Flitetest Ft-Edge lazer Kesim Planı

Valla bende bu konuyu daha önce görmüştüm. Fakat dikkatimi çekmemiş. Artık nasıl gördüğümü hiç bilmiyorum ;D

Dün akşam kararımı verdim. Elimdeki uçağı bitirdikten sonra fırsatını bulduğumda yapacağım ilk uçak bu olacak :) Hatta çok geç kalmışım bu uçağı yapmakta diye düşünüyorum. Acaba fotoblok yerine depron kullansak nasıl olur?

Araştırdığım kadarıyla bu uçağa önerdikleri motor 1180kv ve thrustü 1090g civarı. E sizin yaptığınız uçaklar zaten bu ağırlıkta neredeyse. Adamlar daha hafif yapmış olsalar bile en iyi 800-900g bitirirler. 900g bir uçak 1000g bir thrustle nasıl hover yapabiliyor ? Ben bu thrust konusunu çözemedim bir türlü.
 
  • Sevdim
Tepkiler: Selçuk Erdoğmuş
Dün akşam kararımı verdim. Elimdeki uçağı bitirdikten sonra fırsatını bulduğumda yapacağım ilk uçak bu olacak :)
Ben daha uçuramadım ama yapıp uçuran arkadaşlarım modeli çok beğendi. Yapımı zor gözükse de senin zorlanacağını hiç sanmıyorum. :D

Acaba fotoblok yerine depron kullansak nasıl olur?
Depron kullanılabilir hatta bence daha iyi olur. Ağırlığa da baya katkı sağlar. Sadece kesime başlamadan önce depronun arka tarafını komple bantlamak lazım. Çünkü geçme yerleri genelde fotobloğa göre dizayn edilmiş.


Araştırdığım kadarıyla bu uçağa önerdikleri motor 1180kv ve thrustü 1090g civarı. E sizin yaptığınız uçaklar zaten bu ağırlıkta neredeyse. Adamlar daha hafif yapmış olsalar bile en iyi 800-900g bitirirler. 900g bir uçak 1000g bir thrustle nasıl hover yapabiliyor ? Ben bu thrust konusunu çözemedim bir türlü.
Önderdikleri uçakla bu uçağı uçurmak zor. Ben sunysky 2816 1450kv motor taktım. Ağırlık merkezi sorunu da yaşamadım. 3s 9060 apc pervane ile max 2,2 kg civarı thrust veriyor. Bence 2kg üstü thrust alabileceğin bir motor ideal.:)
 
Daha büyük pervane kullanılacak bir motor pervane seçimi daha güzel olmaz mı bu uçak için? Mesela 12-13 inç pervane kullanacak bir motor?
 
Daha büyük pervane kullanılacak bir motor pervane seçimi daha güzel olmaz mı bu uçak için? Mesela 12-13 inç pervane kullanacak bir motor?
Motora göre değişir☺️ Kullanılacak motorun özelliklerine göre pervane seçimi daha mantıklı. 2816 1450 kv 9060 da 2,2kg thrust alırken, 2216 1400kv 1050 pervane de 1200gr thrust alıyorsunuz☺️
 
Tamam biliyorum dediğinizi :) Demek istedğim şuydu; Mesela 2 kg torku bir edf motordan da alırız fakat biz bunu tercih etmiyoruz. Şimdi aynı şekilde 9-10 inç pervane yerine 12-13inç pervane ile 2-3 kg tork alacağımız daha düşük kvlı bir motor daha güzel olmaz mı bu model için? Pervane uçağa göre anormal boyutta olur mu ? :D
 
Tamam biliyorum dediğinizi :) Demek istedğim şuydu; Mesela 2 kg torku bir edf motordan da alırız fakat biz bunu tercih etmiyoruz. Şimdi aynı şekilde 9-10 inç pervane yerine 12-13inç pervane ile 2-3 kg tork alacağımız daha düşük kvlı bir motor daha güzel olmaz mı bu model için? Pervane uçağa göre anormal boyutta olur mu ? :D

İniş takımını biraz daha büyütürsek neden olmasın. ☺️
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Ben 1000kv 1045 pervane ile 5 deneme yaptım sonuç 50 mt sonra stall olması, yani güç yetersiz geliyor, tırmanışta stall oldu, ideal motor 1400kv 8 inç pervane diye biliyorum, ama daha denemedim,
 
Selçuk bey merhabalar. Bu planları dxf foratına nasıl dönüştürdünüz. Corel de tekrarmı çizdiniz yoksa converter programları ilemi yaptınız. Benim pdf olan planı bu şekilde çevirmem gerekiyor.
 
neden o aman 1400 kv motor kullanmak zorunda kalıyoruz söylermisiniz, benimde yeniden motor alma gereksinimim ortadan kalkar
Öncelikle 1400kv motor kullanmak zorunda değiliz. Kv dediğimiz şey motorun volt başına dakikada döndüğü devirdir. Yani 1400kv bir motoru 10v ile beslersek dakikada 14 000 devir döner.

İki farklı motor düşünelim. İkisi de 1400kv. Biri 13inç pervane çeviriyor. Diğeri 5inç pervane çeviriyor. 13inç pervane 5 inç pervane göre dakikada 14 000 kere döndüğünde çok daha fazla thrust üretecektir.

Kabaca bu kadar anlatabildim. Bu konuyla alakalı çok güzel bilgiler mevcut RC uçak teknik İndex bölümünde.
 
Öncelikle 1400kv motor kullanmak zorunda değiliz. Kv dediğimiz şey motorun volt başına dakikada döndüğü devirdir. Yani 1400kv bir motoru 10v ile beslersek dakikada 14 000 devir döner.

İki farklı motor düşünelim. İkisi de 1400kv. Biri 13inç pervane çeviriyor. Diğeri 5inç pervane çeviriyor. 13inç pervane 5 inç pervane göre dakikada 14 000 kere döndüğünde çok daha fazla thrust üretecektir.

Kabaca bu kadar anlatabildim. Bu konuyla alakalı çok güzel bilgiler mevcut RC uçak teknik İndex bölümünde.
Buradan anladığım
Bu konudaki modeli
Ortalama ağırlığı 1000g olan modelin
1000kv motor, 1045 pervane, 3s 2500 mah lipo ile uçurabilirim.
 
Dediğin tarz motor ile anca uçurabilirsin. Düz uçuşlarda sorun çıkarmaz. Akrobasi yapamazsın. Fikir olması açısından bende düşündüğüm motoru paylaşayım.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Mesela yukarıdaki linkte verdiğim motorun 1025kvlık versiyonunun bilgileri var. 13*6,5 pervane ile 3s pilin en bitmiş halinde 2,6kg thrust üretebiliyor. Yani bu motor ve pervane kombinasyonu ile 1,3-1,5kg arasında bir uçakla akrobasi yapılabilir.

Ve dikkat edersen diğer pervanelerde daha fazla ısınıyor. 12*8/12*6/13*8 ve ürettiği thrust 13*6,5 pervane ile ürettiği thrustten düşük kalıyor. Yani fikrimce bu motor 13*6,5 pervane ile en verimli şekilde kullanılabilir.