Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

Vee sistemimiz çalışıyor :thumbup:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Profesyonel çalışmalar yapan insanların olduğunu tahmin ediyordum da, bu kadar ince işçilik beni gerçekten heyecanlandırdı. Tebrik ederim. :saygilar:
Ben de model kartonundan F-22 yapıyorum... :coolxf: ;D
 
Şahane olmuş, ellerine sağlık %p:bravo::thumbup:

Teşekkürler Abi :)

Profesyonel çalışmalar yapan insanların olduğunu tahmin ediyordum da, bu kadar ince işçilik beni gerçekten heyecanlandırdı. Tebrik ederim. :saygilar:
Ben de model kartonundan F-22 yapıyorum... :coolxf:;D

Teşekkür ederim :) ama profesyonel olmadığımı da eklemem gerekir :)

F-22'yi falan geçin de Bf-109'a yönelin ;)
Kolay gelsin
:saygilar:

Çok para verince awesome oluyo sanırım!

Şimdi çok para verdim mi vermedim mi biraz göreceli bir durum abim, bir bakış açısıyla hiç para vermedim, hatta tasarruf ettim. Başka bir bakış açısıyla da çok para verdim ama iniş takımı kapak kontrol devresinin yanısıra beraberinde çift alıcı güvenliği, çift pil girişiyle paralel çift regülatör lü elektrik besleme sistemi, servo eşleştirici, gyro, ve daha pek çok özellik geldi :)

Kaç kapak servosu kontrol edebiliyor acaba?

İşte bu çok anlamsız bir soru, 18 tane servoyu kontrol etse ne olacak :D önemli olan kaç servo olduğu değil ne esneklikte kontrol edebildiği ve kullanıcıya ne kadar ayar imkanı verdiği.

Yine de sorunu cevapsız bırakmayayım :) 6 servoyu açılma ve kapanmada ayrı ayrı 12şer, yani toplamda 24 adet farklı görevle kontrol edebiliyor. Her bir görev için ilgili servonun harekete başlangıç/bitiş konumları, ve hızları tanımlanabiliyor.

Bu 6 servoya ilave olarak iniş takımı hareketiyle birlikte gerekli görülürse başka kanalların haretlerine de sınırlamalar veya istenilen tanımlamalar yapılabiliyor. Misal iniş takımı topluyken direksiyon servosunun ve frenlerin devre dışı bırakılması gibi.

Powerbox gear door sequencer awesome'muş! Breh breh breh

Dikkatli okumamışsın ayrıca :) setup awesome dedim, o kadar kolay ve kontrollü bir kurulum vardı ki sen bile dışa vurmasan da içten içe takdir ederdin :lollol::p:p:p
 
Peki bu powerbox'ın kendi uçanı da var mı? :D

Valla dalga geçmek için değil meraktan soruyorum. Yani gps ve diğer sensörlerini sadece log ve stabilizasyon amaçlı mı kullanıyor, yoksa iyi-kötü bir otonom uçuş, eve dönüş falan imkanı da sunuyor mu?
 
Peki bu powerbox'ın kendi uçanı da var mı? :D

Valla dalga geçmek için değil meraktan soruyorum. Yani gps ve diğer sensörlerini sadece log ve stabilizasyon amaçlı mı kullanıyor, yoksa iyi-kötü bir otonom uçuş, eve dönüş falan imkanı da sunuyor mu?

Güvenlik, fonksiyonellik, stabilizasyon veri kayıt/telemetri.

Bizim yerimize onun uçuracak olmasından keyif alsak droncu olurduk :)
 
Buarada, GPS’i hem veri kaydı için hem de eğer kullanırsan gyro otomatik gain ayarı için kullanıyor. Benim için gereksizdi o yüzden gps modülünü almadım.
 
Elinize sağlık, Titiz ve ince işcilik konsunda harika şeyler yapıyorsunuz. %p O yüzden menteşe konusunu sormuştum.;) Ama yazdıklarınıza göre en iyi olanı seçmişsiniz.:saygilar:

Teşekkürler Mehmet Bey, bu tür şeylerde tek doğru yoktur malum, herkes kendi tecrübesi, imkanları ve biraz da zevkine göre en uygununu seçer ve en doğrusu da o olur :)

Vaaayy gerçekten etkileyici, eline sağlık abi.

Teşekkürler :)

İniş takımlarının açılış, kapanış sesi bile yeter. İnsanın oturup habire açıp, kapatası geliyor... %p

Bir soru! İniş takımı kapakları düz yüzey. Ama gövde kesiti yuvarlak. Sonradan yuvarlak gövde kesitine göre şekillendirme falan olacak mı?

Vallahi öyle Ömer Bey, hani nazar değeceğinden korkmasam, "bu güne kadar en sorunsuz çalışan elektrikli retractlarım bunlar, şu ana kadar kim bilir kaç yüz kere açıp kapatmışımdır, bazen ayar yapmak için ama çoğunlukla da keyif için", diyeceğim :rolleyes: demiş oldum mu şimdi? :laugh:

Kapağın dış yüzeyine yumuşak balsa yapıştırıp dediğiniz gibi gövde yüzeyiyle eş seviyeye gelecek şekilde şekillendireceğim. Başta herzamanki gibi işi abartıp "3D yazıcıyla bir kalıp basayım o kalıba karbon kumaş yatırıp kapağı üretirim" diyordum, hatta kalıp tasarımına da giriştim, ama o çizimleri yaparken farkettim ki kapağın kanat kısmına denk gelen (düz olan) kısmını uzatınca tam da menteşe hattına denk geliyor, yani kalıpla falan uğraşmaya gerek yok, klasik "dahta" imalat ile kurtarırız durumu, iniş takımları toplanmış haldeyken düz olan kapakla dikme yada tekerlek arasında da herhangi bir çakışma olmadığından emin olunca çıkardım kontraplağımı ölçtüm çizdim kestim taktım oldu bitti :thumbup:
 
...
klasik "dahta" imalat ile kurtarırız durumu, iniş takımları toplanmış haldeyken düz olan kapakla dikme yada tekerlek arasında da herhangi bir çakışma olmadığından emin olunca çıkardım kontraplağımı ölçtüm çizdim kestim taktım oldu bitti :thumbup:

Oooh! Dahta candır, eski dosttur! :)