Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

Ama evde boyahane, torna&tesviye, 3D printer, haddehane, press, freze, CNC, lazer, ışın tabancası, fotoğraf sütüdyosu......... ve daha benim adını bile bilmediğim bilemem nelerin olduğunu düşününce vazgeçtim. ;D

Bunların hepsi 2x4 metrelik bir odada oluyor bir de :) ne zor koşullarda çalışıyoruz bilim ve teknoloji için ;D
 
İniş takımı kapaklarında son durum:

Belcranklı sistem gayet güzel çalıştı, güvenilirliği de içime sinmişti, son aşama olarak servoyu nereye yerleştirsem diye çalışmalara başladığımda en uygun yerin gövdenin üstüne doğru, hava kanallarının üzerinde bir yer olduğunu belirledim ve oraya bir servo montaj yatağı yapmak için kafa yormaya başladım. Bu amaçla modeli evirip çevirip farklı açılardan bakarken, servoyu koymayı planladığım yerden aşağı doğru baktığımda kapakların iç tarafını kabak gibi görünce bir anda "dank" etti. Buradan orası görünebiliyorsa, düz bir çubukla da doğrudan bağlantı da yapılabilir dedim, ve biraz daha bakınma kafa kaşıma sonrasında tek servo ile ve doğrudan kapaklara bağlı bir sistem, yani baştan beri istediğim sistemi yapabileceğime karar verdim. Belcrank sistemini söküp kapaklardaki yekeleri biraz modifiye ettim, gerekli elemanları taktım ve sonuç:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


kontrol çubuklarının diğer uçları da şurada:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Modelin tepesi ile hava kanalları arasında kalan boşlukta bir yere servo yerleştirilip, kontrol çubukları da Y şeklinde birleştirilerek servoya bağlanacak.
 
Anladım... Y Kablo kullanıcan yani! :p
O menteşeleri nalburdan mı aldın?

:D

Abi bu ölçüde menteşe satan nalbur olsa keşke :) genişliği 9 mm ve metre olarak satılıyor. istediğim boyda kesip kullanıyorum. Uçağın soba borusunu yapan amca satıyor, adettendir, yurtdışından tek bir ürün getirilmez diyip pakete atmıştım :)
 
Belki de uçağın orijinal iniş takımı kapaklarında kullanılan menteşelerin ölçekli hali bu menteşelere tekabül ediyordur. ;D

Vee doğru cevap geldi :)

:thumbup::thumbup::thumbup::halay::halay::halay::yuppi::yuppi::yuppi::RCKolik:

Tam olarak ölçekli diyemeyiz aslında, normalde bu tür menteşeler gerçektekine göre daha büyük olurlar, ama buradaki menteşe gerçektekinden biraz daha küçük. Eğer illa ölçekli penceresinden bakarsak esas sorun vidalar :) onlara da ilerde bir çözüm buluruz gerekirse, şu aşamada güvenilir çalışmaları tek gereklilikleri :thumbup:
 
İki kapak da yerini aldı, servo monte edildi, idareten deneme amaçlı bağlantılar yapıldı:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Özgür bey, menteşeleri içerden monte etmek olası değilmiydi? (yani ters çalımıyorlar sanırım)
Dışardan şimdiki gibi görünecek mi?
Kolay gelsin.:saygilar:

Mehmet Bey,
“Skeyl” kaygıları biryana bırakırsak, bu tür menteşeleri içerden yapınca hareketin etkilenmemesi için dış tarafta tam menteşe hattı boyunca V şeklinde bir oyuk yapmak gerekecektir, menteşe hareket ekseni dış yüzeyden ne kadar uzakta olursa doğal olarak bu oyuğun da daha büyük olması gerekir ki bence bu menteşenin kendisinden daha kötü görünen bir şey olacaktır.
Bir diğer alternatif ise menteşe ekseni tam dış yüzeye hizalayacak şekilde menteşeyi içerden monte etmek olacaktır (sizin kastettiğiniz de bu sanırım.). Ben de ilk başta bu şekilde yapmayı planladım ama bunu yapabilmek için hem gövdede hem de kapakta yeteri sağlamlıkta bir yapı yoktu elimde, doğrudan vidalamam mümkün olmayacaktı, civata somun (ya da mini perçin) yoluna gitmem gerekecekti, bunlar da işi gereksiz yere karmaşıklaştıracağı için tercih etmedim, ve de elimdeki plastik maketlerdeki detaylara göre bu kapakların menteşeleri de benim yaptığım şekilde görünüyor. Tam olarak böyledir diyemiyorum, zira çinliler bu detayı biraz da “oturdukları kısımlarından” uydurmuş olabilirler :)

Bir diğer ve aslında çok tercih edilen yöntem ise “offsetli” menteşeler. Aslında havacılıkta bu tür kapaklarda genellikle bu tip menteşeler tercih ediliyor ve çok da fonksiyoneller, ama Pantherin bu kısmının nispeten düz olan hatlarında düz piyano menteşe kullanmak daha sağlam ve ayarlaması basit bir sistem elde etmemi sağladı (Grumman mühendislerinin de bu nedenle düz menteşe kullanmış olmaları muhtemeldir) ön iniş takımı kapaklarında, o bölgedeki kıvrımlı hat nedeniyle offset tipi menteşe kullanacağım.

:saygilar: