Futaba S-Bus Ne demek ?

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.
Katılım
24 Haz 2014
Mesajlar
168
Tepkime puanı
177
Yaş
37
İlgi Alanı
Heli
Kumanda bölümlerini incelerken sbus kelimesi bazı yerlerde geçiyor özellikle futaba da ama tam olarak bir açıklama yok gözden kacırmıs olabilirim Tam olarak nedir ve ne işe yarar?
 

junkersju

Çalışkan Uye
Katılım
2 Mar 2014
Mesajlar
348
Tepkime puanı
216
Yaş
50
s-bus ne demek

Fatih bey s-bus da bus kısmı tam anlamıyla otobüs demek, elektronikde ne anlama geliyor ,örnek ile cevap vermeye çalışayım ,üstadlar daha iyi bir cevap verirler eminim,

dört kişisiniz ,ankaraya dört ayrı otomobil ile gidiyorsunuz bu normal alıcı

dört kişisiniz,ankaraya bir minibüsle gidiyorsunuz bu s-bus alıcı
 
Katılım
24 Haz 2014
Mesajlar
168
Tepkime puanı
177
Yaş
37
İlgi Alanı
Heli
s-bus ne demek

Ümit Piriştina' Alıntı:
Fatih bey s-bus da bus kısmı tam anlamıyla otobüs demek, elektronikde ne anlama geliyor ,örnek ile cevap vermeye çalışayım ,üstadlar daha iyi bir cevap verirler eminim,


dört kişisiniz ,ankaraya dört ayrı otomobil ile gidiyorsunuz bu normal alıcı

dört kişisiniz,ankaraya bir minibüsle gidiyorsunuz bu s-bus alıcı
Yani s-bus kumanda nın değilde alıcının mı özelliği?
 

Emre Kaman

Moderator
Katılım
21 Kas 2013
Mesajlar
5,779
Tepkime puanı
10,205
Yaş
38
Konum
Eskişehir
İlgi Alanı
Heli
s-bus ne demek

Şimdi zamanım yok, akşama örneklendirerek anlatayım :D
 

Rasim Öztürk

RcFanatik
Katılım
9 Mar 2013
Mesajlar
6,667
Tepkime puanı
11,123
Yaş
33
Konum
Eskişehir
İlgi Alanı
Heli
s-bus ne demek

tek kablodan bütün kanalları alan/ileten gibi bişey... Kablo yığını yapmıyorsun normal alıcıda olduğu gibi... Spektrumun satellite i gibin...

Futabacılar varken bana ne oluyosa :laugh:
 

Emre Kaman

Moderator
Katılım
21 Kas 2013
Mesajlar
5,779
Tepkime puanı
10,205
Yaş
38
Konum
Eskişehir
İlgi Alanı
Heli
s-bus ne demek

Sbus hem kumandanın, hem alıcının, hem de alıcın komut gönderdiği cihazın/cihazların özelliğidir. Alıcının sbus portundan komut gönderilecek cihazın/cihazların da bu komutu anlayabilmesi gerekir. Bu cihazlar sbus servo olabileceği gibi, bir sbus hub'dan kontrol edilen normal servolar da olabilir. Son dönemde yaygın kullanımda olan FBL helilerin ünitelerinin benim bildiğim kadarıyla hepsi aynı zamanda bir sbus hub'dır. Yani sbus komutlarını anlayıp normal servoları kontrol edebilirler. Peki tam olarak nedir bu özellik?

