Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

Bu arada, bir onceki sayfada Sumer abiyle aranizda cok guzel anlasiyorsunuz ama, benim gibi cahiller anlamiyor arkadaslar ? wheel landing nedir, 3 point landing nedir?

Pdf ekleme özelliğini kullanalım hemen :thumbup:

Şekil 13-2 ve 13-3 iki iniş arasındaki farkı gösteriyor. İlgilenene bolca ekstra bilgi de var.

 
Konuyla çok alakası olmasa da jettir diyip paylaşalım :)

Salim’in uçağının burun kısmında, ön iniş takımının monte edildiği tahtalar ve gövdede baandığı yerler kırılmıştı. (Gövde kompozit imalat) elindeki malzemelerle tamir etmeye çalışmış ama olmayınca benden yardım etmemi rica etti, tamam diyip önce onun atolyesinde modeli inceledim, sonra da tamirat için benim atolyeme getirdim.

İlk iş olarak yeni dahtalar kesmem gerekliydi. Modelin dahtaları 4.5mm kalınlıkta, elimde bu kalınlıkta kontra olmadığı için 3 ve 1.5 mmlik kayın kontraları epoksi ile lamine edip 4.5 mm lik bir kontra elde ettim. Sonra da orjinal parçaları şablon olarak kullanıp yeni kontralara şekilleri çizip proxxon kıl testeresiyle kestim. Salim kendi tamiratında öndeki yuvarlak bölmeyi dıştan biraz zımparalamış, ama bunu bana geç söyleyince benim kestiğim parça da biraz küçük kaldı ??? ama yerleştirme ve ince ayar için daha iyi oldu bence.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Dahtalar hazır olunca gövde içini önce aseton sonra da alkolle silip iyice temizledim. Sonra laminasyon epoksisi ile tamirat görecek yerleri ıslattım. Önce yanlara karbon kumaş şeritlerle güçlendirme yaptım, üzerlerini de cam kumaşla örttüm.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu laminasyonun epoksisi jelleşince de dahtaları yerlerine yerleştirdim ve birleşim yerlerine önce normal laminasyon epoksisi yesirip sonra epoksi+kolloidal silika+mikrobalon karışımı macunla boşlukları doldurup ek yerlerini sıvadım ve kurumaya bıraktım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yarına bunlar tam olarak kurumuş olur. Uçağı Salime geri teslim eder tezgaha da tekrar Pantheri alıp derinlemesine bir inceleme ve haftayaki uçuşlar için gerekli bakım/onarım işlerini hallederim.

Ön dikme çatalı için de karbondan kendim birşey yapmaya karar verdim. Yine 3D yazıcıdan çıkma kalıplar ile çalışmak niyetindeyim. Mevcut metal çatal ile gittiği yere kadar devam edip, artık tamam dediği yerde de bu karbon çatalla değiştirmek niyetindeyim. Ha tabi eğer inişlerimi her seferinde mükemmel yaparsam bunlara hiç gerek olmaz di mi ???
 
Son düzenleme:
İyi de senelerce tailwheel uçurunca geçiş çok zor oluyor. Bugün de kaç inişte güç bela ilk ana dikmeleri koyabildim yere.

???

Ayrı ayrı yerlerde aynı sorunları yaşıyoruz desene :)

Demekki filoda her daim bir tane burundan tekerlekli uçak bulundurup “current” kalmak için her ay en az 3 iniş kalkış yapmak gerekli :)

Bak şimdi aklım da airacobraya kaydı iyi mi...
 
???

Ayrı ayrı yerlerde aynı sorunları yaşıyoruz desene :)

Demekki filoda her daim bir tane burundan tekerlekli uçak bulundurup “current” kalmak için her ay en az 3 iniş kalkış yapmak gerekli :)

Bak şimdi aklım da airacobraya kaydı iyi mi...
İyi iyiiiii :D :D :D
 
Valla şimdilik öngörülebilir bir plan yok. Sevgili arkadaşım Kahraman hem tasarım hem de baskı yapıyor. En son T28 için dummy motor bastı. Valla dibimiz düştü. Sonra 85cc P47 için bastı. Tam düştü dibimiz. :)

En iyi printer arkadaşımın printeridir felsefesi :) ne güzel :) :thumbup::thumbup: