçaktır. Ama gerçeği, modeli değil.
Cessna 182'nin modeli "scale" bir model olması nedeniyle en az orta seviye modelciye hitap eder ve ASLA BİR BAŞLANGIÇ MODELİ DEĞİLDİR. Üstten kanatlı olması bir şey ifade etmez. O modeli adam gibi uçurabilmek için deneyim gerekir. Tüm kontrollere hakim olmak gerekir. NOKTA!
Model Cessna Uçurmak Neden zor ?
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
İnsanın en büyük düşmanı CEHALETTİR.
Ne derler...
Bilmeyen ve bilmediğini bilene yardım et.
Bilmeyen ve bilmediğini de bilmeyenden uzak dur.
Arkadaşlar, yaza yaza klavyeler eskittik. Sizce bir modelci yeni başlayan birinin Cessna 182 uçurmasına neden karşı çıkabilir? Örneğin hep bir Cessna 182 uçurmak istemiştir ama olmamıştır. Başkası da uçuramasın ister?!?!?! Olur mu böyle bir şey...
Sanıyorsunuz ki sizde çok özel bir yetenek var. Kimsenin beceremediğini siz becereceksiniz.
Sanıyorsunuz ki bu iş dışarıdan görüdüğü kadar basit, iki çubuğu bir o yana bir bu yana çekerek uçak uçuruluyor.
Bilmiyor ama öğrenmemekte de ısrar ediyorsunuz.
İnatla hata yapa yapa öğrenmek gibi aptalca bir yola sapmak istiyorsunuz.
Halbuki yapmanız gereken, o güne kadar edinilmiş bilgiyi özümsemek ve hata yapacaksanız ondan sopnrasında yapmak olmalı. Zaten yapılmış, binlerce kez yapılmış hataları bir kez de sizin yapmanızın inanın ki kimseye faydası yok.
Azıcık laf dinleyin. Kimse sizin eşsiz yeteneğinize dil uzatmıyor meraklanmayın.
Cessna 182 bir scale modeldir dedik. Yani gerçeğinin belirli bir oranda küçültülmüş hali. Bu uçakların plandan inşaası da uçurulmaları da zordur. Yaparsınız ama aslında yaptım sanırsınız. Kütük gibi olur uçmaz. İlk denemede saatlerce süren emek bir çöp poşetine dolar. Yazık değil mi???
Bakın, uzaktan kumandalı model uçaklarda temel olarak şu elemanlar var:
1- Uçağın iskeleti. Gövde, kanatlar, kuyruk vs.
2- Kontrol yüzeyleri ve bunları kontrol eden sistemler (alıcı, servo, batarya)
3- Güç sistemi (motor)
4- Pilotaj
Her bir başlıkta öğrenilecek çok fazla bilgi ve edinilmesi gereken çok fazla deneyim var. Bunlar üç günde edinilmez. Deneyimli kişilerle bir arada, onların önderliğinde, ayrıca okuyup araştırarak, anlaşılmayan noktalar sorularak, konu iyice kavranarak edinilir.
Her insan önce emekler, sonra yürür sonra koşar. Bu işte de önce basitten başlamak, adım adım ilerlemek gerekir. Cessna 182'yi bu kategoride tanımlamak gerekirse "hızlı yürümek" diyebiliriz. Yani bir Cessna 182'ye bulaşmak için önce emekleyecek, sonra bolca yürüyeceksiniz ki sıra hızlı yürümeye gelsin.
Genellikle bilmediğini bile bilmeyene ne desen boş. O bu yazılanları okumayacak bile. Ama bilmediğinin farkında olup kendini geliştirmek isteyen birisi olursa bu satırlardan faydalanacağından eminim.
Kolay gelsin.
Moderatör tarafında düzenlendi: