M
mavikaya2011
Guest
20.10.2013 Solaklar buluşmasında hepimizin bildiği uzere FPV uçağı kaybettim. Olayları yaptığım iyi ve kotu seyleri ayrıntılı olarak yazmak istedim ki FPV'ye niyetlenecek (herhalde yoktur) modelcilere fikir vermesi açısından guzel bir yazı yazmaya çalışacağım.
Toplam 4 uçuş yapabildim.
1.Uçuş : Uçağı havalandırdık her şey çok guzeldi ama birden recorderı başlatmadığımı gördum. Hemen uçağı PA mode'a alarak, kayıda başladım. Ama kayıtta tekleme vardı. Hemen RTH mode' alarak uçağı yakına gelmesini bekledim, göz mesafesini görunce yere indirdim. Bu yaptığım çok doğru bir hareketti ki ilerde anlayacağız.
(Kayıt cihazındaki SD kart değiştirildi.)
2.Uçuş : Guzel bir uçuş oldu Circular Polirizasyon anten ile 1388 metre gittim ve göruntunun çok kötu olması sebebiyle RTH mode'a alarak uçağı geri getirdim ve indirdim.
3.Uçuş : OSD gyrosu garipleşti PA ve RTH almayordu atmaya bile yeltenmeden, yerde gyro reset yapıldı.
(Bunu da uçuştan saydım. Niyet var)
4.Uçuş : Gerçek anlamda gunun son uçuşu olacaktı zaten, yeni takmış olduğum booster (Mehmet abinin) sayesinde 1,4 km'e kadar en kuçuk bir failsafe bile yaşamadım ve hatta kumandaya patch anten bile takmadım. Hem bunu deneyecek, hem de 4 km'de bulunan gölu görerek Altan Abi'yi gaza getirme hayalimiz bulunmaktaydı. Uçağa çok guveniyordum ama ısrarla bana soylenen ve siparişini vermiş olduğum metal servoları takmadan buna yeltenmemem gerekirdi.
p
Şimdiye kadar hep sorunsuz uçmam bundan sonra da sorunsuz uçacağım anlamına gelmiyordu ama insan hırslanınca neler yaptığını herkes bilir. Gaza gelmiştik bir kere deneyecektik.
p ( Uçuşta yaptığım hata, İstanbul'dan gelen FPV'ci arkadaşta farketti ve yaklaşık 700 metrede devamlı sola rudder vererek ancak uçağı duzluyordum, uçağı hemen geri dondurmem veya uygun bir yere indirmem gerekirdi. )
p Kendim kaşındım.
Ve Patch anten takıldı. Yön ayarlandı, irtifa kazanılarak 4 km'e gidilme hayalleri yapılıyordu. Sonuç husran ...
Yaptığım guzel şeyler
---------------------------
Goruntuyu kayderek uçağın nereye dustuğunu tespit edebildik. (Ben uçağı korumak için hep yer istasyonunu dizayn etmişim ama uçakta olması gerekenler
) 
Yaptığım hatalar
--------------------
- Yanımızda S4 gibi bir telefon olmasına rağmen, Android Google Earth apk'sına koordinat girince bulmaması, google haritaya girdiğimizde de en yakın yolu göstermesi yani kısaca evde iyi etud yapılmaması
p (Şu an o sorun çözuldu-O da ayrı bir konu olacak)
- Uçağı sabah bulduğum konumun, en az 10 kere 5 metre mesafesinden geçmemize rağmen göremememiz. ( Buzzer nerde... ) Ragıp Abiyi dinlemek lazım
p
- Verici pilinin uçağa iyi yerleştirilmemiş olması. 80 metrede pil uçaktan fırlıyor belki goruntu alabilecektik yere dustuğunde net koordinat
p
- Uçağı aramaya giderken yer istasonunu da yanımızda goturmeliydik. (İşe yaramayacaktı ama ilerde yarayabilir)
p
- FPV uçağı şakaya gelmez, her uçuş öncesi yapılması gereken kontrolleri yapmamam
p
Bu kadar hataya rağmen bir goruntu kaydedici cihaz (45 dolar) benim uçağımı kurtardı ama bu her sefer olmaz.
Peki uçak neden duştu. - Rudderın kopması saçma sapan hareketi ile virile girdiğini tahmin ediyoruz. Şu an butun servolar çalışmakta ama hepsi değişecek. Hatalarımızdan ders almazsak, canımız daha çok yanar.
2. sayfayı rezerv olarak alıyorum. Uçaktaki zararları ve bozuk ekipmanları uçak iyice kuruduktan sonra deneyecek ve yazacağım. Guzel yorumlarınızı esirgemezseniz çok sevinirim.
İlk Hali :
----------
Kaza Sonrası : (Bir şey yok çeyrek tup Uhupor ve her kanadın hareketli aksamlarını guclendirecek fiber bant) ve tabiki sıcak su
------------------
80 metredeki konum ve uçağı bulduğum konum
-----------------------------------------------------------
Toplam 4 uçuş yapabildim.
1.Uçuş : Uçağı havalandırdık her şey çok guzeldi ama birden recorderı başlatmadığımı gördum. Hemen uçağı PA mode'a alarak, kayıda başladım. Ama kayıtta tekleme vardı. Hemen RTH mode' alarak uçağı yakına gelmesini bekledim, göz mesafesini görunce yere indirdim. Bu yaptığım çok doğru bir hareketti ki ilerde anlayacağız.
2.Uçuş : Guzel bir uçuş oldu Circular Polirizasyon anten ile 1388 metre gittim ve göruntunun çok kötu olması sebebiyle RTH mode'a alarak uçağı geri getirdim ve indirdim.
3.Uçuş : OSD gyrosu garipleşti PA ve RTH almayordu atmaya bile yeltenmeden, yerde gyro reset yapıldı.
4.Uçuş : Gerçek anlamda gunun son uçuşu olacaktı zaten, yeni takmış olduğum booster (Mehmet abinin) sayesinde 1,4 km'e kadar en kuçuk bir failsafe bile yaşamadım ve hatta kumandaya patch anten bile takmadım. Hem bunu deneyecek, hem de 4 km'de bulunan gölu görerek Altan Abi'yi gaza getirme hayalimiz bulunmaktaydı. Uçağa çok guveniyordum ama ısrarla bana soylenen ve siparişini vermiş olduğum metal servoları takmadan buna yeltenmemem gerekirdi.
Şimdiye kadar hep sorunsuz uçmam bundan sonra da sorunsuz uçacağım anlamına gelmiyordu ama insan hırslanınca neler yaptığını herkes bilir. Gaza gelmiştik bir kere deneyecektik.
Ve Patch anten takıldı. Yön ayarlandı, irtifa kazanılarak 4 km'e gidilme hayalleri yapılıyordu. Sonuç husran ...
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Yaptığım guzel şeyler
---------------------------
Goruntuyu kayderek uçağın nereye dustuğunu tespit edebildik. (Ben uçağı korumak için hep yer istasyonunu dizayn etmişim ama uçakta olması gerekenler
Yaptığım hatalar
--------------------
- Yanımızda S4 gibi bir telefon olmasına rağmen, Android Google Earth apk'sına koordinat girince bulmaması, google haritaya girdiğimizde de en yakın yolu göstermesi yani kısaca evde iyi etud yapılmaması
- Uçağı sabah bulduğum konumun, en az 10 kere 5 metre mesafesinden geçmemize rağmen göremememiz. ( Buzzer nerde... ) Ragıp Abiyi dinlemek lazım
- Verici pilinin uçağa iyi yerleştirilmemiş olması. 80 metrede pil uçaktan fırlıyor belki goruntu alabilecektik yere dustuğunde net koordinat
- Uçağı aramaya giderken yer istasonunu da yanımızda goturmeliydik. (İşe yaramayacaktı ama ilerde yarayabilir)
- FPV uçağı şakaya gelmez, her uçuş öncesi yapılması gereken kontrolleri yapmamam
Bu kadar hataya rağmen bir goruntu kaydedici cihaz (45 dolar) benim uçağımı kurtardı ama bu her sefer olmaz.
Peki uçak neden duştu. - Rudderın kopması saçma sapan hareketi ile virile girdiğini tahmin ediyoruz. Şu an butun servolar çalışmakta ama hepsi değişecek. Hatalarımızdan ders almazsak, canımız daha çok yanar.
2. sayfayı rezerv olarak alıyorum. Uçaktaki zararları ve bozuk ekipmanları uçak iyice kuruduktan sonra deneyecek ve yazacağım. Guzel yorumlarınızı esirgemezseniz çok sevinirim.
İlk Hali :
----------
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kaza Sonrası : (Bir şey yok çeyrek tup Uhupor ve her kanadın hareketli aksamlarını guclendirecek fiber bant) ve tabiki sıcak su
------------------
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
80 metredeki konum ve uçağı bulduğum konum
-----------------------------------------------------------
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol