Arkadaşlar iyi günler
Hatırlarsanız foruma üye olduğum zaman F4u Corsair yaptığımı da söylemiştim, başlangıç için ne kadar yanlış bir seçim olduğunu bilsem de modelin beni cezbetmiş olması ve kendime güvenim sayesinde uçağı uçurmaya kararlıydım, Şimdi elimden geldiği kadarıyla adım adım yaşadığım tecrübeleri sizlerle paylaşmak istiyorum ve şimdiden süreç içerisinde bana yardımcı olan arkadaşlara ve özellikle Mehmet Sarıkaya abimize teşekkür ediyorum.
Uçağı bitirmeden ve sprey boyayla boyamadan önce gerekli elektronik aksamları sipariş etmiştim, elektronik aksam olarak.
-3s 1750 Mah 30C Profuse lipo pil
-40A Skywalker esc
-1100kv turnigy d2836-8 fırçasız motor
-10*47 ve 10*45 2 set pervane
Uçağı yaparken de her gün simülatör çalışmaları yaptım.
Buraya kadar her şey güzel şimdi gelelim denemelere ve kırımlara
Her şeyin doğru olduğunu düşünerek güzel otluk bir açık alan araştırması yaptıktan sonra yola çıktık, gerekli hazırlıkları yaptıktan sonra uçağı elden kim atacak sorunuyla karşılaştık çünkü içimizde bu alanda daha önceden kimsenin tecrübesi yoktu. Pilot ben olduğum için ben atmak istemedim ama kardeşim ve arkadaşım cesaret edemediği için de ben atmak zorunda kaldım. Attıktan 3 saniye sonra uçak çok fazla burun kaldırarak tekrar burun üstü çakıldı o an ne kadar heyecanlı ve mutlu olduğumu anlatamamneyse ki çok fazla büyük bir hasar yoktu sadece pervane ve gövdeden birazcık kırılmıştı. Videoyu tekrar tekrar izleyerek sorunun ne olduğunu anlamaya çalıştım ve uçağı tekrar tamir ettim.
Deneme 1:
Mehmet Sarıkaya abimizin tavsiyeleri sonrasında ikinci deneme için iniş takımı yapmaya karar verdim, böylelikle uçak çok fazla havalanmadan verdiği tepkileri görebilecek ve kırım yaşanmadan düzeltmeler yapılacaktı, tabi tekrar kırılmasaydı Şemsiye telinden ve evde bozuk olan mouse'ların tekerlerini kullanarak sağlam bir iniş takımı yaptım. Bu sefer yerden kalkacağı için farklı bir alana gittik.
Kuyruk iniş takımı:
Uçak kalktıktan sonra hatalı elevator komutu nedeniyle çok güzel bir çakılma anı yaşadık´uçağın böyle büyük bir tepki vereceğini asla düşünmemiştim, simülatör ve gerçek uçuş arasındaki deneyimi, farkı o gün anladım. Uçak kanatlarının içindeki iskeletle birlikte tam ortadan ikiye kırılmıştı, gövde neredeyse paramparça olmuştu, bu sefer ki kırım çok büyüktü.
Deneme 2:
Eve geldikten sonra elektronik aksamı kontrol ederken pilden birden duman ve kıvılcım yükseldi, gücü anında kesip pili çıkarttım, kardeşimin çeşitli elektronik parçalarla ilgilenmesinden dolayı daha önceden powerbank yapmıştık ve evde gerekli alet-malzeme vardı ve tabi ki de pil konusunda yeterli derecede bilgimiz. Sorunu bulmak için şarj giriş yerinden led ışık takarak hücreleri kontrol ettik ve ortadaki hücrenin güç vermediğini gördük, Kalan iki hücreye led ışık ve başka bir şeyler bağlayarak pili saatlerce iyice boşalttık ve pili soyduk, ortadaki hücreye giden kablonun bağlı olduğu parçayla birlikte kopmuş olduğunu gördük, lehimin hakkını vererek tekrar kopmayacağı şekilde birleştirip daha sağlam bir şekilde sarıp kapattık. Bu kırımdan sonra karışık duygular yaşayarak ve silikonun da hakkını vererek uçağı günlerce tekrar tamir ettim. Bu sefer sondu ya uçucaktı ya da yeni bir tane başlangıç modeli yapacaktım. Videoları tekrar tekrar izleyerek hatalarımı çözmeye çalıştım, bu kadar kırımdan sonra uçak denge tutmaz oldu ve denge noktasını ayarlamak için uçağın burnuna 200 gram kurşun ekledim uçak 1.4 kg civarı oldu, olması gerekenden çok daha ağır oldu ama motoru almadan önce izlediğim bench testleri sonucu 10*47 pervane ile 1352 grama kadar çekme gücü elde ettiğini görmüştüm, yine de içim rahat değildi, yatay ve dikey ağırlık merkezini ayarladıktan sonra geldik son denemeye
Yine yerden kalkış yapmak istediğimiz için baya bir süre yer aradık ama bulamadığımız için ikinci deneme yerimize tekrar gittik ama uçak ağırlaştığı için taksi yaparken tekerlerin asfaltta takıldığını gördük, elden atmaya karar verip tarlalara daldık, şimdi düşününce ne gerek vardı diyorum ama o an ne kadar heyecanlı olduğumu anlatamam resmen karnıma ağrılar girmişti bu sefer uçağı benim atmama, pilotluğu da kardeşimin yapmasına karar vermiştik.
