Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

Bak diycem diycem de şımarma diye demiyordum. Muhteşem olmuş boyası falan. Ellerine sağlık ve nazar değmesin...
İnanmam ama olsun...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Teşekkürler abim, beğenmene sevindim :) (modeli satacak adam var demektir ?)

Teknik adamın çalışması da teknik olur , adam NASA da mekik uzmanı , biz Filipinler' de pantolonsuz tahta maket imalatçısı.;D

Estağfurullah abi, ben bunca teknik ve teknoloji kullanmama rağmen sizin seviyenizden daha iyi maskeleme yapamıyorum :saygilar:

Sümer abim bile dayanamayıp nazar boncuğunu yapıştırmış , ben olsam sırf bunun için bile bırak modelin güzelliğinden haz almayı , sevincimden sabaha kadar uyuyamazdım.:laugh:

Vallahi ben de şaşkınlığımı anca atabiliyorum üzerimden :lol::lol::lol: bikaç kere kapatıp kapatıp açtım konuyu emin olmak için ?

Evren hocam , hadi biraz daha acele et de , hepimizi de kurtar artık bu azaptan , daha ne yapalım , ne edelim , gelip oraya modeli beraber mi uçuralım , ne istiyorsun bizim gibi gariplerden , haydi söyle....:D:lol::lol:

Az kaldı dayanın :) şubat ayı maiden ayı ??:RCKolik:
 
Valla Evren böyle dahtaya can kurban.O nasıl güzel bir model oluyor öyle maşallah.El beceri ve kabiliyetine hayranım.

Teşekkürler Abi :)


Haftasonunun özetini geçeyim bari :)

çalışmalar kanatlara yoğunlaştı. kanatların kaplaması ve ikinci kat epoksi uygulaması tamamlandı. Kanat ucu tankları da nihai olarak yerlerine yapıştırıldılar ve kanatla aralarındaki boşluklar epoksi/kolloidal silika karışımı ile dolduruldu. bu boşluk doldurma aynı zamanda yapısal bir özellik taşıyor ve kanat ucu tanklarının gayet sıkı bir şekilde kanada birleşmesini sağladı. Niyetim tankları kaplamadan sadece boyamaktı ama dün çalışırken bazı yerlerde 3D yazıcının bastığı katmanların ayrılmaya musait olduklarını farekttim. Hiç riske girmeyip tankları da dışardan 50 gramlık kumaşla kaplayarak güçlendirmeye karar verdim. Bu kaplama sonrası kanat da astar tesviye aşamasına gelmiş olacak.

Ayrıca haftasonu itibariyle atolyedeki işgal de sona erdi, ve cuma günü baştan aşağı bir toparlama temizlik operasyonu yapabildim. artık Atolyede de çalışma imkanım var, çalışma verimim artabilir :) Balkonda çalışmak güzeldi ama havalar çok soğudu her zaman çıkmak mümkün olmuyor :lol::lol::lol:

Turuncu boyam azaldığı için dün boyacıya gittim, ama benim bu boyaları yaptırdığım adamlar kapalıydı (hepten mi topu diktiler yoksa dün çalışmıyorlar mıydı bilemiyorum) Ben de başka boyacı aramak için dolandım sanayide ve enteresan bir şekilde o dükkanın hemen arkasında aslında baştan beri aradığım dükkanı buldum :laugh::laugh::laugh: Bu adamlar şehrin öte ucunda da şubesi olan adamlar, benim için avantajları araba marka ve model kodlarıyla değil doğrudan RAL kodlarıyla boya karıştırabiliyorlar. Her ne kadar RAL sistemindeki renk seçenekleri çoğu zaman tam olarak bizim ihtiyacımızı karşılamasa da en azından uluslararası bir sistem ve diğer sistemlerle karşılaştırabileceğim online siteler mevcut. Herneyse, bu adamlardan panther için standart RAL kodlarında renkler karıştırtıp aldım, elimde hiç uygun siyah yoktu onu aldım, ve gerçeğine daha yakın olduğunu düşündüğüm bir turuncu aldım. Tabi bu beraberinde bir problem de getirdi :) mevcut turuncu ile bu yeni turuncu arasında ton farkı var. Henüz direk birbiri üzerinde denemediğim için fark ne kadar göze batıyor bilmiyorum ama tahminimce çok net göze batacak bir fark olacak. Bu durumda iki seçeneğim var, ya "boşver yahu zaten en iyi ihtimalde bile 6 ay sonra bu boya kazınıp yenibaştan boyanacak, şimdilik böyle ton farkı olsa da olur" diyeceğim. Ya da eğer bu ton farkını şu aşamada bile görmek istemiyorsam, mevcut turuncuların üzerine çok ince bir kat yeni turuncudan atıp tonları birbirine yaklaştırabilirim. Tabi bir diğer seçenek de hafta içi boyacılara tekrar gidip daha önceki turuncudan bir miktar daha almak da sayılabilir. Bu yeni turuncuyu da modelin nihai detaylandırması aşamasına saklayabilirim :) Kağıt üzerinde en az uğraştıracak yol bu son seçenek olarak görünmekle birlikte pratikte tüm modeli boyamak oraya gitmekten daha kolay geliyor gözüme :D Şu renkleri yan yana koyup farkı net bir şekilde gördükten sonra kesin kararımı vereceğim :)

Bugün pilotumuzun kask decalini basma planım vardı ama sabah çıkartma kağıdını yanıma almayı unutunca o da güme gitti ama sanırım isabet oldu. çünkü koca kağıdı sadece kask decali için kullanmak pek doğru bir hareket olmayacaktı. Acele etmek yerine bir tam kağıdı doldurmaya yetecek kadar bakım uyarı yazısı vs de ekleyip hepsini birden basmak en mantıklı iş olacak. Elimdeki decal kağıtları mürekkep püskürtmeli yazıcılara göre tasarlanmış kağıtlar ve mürekkebi korumaya almak için baskı sonrası kağıdın verniklenmesi gerekiyor, tüm kağıt kullanıldığında bu aşama çok daha kolay oluyor.
 
