Glow Motorum İçin Hangi Rulmanı Kullanmalıyım?

Sümer abi öndeki rulmanın iç kısmı kapaksız dış kısmı yağ sızıntısı olmaması ,dışarıdan pislik almaması açısından kapaklı enazindan bizim heli motorlarında gördüğüm kadarıyla durum böyle.
 
Bu arada modelci bir ağabeyimde Takometre varmış.Bizim uçuşlar günün erken saatlerinde oluyor.Pazar günü uyanıp uçuşa gidebilirsem motorun kaç Rpm'e çıkabildiğini ölçüp akabinde duruma göre hareket edeyim diye düşünüyorum.Olmazsa bakıma alacağım motoru.:)
 
Herkese iyi akşamlar.Bugün atölyemde motoru bakıma alarak keyifli bir vakit geçirdim.:) Bir yandan motora uygun rulman arayışına girdim.Öte yandan motoru söktükten sonra mekanik kumpasım ile aldığım ölçüler aşağıdaki gibi;
Ön rulman(Dış çap x iç çap x kalınlık): 22.28 X 9.44 x 7.12 (mm)
Arka rulman(Dış çap x iç çap x kalınlık): 28x15x7 (mm)
Bu arada araştırma yaparken şöyle bir site buldum. bu sitedeki ölçülere baktığımda arka rulmanın ölçüsü benim kendi ölçümümle aynı değeri veriyor.Fakat sitenin verisine göre ön rulman ölçüsünde bir miktar fark var.Gözlemlediğim kadarıyla ASP/Magnum 52'nin rulman ölçüleri OS 55AX&OS 50 HZ boyutlarındaki motorların rulman ölçüleriyle aynı gibi görünüyor.Yaptığım araştırmada arka rulmanın 6902 kodlu olduğu sitesinde belirtilmiş.Bugün Facebooktaki bir ilanda OS ve ASP/Magnum motorların parçalarını satan bir beyefendi ile görüştüm.Arka rulmanın orjinalini(Magnum marka) buldum gibi.Ölçüler de tutuyor gibi görünüyor fakat fiyatı 350tl, ön rulman için ise OS marka elinde varmış ve onun fiyatı da 500 TL.Sadece ön rulmanın uyup uymayacağından şüpheliyim zaten satan kişi Kıbrısta.Yani ikisi için fiyat 850 TL görünüyor bu aşamada.Bir de araba parçası satan yerlere sormayı düşünüyorum fakat onların vereceği rulman ne kadar uygun olur ondan emin değilim.Çünkü rulmanların kodları ve her birinin yük kapasiteleri gibi teknik özellikleri bulunuyor.Bir de motor bloğunda yanmış yakıt lekeleri vardı onları gidermek için gravür makinesinin tel fırçası ve polisaj başlığı ile pisliği temizledim deneme amaçlı.Sonuç çok iyi olmasa da tatminkardı.Başınızı ağrıttığım için kusura bakmayın.Aşağıdaki görselleri sizinle paylaşmak istedim.:)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Tamer, arka rulman 6902 olarak ara, ucuza bulabilirsin. Ayrıca şu sitede iki rulman da var:



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: Tamer Öztürk
Diğer rulman R6 ZZ, ancak zor bulunuyor. Aradım, ancak şurada var fakat resmi yok. Bir bak:
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Askerde bile adam olamadım diyorsun yani! 🤣
Abi durum ciddi.Tıp dünyası bile tedavisini bulamadı bu hastalığın.🤣
Diğer rulman R6 ZZ, ancak zor bulunuyor. Aradım, ancak şurada var fakat resmi yok. Bir bak:
R6 ZZ uyar mı Levent abi? Ya benim ölçümde sıkıntı var(öndeki için) ya da sitedeki rakamda sıkıntı var.En azından arkadakinin doğruluğundan eminim.Sanayiden de fiyat alacağım umarım uygun bir şeyler bulabilirim.🙂
 
