F4U Corsair 1.9m 3dlabprint

631 ise durum dedigin gibi... Programlama kablosu olmazsa olmaz...
 
Ve Maiden 😍😍

Çok kötü hislerle başlayan Maiden neredeyse sıkıntısız geçti diyebilirim. Kalkışta baya zorlandı. Kalkışı iptal etmekle etmemek arasında çok kararsız kaldım. İneyim uçayım derken burun basarak yavaş yavaş irtifa kazandım. Gerekli trimleri yaptım. Uçak kötü uçmuyor ama dengeli de uçmuyor gibi. Yani mesela benim extra 300le 3 metre genişlikteki pisti tutturup iniş yaparım. Ama bu uçakla en az 10 metre genişlikte ve baya uzun bir pist lazım iniş için. Yada böyle çayır çimen lazım.

Aslında daha 2-3 dakika daha uçabilirdim. Ama erkenden indim. Biraz daha güzel bir yaklaşma yapıp daha yavaş bir hızda insem sorunsuz bir inişde olabilirdi. Ama o uçuş psikolojisinde bu iniş bile sorunsuz :D

Biraz kuyruk ağır. Birde garip bi çalkalama durumu var anlayamadığım. Belki bana öyle geliyor olabilir. Sanki bir sağa bir sola dümen veriyor gibi hissettim yakın geçişte.

Buyrun maidene 😍

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Teşekkür ederim Ömer abi :D Kadrajın alt kısmında bir miktar gözüküyor iniş ve kalkış ama tam olarak değil tabi. Tam ayarlayamamışım kamerayı :)
 
Çok kötü hislerle başlayan Maiden neredeyse sıkıntısız geçti diyebilirim
Hadi gözümüz aydın. :thumbup::bravo:
Kalkışta baya zorlandı. Kalkışı iptal etmekle etmemek arasında çok kararsız kaldım. İneyim uçayım derken burun basarak yavaş yavaş irtifa kazandım.
Aynen dediğin gibi resmen kalkıp kalmamak arasında model gitmiş gelmiş. :D Sebebi bence belli. Dediğin gibi tam gazda bile bu şekilde kalkması bence de hiç normal değil. ;) Ama iniş sanki daha başarılı olmuş. Konunun detaylarını üstadlara bırakıyorum. :)

Yani mesela benim extra 300le 3 metre genişlikteki pisti tutturup iniş yaparım. Ama bu uçakla en az 10 metre genişlikte ve baya uzun bir pist lazım iniş için. Yada böyle çayır çimen lazım.
Bu modelin bir warbirds olduğunu düşünürsek, bence aradaki fark normal :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Hadi gözümüz aydın. :thumbup::bravo:

Aynen dediğin gibi resmen kalkıp kalmamak arasında model gitmiş gelmiş. :D Sebebi bence belli. Dediğin gibi tam gazda bile bu şekilde kalkması bence de hiç normal değil. ;) Konunun detaylarını üstadlara bırakıyorum. :)
Teşekkür ederim abi :D

Çekiş 1e1 değil. Daha az diye düşünüyorum. Uçak 6kg çekiş muhtemelen 5kg. Birde kuyruk ağır olunca uçak şişiyor. Tabi burun basınca toparladı.

Uçağın burnuna 200g ağırlık koydum istenilen seviyeye gelmesi için. Ama yine de ağırlık istiyor en az 200 belki 300g daha.
Şimdi tekrar bi ölçtüm. Diğer ağırlıklar olmadan iki pil takarsam uçağın ağırlığı 6.8kg oluyor. Pil yerine ağırlık koyacak olsam da 6.3kg civarı olacak. Bu motorun 8kg civarı çekiş gücü var büyük pervane ile. Uçak 6.8kg olur. Çekiş 8kg falan olur. Ağırlık dengesi de tam yerine gelmiş olur ve herhalde bi 7-8 dakika rahat uçar. Nasıl olur acaba 🤔
 
Son düzenleme:
2. uçuş :) Kuyruk ağır. Uçağı tekrar trimledim. Elevatör nötr konumda. Terse geçtiğimdede ciddi bir besleme istiyor. Uçağın bu şekilde burnu havada uçmasına bayılıyorum :D Birkaç uçuş sonra inişler falan istediğim şekilde olur. Şuan sadece idare ediyor.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Eline sağlık Ali Haydar, güzel çalışma:bravo::bravo::bravo:
Kuyruk neden ağır kaldı? Merak ettim de...Fazla elektrikli model toplamadığım için, bu boyutta buruna 200 gr. ağırlık konması, hatta dahasını da istemesi normal midir? Ustalar konuya hakimdir bence bir araştır. Bir de pilin yuvası sabit mi? Ölü ağırlık kullanmadan denge merkezini öne alamıyor musun?
 
Teşekkür ederim. Bildiğim kadarıyla rc warbirdlerin genel sorunu burunun hafif kalması.
Bu uçağı yapan 3dlabprint sitesinde adamlar 8s hayvan gibi bir motor kullanıyorlar planda. Bendeki motor küçük kalıyor. Pil olarak 2 adet 4s 5000 mah kullanıyorlar ve bu pilleri burunun en ucuna yan yana koyuyor. Bende ise tek bir pil var 6s 5000mah ve gövdeye dik koyabiliyorum. Eğer pili gövdeye yatay bir şekilde koyabilsem sorun çözülecek ama pil uzun olduğu için mümkün değil. Şuan burunda 100g ağırlık var ama hala kuyruk ağır. Bu uçuş tarzını sevdiğim için böyle kalması benim için sorun değil. Daha tam test edemesem de uçak stall olduğunda risk oluşturacak kadar ağır bir kuyruk yok ortada. O yüzden sorun değil diyorum
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi