Helilerde Kullandığımız LV ve HV ESC Unite Tercihlerimiz

Helilerde Kullandığımız LV ve HV ESC Unite Tercihlerimiz

byedz' Alıntı:
abi ben modellerimin hepsinede goblin 700 ve titan x50 de , yep 120 kullanıyorum egerki castleda ( log gibi şeyleri ekarte edip benim için cokda önemli degil diyorsan ne kadar güç çekmiş veya çekmemiş ) fiyat bandınıda göz önüne alırsan , kesinlikle yep 120 HV derim diger serilerinin governoru sanırım bu serideki kadar başarılı degil ...
Paylaşım için teşekkürler Ediz kardeşim, ellerine sağlık :thumbup:

Mehmet Karakaya' Alıntı:
Abi autorotation bailout basitce su oluyor.Hold cektin ve Auto ya basladın.Kapattıgın anda istedigin agresiflige gore normal devrini hemen yakalamana yarıyor.Yani herhangi bir sebeple auto dan vazgecersen devrini hemen alabilirsin gene.Bu ozellik olmayan esclerde spool up suresini beklemen gerek ki cok sakat.

Bazı esc lerde ise bu ozellik sure kısıtlı ornek olarak ilk 10 sn icinde iptal edip devrini bulma şansın var gibi.Castle da bir sure limiti yok cok super bir imkan.
Şimdi anladım Mehmet, yani bana lazım olacak bir özellik değilmiş :laugh: Bu arada şu video da güzel bir fikir veriyor ;)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Helilerde Kullandığımız LV ve HV ESC Unite Tercihlerimiz

Sevgili arkadaşlar bende iki seneye yakındır Goblin gibi üst modellerimde Castle ESC tercih ediyorum. Ancak Goblin 500'de kullandığım Castle ICE2 100 amp esc havada alev almıştı. Buna rağmen şanssızlık olarak değerlendirip 160HV ESC mi kullanmaya devam ettim. Ancak bu cumartesi günü Adana'daki mesut arkadaşımızın trex 700 pro dfc HV kitiyle gelen Edge 120 HV esc'side havada alev alınca paylaşmak istedim. Castle'ın bazı ESC'leri hatalı üretilmiş olabiliyor.

Öncelikle yanan ESC lerin ayarlar ve bağlantılarında problem olmadığını biliyoruz , çünkü bir ayar yaparken sahada işten anlayan herkes bir bakıyor. Zaten mantık olarakta yanlış ayar yapılsa bile aşırı ısı korumasının devreye girip alev almayı engellemesi lazım. Bu yanan ESC'lerin ortak problemi ise loglarda normal uçuşlarda bile 90 derecelere varan sıcaklıklar göstermesi ve belanın geliyorum demesidir. Modelin pinion ve hedef kafaturu ESC'nin %90 performansta çalıştığını gösteriyor. Biliyoruzki ESC 'ler en serin olarak % 80- 90 aralığında çalışır. Gene dikkatli incelendiğinde idle2 'den idle1 geçerken kafaturu düştüğünde ani bir ısı zıplaması göze çarpıyor. En son uçuşta gene mesut arkadaşımızın dediğine göre idle1'e düşünce ESC'den dumanlar çıkmaya başlamış. Yere indiğinde ESC kömür olmuştu.

Yabancıların Castle Cremations (cremations=cenaze yakma hizmetleri) tanımlamasını hakediyor gibi görünüyor. ESC yanmış şekilde geri gönderilirse firma sıfırını yolluyor. Ancak kırım maliyetlerini karşılamıyor. Nadir de olsa bu gibi durumlar olduğundan özellikle sıfır castle alan arkadaşların ilk uçuşlardan sonra ısıları kontrol etmesini tavsiye ederim. Eğer ki 90-100 dereceler varsa ürünü geri göndersinler. Bendeki 160 HV castle ESC 50-60 derecelerde kalıyor ve şimdiye kadar hiç problem yaşamadım.
 
Helilerde Kullandığımız LV ve HV ESC Unite Tercihlerimiz

İlker Sönmez' Alıntı:
Sevgili arkadaşlar bende iki seneye yakındır Goblin gibi üst modellerimde Castle ESC tercih ediyorum. Ancak Goblin 500'de kullandığım Castle ICE2 100 amp esc havada alev almıştı. Buna rağmen şanssızlık olarak değerlendirip 160HV ESC mi kullanmaya devam ettim. Ancak bu cumartesi günü Adana'daki mesut arkadaşımızın trex 700 pro dfc HV kitiyle gelen Edge 120 HV esc'side havada alev alınca paylaşmak istedim. Castle'ın bazı ESC'leri hatalı üretilmiş olabiliyor.
.....
Yabancıların Castle Cremations (cremations=cenaze yakma hizmetleri) tanımlamasını hakediyor gibi görünüyor. ESC yanmış şekilde geri gönderilirse firma sıfırını yolluyor. Ancak kırım maliyetlerini karşılamıyor. Nadir de olsa bu gibi durumlar olduğundan özellikle sıfır castle alan arkadaşların ilk uçuşlardan sonra ısıları kontrol etmesini tavsiye ederim. Eğer ki 90-100 dereceler varsa ürünü geri göndersinler. Bendeki 160 HV castle ESC 50-60 derecelerde kalıyor ve şimdiye kadar hiç problem yaşamadım.
Öncelikle problem yaşayan Mesut kardeşimize gerçekten büyük geçmiş olsun :embarras: Anladığım kadarı ile modeli sağsalim indirmeyi başarmış ki bu durumda tek teselli bu olsa gerek :)

(cremations=cenaze yakma hizmetleri) benzetmesi süpermiş :laugh: :D Elektronik işi tamamen şans işi, orası kesin. $900 ESC dahi havada problem çıkarabilir.
Ama insan yine de bunları duyunca ve hatta bizzat yaşayınca ister istemez markaya karşı olan güven azalıyor :-\

Benim anladım kadarı ile Castle ESC diğer markalara göre daha çok problem çıkmasının iki nedeni var :

1- Fiyat / Performans ilişkisi olarak en çok tutulan ESC biri olduğu için oldukça çok satılıyor ve kullanılıyor. Hal böyle olunca da raporlanan arıza sayısı doğal olarak yüksek oluyor.
2- %100 emin olmamakla beraber YGE,YEP ve Kontronik marka ESCler, Castle ve diğer klasik ESC farklı bir yapıya sahip. Bildiğim kadarı ile bu nedenle daha az ısınıyorlar.
Şimdi özellikle büyük modellerde gün geçtikçe daha fazla güç tüketimi ortaya çıkıyor. Ayrıca özellikle modellerimizin yeni dizayn yapılarından kaynaklı artık doğal soğutmalarda da zorluklar yaşanıyor. Hal böyle olunca yapıları gereği kullanım sırasında daha fazla sıcaklık ortaya çıkaran ESC'de arıza ihtimali artıyor.
 
Helilerde Kullandığımız LV ve HV ESC Unite Tercihlerimiz

Denizcim, bu motorda funfly daki motorda modele ve uçuş tarzına yetmiyor. motor çok fazla devir kaybediyor, hareketi kesmek zorunda kalıyorsun. Etrafındaki arkadaşlar yeter bu diyor olabilir yada maddiyat nedeniyle daha iyisi ele geçmiyordur. ancak gözün yükseklerdeyse uygun motorlar şart. Motorlar kolay bozulan parçalar değil. Bir defa alınca her modelde kullanırsın. Benim tavsiyelerim şöyle olacak:
500-520 mm pal için 4020 serisi 1800 watt civarı
550 mm pal için 4025 serisi 2300 watt
570 mm pal için kde direct 600xf serisi 3000 watt
600-630 mm pal için 4035 serisi 4000 watt
690-700 mm pal için 4525-4530 serisi 5000 watt civarı

Bir diğer faktörde esc tabi özellikle 6S setuplarda yüksek amper çekildiği için maalesef YEP esc ler üzerlerinde yazan akımı veremiyorlar freewheeling nedeniyle ısınmıyor ancak motora akım yetiştirme zorluğu oluşuyor yani bir darboğaz oluyor. Nereden biliyorsun dersen şöyle oldu : 550 modelimde YEP 150 amper , 600 xf motor ve pulse 4500mah 45c pillerimle devir kaybı yaşıyordum, pwm timing , gov gain hepsiyle oynadık ama düzelmedi. Motor esc konnektör pil ısıları hep normaldi. Sonra goblinimden çıkan castle 160 hv esc yi taktım, diğer bütün parçalar aynı kaldı. Pillerim numaralıdır, pilde aynıydı. Birdenbire bütün dertler yok oldu ve motora can geldi. Yere indirdiğimde gördümki pilin konnektörleri ısınmış ve lehimleri kısmen erimiş , esc motor ve pilin ısısı normal. Konnektör olarak 6 mm bullet kullanıyorum EC5 den daha fazla akım taşıma kabiliyeti vardır. Aynı piller ile defalarca konnektör ısınmadan uçtum demekki bu kadar çok akım geçmiyordu. Eskiden Esc darboğazdı şimdi ise konnektörler. Yeni 200 amper konnektörler yolda...

Bu mesaj Yönetim tarafından aşağıdaki orjinal konudan taşınmıştır.