Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

İniş takımı sağlam :halay:

:thumbup:

Yeni burun dikmesi daha sağlam ama zaten inişlerin üçü de “sağlamlık testi“ kategorisinde değildi :) eski dikme olsa da yine eğilip bükülmezdi zahar.



Burner on'u Sümeron'ics diye okumuşum ya la . ;D
Abi , harika ötüyor motor, kulaklarımın pası gitti , bu arada , ayrılık çok sürdü vallahi özledim , inşallah işler hafifletmiştir de , uzun kış geceleri okuyacak uzuuuuun paragraflarımız olur artık :heartxf::halay:

İçimizdeki Sümeronics aşkının dışa vurumu :heartxf:

İnan abi ben de bişeyler yapabilmeyi üretmeyi çok özledim. Ayrılık sadece iş kaynaklı da olmadı, ufaklığın okulu değişti ve beraberinde gündelik hayatın rutininde ufak değişiklikler oldu, ama bu ufak değişikliklerin etkisi büyük oldu atolyeye girebilme saatlerim epey azaldı. Neyse ki yavaş yavaş adapte oluyoruz, işyerinde de işlerin düzene girmesiyle birlikte gittikçe daha fazla vaktim olur diye umuyorum. Ama tüm bunlar buraya anca Ocak ayında yansır :) Aralıkta da modelcilik açısından fazla birşey yapmayacağım, belki haftaya uçuşa giderim, sonraki hafta seyahat ve tatil var, kısmetse 5 senelik bir aranın ardından yeniden kendi kokpitimde uçuyor olacağım :heartxf: illa bişeyler okumak istiyorsanız “uçuş günlükleri” adı altında paylaşabilirim :thumbup:

Evren bey, hava sıcaklıkları kaç derecelerde? Önceki hafta Luxorda idim ve sıcaktan dolayı kulaklarını bayağı çınlattım. Uçuş mevsimlerimiz neden farklı, artık daha iyi anlıyorum. ?

Ömer Bey, dün sahaya ulaştığımızda 29 dereceydi, gün batımında da 26-27lerdeydi, ki bu epey şiddetli bir kuzeydoğu (tabi ki yan :lollol:) rüzgarı altında. O rüzgar da olmasa sıcaklık rahatsız edici olurdu. Luxor buraya göre biraz daha karasal iklim, bu mevsimde bizden daha serinler yazın da daha sıcak oluyorlar. Ben Luxoru şubatta ziyaret etmiştim, burayla karşılaştırılamayacak kadar serindi! :)


Hakancım adam zalim...:lol:
.

nihohahahaha
Yaşasın kötülükkk! ;D:lollol:

Özlemedik dersek yalan söylemiş oluruz :D

Vay süper haber :yuppi: Şimdiden ellerine kollarına sağlık kardeşim :thumbup:

Teşekkürler adminim :saygilar:
 
Neden ki? Esas FPV ile böyle hızlı ve alçak geçişler ürpertmeli bence :)
Teşekkürler :saygilar:
Gözlük ya da ekran ile modelin içindeymiş gibi kullanınca daha bir hakimiyet artıyor gibi. Tabi bu kişisel düşüncem. Dışardan kontrol edince biraz da uzaksa ben genelde ya bir çıkıntıya takılıyorum ya bir ağaca...Gerçi orada ağaç yok ama tepeler! Yaş farkından diyelim en iyisi. ;D
İnişler harika olmuş.:saygilar:
 
Gözlük ya da ekran ile modelin içindeymiş gibi kullanınca daha bir hakimiyet artıyor gibi. Tabi bu kişisel düşüncem. Dışardan kontrol edince biraz da uzaksa ben genelde ya bir çıkıntıya takılıyorum ya bir ağaca...Gerçi orada ağaç yok ama tepeler! Yaş farkından diyelim en iyisi. ;D
İnişler harika olmuş.:saygilar:

Ah, bir ağaç olsa yakında ben de kesin takılırım (tepeler ve elektrik direkleri çok uzak neyse ki :D )

Şaka bir yana yeni nesil FPV sistemleri haricindeki sistemlerde görüntü aktarımındaki gecikme bu tür hızlı ve alçak geçişleri epey riskli hale getiriyor bence, pilotun normal gör-algıla-karar ver-uygula mekanizmasının aldığı zamana bir de kamera-verici-alıcı-ekran/gözlük arasındaki iletimin aldığı zaman da ekleniyor... FPV yarışları sayesinde yeni sistemlerde bu gecikmeler artık hissedilmeyecek seviyelere indi ama yine de her sistem bu lüksü yaşayamıyor :)
:saygilar:
 
İnişler harika olmuş.:saygilar:

Bunun tadını çıkarmak yerine nedenini anlamaya çalışıp devamlılığını getirmenin peşindeyim şu aralar :D

Sahadayken üst üste üç inişin de iyi olmasını pek hayra yormadım açıkçası :p Malum zaten kötü inişlerden ve hasar gören ön iniş takımından dertliydim, bu haftasonundaki uçuşlarda yaklaşma ve iniş tekniğimde biraz değişikliğe gittim ve rüzgaraltı bacağını daha alçak ve yavaş olarak ama her daim gaz açık olacak şekilde uçtum, rüzgaraltından son yaklaşmaya dönüşlerde çeyrek-yarım arası gaz, son yaklaşmada ise 1/8-1/4 arası gazla geldim. İlk baştaki enerjim çok fazla olmadığı için gazı tamamen kesmeme gerek kalmadan hızı düşürüp uçağın burnunu sabit tutup çöküşü ufak gaz hareketleriyle ayarlayabilecek bir uçuş rejimine sokabildim uçağı, sonuç daha kontrollü bir yaklaşma ve iniş oldu.

Öte yandan, yeni ön iniş takımı öncekinden yaklaşık 1 cm kadar daha kısa, bu da model nispeten daha düz bir pozisyondayken bile yere önce burun tekerleği ile temas etme riskini azaltıyor, bu da zaten herşeyin epey hızlı geliştiği bir anda, son aşamada burnu iyice yukarı kaldırmaya çalışmak gibi bir mecburiyet getirmiyor. Bu videolarda gayet net görünüyor... eski iniş takımıyla aynen bu şekilde insem sonuç burun tekerinin yerle ilk temas etmesi ve sonrasında o tipik hoplama zıplama dansı olurdu yüksek ihtimalle. Yani inişlerin iyi olmasında bu yeni burun dikmesinin de payı var, stres faktörünü azaltmakla birlikte hata toleransını da arttırıyor gibi. Bunu avantaj olarak kullanıp "skeyl" iniş takımıyla yapılması gerektiği gibi burun yukarı açılarda teker koyma antremanları yapmak niyetindeyim. :thumbup::saygilar:
 
Bence inişler gayet güzel ve kontrollü. Pervaneli uçaklarda o söylediğin şeyi yapmak nispeten daha kolay. Çünkü rölantinin biraz üstündeki bir güç konumunda pervanenin hava akımı kuyruğu aşağı bastırıp nose up attitude ile yaklaşmayı mümkün kılıyor. Ana dikmeler yere temas edinceye kadar üç dört tık gaz açık gelince bu mümkün oluyor. Pervane hava akımının etkisi nedeniyle hava hızını artırmadan bunu yapabiliyoruz. Ama bir jette pervane hava akımı olmayınca kuyruğu aşağı bastırabilmenin tek yolu hava hızı. Her ne kadar uçsuz bucaksız bir pistiniz olsa da uçak uzaklaştıkça palye ve teker koyuş sıkıntılı olabiliyor.
İşte bu durumda bence gidilmesi gereken yol, uçağın ağırlık merkezini kabul edilebilir arka sınıra doğru kademeli olarak yaklaştırmak.
 
Kendi adıma anladığım; Elbet teknik anlamda iniş takımının farklılaşması biraz daha işi kolaylaştırıyor. (ön tekerlek dikmesinin veya sistemin 1 cm daha kısa olması)
Ne varki gaz aralıklarına alışmak ve kontrol edebilmek en önemlisi gibi. Bu da pilotun modeli tanıyıp kapasitesini kendi yetenekleri ile bir araya getirerek model ile bütünleşmesi ile ilgili.
Her farklı arabaya bindikce debriyaj'e adapte olmanın bir kac kez vites değiştirilmesi ve az bir yol gidilmesi sonunda gerçekleşmesine benziyor.
Neyse. hakikaten taktire şayan inişler. Bunun sadece gaz kontrolü ve ön tekerlek dikmesinin az biraz kısa olması veya uzun olması ile çokca da ilişkili olduğunu kabul etmiyorum. Biraz deli olmadan zor ...:):lollol:
İnişler: Pilotajın belirlendiği son nokta diye düşünüyorum.:laugh:
Eline, emeğine sağlık.:saygilar:
 
Ah, bir ağaç olsa yakında ben de kesin takılırım (tepeler ve elektrik direkleri çok uzak neyse ki :D )

Şaka bir yana yeni nesil FPV sistemleri haricindeki sistemlerde görüntü aktarımındaki gecikme bu tür hızlı ve alçak geçişleri epey riskli hale getiriyor bence, pilotun normal gör-algıla-karar ver-uygula mekanizmasının aldığı zamana bir de kamera-verici-alıcı-ekran/gözlük arasındaki iletimin aldığı zaman da ekleniyor... FPV yarışları sayesinde yeni sistemlerde bu gecikmeler artık hissedilmeyecek seviyelere indi ama yine de her sistem bu lüksü yaşayamıyor :)
:saygilar:
Bende tırıvırı bir sistem var hiç geçiktirmeden anlık görüntü veriyor. Hemde banggood gıbı dandik malzemeler satan bır siteden. 5.8ghz 600 mw ve cep telefonuna otg ile baglanan dandik bir alıcı .?