İkinci Uçuş Denemesi (Kısmen Başaralı)

Katılım
30 Eyl 2022
Mesajlar
29
Tepkime puanı
6
Yaş
23
Konum
DENİZLİ
İlgi Alanı
Uçak
Herkese merhaba, ilk uçuş denemesinden aldığım derslerle elimdeki uçağı güncelledim.
2212 2200KV motor ve 6 inç pervane yerine 2212 1000KV motor ve 1045 pervane tercih ettim.
Kullanmış olduğum 4000mAh 2S lipo pil yaklaşık 250gr civarındaydı ve 1000mm olan kanat açıklığının da az geldiğini düşünüp biraz abartarak 2000mm kanat açıklığı yaptım.

Fakat buna rağmen uçak hala takatsiz uçmakta. Önceki uçuşa göre daha başarılı olmasına rağmen stabil bir uçuş elde edemedim. YouTube üzerinde yaptığım araştırmalarda kullanmış olduğum 2212 1000KV motor ve 1045 pervane ikilisiyle 2S pil kullanarak elde edilen gücün 3S pil kullanarak elde edilen güçten daha az olduğunu gördüm.
Lipo pilde mAh olarak kapasiteyi azaltıp hücre sayısını 3S olarak kullanırsam daha iyi bir uçuş yapabilirim diye düşünmekteyim.

Sizin önerileriniz nelerdir? Uçakta neyi değiştirirsem artık başarılı bir uçuş yapabilirim?

Video:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
KV değerini değiştirmek tek başına yeterli olmaz.Ben aynı motor ve 10x5 APC pervane ile 140 Watt güç elde etmiştim pil tamamen şarjlıyken.Uçuş ağırlığınız ne kadardı? Uçuş ağırlığınızı bilmeden kesin bir şey söyleyemiyorum ancak benim önerim ödünç de olsa 3S 1800-2200mAh 25-30C aralığında pil bulabilirseniz onunla denemeniz.Kullanacağınız motorun gücü(Watt) de Uçağınız için uygun olmalı.
 
Son düzenleme:
Herkese merhaba, ilk uçuş denemesinden aldığım derslerle elimdeki uçağı güncelledim.
2212 2200KV motor ve 6 inç pervane yerine 2212 1000KV motor ve 1045 pervane tercih ettim.
Kullanmış olduğum 4000mAh 2S lipo pil yaklaşık 250gr civarındaydı ve 1000mm olan kanat açıklığının da az geldiğini düşünüp biraz abartarak 2000mm kanat açıklığı yaptım.

Fakat buna rağmen uçak hala takatsiz uçmakta. Önceki uçuşa göre daha başarılı olmasına rağmen stabil bir uçuş elde edemedim. YouTube üzerinde yaptığım araştırmalarda kullanmış olduğum 2212 1000KV motor ve 1045 pervane ikilisiyle 2S pil kullanarak elde edilen gücün 3S pil kullanarak elde edilen güçten daha az olduğunu gördüm.
Lipo pilde mAh olarak kapasiteyi azaltıp hücre sayısını 3S olarak kullanırsam daha iyi bir uçuş yapabilirim diye düşünmekteyim.

Sizin önerileriniz nelerdir? Uçakta neyi değiştirirsem artık başarılı bir uçuş yapabilirim?

Video:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Ayni anda butun tuslara bastim, hangi notanin akordu bozuk diyorsun.... Bilmem, biliyorum diyeni de ciddiye almam...

Gozlemlerim:

1-Burun halen hafif, pili kaydirmak mumkunse one kaydirabilirsin
2-Cekis halen az ancak ucak havada kalir bu haliyle de cok ruzgar vs olmadikca kalkista
3-Eskiye gore ucak daha iyi tutunabiliyor... Aileronlar kanadin dis tarafina kaymis ama halen anlamadigim sekilde kanadin ic kisimlarindaki firar kenari bombos... Aileron bir eklenti degil de kanadin bir parcasi gibi bakarsan konuya, daha kolay kavrayacaksin.
 
