IMAC, "International miniature aerobatic club" Kapsamli Rehber

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.

3dholicpilot

Çalışkan Uye
Katılım
9 Mar 2019
Mesajlar
296
Tepkime puanı
600
Konum
İstanbul
İlgi Alanı
Uçak
Bir suredir forumdan uzak kaldim, hem is guc hem de diger modelcilik faaliyetlerinden vakit bulamadim diyerek ve yine bir derleme paylasimi ile sopadan kurtulmak niyetindeyim :)

Pattern / Precision Akrobasi bransinda, dunyada 2 ana akim mevcut malumunuz.

-Birincisi FAI tarafindan organize edilen F3A kategorisi
-Ikincisi ise kokeni Amerika olan IMAC kategorisi

Her iki katergorinin de kendince kurallari ve ayirt edici ozellikleri var.

En temel ayirt edici ozellik, FAI F3A Kategorisinde sartname ve kurallar geregi bir ucak 5 kilodan daha agir ve kanat acikligi 2 metreden daha fazla olamiyor; ve bununla birlikte herhangi ozgun bir tasarim musabakada yer alabiliyorken...

IMAC bransinda agirlik ve boyut kisitlamasi yok. Ozgun tasarimlarin yarismaya katilma haklari da yok. Bransin adindan anlasilacagi gibi, gerceginin minyaturu olan ucaklarin akrobasi yapmasi temel kural. Bununla ilgili bir miktar olcekten sapmaya musade var tabi (%10 ile sinirli)

Oldukca spesifik ve pahali ekipman gerekliligi yuzunden F3A'yi biraz daha teknik tarafi zorlayici bir kategori olarak nitelendirmekte mahsur olmaz sanirim, en azindan baslangic seviyesinde (IMAC ileri seviyede de ucak boyutlari devasa boyutlara ulasmakta, bu da maliyeti direk olarak artirmakta)

Ulkemizde de tatmin edici olmasa da bir grup modelci dostumuz bu bransla ilgilenmekteler... Son donemdeki benzinli modellerin yayginligindan (en azindan bir miktar yastik alti stok oldugu varsayimiyla) dolayi IMAC icin olusturdugum rehberimi buradan paylasmak istedim. 3D gibi yuksek riskler iceren bir brans degil. En fazla motorunuz sustugunda biraz gergin saniyeler gecirip cok buyuk hasar olmadan modelinizi yere indirme sansiniz var. Bir kisinin bile bu kaynaktan esinlenip heves etmesi en buyuk temennim...

IMAC 5 ana kategoride organize edilmekte:
Basic
Sportsman
Intermediate
Advanced
Unlimited
Freestyle (opsiyon)

Modelci dostlara nacizhane tavsiyem, akrobasiye merakiniz olmasa bile en azindan Rehbere goz gezdirip, mumkunse de Basic serideki bir sekansi ucmalari... Inanin ucus ve ucaginizin insasi ile ilgili perspektifiniz degisecek... En azindan hava sahasini cok daha etkin sekilde kullanacaginiza emin olun...

Akrobasi ucmayan bir modelci en azindan su konularda fayda saglayabilir:

-Ucus alani ve ucus cizgisi (nami diger "BOX")
-Manevralar ve manevra aileleri (buna bildigimiz aileronla yatarak donus de dahil)
-Manevralarin nasil icra edilecegi (Ilk manevranin kodu 1.1.1.1, nedir diye sorarsaniz: Duz Ucus. Nasil yani demeyin, kurallari var ve oyle kolay degil 😒)
-Ruzgarda ucusun ve duzeltmelerin nasil olmasi gerektigi (evet bildigimiz duz ucus icin de bunu tanimliyor rehber)

Rehber malesef Ingilizce lisanda. Lisan konusunda gucluk yasayan modelci dostlar online ceviri kullanabilirler, oldukca edebi dilde yazili metinler. Bir karisiklik vs durumunda buradan her turlu destegi vermeye de hazirim.

Guncel IMAC portalinda rehberdeki tum dokumanlar mevcut ancak boluk porcuk ve farkli platformlara yonlendiriyor olusundan dolayi (kimisi cloud server, kimisi youtube, kimisi direk download, kimi dokuman trainingde, kimisi education'da vs) takip etmesi guc olabilliyor. Ben tum malumati bir indeks duzeninde arsivledim ve ilgili videolari da kaynagindan indirip ilgili indeksin icerisine koydum.

Icerikte IMAC kurallar kitabi, pilotaj ile igili bilgiler ve egitim muhtevasi, bununla birlikte hakemler icin (ki bir musabakada en kritik nokta benim acimdan) de hem kurallar, hem egitim icerigi mevcut.

Ek olarak da idari formlar, musabaka skorlama kolayligi saglayan "SCORE" yazilimi ve aylik IMAC dergisinin 2018 den itibaren sayilari mevcut...

Buyrun linki, vatana ve millete hayirlara vesile olmasi dilegiyle :):)

 
Son düzenleme:

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
33,852
Tepkime puanı
39,676
Yaş
48
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Bir suredir forumdan uzak kaldim, hem is guc hem de diger modelcilik faaliyetlerinden vakit bulamadim diyerek ve yine bir derleme paylasimi ile sopadan kurtulmak niyetindeyim :)
Hadi bu seferlik kurtuldun @Rifat K hocam ;D
Bir kisinin bile bu kaynaktan esinlenip heves etmesi en buyuk temennim...
Hepimizin temennisi de bu zaten. 1 kişi bile paylaşımlarımızdan istifade etse bu bile bizim için yeterli ;)

Bu arada bu özet ve güzel paylaşım için teşekkür ederiz, ellerine emeklerine sağlık :thumbup::RCKolik:
 

Ömer Erkan

RcFanatik
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
3,361
Tepkime puanı
5,456
Yaş
63
Konum
Başiskele - Kocaeli
İlgi Alanı
Multikopter
...

Modelci dostlara nacizhane tavsiyem, akrobasiye merakiniz olmasa bile en azindan Rehbere goz gezdirip, mumkunse de Basic serideki bir sekansi ucmalari... Inanin ucus ve ucaginizin insasi ile ilgili perspektifiniz degisecek... En azindan hava sahasini cok daha etkin sekilde kullanacaginiza emin olun...

...

Elinize sağlık Rifat bey! Güzel bir derleme yapmışsınız. 👏 Bir defasında İMUK'da izleme şansım olmuştu ve bayağı gaza gelmiştim. Ama artık bir yer sahası bulma imkanı da gittikçe azaldığı için, hava sahasını nasıl kullandığımıza da pek aldırmıyoruz maalesef. 😢
 

3dholicpilot

Çalışkan Uye
Katılım
9 Mar 2019
Mesajlar
296
Tepkime puanı
600
Konum
İstanbul
İlgi Alanı
Uçak
Elinize sağlık Rifat bey! Güzel bir derleme yapmışsınız. 👏 Bir defasında İMUK'da izleme şansım olmuştu ve bayağı gaza gelmiştim. Ama artık bir yer sahası bulma imkanı da gittikçe azaldığı için, hava sahasını nasıl kullandığımıza da pek aldırmıyoruz maalesef. 😢

Rica ederim, elimden geldigince paylasimci olmaya calisiyorum...

Bir klube uye olmak disinda ucus imkani artik oldukca zor. Yasal kisitlamalar yaptirimlar da gitgide artiyor, dolayisiyla bir sekilde bir organizasyon bunyesinde olmanizda fayda var...

Illa musabik olmak gerekmiyor ilk post'ta belirttigim gibi. Elinizdeki planor, trainer, karton, kopuk ucak vs farketmeksizin ayni kurallarla ucus yapmaya calistiginizda emin olun fayda goreceksiniz...
 

3dholicpilot

Çalışkan Uye
Katılım
9 Mar 2019
Mesajlar
296
Tepkime puanı
600
Konum
İstanbul
İlgi Alanı
Uçak
GUNCELLEME:

"3-Pilot Training" klasorunde guncelleme yaptim. Sacha Cecconi tarafindan 2021 sekanslarinin tamami Basic'den Unlimited'e kadar uculup, Aresti sembolleri ile birlikte video olarak paylasilmis youtube'da. Indirip, klasor'e ekledim (3.5 alt klasorunde). Harika bir kaynak. Ozellikle Aresti sembolleri ile hasir nesir olup kolayca okumak isteyenler Basic'den baslayarak Unlimited'e dogru pekistirme yapabilir. Ayni zamanda, manevralarin nasil icra edilecegini de gorebilirsiniz. Ele gecmez bir firsat diyorum. Eger talep olursa bir canli yayinla birlikte soru-cevap ya da anlatim seklinde (Turkce olarak tabii) yardimci olmaya calisirim
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
33,852
Tepkime puanı
39,676
Yaş
48
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Bu arada konuyu ileride daha kolay bulunması için "Simulator Dersleri" bölümüne taşıyor ve SABİT konu yapıyorum :saygilar:

 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi