Cessna 182 full balsa yapımı ve bazı teknik sorular

trk2016

Uye
Katılım
5 Ağu 2016
Mesajlar
54
Tepkime puanı
0
Yaş
36
Merhabalar,
Bu hobiye yeni başlıyorum fakat 5 - 6 senedir fırsat buldukça hobiyle ilgili araştırmalar yapıyordum. İlk modelim olarak ta Cessna 182 yi seçtim. Çeşitli forumlarda Cessna başlangıç için iyi bir tercih olmadığını okudum. Fakat benim en hoşuma giden modeller arasında sivrildiginden bu modeli yapmaya karar kıldım ve startı 2 ay kadar önce verdim. Çoğu sitede bulunan planı A0 çıktı alarak işime yarayacak parçaları aldım ve planı masaya yatırdım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Gövde kısmen tamamlanınca kanatlara geçtiğim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Planı birebir uyguladım fakat kanatlar kısmen bitince sağ kanadın sol a göre biraz daha uzun olduğunu fark ettim. Bu sorun olurmu bilemiyorum.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu resimde biraz daha net belli oluyor. 5mm boydan ve 5mm genişlikten fazla oldu.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Kanatlarda kısmen bitince planda olmayan aileronları kendim eklemeye karar verdim. sağ taraftaki 18,5cm uzunluğunda 3cm genişliğinde, sol taraftaki de 17,5cm ye 3cm genişlik oldu.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




sıra geldi kaplamaya dedim ve kaplamaya kanattan başladım. ilk olarak üst kısmı kaplamaya karar verdim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


kanatlarda kısmen bitti sadece pushrodlara rod telleri bağlanması ve ayarları kaldı.
Aklıma takılan çok soru ve düşünce var fakat bu kısma kadar olanları yerindeyken sorasım geldi.
1) sağ ve sol kanat uzunlukları ve genişlikleri sorun yaratır mı?
2) planda yer almayan aileronları eşit uzunlukta olmaması sorun yaşatır mı?

devamı yolda. en kısa sürede paylaşıyor olacağım
 
Cessna 182 full balsa yapımı ve bazı teknik sorular

Murat bey elinize sağlık diyeceğim, ilk modeliniz olduğunu düşünerek hatalarınızın olması normaldir fakat, resimlerden gördüğüm kadarı ile gerek kesimleriniz, gerek birleştirmeleriniz, temiz ve olması gereken hatlarda değil, gövdeniz yamuk birleştirilmiş görünüyor, kanat yaptığınız kaplamalar ile oldukça ağır olmuştur ve ölçülerde de sıkıntı varmış ....
Siz bence bu inşaatı bitirin ve ilk yaptığım model diyerek duvarınıza asın, zira bu modelin havadaki ömrü çok kısa olacaktır.

Başlangıç için, eğer illaki balsa model inşa edeceğim diyorsanız, tavsiyem öncelikle plana tamamen sadık kalın, gerekli yerlerde gerekli kalınlıklarda balsa kullanın, kesimlerinizi plandaki ölçülere bire bir uydurarak ve olabildiğince temiz yapın, daha sonra ince tesviye yaparsınız zaten. Plandaki hatlara ve verilmesi gereken açılara dikkat ederek inşaatı ilerletin. Gereksiz ağırlık oluşturacak malzemeler eklemeyin kullanmayın, ayrıca bu boydaki bir model için 1-2 mm. plandan kaçmalar telafi edilebilir fakat santim kaçmalar telafi edilemez.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Link:
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat sengul
Cessna 182 full balsa yapımı ve bazı teknik sorular

