www.bilimselyuzme.com

Frsky X18RS Kutu Açılımı

Abi burada önemli olan sen sayın switch A dediğinde elin switch A ya gidiyor mu yoksa gözün kumandada switchlerin yanında yazan harfleri mi arıyor? Eğer harfleri arıyorsan bu işlem sana yaramaz :)
Bizim Radiomaster'da aklından geçirmen yetiyor...
 
Selamlar arkadaşlar. Size fonksiyonel switchleri fonksiyonel olarak kullanmaktan bahsedeceğim biraz :evil: Bilenler, kumandasında bu özellik veya benzeri olan vardır muhakkak. Benim için yeni bir durum olduğu için paylaşıyorum. Baya da keyiflendirdi beni.

Mantık basit. Uçuş anında fbl ünitedeki ayarları değiştirebilme üzerine. Normalde her ayar için iniş yapıp 5 aşağı 3 yukarı vs denemeler yapmak icap ediyordu. Veya sadece tek ayarı kurcalama imkanımız oluyordu. Sürekli pc ile irtibat halinde olmak icap ediyordu vs. Bu switchlerle beraber uçuş anında her uçuş modu için gerekli ayarları yapabiliyoruz. Detaylar videoda :)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Ali Haydar hocam ekranın etiketini sökmediğin için ekrana odaklanamıyorun 🙂 remove me

Şaka bir yana güzel anlatım olmuş, eline sağlık, müsait vaktinde uçak tarafını da anlatırsan seviniriz. Yada daha farklı sorayım, uçakta ne amaçla kullanabiliriz retract dışında ? @Ali Haydar GÖK
 
  • Haha
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Selamlar arkadaşlar. Size fonksiyonel switchleri fonksiyonel olarak kullanmaktan bahsedeceğim biraz :evil: Bilenler, kumandasında bu özellik veya benzeri olan vardır muhakkak. Benim için yeni bir durum olduğu için paylaşıyorum. Baya da keyiflendirdi beni.

Mantık basit. Uçuş anında fbl ünitedeki ayarları değiştirebilme üzerine. Normalde her ayar için iniş yapıp 5 aşağı 3 yukarı vs denemeler yapmak icap ediyordu. Veya sadece tek ayarı kurcalama imkanımız oluyordu. Sürekli pc ile irtibat halinde olmak icap ediyordu vs. Bu switchlerle beraber uçuş anında her uçuş modu için gerekli ayarları yapabiliyoruz. Detaylar videoda :)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
akma :)

Senin kumanda konusunu biraz sabote etmiş gibi olacagım sanırım , kusura bakma :)

bu hobiye başladıgımda , ilk kumandam spektrum dx7 se idi swichlerin yerini degişemiyordum 2010 falandı sanırım dx7 kumandamı aldıgımda , holdun yeri belli idleup yeri belli ...
yeni başlamanın heycanı ile cok kurcalamıyor sorgulamıyor , sürekli ögrenmeye çalışıyorsun bi yerde arkadas ben mecburmuyum ya holdu burda kullanmaya niye bu swich bu komuta kitlenmiş diyorsun sorguluyor ve isyan ediyorsun 😂😂😂
Bi süre sonra hitec aurora 9 sonrasında 9x aldım , ne kadar o begenmişim kumandayı 2. nesili bile almışım:D
hitec gectım cunku swıchleri istedigim sekılde ayarlayabiliyordum tabi TR den yurt dışı fiyatına temin edebilmekde motive edici bir etkendi.
kumanda android gibi komut ayar sistemi ( if-else )vardı sanırım, kısaca yani kşiselleştirilmeye , kullanıcıya özgürlük tanıyordu. O zamana kadar gördüğüm kşiselleştirilen ve teknolojik anlamda cezbedici kumandaydı.

Tek sıkıntım harici alıcı dan kaynaklı kablo karmaşası ... Önce alıcı sonra FBL unitelere , modeli kırıyosun sök tak kontrok et offff baya dert yani , Helikopter ucak gibi degil saglam kırdın mı bile geri dönüyor başbelası :D sıfırdan kit kuruyormuş gibi oluyorsun o yüzden teker teker kontrol etmek için , Helikopter gibi dar alanların bulundugu modellerde olayı daha da karmasık hale getiriyordu bu eksta alıcı , sanki helikopter yeterince karmaşık değildi harici alici ile daha da karmaşık hale getirelim demişler :D :D 3D uçmayı ögrenmeyi , çalışmaya çalışırken bıktım bu sıkıntıdan kır topla ayar yap sök alıcıyı kontrol et servoları modeli topla böyle bir döngü sonsuz bir döngü :D
Bundan dolayı bir süre sonra ( tahmınım 3-4 yıl kullandıkdan sonra hitec aurora 9 ve 9x. ) dayanamadım çünkü ,
Spektrum DX18 kumandaya geçtim , en büyük önceligim dsmx ve dsm sattalite ( uydu ) antenleriydi , FBL üniteye tak oldu bitti.
Harici alıcı derdi yok tum FBL üniteler destekliyordu.Beni mental olarak ve pratik olarak ciddi anlamda rahatlattı.

DX18 , aurora kadar olmasada iş görücek seviyede bu kşiselleştirmeye imkan veriyordu. Skookum uniteler ve bilenler bilir avuciçi kadar el terminali vardı , ünite ile terminali baglayıp tüm ayarları yapıyordum , PC ye baglama derdinden kurtarmıştı Skookum el terminali ( o zamanlar bluetooth donglelar ya yoktu yada yeni yeni cıkmışlardı ama ben coktan Skookum uniteleri dizmiştim Helikopterlere )

Hobiye ara verip tekrar geri döndüğümde ki en büyük sıkıntı kumanda ve unite tercihi seçimimdi , elimde hala 450 dolar verip aldıgım sk720 Black unitem duruyordu ( bu arada hala duruyor vitrine annemin kristallerinin yanina koydum 😂😂😂 ) SK ile devam ederim diye düşünüyordum ve Sk nin artik unite üretmedigini dolayısı ile yazılım guncelleme vs gibi seylerden eksik kalacagımı bildigimden baya bi düşünme evresinden geçtim.
Ayarlarını bildigim brain ikon mu ?
Yoksa yüzeysel ayarlarını bildigim VBAR mi ?

Benim için risk alıp Vbar uniteye sonrasinda da VBAR in önce klasık sonrasında EVO kumandasını aldım.Risk kısmı yıllar sonra hobiye dön , araştır ögren bidaha eskisi kadar aktif modelci yok kime ne soracaksın falan diye düşünürken sahip oldum . Vbar eko sisteme ...

Eko sistem kumanda - alıcı kolaylıkları ve faydalari , bu konforu denemeden anlaşılmaz. Sen şu an bir kısmındaki kolaylıgın mutlulugu paylaşmıssın ne kadar hoşuna gitmiş , ben şuan vbar kumanda ile uçarken bile istedigim parametreleri degiştirebilirim , ister atatıgım bir poti den yada trimden , istersem yere indigimde kumanda menüsünden , tabiki ben şımarıklık yapmayıp yere indigimde ayarlıyor ve ucusuma yeniden devam ediyorum ...

Bu tarz yazılımsal ayarlamalar gercekten + etken Rc Pilota , kullanımını kolaylaştırmak pozitif anlamda itici motivasyon oluşturuyor , uçuşlarda ciddi kolaylık saglıyor ve pilot uçuşuna daha cok baglı kalıyor.

Bu kadar uzun yazmamın sebebi benim kendi tecrübelerim benim gözümden hobime bakışım ve şahsi hislerim , kullanıdığim verici ile alıcı arasında ,kullanım konusunda ne kadar rahat olursam özgür olursam , modelde daha cok odaklandım uçuşumu daha cok geliştirdim.

Tekrardan hayırlı olsun kumandan , yeni seyler kefettikce paylaşmaya devam bende sayende görüyorum merakla takip ediyorum....