  • Sevdim
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Bendeki motorlarda (os ve ys) arka rulman metrik, ön rulman imperyal. Ölçülere bakılırsa imperyal fraksiyonlara yakın olduğunu görebilirsin. Kodu o şekilde tam bulabilirsin sanıyorum.
Emre abi haklısınız ön rulman ölçüleri imperyal(inch birimine göre) sistem, arka rulman ise metrik.
Ön rulman;
İmperyal ölçüsü: 3/8 x 7/8x 9/32 (inch)
Metrik ölçüsü: 9.525x22.225x7.142 (mm)

Arka rulman;
metrik ölçü: 15x28x7 (mm)

Arka rulmanı dün parçacıdan buldum ve 100 TL gibi bir ücret ödeyerek satın aldım (PFI marka).Ancak ne yazık ki ön rulmanı bulamadım büyük ihtimalle inch ölçüsü olduğunu ve kolay bulunabilir bir parça olmadığını söyledir.Bu arada dün Gazimağusa'da sanayide ve diğer yerlerde gezmediğim parçacı kalmadı desem yeridir.:lollol::lol: Hatta gittiğim yerdeki bir ağabeyim parçayı bulamadığımı ve gittiğim yerleri söyleyince bakabileceğin her yere zaten gitmişsin diyerek bir espiri yaptı.:lollol: Geriye 2 seçenek kalıyor bu durumda ya Türkiye'den bulup alacağım ya da burdaki modelci bir ağabeyimdeki parçayı satın alacağım.Elindeki parça OS marka 26731040 kodlu OS 46AX'da kullanılan ön rulman.Baktığım kadarıyla ölçüler tutuyor gibi görünüyor.Ancak fiyat olarak 500 TL istedi.Daha uygun fiyatlı bulamazsam mecbur onu düşüneceğim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Yukarıdaki linkte rulmanı alıp dene. Ucuz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Herkese iyi günler.Kısa bir süre önce bir modelci ağabeyimden benim motoruma uygun 2 adet ön rulman ve 1 adet de arka rulman (japon üretimi) satın aldım.Yarın bana ulaştıracak.Resimde görülen rulmanlardan soldaki Saito'nun orjinal olanı sağdaki de Çin üretimiymiş.Her ikisi de ön rulman.Başka bir modelci ağabeyimden de OS marka ön rulman ve ASP'nin orjinal arka rulmanlarını aldım sağolsun uygun fiyata verdi yardımcı olmak adına.OS MAX 55 AX-II ve ASP S52A-II motorlarım var.ASP'nin rulmanlarının acilen değişmesi gerekiyordu şuan ona yoğunlaştım.OS motorumun şuan bir sıkıntısı yok çok ta memnunum.İlerleyen zamanlarda rulman değişimi gerekirse elimde hazır mevcut olacak.Zaten her iki motorun rulman ölçüleri aynı görünüyor araştırdığım kadarıyla.Atölyemde gravür makinem mevcut uç setiyle birlikte.Planım ilk önce motor bloğu,krank mili gibi parçaları temizleyip akabinde montaja geçmek.Karbüratörü de inceleyip temizleme gerekirse karbüratörü de temizleyeceğim.

Motor temizliğini nasıl yapmamı önerirsiniz? Çünkü yakıttan dolayı kirlenme ve pasa benzer bir görüntü mevcut.Hiçbir zaman deponun içerisinde kullanımdan sonra yakıt bırakmam hatta yakıtın tamamını pompayla çektikten sonra kalan son yakıtı motoru çalıştırarak rölantinin biraz üzerinde çalışacak şekilde yakar, motorun stop etmesini beklerim.Hiç after run oil kullanmadım şimdiye kadar.Sizce kullanmalı mıyım? Yoksa normal kabul edilebilir mi bu durum? Bu konuda sizin fikrinizi almak istedim.:)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol