DSX9 Uçak F.Mod Ayarı

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.

Mesut AKIN

RcFanatik
Katılım
1 Şub 2013
Mesajlar
3,164
Tepkime puanı
3,621
Yaş
39
Konum
Kocaeli -Gebze
İlgi Alanı
Uçak
Arkadaşlar DSX9 da bu özellik varmış ancak TR de türkçe dökümanı manueli olmadığı için birçok insan benim gibi bilmiyor mağlesef, bu özelliğide Mert kendi Futaba 10C kumandası kullanıyordu ve bende bizim kumandalarda da varmıdır diye araştırırken olduğunu gördüm, Mertle beraber 1 saatlik bir araştırma sonucu menüyü ve ayarlanışını çözdük, ilerde birlerinin işine yarayabilir diye konu açmak istedim.


NOT : Fotoğrafları Büyük boyda görebilmeniz için her fotoğrafın üstüne linkini ekliyorum tıklayıp büyük boyda bakabilirsiniz





Öncelikle Kumandamızın ENT tuşuna basılı tutarak Power tuşunu açıyoruz, kumanda gizli menüden açılıyor, bu menüden DeviceSEL menüsüne giriyoruz



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Arkasından Flight Mod'u AUX2 SW seçiyoruz ve bir alt menüdende TRIM:COM D/R:FM seçiyoruz ve ENT tuşu ile gizli menüden çıkıp ANA EKRAN'a ye dönüyoruz




Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Tekrar ENT tuşu ile ANA MENU'ye giriyoruz ve D/R & EXP menüsüne giriyoruz.

bu menüden Rudder Aileron ve Elevatör için FM0 , FM1 , FM2 (Flight Mode yani uçuş modu , Helikopterdeki İdle Up gibi düşünün) için farklı değerler atayabilirsiniz,

burdaki değerler ile uçuş karakteristiğinizi ayarlayabilirsiniz

Örnek olarak :

FM0 da D/R ler 60 EXP lerde 30 yapılabilir ve uçak sağırlaştırılabilir

FM1 de ise D/R ler 80 EXP lerde 15 yapılabilir ve uçak FM0'a göre biraz daha atik olur

FM2 de D/R ler 100 EXP lerde 0 yapılabilir ve uçak olabildiği kadar agrasif olur :)










Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 

Delikopter

Tecrübeli Uye
Katılım
8 Nis 2013
Mesajlar
735
Tepkime puanı
528
Yaş
38
DSX9 Uçak F.Mod Ayarı

Güzelmiş, peki bunları Idle 1 ve 2 swichleriylemi yapıyoruz, Sanırım bu Spektrum DX6-7-8 de vardır...
 

Mesut AKIN

RcFanatik
Katılım
1 Şub 2013
Mesajlar
3,164
Tepkime puanı
3,621
Yaş
39
Konum
Kocaeli -Gebze
İlgi Alanı
Uçak
DSX9 Uçak F.Mod Ayarı

Delikopter' Alıntı:
Güzelmiş, peki bunları Idle 1 ve 2 swichleriylemi yapıyoruz, Sanırım bu Spektrum DX6-7-8 de vardır...
Evet hüseyin İdle 0 1 2 pozisyonuna atayabiliyorsun, ayrıca daha sonra bi konu daha açıcam , ondada idle up ta, aynı helikopterdeki gibi gaz ayarını anlatıcam , FM 1 de farklı rolanti FM 2 de farklı rolanti ayarlayabiliyorsun
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
33,211
Tepkime puanı
38,377
Yaş
47
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
DSX9 Uçak F.Mod Ayarı

Üstad gayet güzel bir kaynak sunmuşsun yine bizlere :bravo:

Google sorma fırsatım olmadı, sana sorayım dedim :D

Şimdi bu ayar, "Uçak F.Mod" ne işe yarar ? Bize ne faydası vardır ? Bunu da kısaca açıklarsan özellikle yeni başlayan uçakcı kardeşlerimiz olayı daha iyi kavrayabilirler :)
 

Mesut AKIN

RcFanatik
Katılım
1 Şub 2013
Mesajlar
3,164
Tepkime puanı
3,621
Yaş
39
Konum
Kocaeli -Gebze
İlgi Alanı
Uçak
DSX9 Uçak F.Mod Ayarı

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Üstad gayet güzel bir kaynak sunmuşsun yine bizlere :bravo:

Google sorma fırsatım olmadı, sana sorayım dedim :D

Şimdi bu ayar, "Uçak F.Mod" ne işe yarar ? Bize ne faydası vardır ? Bunu da kısaca açıklarsan özellikle yeni başlayan uçakcı kardeşlerimiz olayı daha iyi kavrayabilirler :)
mehmet abi sen bu aralar cidden kötüsün abi :D kafan çok dalgın anlaşılan :D açıkladımya abicim ilk mesajımda Örnek bile verdim :D şaka bi yana açıklamıştım abi zaten. kumandadan tek tek aileron elevator ve ruddera dual rate verip uçuş esnasında tek tek bu swiçleri açmak yerine hepsini tek bir swiç ile yapabilirsin :) uçarken dikkatin dağılmaz :)


Mesut AKIN' Alıntı:
Örnek olarak :

FM0 da D/R ler 60 EXP lerde 30 yapılabilir ve uçak sağırlaştırılabilir

FM1 de ise D/R ler 80 EXP lerde 15 yapılabilir ve uçak FM0'a göre biraz daha atik olur

FM2 de D/R ler 100 EXP lerde 0 yapılabilir ve uçak olabildiği kadar agrasif olur :)
 

Delikopter

Tecrübeli Uye
Katılım
8 Nis 2013
Mesajlar
735
Tepkime puanı
528
Yaş
38
DSX9 Uçak F.Mod Ayarı

:D Mehmet abinin tatile ihtiyacı var Ellaam :D
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
33,211
Tepkime puanı
38,377
Yaş
47
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
DSX9 Uçak F.Mod Ayarı

Valla arkadaslar ne deseniz haklısınız :laugh: Benim acilen tatile gitmem gerekiyor, artık yazılanları bile görmüyorum :lol:
 

Mesut AKIN

RcFanatik
Katılım
1 Şub 2013
Mesajlar
3,164
Tepkime puanı
3,621
Yaş
39
Konum
Kocaeli -Gebze
İlgi Alanı
Uçak
Ynt: DSX9 Uçak F.Mod Ayarı

Pazar günü için liste yapıcakmıyız abi ? Kaç kişi olucaz bilelim :)

HTC One X cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
33,211
Tepkime puanı
38,377
Yaş
47
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Ynt: DSX9 Uçak F.Mod Ayarı

Mesut AKIN' Alıntı:
Pazar günü için liste yapıcakmıyız abi ? Kaç kişi olucaz bilelim :)

HTC One X cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Buluşma konusundaki ankete göre şu an için ;

6 kesin, 2 opsiyonel toplam 8 kişi ankete oy vermiş ;)

 

Benzer konular