Helikopter elektroniği ile uçak yapmak?

Teşekkür ederim :D
@Mehmet Sarıkaya Abi uçak bu motor ve pervanelerle beraber kötü mü uçuyor yoksa zaten bu şekilde mi uçar? Acemilik ve rüzgarıda göz önüne alırsak :D
Bana kalsa rüzgar biraz daha hafif esse ve bende gazı biraz daha normal seviyede tutsam gayet tatlı uçuyor gibi düşündüm. Sen ne düşünüyorsun?
Birde motorları edf yapmamın bana ne gibi bir faydası olur? Biraz daha açıklar mısın abi ?
Uçak iyi uçuyor da...Aslında iyi uçan sensin. :thumbup: İlk defa uçak uçurmak ve o pervanelerle. Yerden zaten ayağınla itme nedenin pervanelerin küçüklüğü.
Düz bir zeminde rügarı önden alarak daha rahat kalkardın. Ama o boyutta modelin hakkı 950-1200 kv civarı motor ve 8 inç pervane. Tek motor olsa 9-10 inc.
Bir bakıma pervanelerin küçük olması handikap gibi görünse de, kısmen avantaj... Aslında başlangıç için hep tavsiye ettiğim şu: Motor ve pervanelerin çekiş gücü modele yetecek kadar en azı olsun. Ki pervanenin olumsuz etkileri minimum olsun.
Pervaneleri de silindirik bir zımbırtı içine almak da espri aslında (Boing 737 havası verirdi.) ;)
 
Boeing 737 işleri şimdilik kalsın abi :D 3-5 uçuş yapalım sonra şekillendirebiliriz tabi :)
Helikopter pilotajı ile ister istemez uçakda uçuyor. Çünkü sonuçta uçakla da helikopterlede 'O' çizmek için stickleri aynı şekilde kullanıyorum. Tek fark gaz konusu. Ona da alışmak lazım.
Bakalım 3-5 uçuş sonrası tecrübelerimi yazarım yine :D
 
Öyle böyle başlangıç için iyi iş çıkardın Ali Haydar. Eline sağlık! O pervanelerden ben de pek ümitli değildim doğrusu. Çünkü geriye ittiği havanın çoğu motor yatağının üzerine gidiyor. Bir de, uçuş yaptığın yer neresi? Uçak için çok iyi bir yere benziyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Dostum tebrikler gayet güzel uçmuş bence de . Ben de sakaryada yasıyorum karaçamda öğretmenim. serdivanda oturuyorum. gelince tanışmak isterim bende de nacizane 2 3 uçak var. ayrıca 2830 3800 kv bir heli motoru da bende var. prop işini danışırım sana kafamda ufak hızlı bir uçak yapma fikri var da. velhasılı hobici bir arkadaş edinmiş oluruz :D selamlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Öyle böyle başlangıç için iyi iş çıkardın Ali Haydar. Eline sağlık! O pervanelerden ben de pek ümitli değildim doğrusu. Çünkü geriye ittiği havanın çoğu motor yatağının üzerine gidiyor. Bir de, uçuş yaptığın yer neresi? Uçak için çok iyi bir yere benziyor.
Teşekkür ederim abi. Bu mera bize 3km uzaklıktaki bir yer. (Sakarya Hendek Yağbasan mh )Buradakiler bazen inek koyuyor, bazen bekletip biçiyorlar. Yine biçip balya yapmışlardı. Zaten ileride gözüküyor traktörler falan. Helikopter uçurmaya falan da geliyorum bazen buraya.
Dostum tebrikler gayet güzel uçmuş bence de . Ben de sakaryada yasıyorum karaçamda öğretmenim. serdivanda oturuyorum. gelince tanışmak isterim bende de nacizane 2 3 uçak var. ayrıca 2830 3800 kv bir heli motoru da bende var. prop işini danışırım sana kafamda ufak hızlı bir uçak yapma fikri var da. velhasılı hobici bir arkadaş edinmiş oluruz :D selamlar.
Üstad uçakla bu konu haricinde hiç alakam yoktu :D Helikopterlerden anlarım üç beş. Burada üstadlara sora sora birşeyler yaptım. Ama gelirsin uçar kaçarız sohbet ederiz. Üstadlarda uygun pervaneyi söylerler. Benim gördüğüm kadarıyla 4x 4.5 pervaneyi 3800 kv motor gayet rahat çeviriyor. Ama escler biraz zorlanıyor. Hava akımı verince esclerdede çok sorun olmuyor. Ama bu motorlarla küçük uçak yapmak biraz zor olabilir ağırlıktan dolayı. Tabi üstadlar daha iyi bilir.
Bu arada tam yol üzerinde sayılırız :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Uygar BULUT
Ama gelirsin uçar kaçarız sohbet ederiz.
Benim de amacım zaten bu işlere hevesli arkadaş edinmek. Tek basına gidip gelip olmuyor. Öss'de görevim var bir iki haftaya sakaryaya geçecem. eğer imkan bulursam bir çay ısmarlarım tanışmış oluruz nasipse, uyarsa sana da tabii
 
Benim de amacım zaten bu işlere hevesli arkadaş edinmek. Tek basına gidip gelip olmuyor. Öss'de görevim var bir iki haftaya sakaryaya geçecem. eğer imkan bulursam bir çay ısmarlarım tanışmış oluruz nasipse, uyarsa sana da tabii
Olabilir tabi ya :D Ben yol üzerindeyiz diye düşünmüştüm ama biraz ters kalıyor heralde. Yine de müsait bir zamanda gelirsiniz çayı bizde içeriz. Sonra çıkarız sahaya :D
 
Bugün tekrar uçmaya gittim. Uçağın burnunun çok yere bastığını farketmiştim daha önce. Bu yüzden pili bulunduğu yerden yaklaşık 5 cm geriye koydum. Haliyle escler falan da geriye gitti. Kanatlardan tuttuğumda ağırlık merkezi kanatların ön kısmından 7-8 cm gerideydi. Zaten kanatın genişliği en uzun kısımda bile 26 falandı.


Neyse uçmaya başladım ve burun çok ağır basıyordu. Kontrol edip ne kadar trim versemde yine burun ağır basmaya devam etti. Gerçi full trim verememişim. Yarı falandı. Sonuç olarak uçtuk ve indik. Anlamadığım konu İlk uçuşta neden burun aşağı basmıyordu. Yada ben heyecandan (Uçtu ya nasıl uçarsa uçsun) kafasıyla burunun aşağı bastığını farketmedim. Ama çok bariz bir şekilde aşağı basıyor. Farketmemem çok zor.


Gazı biraz daha rahat kullanmaya başladım heralde. Çünkü 3 dakika havada kaldığı halde voltaj 3.80 civarıydı. Ben çok oldu diye düşünmüştüm. Gerçi inişte çok kötü kullandım gazı. Ama hem burun ağır basıyor bu yüzden sürekli elevatör vermek zorundayım. Hem rüzgar nereden geliyor haberim yok :D


Her neyse inişte iniş takımı yamuldu. Düzeltirken de gövdeye bağlanan kısmı iyice mahvoldu. Zaten daha öncede oradan problem yaşamıştım. Silikonu boca ederek tuturmuştum. Ama artık slikon tutmaz anlayacağınız. Zaten iniş takımı koca bir öbek slikon olarak yerinden çıktı :D Yeni bir fotoblok alıp alt kısmı tekrardan yapmak lazım ama açıkçası canım bu modeli tamir etmeyi şuan için istemiyor. İleride belki olabilir tabi. Bu da videomuz. 2 kere tamamen terse geçti neredeyse ama toparladım.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Şimdi biraz hızlı mı olur bilmem ama ben düz uçmayı seven biri değilim. Akrobasi seviyorum. Epp foam köpüğün japon ile çok kullanışlı olduğunu okudum. Bu köpüğü öyle her yerden alabilmek pek mümkün değil heralde. Nereden alınabilir? Ve akrobasi uçağı doğru bir seçim olur mu? Yada bir yol çizilecek olsa neler yapılabilir?
 
Son düzenleme:
Modeli elden çıkaracağına göre burun neden aşağı basabilir diye fikir yürütmek gereksiz oldu. :rolleyes:
Konuya daha önce yazmıştım kv yüksek motor ve küçük pervane ile yapılabilecek öneriler...;)
 
Modeli elden çıkaracağına göre burun neden aşağı basabilir diye fikir yürütmek gereksiz oldu. :rolleyes:
Konuya daha önce yazmıştım kv yüksek motor ve küçük pervane ile yapılabilecek öneriler...;)
Abi insan ister istemez merak ediyor neden burunun bu kadar ağır bastığını.
Birde bu motor ve bu pervaneler ile değil. Tamamen farklı bir uçak için soruyorum. Yani pilotaj anlamında EPPden bir akrobasi uçağı yapmam Uygun motor ve pervane ile mantıksız kaçmaz heralde değil mi?