Helikopter elektroniği ile uçak yapmak?

Ellerine sağlık :saygilar:
Tipine bakınca "tutmayın beni, ben azim ve emek sembolüyüm. Bırakın uçayım ben !" diyor :D
Ama kanadın hücum kenarının köşeli yapısı uçuşu agresif bir hale dönüştürür mü acaba? diyorum. Ustalar daha ayrıntılı bir açıklama getirir, ama hücum kenarı geleneksel kanat tipinde kavisli-yuvarlaktır:rolleyes:
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Sonunda uçak bitti. Mehmet abi yardımların için çok teşekkür ediyorum. Hala uçmadı ama yinede eskisine göre güzel bi uçak yaptım. Tabi ki yine bir sürü hatamız vardır.
Sadede gelirsek toplam yine 1.350-1.400g civarı bir uçak oldu. İniş takımı çok sağlam oldu. Bi tane kovanın sap kısmı ile yaptım. Kanatların aileron dışındaki fazlalıklarını kanadın alt tarafı ile aynı hizaya gelecek şekilde düzleyip yapıştırdım. Son durum bu:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Şimdi iki önemli sorum var :)
Birincisi bu uçak uçar mı? :D
İkincisi escleri soğutmak amaçlı burunun yan taraflarına iki tane delik açıp bi konik şekil yapıştırıp içeri hava akımı sağlamak problem oluşturur mu?


Kanat, gövde uzunluğu ve kuyruğun oranları gayet uygun. UYGUN motor ve pervane ile uçar. Hatta uygun motor ve pervane ile tuğlayı bile uçurabilirsin. Ama bu kanattaki "airfoil" aşırı! Çok fazla "kambur". Kaldırma kuvvetinden çok sürtünme kuvveti olur.
O pervaneleri nasıl bir motor çeviriyor? Yavaş uçması gereken bir model tipine uygun pervaneler değil onlar. Çok fazla devir gerekir. hız olur ama güç olmaz.
Uzun lafın kısası bu uçak uçar, ama kötü uçar. Hem de çok kötü uçar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Kanat, gövde uzunluğu ve kuyruğun oranları gayet uygun. UYGUN motor ve pervane ile uçar. Hatta uygun motor ve pervane ile tuğlayı bile uçurabilirsin. Ama bu kanattaki "airfoil" aşırı! Çok fazla "kambur". Kaldırma kuvvetinden çok sürtünme kuvveti olur.
O pervaneleri nasıl bir motor çeviriyor? Yavaş uçması gereken bir model tipine uygun pervaneler değil onlar. Çok fazla devir gerekir. hız olur ama güç olmaz.
Uzun lafın kısası bu uçak uçar, ama kötü uçar. Hem de çok kötü uçar.
Abi zaten olayımız eldeki helikopter elektroniği ile iyi kötü uçabilen bir uçak yapmak. Dahada doğrusu işin sonucu uçak yapmak. Amacımız vakit geçirmek birşeyler öğrenmek. Amaç hasıl oldu fakat sonuç olarak iyi kötü uçabilen bir uçak görmek istiyor insan.

Motorların tanesi tam gazda 1.3kg güç üretiyor bu pervanelerle. 450lik helikopter motoru olduğu için bunu kullanmak durumunda kaldım.

Kanat konusunda fotobloğu kırıp yırtmadan ezmek için 2 cm kalınlığında malzeme koydum. En aşağı 1 buçuk cm koymak zorundaydım diye düşünüyorum. Bu modeli yapan kişi 1cm koymuş. Ama o biraz daha küçük yapıyor modeli. Belki 1cm ile de olabilirdi ama ilk yaptığım kanat patladı. 1.5cmlik malzeme koymuştum. Bende bu yüzden 2cmlik malzeme koydum. Biraz kambur oldu evet :D Ama motorlara güvenip tuğladan hallice uçağımızı sağ salim uçurup indirebilmek mutlu eder.

Bir de escleri soğutmak için burundan kuyruğa doğru bir hava akımının uçuşa zararı olur mu?
 
Tamam canım, seni üzmek amacıyla söylemedim. Köpük uçaklarımda ESC'nin üzerinden rüzgarın akması için elimden geleni yapardım. Bence sakınca olmaz.
 
Birkaç fotoğraf daha ekleyeyim. Dağınıklık için kusura bakmayın :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Tamam canım, seni üzmek amacıyla söylemedim. Köpük uçaklarımda ESC'nin üzerinden rüzgarın akması için elimden geleni yapardım. Bence sakınca olmaz.
Teşekkür ederim abi. Üzülecek bi durum yok abi :D her şeyi sağdan soldan toplama ve orijinal olmayan bir uçağın; hele de benim gibi, bir aceminin yaptığı bir uçağın çok güzel uçacağına bende çok ihtimal vermiyorum :D Yine de içimde iyi bir his var. Gerçi ilk uçaktada aynı his vardı ama sahaya gittiğim anda içimdeki iyi his koca bi balon gibi 3 dakika içinde indi. Geriye hayal kırıklığı kaldı:lol::lol::lol: Artık en azından ikinciye hayal kırıklığı olmaz :D
Aslında ilk uçak 10 saniyeliğine uçunca ben dedim bu uçak kanatları ters ayarlamasam uçacaktı. Ona güvenip biraz daha iyi ikinci uçağı yaptım. Bakalım nasıl olacak..
 
Ali Haydar kardeşim . Başlangıçta motor ve pervanen ne kadar fazla çekerse çeksin hafiflik esastır.;)

1- Acemilik sonucu modelin başına birşeyler gelirse model hafifse kırım hasarı da az olur.
2- Hafif model yanlış yapılan bir komut sonucu yavaş hareket edeceği için pilota yanlışını düzeltme zamanı tanır.

Yukardaki mesalarımda basit çizimle anlatmaya çalıştığım deep camber (altı çukur) kanat dizaynı hafif çıkar demiştim.
Arşivi kurcalarken bu bahsettiğim yapıda çerçöp sayılacak kapron atıklarından yaptığım bir modele denk geldim.
Seninki gibi çift motorlu, hemde yanlıs hatırlamıyorsam tanesi 19 gr 2100 kv minik motorlardı.
Yapımı basit, Birde üstüne kamera yüklemişim... Az bir esintide harrier landing yapacak kadarda hafif.
Adını da "İkarus" koymuşuz :)
Linkini ekleyeyim, belki fikir olarak işe yarar. (Video kalitesinin kusuruna bakmayın eski teknoloji):rolleyes:


Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Model de video da gayet güzel abi :D Hafif modelleri uçurmak muhtemelen daha kolaydır. Ve üzmez. Ben bi tane yapayım güzel olsun dedim. Bakalım ileriye doğru belki daha hafif bir model yapabilirim.
 
Yanımda lipo pil yok. Uygun küçük 3000 kv bir motor ve uygun 5" pervane esc de var.
Pil olsaydı "eş zamanlı" basit bir model yapardık.:rolleyes:
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Yanımda lipo pil yok. Uygun küçük 3000 kv bir motor ve uygun 5" pervane esc de var.
Pil olsaydı "eş zamanlı" basit bir model yapardık.:rolleyes:

Ben maddi açıdan yeterince içeri girdim zaten abi. Slikon tabancası, slikonu pervanesi, adaptörü derken. İleride kaşıntı başlarsa olabilir abi :D
 
Sonunda bugün deneme şansımız oldu uçağı. Yaklaşık 1 saat önce. Yerden kalkarken hafif kuyruktan ittirdim. Rüzgara doğru dönüp kalktı. Benim bildiğim rüzgarı arkamıza almamız gerekiyordu ama emin değilim. Her neyse uçak yolunu buldu ve kalktı :D Sonrasında genel olarak uçağı havada tutmak için amansız bir mücadele verdim :D birkaç kere tam düşecek diye düşünürken çok şükür düşmedi. Bi ara uzaklaştı ve kendime döndüremedim. Aklımdaki son doğru pozisyona göre kontrol verdim. Çok şükür bu tarafa döndü. Yoksa akşam akşam uçak arıyor olabilirdik :D
Pil yaklaşık 1 buçuk 2 dakika uçurur. Ama çok ısınmıştı. Rüzgar olduğu için olsun acemilikten olsun gazı nerdeyse fullemiştim. Yani daha normal bir uçuşta biraz daha az ısınır diye düşünüyorum. Rüzgarın olmadığı bir zamanda tekrardan denemek lazım :D
İnişi biraz daha önüme doğru yapsam daha normal inebilirdim ama çok da kötü bir iniş olmadı gibi :D
Yapılan iş basit bir uçağı uçurmak olsa da çocuk gibi sevindirdi beni. Yardımcı olan herkese çok teşekkür ediyorum:)?
Buyrun videomuz
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu da iniş sonrası ufak hasar.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

İlk uçağımızı öyle yapıp öyle böyle uçurduk. Bakalım gerisi gelir mi :D
 
Bravo.:saygilar: Bu mintramancık pervanelerle acemilik birleşince 10 saniye havada zor kalırsın diye aklımdan geçiyordu. ;D
Baya baya uçup. baya da inmişsin...:saygilar: Tebrikler.
Kalkarken ve inerken rüzgar önden alınacak. Bu ana kuraldır. Yoksa pegasus gibi pistten çıkar kaza yaparsın.:rolleyes:
Eline sağlık.:thumbup:
Ha bu arada ben olsam o pervaneleri fotoblok silindirlerin içine alıp EDF diye kullanırdım. :rolleyes:
 
Teşekkür ederim :D
@Mehmet Sarıkaya Abi uçak bu motor ve pervanelerle beraber kötü mü uçuyor yoksa zaten bu şekilde mi uçar? Acemilik ve rüzgarıda göz önüne alırsak :D
Bana kalsa rüzgar biraz daha hafif esse ve bende gazı biraz daha normal seviyede tutsam gayet tatlı uçuyor gibi düşündüm. Sen ne düşünüyorsun?
Birde motorları edf yapmamın bana ne gibi bir faydası olur? Biraz daha açıklar mısın abi ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye silindi 8682
Rüzgara doğru dönüp kalktı. Benim bildiğim rüzgarı arkamıza almamız gerekiyordu ama emin değilim. Her neyse uçak yolunu buldu ve kalktı
Uçaklar rüzgara doğru kalkış yapar Ali :) Gerçekten de tebrikler, ne yaptın ne ettin uçurdun :thumbup: