Hk450 Kurulum Sorularım

Hk450 Kurulum Sorularım

Sorunu halletmek için çeşitli yaklaşımlar olabilir;

- Sıkıntılı parçaları Align olanlar ile değiştirmek
- Sıkıntılı parçaları klon söyleyip değiştirmek
- Yeni bir kit alıp elektroniği ona geçirmek, bu kiti yedek parça yapmak
- Kuyruk aktarım dişlisini modifiye etmek

Ama bana kalırsa, bence hiç uğraşmayın, bu şekilde uçun :)
"Attığın taş, ürküttüğün kuş" misali. Zaten bu dişli bu şekilde sizin işi öğrenme durumunuza göre ilk kırımınıza kadar dayanır gibi duruyor. Dişliler arası aktarımda problem yok.

İlk kırım sonrası hasar durumuna göre şıklardan uygun bir şey seçersiniz.

Pilotajınız oturana kadar, "montajım %100 olsun" gibi şeylere takılmayın. Eğer modeli havada kontrol etmenize engel değil ise, veya bir tehlike oluşturmayacaksa uçun :)

Bu iş öğrenilirken, öyle de düşülüyor, böyle de....

P.S; yeni kit alacak olursanız, mutlaka 450 pro modelini tercih edin, elinizdeki kit ile kıyaslandığında çok daha rahat bir kittir (vidalar daha büyük, frame tek parça, servo yerleşimi daha kolay, vb...)
 
Hk450 Kurulum Sorularım

Teşekkür ederim cevabınız için :saygilar:

Videoda tam belli olmuyor galiba ama baya takılıyor dişliler, ben yine de parça değişimine gitmeyi düşünüyorum. :)
Ana dişli setini ve aktarım dişlisini değiştirmem sorunu çözer diye düşünüyorum.
 
Hk450 Kurulum Sorularım

Mustafa Furkan Haşimoğlu' Alıntı:
Ana dişli setini ve aktarım dişlisini değiştirmem sorunu çözer diye düşünüyorum.
Sıkıntı ANA Dişli setinde. Bir şekilde bu 2 dişli arasında bu kadar boşluk olmaması lazım. Acaba One-Way rulman yerine mi oturmuyor ? İki dişliyi birleştirirken araya bir şey (yüzük..) koymadınız değil mi ?

Montajı bu şekilde yaptınız değil mi ?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Hk450 Kurulum Sorularım

Evet Mehmet abi, zaten one way bearing ile one way bearing şaft montajlıydı. Ben sadece iki dişliyi yönüne dikkat ederek birleştirdim, sonra da şaft ringi koyarak taktım.
 
Hk450 Kurulum Sorularım

Mustafa Furkan Haşimoğlu' Alıntı:
Evet Mehmet abi, zaten one way bearing ile one way bearing şaft montajlıydı. Ben sadece iki dişliyi yönüne dikkat ederek birleştirdim, sonra da şaft ringi koyarak taktım.
O zaman imalat hatası olan kısım burası ne yazık ki :(
 
Hk450 Kurulum Sorularım

Merhaba aynı sorunu bende yaşadım clone kit ve Parçaları ucuz olmakla birlikte kaliteside düşük oluyor.hk 450 kit parcalar ve elektroniginden hover ve soft uçuşlardan fazlasini beklemek insani hayal kirikligina ugratabilir en azindan hk sahibi oldugum icin ben böyle düşünüyorum.
Gelelim sorunumun çözümüne . Ana dişlinin üzerine main şafttan gecebilecek şekilde iki adet üst üste olarak sarı ince pullardan yerlestirdim.frame ile ana dişli arasındaki sürtünme olayı kesildi.sonrasinda gayet rahat ve stabil uçuşlar sergiledim.uzun lafın kısası pek sorun teşkil etmedi busekilde baya kullandim.daha sonra Tarot dişli set aldım.pullara gerek kalmadı gayet iyi oturdu ve frame ile arasında istenilen boşlukta vardı. iyi forumlar. :RCKolik:
 