Kırımsız uçuşlar ✌️✌️
 
Son düzenleme:
Ali Haydar hocam ekranın etiketini sökmediğin için ekrana odaklanamıyorun 🙂 remove me
Satarken etiketi üzerinde demek için bazı bedeller ödenmesi gerekiyor abi :laugh:

Normalde nefret ederim bu tarz etiketlerin bir şeyin üzerinde takılı olmasından. Fakat 1-2 hafta (ekran koruyucusu gelene kadar) idare etmek istiyorum. Ekran koruyucuyu gelince removecam onu :)
Şaka bir yana güzel anlatım olmuş, eline sağlık, müsait vaktinde uçak tarafını da anlatırsan seviniriz. Yada daha farklı sorayım, uçakta ne amaçla kullanabiliriz retract dışında ? @Ali Haydar GÖK
Abi uçakta gyrolu alıcı kullanıyorsak gyro ayarlarını yaparken bunu kullanmak mümkün. Veya uçağı trim ederken yine bunu kullanmak mümkün. Trimden kastım normal yatış trimleri değil. Mesela uzun bir dalışta uçak ok gibi aşağı dalmak yerine hafif hafif burun kaldırarak dalıyor. Normalde düz uçuyor bu uçak. Mesela bunu ayarlarken kademe kademe iniş yapmadan denenebilir. Veya bu gibi ayarları yapabiliriz. Tabi zaman ilerledikçe şekillenecek bu ihtiyaçlar. O zaman tekrar video vs çekerim.


Senin kumanda konusunu biraz sabote etmiş gibi olacagım sanırım , kusura bakma :)
Abi doğru söyle kime yazdırdın bu yazıyı :D Senin klavye çalışmıyor diye biliyordum :lol::lol:

bu hobiye başladıgımda , ilk kumandam spektrum dx7 se idi swichlerin yerini degişemiyordum 2010 falandı sanırım dx7 kumandamı aldıgımda , holdun yeri belli idleup yeri belli ...
yeni başlamanın heycanı ile cok kurcalamıyor sorgulamıyor , sürekli ögrenmeye çalışıyorsun bi yerde arkadas ben mecburmuyum ya holdu burda kullanmaya niye bu swich bu komuta kitlenmiş diyorsun sorguluyor ve isyan ediyorsun 😂😂😂
Bi süre sonra hitec aurora 9 sonrasında 9x aldım , ne kadar o begenmişim kumandayı 2. nesili bile almışım:D
hitec gectım cunku swıchleri istedigim sekılde ayarlayabiliyordum tabi TR den yurt dışı fiyatına temin edebilmekde motive edici bir etkendi.
kumanda android gibi komut ayar sistemi ( if-else )vardı sanırım, kısaca yani kşiselleştirilmeye , kullanıcıya özgürlük tanıyordu. O zamana kadar gördüğüm kşiselleştirilen ve teknolojik anlamda cezbedici kumandaydı.

Tek sıkıntım harici alıcı dan kaynaklı kablo karmaşası ... Önce alıcı sonra FBL unitelere , modeli kırıyosun sök tak kontrok et offff baya dert yani , Helikopter ucak gibi degil saglam kırdın mı bile geri dönüyor başbelası :D sıfırdan kit kuruyormuş gibi oluyorsun o yüzden teker teker kontrol etmek için , Helikopter gibi dar alanların bulundugu modellerde olayı daha da karmasık hale getiriyordu bu eksta alıcı , sanki helikopter yeterince karmaşık değildi harici alici ile daha da karmaşık hale getirelim demişler :D :D 3D uçmayı ögrenmeyi , çalışmaya çalışırken bıktım bu sıkıntıdan kır topla ayar yap sök alıcıyı kontrol et servoları modeli topla böyle bir döngü sonsuz bir döngü :D
Bundan dolayı bir süre sonra ( tahmınım 3-4 yıl kullandıkdan sonra hitec aurora 9 ve 9x. ) dayanamadım çünkü ,
Spektrum DX18 kumandaya geçtim , en büyük önceligim dsmx ve dsm sattalite ( uydu ) antenleriydi , FBL üniteye tak oldu bitti.
Harici alıcı derdi yok tum FBL üniteler destekliyordu.Beni mental olarak ve pratik olarak ciddi anlamda rahatlattı.

DX18 , aurora kadar olmasada iş görücek seviyede bu kşiselleştirmeye imkan veriyordu. Skookum uniteler ve bilenler bilir avuciçi kadar el terminali vardı , ünite ile terminali baglayıp tüm ayarları yapıyordum , PC ye baglama derdinden kurtarmıştı Skookum el terminali ( o zamanlar bluetooth donglelar ya yoktu yada yeni yeni cıkmışlardı ama ben coktan Skookum uniteleri dizmiştim Helikopterlere )

Hobiye ara verip tekrar geri döndüğümde ki en büyük sıkıntı kumanda ve unite tercihi seçimimdi , elimde hala 450 dolar verip aldıgım sk720 Black unitem duruyordu ( bu arada hala duruyor vitrine annemin kristallerinin yanina koydum 😂😂😂 ) SK ile devam ederim diye düşünüyordum ve Sk nin artik unite üretmedigini dolayısı ile yazılım guncelleme vs gibi seylerden eksik kalacagımı bildigimden baya bi düşünme evresinden geçtim.
Ayarlarını bildigim brain ikon mu ?
Yoksa yüzeysel ayarlarını bildigim VBAR mi ?

Benim için risk alıp Vbar uniteye sonrasinda da VBAR in önce klasık sonrasında EVO kumandasını aldım.Risk kısmı yıllar sonra hobiye dön , araştır ögren bidaha eskisi kadar aktif modelci yok kime ne soracaksın falan diye düşünürken sahip oldum . Vbar eko sisteme ...

Eko sistem kumanda - alıcı kolaylıkları ve faydalari , bu konforu denemeden anlaşılmaz. Sen şu an bir kısmındaki kolaylıgın mutlulugu paylaşmıssın ne kadar hoşuna gitmiş , ben şuan vbar kumanda ile uçarken bile istedigim parametreleri degiştirebilirim , ister atatıgım bir poti den yada trimden , istersem yere indigimde kumanda menüsünden , tabiki ben şımarıklık yapmayıp yere indigimde ayarlıyor ve ucusuma yeniden devam ediyorum ...

Bu tarz yazılımsal ayarlamalar gercekten + etken Rc Pilota , kullanımını kolaylaştırmak pozitif anlamda itici motivasyon oluşturuyor , uçuşlarda ciddi kolaylık saglıyor ve pilot uçuşuna daha cok baglı kalıyor.

Bu kadar uzun yazmamın sebebi benim kendi tecrübelerim benim gözümden hobime bakışım ve şahsi hislerim , kullanıdığim verici ile alıcı arasında ,kullanım konusunda ne kadar rahat olursam özgür olursam , modelde daha cok odaklandım uçuşumu daha cok geliştirdim.

Tekrardan hayırlı olsun kumandan , yeni seyler kefettikce paylaşmaya devam bende sayende görüyorum merakla takip ediyorum....

Kırımsız uçuşlar ✌️✌️
Abi güzel oldu. Genel bir hobi geçmişini öğrenmiş olduk. Klasik bir çok modelcinin yaşadığı sorunları sende yaşamışsın ve kademe kademe yükseltmişsin. Ben kara düzenden geçince şuan düğmelerin ışıklarına bile tav oluyorum :lol::lol:

Diğer taraftan vbar konusunda söylenecek bir şey yok. Adamlar helikopter noktasında çok ciddi kolaylık getirdiler. Daha fazla ne yapılabilir bilemiyorum. Heralde @Sumer Yamaner abinin dediği gibi aklımızdan geçirdiğimizde kumanda da ayarların değişmesi lazım :laugh::lollol::lol: Diğer taraftan malesef uçak noktasında yoklar denilebilir. O kısma da el atsalar hiç fena olmaz.
 
Selamlar arkadaşlar. Size fonksiyonel switchleri fonksiyonel olarak kullanmaktan bahsedeceğim biraz :evil: Bilenler, kumandasında bu özellik veya benzeri olan vardır muhakkak. Benim için yeni bir durum olduğu için paylaşıyorum. Baya da keyiflendirdi beni.

Mantık basit. Uçuş anında fbl ünitedeki ayarları değiştirebilme üzerine. Normalde her ayar için iniş yapıp 5 aşağı 3 yukarı vs denemeler yapmak icap ediyordu. Veya sadece tek ayarı kurcalama imkanımız oluyordu. Sürekli pc ile irtibat halinde olmak icap ediyordu vs. Bu switchlerle beraber uçuş anında her uçuş modu için gerekli ayarları yapabiliyoruz. Detaylar videoda :)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
VARs i keşfeden yurdum insanı :)

Hadi gözün aydın...

Bu ETHOS'un Türkçesi çıkacak diyorlar :evil::evil::evil:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Güzel özellik ben buna benzer bir özelliği Spirit ünite ile yapıyorum, DX8 kumanda da kalan boş kanalı kuyruk gaine atıyorum uçuyorum sonra inip trimpotla veya kumanda menüsünden ayarlıyorum, bu bana birazda ünitenin özelliği gibi geldi. Birde kardeşim senin tecrüben benden kat kat fazla naçizane minik birde uyarı yapayım uçarken ayar yapmak çok riskli, haa şöyle birşey yapıyorsan bilemem işte heliyi hold moduna alıp gps ile olduğu yerde quadlar gibi tutuyorsan olabilir, ama uçarken elde ayakta durmayan bir heliyle kumandaya bakıp ayar yapmak bence riskli bir hareket.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Doğrudan söylediklerinizle ilişkili değil ama aklıma geldi.
Bizim EdgeTX'de "Instant Trim" işlevi var. Başka bir sistemde rastlamadım. Maiden uçuşu için yaylı butona atıyoruz. Uçağı stiklerle düzgün uçar konuma getirip butonu tıklayınca uçak tek hamlede trimlenmiş oluyor. Maiden sonrası iptal ediyoruz işlevi.

Tabii herhangi bir kanalın endpoint veya expo ayarını da bir potansiyometreye atayıp, istenilen limitler içinde uçuş sırasında değiştirebiliyoruz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Güzel özellik ben buna benzer bir özelliği Spirit ünite ile yapıyorum, DX8 kumanda da kalan boş kanalı kuyruk gaine atıyorum uçuyorum sonra inip trimpotla veya kumanda menüsünden ayarlıyorum, bu bana birazda ünitenin özelliği gibi geldi.
Abi tabi ünite desteklemeli. Yoksa bunları yapmak mümkün değil. Dediğin gibi gyro gain için bunu yapıyorduk. Fakat hem 1 ayarı değiştiriyoruz hemde belirlediğimiz rakamlar arasında geçiş yapıyorduk. Mesela 50-55-60 gibi. Daha sonra iniş yapıp nereye yakınsa mesela 42-45-47 gibi yapıp tekrar uçuyorduk. Ve bunu sadece 1 setup için yapıyorduk. 2. setup için tekrar değerler atamak icap ediyordu. Yani burada benzer işlerin çoğunu 1 uçuşta net bir şekilde çözebilme durumu var. Yani ne diyelim. Çok daha gelişmiş bir işlevsellik var diyelim.
Birde kardeşim senin tecrüben benden kat kat fazla naçizane minik birde uyarı yapayım uçarken ayar yapmak çok riskli, haa şöyle birşey yapıyorsan bilemem işte heliyi hold moduna alıp gps ile olduğu yerde quadlar gibi tutuyorsan olabilir, ama uçarken elde ayakta durmayan bir heliyle kumandaya bakıp ayar yapmak bence riskli bir hareket.
Abi çok yerinde ve doğru bir uyarı. Her zaman geri dönebileceğimiz sağlam bir setup olmalı. Yani setup 1de herhangi bir ayar yapmadan doğru uçar halde bırakmak lazım modeli. Ayarları setup 2 ve 3 de yapmak lazım. Eğer aksi bir durum olursa direk geri setup 1e dönmek mümkün. Ve öncesinde tabi ne ayar yapacağımızı ve bu ayarın nasıl tepkiler vereceğini bilmek lazım. Güvenli yükseklikte ayar yapmak lazım vs vs. Birde burada kumandaya bakmak gibi bir zorunluluk yok. Bekleme ekranındayken tuşa basıyoruz ve ekranda bir değişiklik olmaksızın bu ayar menüsü arka planda çalışmaya başlıyor. Yani modelden gözümüzü hiç ayrımadan ayar yapabiliriz. Sadece hangi tuşun hangi ayara yaradığını ezberlemek lazım.
 
Normalde nefret ederim bu tarz etiketlerin bir şeyin üzerinde takılı olmasından. Fakat 1-2 hafta (ekran koruyucusu gelene kadar) idare etmek istiyorum. Ekran koruyucuyu gelince removecam onu :)



Ekran koruyucusunun üstüne etiket yapıştırmışlar. Etiketin altında ekran koruyucu var yani.