Öncelikle normal alıcı sisteminin nasıl çalıştığını bir örnekle anlatalım, sonra da bunun sbus versiyonunu. Bir helikopter ele alalım, 7 kanalla kontrol edildiğini varsayalım. Helikopterimizi bir tarla gibi düşünün. Tarlada değişik yerlerde 7 tane işçi var. (4 servo, 1 esc, bir gain, bir de rescue) Bu adamlar ne zaman ne yapacaklarını bilmiyorlar. Bir patron var, kime ne yapacağını söylüyor (kumanda) Biz de bir kanalın sinyali olduğumuzu düşünelim ve bizden 7 tane var (7 kanal) (Aslında işin bu noktasında bizden sadece bir tane var, alıcıya gidince 7'ye bölünüyoruz ama şimdilik kafamızı karıştırmayalım) Bizim işimiz patronun komutunu işçiye bildirmek. Ama patronun bizi hangi işçiye gönderdiğini bilmiyoruz. O işçiyi nerede bulacağımızı da bilmiyoruz, sadece yapılacak işi biliyoruz. Patron bizi alıcıya ışınlıyor bir şekilde. Alıcı bizim kime ne söyleyeceğimizi biliyor, ama bize söylemiyor. Biz 7 arkadaşı yanyana 7 yolun başına kadar götürüyor, burdan yürüyün diyor. O yedi yolun sonunda ünite var. Biz patronun mesajını üniteye bildiriyoruz, ünite buna bağlı olarak bize yeni birşeyler söylüyor, 5'imize git bunu bu yolun sonunda bulacağın işçiye söyle diyor, iki kişi orda kalıyor, onların işi ünitenin içinde. Aynı yoldan devam edip işçiyi bulup mesajı söylüyoruz. Tabi tüm bunları ışık hızında yapıyoruz :D Yani ne oldu, yanyana 7 kişi, 7 ayrı yoldan gittik, üniteden sonra yollarımız farklı yönlere dağıldı ve işi yaptık.

Şimdi sbus versiyonuna gelelim. Bu sefer sadece tek kişiyiz. Patron bize 7 işçinin de yapacağı işi söylüyor ve bu sefer hangi işçi neyi yapacak, onu da söylüyor. Alıcıya ışınlanıyoruz. Alıcı bizi bir tane yolun başına götürüyor, o tek yoldan yürüyüp üniteye ulaşıyoruz. Üniteye 1 numara şu işi yapacak, 2 numara şunu diye 7 işi de söylüyoruz. Ünite de buna göre bize yeni işler veriyor, ama bizi yine yediye bölüp, ayrı yerlere gönderiyor.

Kazancımız ne oldu? Alıcıdan üniteye tek kabloyla gittik, bu kadar mı? Bu da yeterince iyi bişey, kablo karmaşası olmadan heliyi toplayabildik ama bu kadar değil. Mesela benim kumandam 14 kanal. Bu kanalların hepsini kullanmak istiyorum. 14 kanal devasa bir alıcıya dünya kadar para vermem mi gerekiyor? Hayır. Sadece bir sbus portu olan minicik bir alıcıyla 14 kanalın hepsini kullanabiliyorum. Şu anda en düşük alıcılar 3 kanallı olarak üretiliyor Futaba'da, ama o üç kanalı da kullanmıyorum. Sbus portundan 16 kanala kadar kullanabilirim ama kumandamda 14 kanal var. Sbus ile kanal sınırı alıcıdan değil kumandadan kaynaklanıyor. Üstelik bu alıcılar bir satellite ünitesinden daha küçük ve iki tane de gerekmiyor.

Kısa yazmak istedim ama destan gibi oldu, kusura bakmayın. Ama baya açıklayıcı oldu :)
 

Nesimi Sakmak

Tecrübeli Uye
Katılım
9 Kas 2013
Mesajlar
1,344
Tepkime puanı
1,344
Yaş
40
Konum
Manisa
İlgi Alanı
Hepsi
s-bus ne demek

Emre Kaman' Alıntı:
Sbus hem kumandanın, hem alıcının, hem de alıcın komut gönderdiği cihazın/cihazların özelliğidir. Alıcının sbus portundan komut gönderilecek cihazın/cihazların da bu komutu anlayabilmesi gerekir. Bu cihazlar sbus servo olabileceği gibi, bir sbus hub'dan kontrol edilen normal servolar da olabilir. Son dönemde yaygın kullanımda olan FBL helilerin ünitelerinin benim bildiğim kadarıyla hepsi aynı zamanda bir sbus hub'dır. Yani sbus komutlarını anlayıp normal servoları kontrol edebilirler. Peki tam olarak nedir bu özellik?

Öncelikle normal alıcı sisteminin nasıl çalıştığını bir örnekle anlatalım, sonra da bunun sbus versiyonunu. Bir helikopter ele alalım, 7 kanalla kontrol edildiğini varsayalım. Helikopterimizi bir tarla gibi düşünün. Tarlada değişik yerlerde 7 tane işçi var. (4 servo, 1 esc, bir gain, bir de rescue) Bu adamlar ne zaman ne yapacaklarını bilmiyorlar. Bir patron var, kime ne yapacağını söylüyor (kumanda) Biz de bir kanalın sinyali olduğumuzu düşünelim ve bizden 7 tane var (7 kanal) (Aslında işin bu noktasında bizden sadece bir tane var, alıcıya gidince 7'ye bölünüyoruz ama şimdilik kafamızı karıştırmayalım) Bizim işimiz patronun komutunu işçiye bildirmek. Ama patronun bizi hangi işçiye gönderdiğini bilmiyoruz. O işçiyi nerede bulacağımızı da bilmiyoruz, sadece yapılacak işi biliyoruz. Patron bizi alıcıya ışınlıyor bir şekilde. Alıcı bizim kime ne söyleyeceğimizi biliyor, ama bize söylemiyor. Biz 7 arkadaşı yanyana 7 yolun başına kadar götürüyor, burdan yürüyün diyor. O yedi yolun sonunda ünite var. Biz patronun mesajını üniteye bildiriyoruz, ünite buna bağlı olarak bize yeni birşeyler söylüyor, 5'imize git bunu bu yolun sonunda bulacağın işçiye söyle diyor, iki kişi orda kalıyor, onların işi ünitenin içinde. Aynı yoldan devam edip işçiyi bulup mesajı söylüyoruz. Tabi tüm bunları ışık hızında yapıyoruz :D Yani ne oldu, yanyana 7 kişi, 7 ayrı yoldan gittik, üniteden sonra yollarımız farklı yönlere dağıldı ve işi yaptık.

Şimdi sbus versiyonuna gelelim. Bu sefer sadece tek kişiyiz. Patron bize 7 işçinin de yapacağı işi söylüyor ve bu sefer hangi işçi neyi yapacak, onu da söylüyor. Alıcıya ışınlanıyoruz. Alıcı bizi bir tane yolun başına götürüyor, o tek yoldan yürüyüp üniteye ulaşıyoruz. Üniteye 1 numara şu işi yapacak, 2 numara şunu diye 7 işi de söylüyoruz. Ünite de buna göre bize yeni işler veriyor, ama bizi yine yediye bölüp, ayrı yerlere gönderiyor.

Kazancımız ne oldu? Alıcıdan üniteye tek kabloyla gittik, bu kadar mı? Bu da yeterince iyi bişey, kablo karmaşası olmadan heliyi toplayabildik ama bu kadar değil. Mesela benim kumandam 14 kanal. Bu kanalların hepsini kullanmak istiyorum. 14 kanal devasa bir alıcıya dünya kadar para vermem mi gerekiyor? Hayır. Sadece bir sbus portu olan minicik bir alıcıyla 14 kanalın hepsini kullanabiliyorum. Şu anda en düşük alıcılar 3 kanallı olarak üretiliyor Futaba'da, ama o üç kanalı da kullanmıyorum. Sbus portundan 16 kanala kadar kullanabilirim ama kumandamda 14 kanal var. Sbus ile kanal sınırı alıcıdan değil kumandadan kaynaklanıyor. Üstelik bu alıcılar bir satellite ünitesinden daha küçük ve iki tane de gerekmiyor.

Kısa yazmak istedim ama destan gibi oldu, kusura bakmayın. Ama baya açıklayıcı oldu :)

Değişik bir anlatım tarzı Emre. Ellerine sağlık. :D :saygilar:
 
Katılım
24 Haz 2014
Mesajlar
168
Tepkime puanı
177
Yaş
37
İlgi Alanı
Heli
Futaba S-Bus Ne demek ?

Emre bey teşekkür ederim açıklama için teorikte birşeyler oturdu kafamda. Benden başka merak edenler için de iyi bir kaynak :RCKolik:
 

Emre Kaman

Moderator
Katılım
21 Kas 2013
Mesajlar
5,779
Tepkime puanı
10,205
Yaş
38
Konum
Eskişehir
İlgi Alanı
Heli
Futaba S-Bus Ne demek ?

Valla grev olursa, sbus'ın yapacak bişeyi yok, biz elçiyiz abi der çekilir. O zaman patron da lokavt ilan eder, holdu çeker, artık nereye denk gelirse :D Bu arada helide servolardan birini kaybederseniz hiçbir şekilde kurtuluşu yok. Biri ikisi falan kurtarmaz. Sbus yada değil, farketmez.

Geçenlerde yaşadığım X5 kazasında ben linkin kırıldığını düşünüyordum, ama gerçek bambaşka bişeye bakarken kendini gösterdi. Benim linkinin kırıldığını zannettiğim servo havada grev yapmış...
 

Benzer konular