...Estağfurullah Celalettin abim , neden alındın güzel kaptanım ,sana cevaben yazmadım , hem gerçekten de kuyruk çok çirkin görünüyor.Öte yandan sen gönlümüzün kral modelcisisin bunu hepimiz biliyoruz ...Yalnız biliyorsun benim ec135 4 palli ya , harıl harıl ders çalışıyorum , nasıl 4 palli rotor takarım , konfigürasyon ne olur falan diye.Pal sayısı arttıkça motora binen yük artıyor , dolayısıyla tüm elektronik korkunç ısınıyor.Zaten body'nin camlarını açıkta tutsan doğru dürüst verimli bir soğutma şansın yok.Adamlar buna çare olarak daha güçlü bir motor , daha güçlü esc , daha düşük bir kafa turu bulmuşlar.Kafa turu düşünce pilin uçuş ömrü artuyor , zaten pal sayısı çok , kaldırma kuvveti de bir sorun olmuyor , ama bu sefer de kuyruk atalet sorunu meydana çıkıyor.2 pale bindirsen fuselageyi sorun yok , Senin model de 2 pal sanırım değil mi abi...Yanlış mı biliyorum.
Neyse , konuyu sapmadan , pinyonları değiştiriyorlar , dişli sayısını artırıp bişeyler yapıp edip modeli uçuruyor adamlar.O videolarını seyredip , hemen heves edip almaya çalıştığımız helikopterin içinde , gerçekten bilmediğimiz başka dümenler dönüyor...
En azından ben öyle düşünüyorum , kendi modelime göre hesaplamalar yapıyorum , benim kuyruk ancak 500'lük tail blade takarsam kurtarır diye düşünüyorum.Bunterfish'e üşenmedim sordum , adamlar ser verip sır vermiyor , bana basit bir kafa devri hesaplama programı gönderdi , başka da birşey yazmadı.
Ama öğreneceğim , bana 2 model fiyatına da mal olsa , 4 palli , adam gibi uçan bir model yapmak istiyorum , Emre çok doğru bir ayrıntıyı gözünden kaçırmamış , gerçekten bu helikopterin mekaniği bile oynanmış , var bir tüyosu da, ancak 4-5 model kırarsak öğreniriz bakalım....