Deneme 3.1:
Pilotaj hatasından dolayı düştük ama bu sefer uçacağını görmüştük ve hasar almadığımız içinde mutluyduk.
Deneme 3.2:
Güçsüz bir şekilde atmamdan ve pilotaj hatasından dolayı yine düştük, kanattan bir parça fotoblok kopmuştu bant ile yama yaptık, yağmurla birlikte rüzgar şiddetini arttırdı.
Deneme 3.3:
Evet arkadaşlar ne kadar mutlu ve heyecanlı olduğumu duymamanız için daha doğrusu kulaklarınızın zarar görmemesi için videonun sesini kapatarak paylaşıyorum çünkü kardeşime çok fazla komut veriyorum, uçağı bir türlü üstümüzden geçiremedi ama 24. saniye de ne kadar mutlu olduğumu görebilirsiniz. Hava durumunun elverişsizliği ve tecrübesizliğimizden dolayı uçuş çok dengeli geçmedi, videonun sonuna doğru gördüğünüz üzere kanatlar dayanamıyor ve ikinci denemedeki kırılan iskeletten tekrar kırılıp çakılıyor. Tüm denemelerden gördüğümüz üzere uçaktaki en güvenli bölgenin kuyruk kısmı olduğu bilgisini de doğruluyoruz
Enkaz:
Emektar:
Benim için bu kadar güzel anılardan sonra uçağımı müzeye kaldırıp duvarıma astım. Uçağı uçuramamanın içime oturmuşluğu nedeniyle yaşadığım tecrübelere dayanarak aynı modeli sıfırdan tekrar yapıyorum. Buraya kadar okuyup macerama eşlik eden herkese teşekkür ederim. Aynı modeli yapmaya karar verirseniz yardımcı olmayı çok isterim ve şu an Hatay/Antakya'dayım, forumda aynı yerde olduğumuz arkadaşlar varsa bir gün toplanıp beraber uçmayı çok isterim. Herkese iyi forumlar.
Hatırlarsanız foruma üye olduğum zaman F4u Corsair yaptığımı da söylemiştim, başlangıç için ne kadar yanlış bir seçim olduğunu bilsem de modelin beni cezbetmiş olması ve kendime güvenim sayesinde uçağı uçurmaya kararlıydım, Şimdi elimden geldiği kadarıyla adım adım yaşadığım tecrübeleri sizlerle paylaşmak istiyorum ve şimdiden süreç içerisinde bana yardımcı olan arkadaşlara ve özellikle Mehmet Sarıkaya abimize teşekkür ediyorum.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Uçağı bitirmeden ve sprey boyayla boyamadan önce gerekli elektronik aksamları sipariş etmiştim, elektronik aksam olarak.
-3s 1750 Mah 30C Profuse lipo pil
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
-40A Skywalker esc
-1100kv turnigy d2836-8 fırçasız motor
-10*47 ve 10*45 2 set pervane
Uçağı yaparken de her gün simülatör çalışmaları yaptım.
Buraya kadar her şey güzel şimdi gelelim denemelere ve kırımlara
Her şeyin doğru olduğunu düşünerek güzel otluk bir açık alan araştırması yaptıktan sonra yola çıktık, gerekli hazırlıkları yaptıktan sonra uçağı elden kim atacak sorunuyla karşılaştık çünkü içimizde bu alanda daha önceden kimsenin tecrübesi yoktu. Pilot ben olduğum için ben atmak istemedim ama kardeşim ve arkadaşım cesaret edemediği için de ben atmak zorunda kaldım. Attıktan 3 saniye sonra uçak çok fazla burun kaldırarak tekrar burun üstü çakıldı o an ne kadar heyecanlı ve mutlu olduğumu anlatamamneyse ki çok fazla büyük bir hasar yoktu sadece pervane ve gövdeden birazcık kırılmıştı. Videoyu tekrar tekrar izleyerek sorunun ne olduğunu anlamaya çalıştım ve uçağı tekrar tamir ettim.
Deneme 1:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Mehmet Sarıkaya abimizin tavsiyeleri sonrasında ikinci deneme için iniş takımı yapmaya karar verdim, böylelikle uçak çok fazla havalanmadan verdiği tepkileri görebilecek ve kırım yaşanmadan düzeltmeler yapılacaktı, tabi tekrar kırılmasaydı Şemsiye telinden ve evde bozuk olan mouse'ların tekerlerini kullanarak sağlam bir iniş takımı yaptım. Bu sefer yerden kalkacağı için farklı bir alana gittik.
