- Katılım
- 17 Eyl 2013
- Mesajlar
- 9,152
- Tepkime puanı
- 23,846
- Yaş
- 62
- Konum
- İstanbul
- Web sitesi
- www.sumeryamaner.com
- İlgi Alanı
- Uçak
Birkaç ay önce satın aldığım ve ancak cesaretimi toplayıp birkaç haftadır üzerinde çalışmaya başladığım ESM Sea Fury ile ilgili birşeyler paylaşayım dedim...
Uçağın kanat açıklığı 2 metreden biraz fazla. On ile onbir kg arası bitecek sanıyorum. 30 - 40 cc deniyor olmasına rağmen genelde bu uçak burnuna bir kg civarında balast istediği için ben DLE 55 kullanayım dedim. Öne koyulacak kurşunun bir kısmı güç üretecek motor olsun istedim.
Motor rodaj sehpasında 6-7 litre civarında benzin yaktı. 23 * 8 pervaneyi 7100 devir çeviriyor ki bu da statik olarak 14 kg'dan fazla çekiş demek. Uçakta 22 * 10 pervane kullanmayı düşünüyorum çünkü bu uçakta çekişten çok sürate ihtiyacım olacak. Ama her durumda motor gücünün fazlasıyla yeteceğini düşünüyorum.
ESM her ne kadar modellerini "ARF" diye satsa da eğer çözüm üretme ve deneme gibi şeylerden keyif almıyorsanız uzak durun derim.
İşe her zamanki gibi kılavuzu ezberleyerek başladım ama kılavuz o kadar zayıf ki. örneğin bir hafta arkadaşlarla tartıştığımız elevatör kumanda sistemi için adamlar tek bir kare çizim koymuş!
Çalışmaya kanattan başladım. Kanat bir merkez ve iki de dış panel olmak üzere üç parça. Aileron ve split flapların montajı, servoların yerleştirilip ayarlanmaları sorunsuz.
Ancak verilen yekelerin vidaları split flapların ara boşluğunda kaldığı için flap kapanamıyor. Flapta dairesel bir yuva açıp vida yükseltisini sıfırlamak gerekiyor.
ESM'nin orijinal erlektrikli retractları genelde oldukça başarılı.
Uçağın kanat açıklığı 2 metreden biraz fazla. On ile onbir kg arası bitecek sanıyorum. 30 - 40 cc deniyor olmasına rağmen genelde bu uçak burnuna bir kg civarında balast istediği için ben DLE 55 kullanayım dedim. Öne koyulacak kurşunun bir kısmı güç üretecek motor olsun istedim.
Motor rodaj sehpasında 6-7 litre civarında benzin yaktı. 23 * 8 pervaneyi 7100 devir çeviriyor ki bu da statik olarak 14 kg'dan fazla çekiş demek. Uçakta 22 * 10 pervane kullanmayı düşünüyorum çünkü bu uçakta çekişten çok sürate ihtiyacım olacak. Ama her durumda motor gücünün fazlasıyla yeteceğini düşünüyorum.
ESM her ne kadar modellerini "ARF" diye satsa da eğer çözüm üretme ve deneme gibi şeylerden keyif almıyorsanız uzak durun derim.
İşe her zamanki gibi kılavuzu ezberleyerek başladım ama kılavuz o kadar zayıf ki. örneğin bir hafta arkadaşlarla tartıştığımız elevatör kumanda sistemi için adamlar tek bir kare çizim koymuş!
Çalışmaya kanattan başladım. Kanat bir merkez ve iki de dış panel olmak üzere üç parça. Aileron ve split flapların montajı, servoların yerleştirilip ayarlanmaları sorunsuz.
You must be registered for see images attach
Ancak verilen yekelerin vidaları split flapların ara boşluğunda kaldığı için flap kapanamıyor. Flapta dairesel bir yuva açıp vida yükseltisini sıfırlamak gerekiyor.
You must be registered for see images attach
ESM'nin orijinal erlektrikli retractları genelde oldukça başarılı.
You must be registered for see images attach