Merhaba Levent bey,
Yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Paylaşmış olduğunuz resimlerdeki yurtdışı forumdaki konuyu sonuna kadar takip ettim ve paylaştığınız resimdeki uçakta kısa sürede kırılım yaşadı :( Esasında planıda oradan aldım ve birebir ölçekte plana yatırarak uyguladım. Benim yaptığım modelin resimlerinde dediğiniz gibi yamukluklar var. Malım ilk model yapımım ve lazer kesimsiz elle kesmemden kaynaklı sorunlar olmuştur. Fakat uçağın burnundan ( motor milinden ) arka kısma kadar düz bir hat çektiğinizde düz olduğu aşağıdaki resimlerden görünüyor. Modelimdeki yamukluğun sebebi plandaki F iç desteklerinin dışlı gibi olan kısımlarını simetrik kesememeden dolayı önden arkaya çektiğim omurga hatlarının yamuk yerleştirmek zorunda kalmamdır. Bi altdaki resimde bu çok belli oluyor. Bunun yanı sıra yine bir altdaki resimde arka kısımda sağ tarafa göre sol kısım orta taraftan biraz içeri doğru yamulma var. Bu yamukluğu da gövde kaplamasında telafi edebilirim diye düşünüyorum.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kanadın bitmiş ağırlığı boya hariç tabi 262gr. gelmekte. Modelin tamamen bitmiş ağırlığı tahmini 900 - 1000gr arası gelecektir. Şuan dış kaplama malzemelerini, full elektronik parçaları da eklediğimde sadece boyaması ve pencereleri hariç 832gr gelmektedir. Esasında plana göre benim fazladan hiç bir fazlalık eklemedim. Uymadığım sadece aileronlar olmuştur. onun dışında birebir aynı yaptım. paylaşmış olduğunuz resimde de kanadın biri diğerine göre biraz uzun durmakta. benim eklediği aileronların ölçülerininde tutmaması bu plandaki kanat uzunluklarının birbirini tutmamasından kaynaklı. aileronları plandaki w5 hattından w2 hattına kadar olan kısıma ekledim sadece.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Fikrine saygı duyuyorum. Bunu duvara asalım diye eşimde aynı şeyi söylemiştir. Ayrıca aynı yerde çalıştığımız forumda üye olan Özkan ÇIKIKÇI abimde bunu ilk uçuruşunda kıracaksın diye defalarca söylemiştir, Saygı duyuyorum doğruda söylüyor. Fakat kırılsa da bi kere bu işe başladık. Tamir edildiği ve uçtuğu yere kadar uçar. Kırıldı yada uçmadığı zaman bu hobiden vazgeçecek değiliz :)

Stabil uçması içinde kanat ve gövde dengesi için gerekli yerlere ağırlık ilaveleri yapacağım :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Cessna 182 full balsa yapımı ve bazı teknik sorular

Peki, kolay gelsin Murat bey. Özkan kardeşime de selam söyleyin, bayadır görüşemedik zira. :saygilar: :RCKolik:
 
Cessna 182 full balsa yapımı ve bazı teknik sorular

Çok teşekkür ederim levent abi. Yazdıklarımı yanlış anlamayın genede öneri, düşünce, deneyim, tecrübelerinizden eksik bırakmayın benim gibi yeni başlayanları.
Tabi ki özkan abimeden selamlarınızı iletirim. Hobi konusunda bana gerçekten çok şey kattı. En kısa sürede sahalara dönecek inş.
 
Cessna 182 full balsa yapımı ve bazı teknik sorular

Uçakcı abilerimiz gerekli yorumları yapacaklardır %p Ben sadece emeğinize sağlık diyorum. Bazı hatalı noktalar elbet olacak, önemli olan bunları öğrenip, bir daha ki sefere daha iyisini yapmak :saygilar:
 
Cessna 182 full balsa yapımı ve bazı teknik sorular

Elbetteki hatalar olacaktık. Sonuçta kul yapımı. Bu işi kısmen çoğu kişi profesyonel şartlarda ve profesyonel olarak yapmıyoruzda. Kendi modelimi yapmaya niyetimde hiç yokken ilan sitelerinde az kırılım geçirmiş iyi durumda bi uçak almak vardı ki büyükçekmecede bir arkadaşı aradım şansımada o gün satmış. Biraz muhabbet ettikten sonra da sağolsun bana bir model yapabileceğini söyledi ve resimleri gönderdi. Tamamen elektroniksiz, pilsiz ve kumandasız strafor kanatlı gövde kısmen balsa olan bir model için 250tl fiyat verdi. Son olarak da 200tl olur dedikten sonra kendim yapabileceğime kanat getirdim. Tabi burada emek var. Saygı duyuyorum. Emeğe paha biçilemez. Fakat bu işide hobi olarak yapıyoruz.

Sağolsun bilen arkadaş ve abilerimiz deneyim ve tecrübeleri öğrenmek için bu platformdayız.

Ben kendi imkan ve bilgilerimle bu aşamaya geldim. Bu saatten sonrada yaptım eksik veya yanlışlıklar varsa burada ki kişilerin bilgilerinden yararlanmak için bu konuyu açtım.

