Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

İki depoyu uc uca getirip ince CAponla yapıştırıcam abim, nesini merak ettin anlamadım :evil:
Yok yani ben diycektim ki uçları geçme yap. Capona falan gerak kalmasın. Gerektiğinde ayırır sürpriz yumurta gibi içinde ne var bakarsın! :D :p :D :p
 
Yok yani ben diycektim ki uçları geçme yap. Capona falan gerak kalmasın. Gerektiğinde ayırır sürpriz yumurta gibi içinde ne var bakarsın! :D:p:D:p

Abim, eğer çoklu üretim yapmayı planlarsam bu dediğin yöntem en iyisi, kalıp ona göre hazırlanır ve iki yarım yapışırken birbirlerinin ićine geçer, hysol benzeri bir epoksiyle de gayet sağlam, sızdırmaz bir yapı elde edilir. Benim yaptığım bir nevi prototip depo :) belki denemelerden sonra farklı bir hacim yada şekile karar verebilirim. O yüzden hem kalıp hazırlamayı hem de kalıba yatırmayı karmaşıklaştırmak istemedim ve bu düz yapıyı seçtim. Rasim’in dediği gibi dıştan sarılmış iki yada üç katlı 50gr/m2 lik kumaş şeridi işi bitirecek. Sonra zaten sızdırmazlık testlerinde elbet sağda solda “pinhole” denilen küçük delikler çıkacaktır, bunlar da epoksi ile kapatılacak...
 
Fittingler de tamam.

Depo her pozisyondayken clunk yakıt içinde kalabilecek şekilde pozisyon alıyor. Zaten küre gibi bir deponun en büyük avantajı da bu :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sıra sonunda depo yarılarının birleştirilmesine geldi. Aslında söylemeyip ilgili videoda açıklayacaktım ama madem lafı geçti, gizli silahımı açıklıyorum ;)

Tatatataaaam:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


:coolxf:
 
Bu alet, kompozit üretimde “roller” diye adlandırılan, basitçe rulo diyebileceğimiz şey, parçalar birleştirilirken ek yerlerini içerden bastırmak ve kumaşların tam yüzeye yapışmasını sağlamak için kullanılırlar. Bu deponun de ek yerine içerden bir kumaş şerit ekleme niyetim vardı, 2.5mm tel ve tornada işleyip deldiğim ufak bir parça aluminyumla bu ruloyu yaptım. İki yarım birleşince ağızdan sokup ek yerindeki kumaşları bastıracağım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


50grlık kumaştan lif yönleri 45/45 derece olacak şekilde şeritler kestim ve bu şeritleri ön yarıya tutturdum.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Aynı epoksiyi diğer yarıdaki yapışma yüzeyine de sürdüm. Şimdi epoksinin az bişey sertleşmesini bekliyorum, kumaşlar kaymayacak kadar sertleşip ama aynı zamanda halen ıslakken her iki yarım birbirine tutturulup bu rulo ile kumaşlar diğer yarıya yapıştırılacaklar.
Bana müsade :)
 
Bir o kadar basit, bir o kadar kullanisli, super bir icat! :)

Ben de sunu merek ediyorum; (daha once sormus ve hatta cevap da almis olabilirim gibi geldi tam yazarken, ama sorayim gitsin hadi :D )
Depo icerisinde bir pozitif basinc olacak mi? Veya turbin motorun bir yakit pompasi var mi? Daha kestirmesi, bu motora duzenli yakit gelmesini saglayan bir sistem mevcut mu?
 
Bir o kadar basit, bir o kadar kullanisli, super bir icat! :)

Ben de sunu merek ediyorum; (daha once sormus ve hatta cevap da almis olabilirim gibi geldi tam yazarken, ama sorayim gitsin hadi :D )
Depo icerisinde bir pozitif basinc olacak mi? Veya turbin motorun bir yakit pompasi var mi? Daha kestirmesi, bu motora duzenli yakit gelmesini saglayan bir sistem mevcut mu?
Türbin motorları inanılmaz basit bir yapıya sahip. Ne kadar yakıt basarsan o kadar güç alıyorsun (belirli sınırlar içinde). Dolayısıyla throttle ayarı yakıt pompa motorunun debisi üzerinden yapılıyor. Kısaca evet pompa var ve zaten tek numara orada. :)
 
Bu benim icadım değil arkadaşlar. Kompozit konusunda konuşacağız zaten ama çeşit çeşit kalıp içinde birleşim aletleri kullanılır, bu rulo sadece birisi. Misal çelik bilya vardır, ruloyla ulaşılamayacak kadar uzun kalıplarda kalıplar birleştirilince içeri olabildiğince büyük ve ağîr bir çelik bilya atılır ve kalıp o yana bu yana yatırılarak bilyanın içerde ek yerleri üzerinde gezmesi ve ek yerlerini birbirlerine yapıştırması sağlanır.
Geçen günlerde Cengizhan’ın lafını ettiği balon da hem ek yerleri için hem de vakumlamanın bir muadili olarak kullanılır. Bu yöntemde kalıp kapatılırken içeriye özel bir balon yerleştirilir, kalıp kapatılıp kilitlendikten sonra balon şişirilir ve hem ek yerlerinin birbirine hem de tüm laminasyonun kalıba iyice bastırması sağlanır.

Valla bunu düşünmüştüm. Haa bu arada bir gün bu depo boşa çıkarsa içinde bir gemi maketi de yapmayı düşünür müsün?! :D:D:D

Neden olmasın :) ama görünmesi için de küçük pencereler açmam lazım :)

Bir o kadar basit, bir o kadar kullanisli, super bir icat! :)

Ben de sunu merek ediyorum; (daha once sormus ve hatta cevap da almis olabilirim gibi geldi tam yazarken, ama sorayim gitsin hadi :D )
Depo icerisinde bir pozitif basinc olacak mi? Veya turbin motorun bir yakit pompasi var mi? Daha kestirmesi, bu motora duzenli yakit gelmesini saglayan bir sistem mevcut mu?

Emre, yakıt sisteminde pompa var, ve aslında bir nevi enjeksiyonlu motor gibi ECU türbinin devrini bu pompanın motorunun devrini kullanarak kontrol ediyor. Bu pompa türbinden önceki son eleman (aralarında sadece filtre var). Yakıt sisteminin tamamı bu pompaya kadar negatif basınçta, pompadan sonra da pozitif basınçta çalışıyor.
 
Türbin motorları inanılmaz basit bir yapıya sahip.

Kesinlikle! Mekanik bakış açısıyla bir türbin motoru standart bir 4 zamanlı motordan çok daha basit birşey. Hatta 2 zamanlıdan bile daha basit denebilir. Ama işin zorluğu metalurjide ve aşırı hassas toleranslarla üretim yapmakta. 100 bin devrin üzerinde dönen, 600-700 hatta 800 derece santigratın üzerinde sıcaklıklara maruz kalan, ve dağılmayan bişey yapıyorsunuz :)
 
Kesinlikle! Mekanik bakış açısıyla bir türbin motoru standart bir 4 zamanlı motordan çok daha basit birşey. Hatta 2 zamanlıdan bile daha basit denebilir. Ama işin zorluğu metalurjide ve aşırı hassas toleranslarla üretim yapmakta. 100 bin devrin üzerinde dönen, 600-700 hatta 800 derece santigratın üzerinde sıcaklıklara maruz kalan, ve dağılmayan bişey yapıyorsunuz :)
Orası öyle ama sonuçta tüm olay mutfaktaki kırk yıllık ocağımızla bire bir aynı.
 
Burda laklak yaptığımdan anlamışsınızdır, iş bitti :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kenarlardaki küçük balsalar yapıştırma ve kuruma sırasında hizalamayı sağlamak için eklendiler, sonra sökülecekler.

Bir de ağızdan içeriye bakan foto çektim ama bişey görünmüyor :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Hane halkının tamamı uyuduğu için işlem sırasında foto/video kaydettiremedim, ama son anda aklima gopro geldi, uçuştan buyana zaten kafaya takma aparatıyla birlikteydi, taktım kafama kayıt yaptım. Güzel bişeyler varsa kalıp işleri video serisinde kullanırım :)

Bu iç ek kuruyunca dışarısı da zımparalanıp birkaç kat kumaşla ek yeri güçlendirilir ve bu depo macerası (şimdilik) tamamlanır...