Herneyse, bu adamlardan panther için standart RAL kodlarında renkler karıştırtıp aldım, elimde hiç uygun siyah yoktu onu aldım, ve gerçeğine daha yakın olduğunu düşündüğüm bir turuncu aldım. Tabi bu beraberinde bir problem de getirdi
Bak ya durduk yere kendine sorun çıkarıyorsun :lollol::lol:
Kağıt üzerinde en az uğraştıracak yol bu son seçenek olarak görünmekle birlikte pratikte tüm modeli boyamak oraya gitmekten daha kolay geliyor gözüme :D Şu renkleri yan yana koyup farkı net bir şekilde gördükten sonra kesin kararımı vereceğim :)
Hele renkleri bir yan yana koy, sonra karar verelim bence de. Ama ben olsam en kolayı seçerdim ama sana en zoru yakışır kardeşim :lollol:
 
Öyle mi yapsak böyle mi diye konuşurken iş çıkışında rüzgar beni ilk boyacının yakınlarında bir yere iş için yolladı, e oraya kadar gitmişken ilk boyadan 200 gram daha alıverdim :D

Eve gelince de şu renk farkı nasılmış bir görelim diye boyaları her zamanki "test" düzlemime sürdüm.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


En üstteki ince uzun yatay boyama elimdeki plastik model boyası, onun renginin doğru olduğunu varsayarak yola çıkmıştım :)

Altta üç dikdörtgen var, en soldaki dün aldığım RAL2001 turuncu-kırmızı, ortadaki bugün aldığım yeni boya, en sağdaki de ilk aldığım ve uçağın üzerindeki boya…

İyi ki bugün gitmişim diyorum :)

RAL2001 kalıp yapımında kullanılacak demektir bu da :thumbup:
 
Öyle mi yapsak böyle mi diye konuşurken iş çıkışında rüzgar beni ilk boyacının yakınlarında bir yere iş için yolladı, e oraya kadar gitmişken ilk boyadan 200 gram daha alıverdim :D
Hadi gözümüz aydın :thumbup: Kısa yoldan çözdük sorunu :hoppa:
 
Kısa bir boyama seansı sonunda...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yarın da gümüş kısımları boyarım diye tahmin ediyorum. Sonrasında gövdenin ekipmanlarını yerleştirmeye başlayacağım.
 
Kanat ucu yakıt tanklarının son parçası olan tahliye valflerinin tasarımını yapıp ABS filament ile bastım. 2 tane lazım ama ben 4 tane bastım, hem yedekli olsun ve içlerinden en güzel olan iki tanesini seçerim diye hem de baskı en tepedeki kısımlara geldiğinde biraz daha yavaş olsun ki katmanların az biraz soğumaya fırsatı olsun, böylece daha güzel olsunlar diye.

Bu meretlerin içleri boş, her biri sadece 3 gram ağırlığında...


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Hem burun boyaması hem de tahliye valfleri yapılınca “78inci meşhur geleneksel motivasyon serisi” fotoğraflaması yapmamak olmazdı dimi :)

Hem bu sayede kanatlara dahta halleriyle bir kez daha bakmak kısmet oldu :) (vallahi elim varmıyor astar atmaya ama nereye kadar kaçabileceğim bilmiyorum :) )



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Az önce enteresan bir şok yaşadım :eek: sizlerle de paylaşayım...

Bir fırsat bulduğumda modelini yaptığım 126205 seri numaralı uçak için bir internet araştırması yapayım bakalım başka bir bilgi ya da fotoğraf bulabilir miyim diyerekten kısa bir araştırma yaptım. Ulaştığım sitelerden birisinde üretilmiş olan tüm pantherlerin seri numaraları ve eğer bilgi varsa hangi filoda kullanıldıkları, akıbetlerinin ne olduğu vs listelenmiş. Bu listede doğal oalrak bizim panter de var ve aynen şu yazıyor:

F9F-5 126205
*1953: VF-114.
*2/16/1953: Written off in a ground accident at NAAS El Centro, CA.

Bu bilgiye göre alet 16 Şubat 1953'te yerde uğradığı bir kırım sonunda ıskartaya çıkartılmış. Şok nerede derseniz, benim maiden yapmayı planladığım tarih de 16 şubat idi!!! :eek::eek::eek:

Neyse ki sonradan biraz sakin kafayla düşününce :) bu bilginin doğru olamayacağına kanaat getirdim, zira herşeyden önce bu bilgide verilen filo ile bizim uçağımızın kullanıldığı filonun alakası yok. Birisi eğitim filosu diğeri muharip bir filo. İkincisi zaten bu versıyon pantherlerin eğitim filolarında kullanılmaya başlanması zaten kore savaşı sonrası olsa gerek. Özellikle bu boyama aslen kougarlar ile başlayan bir boyama diye algılıyorum :) Yani eğer uçak 1953 te ıskartaya çıkmış olsaydı benim kitapta gördüğüm fotoğraf çekilemezdi bile...

Şimdi sizce 16 Şubat tarihini değiştirmeli miyiz değiştirmemeli miyiz :evil: