Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
4,520
Beğeniler
8,230
Yaş
55
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.sumeryamaner.com
İlgi Alanı
Uçak
Öne çıkan konu #796
Valla ben hayatımda bir tek PowerBox Sensor Switch aldım. Onda da gerçek bir felaketten kılpayı döndük (50 cc 12 kg uçak elektrik kesintisi nedeniyle kontrolden çıkıp Hezarfen ana meydan apronuna doğru yönelmişti). Daha sonra o uçağa HobbyKing'in çakma switchini taktım. Senelerdir tık demedi.
Çevremde bu sendeki Robart elektrikli retract kontrolcüsünü kullanan kimse iflah olmadı. Bu tür ürünleri benim gibi tipler almıyor. Her şeyim orijinal olsun, para sorun değil diyenler alıyor. Yani retractı da orijinal, kablosu da orijinal. Ama örneğin üçüncü açıp kapamada Robart retract motoru sizlere ömür. Adam yeni aktüatörü 70 dolara satıyor. Biz 30 liraya sıfırlıyoruz bozuk aktüatörü.
İşin ilginci, Robart retractlarında aslında hiç uygun olmayan redüksiyonlu motorlar kullanıyor. Biz o motor ve redüksiyon kombinasyonunu en fazla 0.60'lık uçaklarda uygularken adam bunu 50 cc uçak için satıyor.
Bir gün koskoca jet burun dikmesi açılmadığı için burun sürterek iniyor. Falan filan... Neyse sen rahat ol. Benim gazabım Umman'a etki etmez. :p
 
Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
1,778
Beğeniler
5,632
Yaş
41
Konum
Muscat / Umman
İlgi Alanı
Uçak
Çevremde bu sendeki Robart elektrikli retract kontrolcüsünü kullanan kimse iflah olmadı. Bu tür ürünleri benim gibi tipler almıyor. Her şeyim orijinal olsun, para sorun değil diyenler alıyor. Yani retractı da orijinal, kablosu da orijinal. Ama örneğin üçüncü açıp kapamada Robart retract motoru sizlere ömür. Adam yeni aktüatörü 70 dolara satıyor. Biz 30 liraya sıfırlıyoruz bozuk aktüatörü.
İşin ilginci, Robart retractlarında aslında hiç uygun olmayan redüksiyonlu motorlar kullanıyor. Biz o motor ve redüksiyon kombinasyonunu en fazla 0.60'lık uçaklarda uygularken adam bunu 50 cc uçak için satıyor.
Bir gün koskoca jet burun dikmesi açılmadığı için burun sürterek iniyor. Falan filan... Neyse sen rahat ol. Benim gazabım Umman'a etki etmez. :p
Ne diyeyim abi, gerçekten enteresan olaylar zinciri :) Benim herşeyim orjinal olsun gibi bir takıntım yok da herşeyim güvenilir olsun diye bir takıntım var :) o yüzden marka bazlı değil ama üründe marka bazlı seçimler yapıyorum, umarım bunca zaman sonra robartla yaşayacağım ilk sorun bu modelde olmaz :D:D:D en kötü suçu sana atarım :D
 
Beğeniler: Hakan Ülgenalp
Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
1,778
Beğeniler
5,632
Yaş
41
Konum
Muscat / Umman
İlgi Alanı
Uçak
Kanatlarla devam...

Dün akşam her iki kanadın da ana seren ile hücum kenarı arasındaki üst kaplamasını yapabildim. Kaplamada 2.4mm lik balsa kullanıldı.
Bu kaplamayla birlikte D-box yapısı kapanacağı için kanadın şekli de sebitlenmiş olacak, başka bir deyişle kökten uca olan burulması sabitlenmiş ve nihai şeklini almış olacak. Kanatlarımızda her zaman bir miktar “washout” (dikkat helideki washouttan farklıdır :) ) istediğimiz için de bu kaplamayı yaparken kanadın sahip olacağı burulma önem taşımakta.

Ziroli amca bunu kanat planı üzerinde yerini işaretlediği bir doğrultuda 9.5mm lik kare bir çıta yerleştirip kanadı bunun üzerinde inşa ederek (ve kaplayarak) sağlamış. (Daha önceki mesajlarımda da bahsi geçmişti).

Kaplama öncesinde planı alçıpan levhama sabitleyip bu çıtayı da yerine iğneledim. Kanadı yerine oturtup arka kısmının çıtaya tam bastığından emin olmak için ağırlıklar koydum. Sonra da daha önceden kesip hazırladığım balsa levhayı kanada alifatik tutkal ile yapıştırıp kum torbaları ve iğneler yardımıyla sabitleyip kurumaya bıraktım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
1,778
Beğeniler
5,632
Yaş
41
Konum
Muscat / Umman
İlgi Alanı
Uçak
Sıradaki adım flap menteşeleriydi. Tasarımcı burda ilginç bir yol izlemeyi uygun görmüş. 1.5 mm lik kontraplak ve 2.4 mmlik balsalar kullanılarak kanallar yapılıp bu kanalların kanat alt yüzeyine oturtulması, vakti gelince de menteşelerin bu kanallara yerleştirilip yapıştırılması öneriliyor. Ben de büyük sözü dinleyip bu yöntemi uygulamaya karar verdim.

Her flapta üçerden toplam altı menteşe yani altı kanal lazım. Hepsini ayrı ayrı yapmaktansa tek seferde uzun bir kanal yapıp kesmeyi uygun gördüm. Her bir kanalın 3 inç uzunluğunda olması gerek, toplam 18 inç uzunluğunda ve 3/8inç genişliğinde bir kontraplak keserek başladım. Bir tane de 2.4 mm balsa levhadan 3/16” (4.5mm) genişliğinde ve 36” uzunluğunda şerit kestim. Bu ölçüler tamamen planda verilen ölçüler ve Robart’ın 3/16” lik kalın pin tipi menteşelerine göre tasarlanmış bir kanal yapıyorlar. Ben de bu menteşeleri kullanacağım için aynı ölçüleri kullandım.

Kontraplağın her iki tarafına balsaları yapıştırarak kanalı yaptım

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
1,778
Beğeniler
5,632
Yaş
41
Konum
Muscat / Umman
İlgi Alanı
Uçak
Sonrasında da bu uzun kanalı 3” lik 6 parçaya ayırdım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Menteşeler kanala girince şöyle bir görüntü olacak:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
1,778
Beğeniler
5,632
Yaş
41
Konum
Muscat / Umman
İlgi Alanı
Uçak
Bu kanalların kanatta oturacağı yerleri işaretlemek için önce flap hücum kenarını kaplamaya işaretlemem gerekliydi. Kanadın iç kısmından tam bu hatta denk gelen iki uca birer iğne sapladım:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sonra kanadın dış yüzeyinde, bir cetveli bu iğnelere dayayarak referans çizgimi işaretledim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Plan üzerinden ölçü alarak her üç menteşe kanalının bu hat üzerinde yerleşecekleri konumlarını da kanada işaretledim. Menteşelerin menteşe hattına dik olması önemli olduğu için bu aşamada bir gönye ve cetvel ile çalıştım. Yerlerini işaretledikten sonra da kanalları kullanarak kaplamada kesilmesi gereken alanları işaretledim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
1,778
Beğeniler
5,632
Yaş
41
Konum
Muscat / Umman
İlgi Alanı
Uçak
Son aşama olarak da kanattaki işaretli yerlerde kaplamayı ve altta denk geldiği çıta sinir artık ne varsa :) kesip kanalları yerleştirdim ve yapıştırdım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Menteşeler de yuvalarına gayet güzel oturuyorlar.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kanat üst kaplaması tamamlandıktan sonra flaplar kesilip ayrılırken bu kanallar da kesilecek ve nihai menteşeleme aşamasında da menteşeler yuvalara epoksi ile yapıştırılıp yine epoksiyke kaplanarak kanalların altı kanat alt yüzeyiyle eş seviyeye getirilecekler.
 
Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
1,778
Beğeniler
5,632
Yaş
41
Konum
Muscat / Umman
İlgi Alanı
Uçak
Aklıma senin Hurricane geldi....
Sahi ya, o ne alemde? "Bıktım bu deliden" diyerek uçup kaçtı mı? :angry:
Havaların az daha düzelmesini bekliyorum Hurricane için. Malum geçen sene anca bir uçuş yapabildim, o kadar az uçuşla da detaylandırmaya girişmek içime sinmedi. Havalar az daha toparlasın burda, özellikle de şu feci yan rüzgar sakinleşsin Hurricane pistlerdeki yerini alacak. Bu sezon iyice uçup huyuna suyuna alışıp sezon sonunda detaylandırmaya girişeceğim onu da...
 
* Benzer Konular Forum Cevaplar Tarih
Özgür Evren Varol Statik 27

Benzer Konular