bu hobiye başladıgımda , ilk kumandam spektrum dx7 se idi swichlerin yerini degişemiyordum 2010 falandı sanırım dx7 kumandamı aldıgımda , holdun yeri belli idleup yeri belli ...
yeni başlamanın heycanı ile cok kurcalamıyor sorgulamıyor , sürekli ögrenmeye çalışıyorsun bi yerde arkadas ben mecburmuyum ya holdu burda kullanmaya niye bu swich bu komuta kitlenmiş diyorsun sorguluyor ve isyan ediyorsun



Bi süre sonra hitec aurora 9 sonrasında 9x aldım , ne kadar o begenmişim kumandayı 2. nesili bile almışım

hitec gectım cunku swıchleri istedigim sekılde ayarlayabiliyordum tabi TR den yurt dışı fiyatına temin edebilmekde motive edici bir etkendi.
kumanda android gibi komut ayar sistemi ( if-else )vardı sanırım, kısaca yani kşiselleştirilmeye , kullanıcıya özgürlük tanıyordu. O zamana kadar gördüğüm kşiselleştirilen ve teknolojik anlamda cezbedici kumandaydı.
Tek sıkıntım harici alıcı dan kaynaklı kablo karmaşası ... Önce alıcı sonra FBL unitelere , modeli kırıyosun sök tak kontrok et offff baya dert yani , Helikopter ucak gibi degil saglam kırdın mı bile geri dönüyor başbelası

sıfırdan kit kuruyormuş gibi oluyorsun o yüzden teker teker kontrol etmek için , Helikopter gibi dar alanların bulundugu modellerde olayı daha da karmasık hale getiriyordu bu eksta alıcı , sanki helikopter yeterince karmaşık değildi harici alici ile daha da karmaşık hale getirelim demişler

3D uçmayı ögrenmeyi , çalışmaya çalışırken bıktım bu sıkıntıdan kır topla ayar yap sök alıcıyı kontrol et servoları modeli topla böyle bir döngü sonsuz bir döngü

Bundan dolayı bir süre sonra ( tahmınım 3-4 yıl kullandıkdan sonra hitec aurora 9 ve 9x. ) dayanamadım çünkü ,
Spektrum DX18 kumandaya geçtim , en büyük önceligim dsmx ve dsm sattalite ( uydu ) antenleriydi , FBL üniteye tak oldu bitti.
Harici alıcı derdi yok tum FBL üniteler destekliyordu.Beni mental olarak ve pratik olarak ciddi anlamda rahatlattı.
DX18 , aurora kadar olmasada iş görücek seviyede bu kşiselleştirmeye imkan veriyordu. Skookum uniteler ve bilenler bilir avuciçi kadar el terminali vardı , ünite ile terminali baglayıp tüm ayarları yapıyordum , PC ye baglama derdinden kurtarmıştı Skookum el terminali ( o zamanlar bluetooth donglelar ya yoktu yada yeni yeni cıkmışlardı ama ben coktan Skookum uniteleri dizmiştim Helikopterlere )
Hobiye ara verip tekrar geri döndüğümde ki en büyük sıkıntı kumanda ve unite tercihi seçimimdi , elimde hala 450 dolar verip aldıgım sk720 Black unitem duruyordu ( bu arada hala duruyor vitrine annemin kristallerinin yanina koydum



) SK ile devam ederim diye düşünüyordum ve Sk nin artik unite üretmedigini dolayısı ile yazılım guncelleme vs gibi seylerden eksik kalacagımı bildigimden baya bi düşünme evresinden geçtim.
Ayarlarını bildigim brain ikon mu ?
Yoksa yüzeysel ayarlarını bildigim VBAR mi ?
Benim için risk alıp Vbar uniteye sonrasinda da VBAR in önce klasık sonrasında EVO kumandasını aldım.Risk kısmı yıllar sonra hobiye dön , araştır ögren bidaha eskisi kadar aktif modelci yok kime ne soracaksın falan diye düşünürken sahip oldum . Vbar eko sisteme ...
Eko sistem kumanda - alıcı kolaylıkları ve faydalari , bu konforu denemeden anlaşılmaz. Sen şu an bir kısmındaki kolaylıgın mutlulugu paylaşmıssın ne kadar hoşuna gitmiş , ben şuan vbar kumanda ile uçarken bile istedigim parametreleri degiştirebilirim , ister atatıgım bir poti den yada trimden , istersem yere indigimde kumanda menüsünden , tabiki ben şımarıklık yapmayıp yere indigimde ayarlıyor ve ucusuma yeniden devam ediyorum ...
Bu tarz yazılımsal ayarlamalar gercekten + etken Rc Pilota , kullanımını kolaylaştırmak pozitif anlamda itici motivasyon oluşturuyor , uçuşlarda ciddi kolaylık saglıyor ve pilot uçuşuna daha cok baglı kalıyor.
Bu kadar uzun yazmamın sebebi benim kendi tecrübelerim benim gözümden hobime bakışım ve şahsi hislerim , kullanıdığim verici ile alıcı arasında ,kullanım konusunda ne kadar rahat olursam özgür olursam , modelde daha cok odaklandım uçuşumu daha cok geliştirdim.
Tekrardan hayırlı olsun kumandan , yeni seyler kefettikce paylaşmaya devam bende sayende görüyorum merakla takip ediyorum....
Kırımsız uçuşlar