Hk450 Kurulum Sorularım

Hadi gözün aydin Mustafa :halay:


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hk450 Kurulum Sorularım

İyi akşamlar bugün ilk uçuş denemesini yaptım,ancak istediğim gibi olmadı. Yerden yükselme eğilimine girdiği zaman kuyruk saat yönünün tersinde dönmeye çalışıyor. Yerde neredeyse bir tam tur attı. O yüzden yükseltmek istemedim.Kontrol ettim, rudder ve gyro correction direction doğru. Şimdi kuyruk pallerinin rate moddaki ilk açısını biraz arttırdım ve yarın tekrar deneyeceğim.
 
Hk450 Kurulum Sorularım

Mustafa Furkan Haşimoğlu' Alıntı:
İyi akşamlar bugün ilk uçuş denemesini yaptım,ancak istediğim gibi olmadı. Yerden yükselme eğilimine girdiği zaman kuyruk saat yönünün tersinde dönmeye çalışıyor. Yerde neredeyse bir tam tur attı. O yüzden yükseltmek istemedim.Kontrol ettim, rudder ve gyro correction direction doğru. Şimdi kuyruk pallerinin rate moddaki ilk açısını biraz arttırdım ve yarın tekrar deneyeceğim.
Demek ki Ana palin Tork yenemiyor yani kuyruk hiç tutmuyor demektri.Normal de Gyro correction yanlış iken bu durum olur ama kontrol ettim diyorsunuz :rolleyes: :rolleyes:
 
İlk gaz alışta yarım tur atıp durması gerekli artık.Yerde devam ediyorsa birşeyler terstir.
 
Hk450 Kurulum Sorularım

Kuyruk işini baştan bir alalım istersen. Herkesin işine yarasın. Kontrol listesi şu şekilde:

1. Helikoptere sağ tarafından bakarken, yani helinin burnu senin sağını, kuyruğu solunu gösterirken, ana palleri saat yönünde elinle çevirdiğinde, kuyruk pallerinin saatin tersine dönmesi gerek.
2. Helikopterin arkasından baktığında, yani kuyruk sana doğru, burun tam karşıyı gösterirken, kumandadan sol rudder verdiğinde, tail slider'ın sağa gitmesi, kumandadan sağ rudder verdiğinde sliderin sola gitmesi gerekiyor.
3. Kumandadan komut vermeksizin, elinle helikopterin kuyruğunu sola çektiğinde, sliderin sağa gitmesi, kuyruğu sağa çektiğinde, sliderin sola gitmesi gerekiyor, yani elinle kuyruğu çektiğin tarafın tersine hareket etmesi gerekiyor.

Bahsettiğin şekilde kontrolsüz dönüş hareketi olması için bu üçünden en az birinin yanlış olması lazım. Diğer olasılıklar:

4. Gyroda kuyruk servosu limitleri fazla kısık olabilir.
5. Kuyruk gain değeri 0'a yakın, yani gyro kapalı durumda olabilir.
6. Gyro bozuk olabilir.
 
Hk450 Kurulum Sorularım

Aslında bir ara çok kısa süreliğine takımlar yerden kesildi ve o sırada dönmedi. Ben de acaba o dönmeler ilk gaz alışta olup bitiyor mu diye düşündüm ama riske girmek istemedim. :rolleyes: Yarın tekrar deneyeceğim.
 
Hk450 Kurulum Sorularım

Emre abi bahsettiğin yön kontrollerini yaptım onlarda bir sıkıntı yok, yalnız yön kontrolünü tail sliderdan değil de kuyruk palinin hücum kenarının baktığı tarafı baz alarak kontrol ediyorum. Zira aşağıdaki linkte bahsedilen düzeltmeyi yaptığımda tail sliderın yönü değişti.
Gyro Esky'ın head lock gyrosu, kullanıp memnun olanlar var ama şüphelenmek gerek yine de. Limiti kontrol edeceğim.