İlk model klasik bir Trainer mı olmalı ?

Uçakta da benzer bir durum var gibi. Rudder'a yanlışlıkla dokunulması sorun yaratıyorsa, sorunu çözmek rudderi yok etmek değil, yanlışlıkla dokunmamayı öğrenmek olmalı.
"Bazı modellerde" diye belirtmiştim. Külliyen olmasın demiyorum.
Siz yeni birine en gelişmiş helikopteri veya çok rotorluyu tavsiye edermisiniz? Yoksa başlangıç için eli alışşın diye basit kontrolleri olan bit tanesinimi öneriyorsunuz? Buna benzer bir durumdan söz ediyorum. Kaldı ki, Uçakla rotorlu / çok rotorlular arasında fark var.
Söz konusu olan "snowball' da" model boyutuna kıyas hayli büyük rudder var zaten. Olmazsa olmaz.
Malum; uçuşta ustalaştıkca fazladan kanalları modellere ekleyebiliryoruz. Kamera kontrolleri, kargo kapağı, Flaplar vs. vs. sorun olmuyor.
İlk uçuş deneyimleri ve acemi pilot söz konusu. Basit bir modelde uçmaya yetecek kontrol edilecek fonksiyonları minimize etmek gerek diye düşünüyorum.
Örnek: Genelde başlangıç için önerdiğim F22 depron modelde rudder ve aileron denedim. Maalesef fazladan aileron sadece tono yapmakta az bir katkı sağladı. Ruddere ise hiç gerek olmadı... Örnekler çoğaltılabilir.
Yukarda da yazdığım gibi kural değil bunlar. Kişilerin tercihlerine bağlı. :saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Bir duruma açıklık getirmek isterim.
Uçaklarda rudder olmasın demiyorum. Bazı model uçaklarda olmasa da olabilir diyorum.
Hepimiz biliriz istenmeyen sert yan ve çapraz rüzgarlada gerçek uçakların pist yaklaşımında ne kadar zorlanıp rudder kullandıklarını.
Ve bir anlamda rudder yerine kullanılan büyük teknelerde baş pervanelerinin dar limanlarda manevraya imkan sağladığını.
Söz konusu model ve başlangıç uçağı. :):saygilar:
 
Yukarda da yazdığım gibi kural değil bunlar. Kişilerin tercihlerine bağlı. :saygilar:
Kesinlikle abi. Zaten bu konunun da amaçlı bu, ilk model olarak tavsiye edeceği kişisel tercihleri paylaşması :)
Siz yeni birine en gelişmiş helikopteri veya çok rotorluyu tavsiye edermisiniz? Yoksa başlangıç için eli alışşın diye basit kontrolleri olan bit tanesinimi öneriyorsunuz?
Heli’ye özel bir durum olabilir belki ama bizler SIFIRDAN yeni başlayan birisine tavsiye ettiğimiz en küçük micro Heli bile büyüklerle birebir aynı kontrolle sahip 6 kanal modeller abi. Mesela kesinlikle 4 kanal Heli tavsiye etmiyoruz. Gerçi bunda kanal sayısı kadar uçuş kontrol şeklinin de farklı olması en büyük etken.

Hangi model olursa olsun Heli uçurabilmek için belli bir süre simülasyon çalışması kesinlikle şart.
 
Kesinlikle abi. Zaten bu konunun da amaçlı bu, ilk model olarak tavsiye edeceği kişisel tercihleri paylaşması :)

Heli’ye özel bir durum olabilir belki ama bizler SIFIRDAN yeni başlayan birisine tavsiye ettiğimiz en küçük micro Heli bile büyüklerle birebir aynı kontrolle sahip 6 kanal modeller abi. Mesela kesinlikle 4 kanal Heli tavsiye etmiyoruz. Hangi model olursa olsun Heli uçurabilmek için belli bir süre simülasyon çalışması kesinlikle şart.
Mehmet bey, uzun süre çok rotorlu (şasesini kendi yaptığım 8 motorlu dahil) kullandım. :) Başlarda, acemiyken tesbit etmiştim ki, riskli hatalı bir manevra yapmamak için zaten askıda durabilen modelin bir kaç saniye de olsa bana düşünüp karar verme imkanı sunması var. Oysa hep hareket halinde olan uçakta, hele hele acemi birinin elindeyken 1 saniyede herşey olabiliyor.
 
Sorun da işte askıda durabilmesi, hover için bile bir simülasyon eğitiminin farz değilse de vacip olması... Zaten askıda durana kadar bayağı bir ani yükseltmeler, çakıp iniş takımı kırmalar, öne arkaya sağa sola kayması ve bu kaymayı kompanse edememeler...

Tabii üniteler sağolsun yardımcı yeni başlayanlara... Hareketleri iyice sağırlaştırıp bu ani hareketleri uysallaştırmak mümkün... Tabii o üniteyi anlamak, kavramak, neresinden ne ayar yapacağını bilmek de biraz forum okuma, youtube video izleme, sorular sorma, deneme bazen yanılma içeriyor...

Klasik videomuzu paylaşalım;

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Mehmet bey, uzun süre çok rotorlu (şasesini kendi yaptığım 8 motorlu dahil) kullandım. :) Başlarda, acemiyken tesbit etmiştim ki, riskli hatalı bir manevra yapmamak için zaten askıda durabilen modelin bir kaç saniye de olsa bana düşünüp karar verme imkanı sunması var. Oysa hep hareket halinde olan uçakta, hele hele acemi birinin elindeyken 1 saniyede herşey olabiliyor.
Çok rotorlu sistemlerle heliler çok farklı şeyler abi. Ama konumuz uçak olduğu için ve konuyu dağıtmamak adına bu kadarlık bir ifade ile yetinmek istedim :saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye silindi 8682
Bu konuyu ilgiyle takip etmiş ama bir türlü yazmaya fırsat bulamamıştım.

Her kullanıcıya hitap edebilecek, standart olarak sunabileceğimiz bir eğitim modeli ortaya çıkartmak mümkün değil bence. Modelcinin sosyo-ekonomik durumundan tutunda karakterine kadar bilmeniz gerekirdi muhtemelen eğer tam olarak doğru bir yönlendirme yapmak isteseniz. Zaten siz bunu isteseniz bile karşınızdaki modelci adayı ne istediğinden ne kadar emindir acaba ? Zamana ihtiyacı vardır, hepimiz gibi. Misal benim doğru modelden vazgeçtim doğru branşı bulmam için bile 10 sene geçmesi gerekti. :lollol:

Yeni başlayan bir modelci arkadaşıma tavsiyede bulunmak istesem :

1) Uçak konusunu rafa kaldırıp, iyice ısrar eder, doğru yola sokmaya çalışır helici olması için baskı yaparım. ;D :lol: :lol: Pardon pardon bu birinci maddeyi görmezden gelelim lütfen.:laugh: :)

2) Nasıl bir yöne kayacağını öngöremediğimiz bu modelci arkadaşımıza iyi bir yol arkadaşı olacak en ortalama modeli önermeye çalışırdım. Bu önerdiğim model hiçbir " EN " sahibi olmazdı. En ucuz olmazdı, en kolay veya zor uçan olmazdı, en sıradışı olmazdı............ Yani özetle Min ve Maks' lardan uzak duran her parametresi ortalama değerlere yakın bir model tavsiye ederdim.

Ben bir modelin eğitim modeli olması için; her modelden kolay uçabilmesi, her modelden ucuza yapılabilmesi, hiç kırılmaması, her hatayı tolere etmesi gibi özellikleri olması gerektiğini düşünmüyorum. Aksine yeni başlayan arkadaşımızın biraz zorlanmayada ihtiyacı olduğunu, bu özelliklerin modelciliğin ilerleyen zamanlarında tecrübe kazandıkça uğraşılabilecek şeyler olduğunu düşünüyorum. Yeni öğrenen biri ekstremlerle değil ortalamalarla ilerlemelidir bence. Öğrendikten sonra elbette ne isterse zaten yapacaktır.

İdeal akış şöyle olmalı :
  1. Simülatör kur
  2. Buluşmalara katıl
  3. Forumlarda vakit geçir, öğrenmeye ve izlemeye devam et
  4. Tüm kontrol yüzeylerine sahip, çok hızlı veya çok yavaş uçmayan, yalın bir dizayna sahip bir model yap
  5. Uçmaya başla
6) Bu kadar uçak yeter hemen bırakıp heliye başla çünkü bir sürü zaman kaybettin. :lol: :lol:

Not : Aklımıza her geleni yazsak neler olurdu acaba. :laugh:
 
Son düzenleme: