Herkese iyi akşamlar ve iyi forumlar.
Elimde SunnySky X2220 V3 980 Kv bir fırçasız motor ve Hobbywing Platinum 40A ESC var. Kumandam AT9S Pro, alıcım R9DS. Bugün ESC'nin kalibrasyonunu yapmak için motor ile ESC'yi bağladım. Kumandadan throttle'ı %100 yapıp sisteme güç verdim (3S 2200 mAh 45C MKT Racing LiPo kullanıyorum). Motordan önce 123 melodisi, sonra pilin hücre sayısı kadar bip ve uzun bir bip sesi geldi ve motor dönmeye başladı, henüz kalibre edilmemişken. Gazı kesip LiPo bağlantısını kestim ve tekrar kalibre etmek için aynı işlemi tekrarladım ancak her denememde aynı sonuçla karşılaştım. Şu anda olanlar ise şu şekilde:
-Gaz kolu %100 iken LiPo'yu bağladığımda önce 123 melodisi, sonra maksimum throttle değerini aldığını bildiren 2 bip sesi geliyor. Gaz kolunu en aşağı çekince ise 3 kez (pil hücresi sayısınca) bip sesi ve uzun bir bip sesi geliyor, sonrasında susuyor. Bu işlemden sonra gaz kolu %40'a kadar motor hiçbir tepki vermiyor ancak %40'dan sonra çok hızlı dönüyor (tahmini 1500-2000 RPM) ve %100'e kadar gaz koluyla orantılı bir şekilde RPM artıyor.
-EPA'yı 140/22 olarak ayarladığımda ise, gaz kolu %3 civarında dönmeye başlıyor ancak yine çok hızlı bir şekilde. Simülatörde çok az hareket ettirince 7-10 RPM'leri görmüş olarak söylüyorum, bu motor en az 1000 RPM'de dönüyor %3 gaz varken. Sonrasında ise %100'e kadar yine gaz koluyla orantılı hızlanıyor.
Kısacası; ESC düzgün kalibre olmuyor (throttle en alttayken 2 bip sesi gelmiyor), gaz kolu çok az bile hareket etse motor çok hızlı dönüyor. Çok sayıda video ve kaynakta çözüm bulamadım. Sanırım biraz karmaşık oldu ancak umarım anlaşılır. Yardımlarınızı bekliyorum, şimdiden teşekkürler.
Elimde SunnySky X2220 V3 980 Kv bir fırçasız motor ve Hobbywing Platinum 40A ESC var. Kumandam AT9S Pro, alıcım R9DS. Bugün ESC'nin kalibrasyonunu yapmak için motor ile ESC'yi bağladım. Kumandadan throttle'ı %100 yapıp sisteme güç verdim (3S 2200 mAh 45C MKT Racing LiPo kullanıyorum). Motordan önce 123 melodisi, sonra pilin hücre sayısı kadar bip ve uzun bir bip sesi geldi ve motor dönmeye başladı, henüz kalibre edilmemişken. Gazı kesip LiPo bağlantısını kestim ve tekrar kalibre etmek için aynı işlemi tekrarladım ancak her denememde aynı sonuçla karşılaştım. Şu anda olanlar ise şu şekilde:
-Gaz kolu %100 iken LiPo'yu bağladığımda önce 123 melodisi, sonra maksimum throttle değerini aldığını bildiren 2 bip sesi geliyor. Gaz kolunu en aşağı çekince ise 3 kez (pil hücresi sayısınca) bip sesi ve uzun bir bip sesi geliyor, sonrasında susuyor. Bu işlemden sonra gaz kolu %40'a kadar motor hiçbir tepki vermiyor ancak %40'dan sonra çok hızlı dönüyor (tahmini 1500-2000 RPM) ve %100'e kadar gaz koluyla orantılı bir şekilde RPM artıyor.
-EPA'yı 140/22 olarak ayarladığımda ise, gaz kolu %3 civarında dönmeye başlıyor ancak yine çok hızlı bir şekilde. Simülatörde çok az hareket ettirince 7-10 RPM'leri görmüş olarak söylüyorum, bu motor en az 1000 RPM'de dönüyor %3 gaz varken. Sonrasında ise %100'e kadar yine gaz koluyla orantılı hızlanıyor.
Kısacası; ESC düzgün kalibre olmuyor (throttle en alttayken 2 bip sesi gelmiyor), gaz kolu çok az bile hareket etse motor çok hızlı dönüyor. Çok sayıda video ve kaynakta çözüm bulamadım. Sanırım biraz karmaşık oldu ancak umarım anlaşılır. Yardımlarınızı bekliyorum, şimdiden teşekkürler.