Şimdiden de yardımcı olan, fikir veren, denetimlerini aktaran kişilere de sonsuz teşekkür ederim.
 
Cessna 182 full balsa yapımı ve bazı teknik sorular

Evet dostlar şimdi de uçağımın elevatör ve rudder' ın montajını yaptım. Rudder uçağın kuyruğunun en arka ucundan motor miline doğru düm düz ve elevatöre 90 derece dik olacak şekilde montajını yaptım. Elavatörde uçağın kanat bağlantı noktası olan alanın tam ortaladım ( bu nokta gövdenin merkez noktası ) ve bu merkez noktamdan elavatör sağ ve sol uçları eşit mesafede olacak şekilde yapıştırdım.

Almış olduğu son şekilde bu oldu.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Şimdi bu modelim için motor, montaj açısı ve pervane seçimi işleri için bilgi araştırması yapıyorum. Şimdi modelim 98cm kanat uzunluğunda, motorun montaj ettiğim burun kısmının oradan kuyruk sonuna kadar 60cm gelmekte ve bitmiş elektronik dahil full ağırlığı 900 - 1000gr geleceğini tahmin ediyorum.

Resimlerde görülen motor A2208/10T 1800KV motordur. bu motor datasheet 'ini tam olarak bulamasam da muadil motor datasheet'i aşağıdaki gibidir.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

bu resimden de okuduğum 3S lipo ile max 20250 devirde 26.1A akım çekeceği ve 816gr itme kuvveti üreteceğini tabi bunlar için 8x4E pervanede elde edebileceğimi görüyorum. Yanlışın varsa düzeltin lütfen

Ben bu motoru 8x3.8 pervane ile test ettiğimde 1 - 2dk full gaz verdiğimde yaktım :( Allahtan 2 tane sipariş vermişim :)
Uygun pervanemi seçemedim yoksa elektrikli fırçasız motorlara full gaz vermenin max bir süresimi var bilemiyorum. Bilenlerden de paylaşırsa sevinirim.
Bilgi ESC:30A, pil: 3S 2200mah 30C lipo

Bi de sağ olsun Özkan Abim boşta duran RCTİMER CF-2822-14 1200KV motoru işime yararsa verebileceğini söyledi.
Şimdi bu motor için ulaşabildiğim datasheet bilgileri aşağıdaki gibi
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Model: CF2822-14
Motor size: Ф28.7*32mm
Shaft size: Ф3.17*48mm
Weight: 50g
KV(rpm/v): 1200
Max Power: 200W
Battery: 2-3Li-Po
Prop: 8x4/10x5
Ri(M Ω): 0.118
ESC: 30A

1) Bu bilgiler arasında 200w gücünde bir motor max kaç gr itme gücü yaratır ?
2) Benim modelim için ( 98cm kanat, 60cm gövde uzunluğu ve 900 - 1000gr arası) bu motorlardan hangisi işimi görür? yada benim modelim için kaç gram itiş gücü gerekli ?
3) 1000gr bir uçağın havalana bilmesi için ağırlığı kadar bitiş gücümü gerekiyor?
4) Bu model için motoru montaj ederken bir açı verilmesi gerekiyor mu?
5) çok merak ediyorum yukarıda yazdım fakat benim motorum niye yandı ?
 
Cessna 182 full balsa yapımı ve bazı teknik sorular

Nereden başlayacağımı bilemedim. Ama gidilen yol bence hatalı.
Hayatta her yeni öğrendiğimiz şeyi bebekliğimizdeki emekleme - yürüme ve koşma ardışıklığına benzetirim. Şimdi bu yazdıklarımı okuduğunuzda bana kızacaksınız biliyorum ama olur da bu işe devam ederseniz lütfen bu yazdıklarımı iki sene sonra bir daha okuyun.

Temel model inşaat tekniklerinin kavranması açısından basit bir model ile başlanması ya da bir ARF üzerinden gidilmesi (yani önce emeklenmesi sonra yürünmesi ve daha sonra koşulması) uygun olurdu. Burada seçilen model ise modelciliğin en büyük tuzağı olan Cessna 182. İnşaat açısından ileri düzey bir model. Uçuşunu söylemiyorum bile.

Havacılıktaki tüm branşlarda en temel kural hafifliktir. Bu uçak ise bir statik model olacak kadar çok ahşap içeriyor. Bu boyuttaki bir uçak bu iş için üretilmiş kaplamalarla kaplanmalıdır. Bu kanadın ahşap kaplama ihtiyacı olamaz. Benzer şekilde dikey stab, rudder, yatay stab ve elevatör de masif ahşaptan yapılmış. Bari hiç değilse delik ve boşluklarla hafifletilseydiler. Zira bir uçağın kuyruğu en hafif yapılması gereken bölümdür çünkü ağırlık merkezini uygun yere getirmek için kuyruktaki her fazla bir gram için buruna muhtemelen 10 gram koymak gerekir ki bu da total ağırlığı artırıp uçağı uçamaz hale getirebilir.

Modelciliğin temeli ise zımparadır. Özellikle kanat başta olmak üzere bu modelde zımpara kullanımını gösteren bir bulgu yok gibi. Kanadın hücum kenarı güzelce yuvarlatılıp firar kenarı güzelce inceltilmeden bu kanat bu ağırlığı taşımaz. Benzer şekilde dikey stab ve yatay stabın en azından hücum kenarları güzelce zımparalanmalıdır.

Rudder ve elevatör menteşeleri bu boyuttaki uçak için abartılı seçildiğinden dolayı menteşe aralıkları çok fazla. Bu hali ile uçacak olursa (ki oldukça hızlı uçması gerekir) kontrol yüzeylerinde flatter riski fazla olacaktır.

Bir de genel olarak uçaklarda ana taşıyıcı iskeleti balsa değil de kontrplaktan yaparız. Bu uçağın gövdesi sanırım tamamen balsa. Şimdi bir düşünelim. Uçağı kanat uçuracak. Kanadı gövdenin geri kalan kısmına bağlayan yani gövdenin ağırlığını kanada ileten, ayrıca motorun çekiş gücünü kanada ulaştıran ahşap bölgeleri bu yükü kaldırabilecekler mi?

Ve son olarak dudak uçuklatan soru: Kanat ve aileronlar farklı uzunlukta... Bunu kabul etmek imkansız. Bu uçağı uçurmaya çalışmamanızı hararetle öneririm.

Son sorulara yanıt olarak, evet motorun 1-2 derece sağa ve aşağı bakması gerekiyor. 1000 gramlık bir model 500 gram itiş üreten bir motorla havalanabilir. 750 gram itişle daha rahat uçar. Hassas uçuş için 1250 - 1500 gram, 3D uçuş ve akrobasi için 1500 - 2000 gram çekiş iyi olur.

"Kul yapımıdır, hata olur" görüşüne hiçbir şekilde katılmıyorum. İnsanlar bir işe soyunurken bence o güne kadarki bilgi birikimini göz önünde bulundurmalıdırlar. Net olarak bilinen temel kurallar dururken "ben hata yapa yapa öğrenirim" demenin bir mantığı olmaz benim görüşüme göre. O nedenle önce biraz okuyup araştırmak, sormak sonra işe girişmek her zaman daha başarılı sonuçlar verir.
 
Cessna 182 full balsa yapımı ve bazı teknik sorular

Merhaba Sümer abi,
Yorumunuz ve tecrübelerinizi aktardığınız için çok teşekkür ederim. Yazdıklarınız için kızmadım, Bu konuyu açarken tepki alacağımı biliyordum.

esasında kuyruk kısmını hafifletmek için rudder ve elavatöre uygun boyutta büyük delikler açmak benimde aklımda vardı. fakat açtığım delikleri kaplamasını gene 1mm balsa ile yapacağımdan çok az etkisi olacağını düşündüm. yaptığım ağırlık merkezi denemesinde full elektronik montajlı iken iki parmağımla kanadın CG noktalara tuttuğumda burun çok hafif açağıya doğru konumda olduğunu gördüm. tabi şuan gövde kaplanmamış vaziyette.

kullandığım menteşeler abartılı olduğunu bende montaj aşamasında fark ettim. buradaki açıklığı azaltmak için tutkal ile söylediğiniz gibi hucum kenarını ovalleştirecek şekilde yapsam olurmu diye düşünüyorum.

kanat ve elavatör kısımlarını şuan için zımparalamamıştım. aslında rudder uçlarını az miktarda zımparalımıştım :) boyama aşamasına geldiğimde gene söylediğiniz gibi kanadın, elevatörün ve rudder' ın hucum kenasını ovallik verip, firar kenarlarınında güzelce incelmesini sağlamak için önce kalın zımpara ile inceltip sonra ince zımpara ile pürüzlüğünü almayı düşünüyorum. tabi kanat üzerindeki kaplamanın birleşim yüzeylerini ve ele gelen pürüzlükleride zımparalayacağım.