KV değerini değiştirmek tek başına yeterli olmaz.Ben aynı motor ve 10x5 APC pervane ile 140 Watt güç elde etmiştim pil tamamen şarjlıyken.Uçuş ağırlığınız ne kadardı? Uçuş ağırlığınızı bilmeden kesin bir şey söyleyemiyorum ancak benim önerim ödünç de olsa 3S 1800-2200mAh 25-30C aralığında pil bulabilirseniz onunla denemeniz.Kullanacağınız motorun gücü(Watt) de Uçağınız için uygun olmalı.
Uçuş ağırlığını ölçebileceğim bir sistemim yok maalesef ama normal tartı ile uçağı elime alıp çıktığımda hemen hemen 600-700gr arası biraz değişim oluyor tartıda. Bu denemede hem düşük KV tercih edip hem de kanat açıklığını 2000mm'e çıkardım.
 
Ayni anda butun tuslara bastim, hangi notanin akordu bozuk diyorsun.... Bilmem, biliyorum diyeni de ciddiye almam...

Gozlemlerim:

1-Burun halen hafif, pili kaydirmak mumkunse one kaydirabilirsin
2-Cekis halen az ancak ucak havada kalir bu haliyle de cok ruzgar vs olmadikca kalkista
3-Eskiye gore ucak daha iyi tutunabiliyor... Aileronlar kanadin dis tarafina kaymis ama halen anlamadigim sekilde kanadin ic kisimlarindaki firar kenari bombos... Aileron bir eklenti degil de kanadin bir parcasi gibi bakarsan konuya, daha kolay kavrayacaksin.
Merhaba, aslında ağırlık merkezine bakarak pilin konumunu ayarlamıştım ama sanırım yanlış yapmışım pili biraz daha öne kaydırmayı deneyeceğim. Önceki uçaktan farklı olarak bir de kanat açıklığını 1000mm'den 2000mm'e çıkardım. Belki tutunabilmesinde bunun da etkisi vardır.

3. anlattığınızı tam anlayamadım kanadın iç kısmındaki firar kenarlarının tam olarak nasıl olması gerekiyor?
Önerileriniz için teşekkürler dikkate alacağım.
 
Pervanenin dönüş yönünün önemi nedir?
Pusher olmayan pervanelerde Kokpit içinden bakıldığında pervanenin saat yönünde dönmesi lazım . Sizin uçakta pervane saat tersi yönde dönüyor gibi görünüyor ama pervane de zaten ters takıldığı için pusher tip gibi olmuş. Bu durumda çekiş ne kadar olumlu/olumsuz etkilenir üstatlar cevap verebilir.
 
Pusher olmayan pervanelerde Kokpit içinden bakıldığında pervanenin saat yönünde dönmesi lazım . Sizin uçakta pervane saat tersi yönde dönüyor gibi görünüyor ama pervane de zaten ters takıldığı için pusher tip gibi olmuş. Bu durumda çekiş ne kadar olumlu/olumsuz etkilenir üstatlar cevap verebilir.
Bu durumun uçağın uçuşunu etkilediğini bilmiyordum. Araştıracağım teşekkürler
 
2s pille böyle uçması bile mucize gibi 3s lipo ile çok daha iyi uçabilirsin birde önerim 4000 mah çok fazla bu motor ve uçak için 3s 2200 mah piller çok rahat yeticektir diye düşünüyorum iyi uçuşlar
 
2s pille böyle uçması bile mucize gibi 3s lipo ile çok daha iyi uçabilirsin birde önerim 4000 mah çok fazla bu motor ve uçak için 3s 2200 mah piller çok rahat yeticektir diye düşünüyorum iyi uçuşlar
Evet ben de tam olarak 3s 2200mAh bir lipo sipariş ettim bu sabah. Biraz cahil girdik bu hobiye inşallah hatalarla birlikte öğreneceğiz.
 
Evet ben de tam olarak 3s 2200mAh bir lipo sipariş ettim bu sabah. Biraz cahil girdik bu hobiye inşallah hatalarla birlikte öğreneceğiz.
Hocam birde uçak hazır model mi ve ağırlık merkezini hesapladınız mı eğer yeni başladıysanız önerim hazır modellere yönelmeniz hem ağırlık merkezleri hesaplı oluyor hemde daha aerodinamik oluyorlar uçuşları daha rahat olur eğer yeni model yapmak isterseniz önerim ft tiny trainer olur hem yapması basit hemde oldukça güzel uçuyor
 
Hocam birde uçak hazır model mi ve ağırlık merkezini hesapladınız mı eğer yeni başladıysanız önerim hazır modellere yönelmeniz hem ağırlık merkezleri hesaplı oluyor hemde daha aerodinamik oluyorlar uçuşları daha rahat olur eğer yeni model yapmak isterseniz önerim ft tiny trainer olur hem yapması basit hemde oldukça güzel uçuyor
Klasik bir trainer model hocam. Fakat tek bir yere bakarak yapmadım uçağı.
 