Kuyruk iniş takımı:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Uçak kalktıktan sonra hatalı elevator komutu nedeniyle çok güzel bir çakılma anı yaşadık´uçağın böyle büyük bir tepki vereceğini asla düşünmemiştim, simülatör ve gerçek uçuş arasındaki deneyimi, farkı o gün anladım. Uçak kanatlarının içindeki iskeletle birlikte tam ortadan ikiye kırılmıştı, gövde neredeyse paramparça olmuştu, bu sefer ki kırım çok büyüktü.
Deneme 2:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kanat kırım:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Eve geldikten sonra elektronik aksamı kontrol ederken pilden birden duman ve kıvılcım yükseldi, gücü anında kesip pili çıkarttım, kardeşimin çeşitli elektronik parçalarla ilgilenmesinden dolayı daha önceden powerbank yapmıştık ve evde gerekli alet-malzeme vardı ve tabi ki de pil konusunda yeterli derecede bilgimiz. Sorunu bulmak için şarj giriş yerinden led ışık takarak hücreleri kontrol ettik ve ortadaki hücrenin güç vermediğini gördük, Kalan iki hücreye led ışık ve başka bir şeyler bağlayarak pili saatlerce iyice boşalttık ve pili soyduk, ortadaki hücreye giden kablonun bağlı olduğu parçayla birlikte kopmuş olduğunu gördük, lehimin hakkını vererek tekrar kopmayacağı şekilde birleştirip daha sağlam bir şekilde sarıp kapattık. Bu kırımdan sonra karışık duygular yaşayarak ve silikonun da hakkını vererek uçağı günlerce tekrar tamir ettim. Bu sefer sondu ya uçucaktı ya da yeni bir tane başlangıç modeli yapacaktım. Videoları tekrar tekrar izleyerek hatalarımı çözmeye çalıştım, bu kadar kırımdan sonra uçak denge tutmaz oldu ve denge noktasını ayarlamak için uçağın burnuna 200 gram kurşun ekledim uçak 1.4 kg civarı oldu, olması gerekenden çok daha ağır oldu ama motoru almadan önce izlediğim bench testleri sonucu 10*47 pervane ile 1352 grama kadar çekme gücü elde ettiğini görmüştüm, yine de içim rahat değildi, yatay ve dikey ağırlık merkezini ayarladıktan sonra geldik son denemeye
Yine yerden kalkış yapmak istediğimiz için baya bir süre yer aradık ama bulamadığımız için ikinci deneme yerimize tekrar gittik ama uçak ağırlaştığı için taksi yaparken tekerlerin asfaltta takıldığını gördük, elden atmaya karar verip tarlalara daldık, şimdi düşününce ne gerek vardı diyorum ama o an ne kadar heyecanlı olduğumu anlatamam resmen karnıma ağrılar girmişti bu sefer uçağı benim atmama, pilotluğu da kardeşimin yapmasına karar vermiştik.
Deneme 3.1:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Pilotaj hatasından dolayı düştük ama bu sefer uçacağını görmüştük ve hasar almadığımız içinde mutluyduk.
Deneme 3.2:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Güçsüz bir şekilde atmamdan ve pilotaj hatasından dolayı yine düştük, kanattan bir parça fotoblok kopmuştu bant ile yama yaptık, yağmurla birlikte rüzgar şiddetini arttırdı.
Deneme 3.3:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Evet arkadaşlar ne kadar mutlu ve heyecanlı olduğumu duymamanız için daha doğrusu kulaklarınızın zarar görmemesi için videonun sesini kapatarak paylaşıyorum çünkü kardeşime çok fazla komut veriyorum, uçağı bir türlü üstümüzden geçiremedi ama 24. saniye de ne kadar mutlu olduğumu görebilirsiniz. Hava durumunun elverişsizliği ve tecrübesizliğimizden dolayı uçuş çok dengeli geçmedi, videonun sonuna doğru gördüğünüz üzere kanatlar dayanamıyor ve ikinci denemedeki kırılan iskeletten tekrar kırılıp çakılıyor. Tüm denemelerden gördüğümüz üzere uçaktaki en güvenli bölgenin kuyruk kısmı olduğu bilgisini de doğruluyoruz
Enkaz:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Emektar:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Benim için bu kadar güzel anılardan sonra uçağımı müzeye kaldırıp duvarıma astım. Uçağı uçuramamanın içime oturmuşluğu nedeniyle yaşadığım tecrübelere dayanarak aynı modeli sıfırdan tekrar yapıyorum. Buraya kadar okuyup macerama eşlik eden herkese teşekkür ederim. Aynı modeli yapmaya karar verirseniz yardımcı olmayı çok isterim ve şu an Hatay/Antakya'dayım, forumda aynı yerde olduğumuz arkadaşlar varsa bir gün toplanıp beraber uçmayı çok isterim. Herkese iyi forumlar.