yapmış olduğum planı burada paylaşıyorum. ( planda sorun olabilir ustalardan onay alınmadıkça bu plana uygulamayınız. )



çok yerde de aynı plan mevcuttun ve incelemelerimde hepsinde kanadın biri diğerinde göre uzun. ben extra olarak sadece aileronları ilave ettim. bir kanat uzun olduğu için aileronların biride diğerine göre uzun olur düşüncesiyle yaptığım birşeydi.

gövde, kanat ve motor bağlantı noktalarını 3mm karbon çubuk ile sağlamlaştırmıştım gene de bir kez daha kontrol edeceğim.

yazdıklarımı sakın yanlış anlamayın. şuan farkındayım başta model seçimi ile yanlış yapmaya başladım ve bu yanlışlıkları devam ettiriyor diye düşünmeniz beni üzer. hatalarımı düzeltilmesini söyleyerek gerekli düzeltmelerin yapılmasını sağlayacağınız beni sevindiriyor. bunun için gene çok çok teşekkür ederim.
 
Cessna 182 full balsa yapımı ve bazı teknik sorular

Sevgili kardeşim, öncelikle şu 1 mm balsa kaplama konusundaki takıntının sebebini merak ettim. Bu boyuttaki model uçaklar balsa ile değil özel kaplama filmleri ile kaplanırlar. Yatay ve dikey stablarda delikler açıp sonra stabları kaplama filmi ile kaplayacaksın olacak bitecek.

Menteşe olarak bu boyuttaki bir uçakta lifli bant bile kullanılabilir. Haydi diyelim en fazla CA menteşe...

Sen şimdi bunu bir de boyayacaksın öyle mi???

Bir uçağın kanadının iki tarafı (eğer Burt Rutan tasarımı değilse) eşit vesimetriktir. Bunun tartışması bile olmaz. Sanırım sen planı hatalı okuyorsun.

Hadi hayırlısı! :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Soner ÇETİN
Cessna 182 full balsa yapımı ve bazı teknik sorular

Sümer abi açıkcası balsa ile kaplamak daha kolayıma geldi.
Menteşeleri dediğin gibi abartı boyutta olmuş. Söylediğim gibi açıklığı tutkal ile azaltma şansı var sanırım. Sence olur mu?
Aynen abi birde boyamayı düşünüyorum :)

Abi birde uygun pervane seçmeme rağmen motor niye yanmış olabilir ?
 
Cessna 182 full balsa yapımı ve bazı teknik sorular

Bende bir cessna 182 yapmayı düşünüyorum ancak kullandığınız planı atabilir misiniz rica etsem? Parça uzunlukları v.s tamamıyla atarsanız çok memnun olurum birde acaba kullanılması gereken balsa kalınlığı kaç mm olmalı? Ben bi yerden sipariş edeceğim 0.5 den sırasıyla 1 cm kalınlığa kadar balsalar mevcut hangsinden almalıyım?
 
Cessna 182 full balsa yapımı ve bazı teknik sorular

mert erden' Alıntı:
Bende bir cessna 182 yapmayı düşünüyorum ancak kullandığınız planı atabilir misiniz rica etsem? Parça uzunlukları v.s tamamıyla atarsanız çok memnun olurum birde acaba kullanılması gereken balsa kalınlığı kaç mm olmalı? Ben bi yerden sipariş edeceğim 0.5 den sırasıyla 1 cm kalınlığa kadar balsalar mevcut hangsinden almalıyım?

hemen senin mesajın 3 mesaj yukarısında arkadaş planları eklemiş, ordan indirebilirsiniz..
 
Cessna 182 full balsa yapımı ve bazı teknik sorular

Arkadaşlar,
motora uygun pervane, esc ve pil seçimi yapılmasına rağmen kumandadan full gaz verildiğinde motor yanar mı?
A2208/10T 1800KV motora 8x3.8 pervane taktım. 30A ESC bağlı ( 8x4E pervaneyle max 26.1A çekiyor görünüyor. ) 3S 2200mah 30C lipo ile motor 1 - 2dk full gaz verdiğimde yandı. bu normal mi?

yani donanım mı uygun değil ? yoksa bu kadar süre full gaz verilmemeli mi?