Ucaga takili motorun yeteri kadar itki uretmedigi asikar iken dusuk KVli motor kullanmak itkiyi daha da dusurecektir. Ustune birde kanat acikligi da artinca suruklenme kuvveti da artmistir. Ucagin en cok suruklenme kuvvetine maruz kaldigi durum kalkis sirasinda cunku birincisi yuksek hucum acisi ile ucmaya calisirken suruklenme kuvveti daha yuksek olacaktir. Hangi Airfoili kullanilmis gozukmuyor ancak airfoillerin en meshuru clark-y nin Cd/hucum acisi grafigini ekledim.(Grafik 1). Bir de bununlarin ustune kaldırma kaynaklı sürükleme dusuk hizlarda daha yuksektir. Bunun da grafigini sahsim ve kendim ekledi(Grafik 2) Video da gordugum motorun dusuk itki kuvveti duz ucus icin gereken minimum hiza ulasamadan suruklenme kuvveti ile esitleniyor.

Ama acilan iki konudan da anladigim o ki Nasrettin Hocanin gole maya calmasi hesabi bilinen gerceklerden ziyade sansa ve rastgelelige dayanan bir yontem takip ediliyor. Onceden baskasinin yaptigini taklit etmek sikici olabilir ancak bu yontemle de bir yere varilmasi zaman alacaktir.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Ucaga takili motorun yeteri kadar itki uretmedigi asikar iken dusuk KVli motor kullanmak itkiyi daha da dusurecektir. Ustune birde kanat acikligi da artinca suruklenme kuvveti da artmistir. Ucagin en cok suruklenme kuvvetine maruz kaldigi durum kalkis sirasinda cunku birincisi yuksek hucum acisi ile ucmaya calisirken suruklenme kuvveti daha yuksek olacaktir. Hangi Airfoili kullanilmis gozukmuyor ancak airfoillerin en meshuru clark-y nin Cd/hucum acisi grafigini ekledim.(Grafik 1). Bir de bununlarin ustune kaldırma kaynaklı sürükleme dusuk hizlarda daha yuksektir. Bunun da grafigini sahsim ve kendim ekledi(Grafik 2) Video da gordugum motorun dusuk itki kuvveti duz ucus icin gereken minimum hiza ulasamadan suruklenme kuvveti ile esitleniyor.

Ama acilan iki konudan da anladigim o ki Nasrettin Hocanin gole maya calmasi hesabi bilinen gerceklerden ziyade sansa ve rastgelelige dayanan bir yontem takip ediliyor. Onceden baskasinin yaptigini taklit etmek sikici olabilir ancak bu yontemle de bir yere varilmasi zaman alacaktir.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Merhaba, değerli bilgiler için çok teşekkürler. Aslında daha düşük KV motor kullanırken pervane boyutunu da arttırdım. Bu şekilde aslında daha yavaş dönen ama daha büyük pervaneyle aynı itki gücünü üreten bir motor-pervane ikilisi kullanmak istedim. Düşük KV kullanmamın sebebi ise motorun hızlı olmasından çok torklu olmasını istememdi. Araştırmalarım sonucu da yavaş uçan uçaklarda (trainer modeli gibi) daha düşük KV değerine sahip motorlar kullanıldığını gördüm.

İkinci olarak kanat açıklığını arttırırken asıl amacım aslında daha fazla kaldırma kuvveti elde edebileceğimi düşünmemdi. Ki aslında test sonuçlarıma bakarsak kanat açıklığının bana daha fazla kaldırma kuvveti verdiğini de görmüş oluruz. Gönderiye eklemedim fakat Şuanki sette sadece kanatı küçülttüğümde uçağın elimden çıktığı gibi alçaldığı ve yükselemediği gözlemlenmiştir.

Airfoil konusunda haklısınız biraz şans ve rastgelelik üzerinden gitmeyi tercih ettim. Net bir airfoil tasarımı kullanmadım biraz göz kararı oldu. Belki bu durumun da etkisi vardır. Yanlış bir yol izlediğimin farkındayım aslında fakat deneye yanıla bir şeyleri başarmak da farklı ve güzel oluyor. Teşekkür ederim yorumunuz için:)
 
  • Beğenme
Tepkiler: Mehmet YILMAZ