IMAC, "International miniature aerobatic club" Kapsamli Rehber

Bu arada konuyu ileride daha kolay bulunması için "Simulator Dersleri" bölümüne taşıyor ve SABİT konu yapıyorum :saygilar:

 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Sezon geldi, biraz Intermediate ve Sportsman calisma zamani
Sizdeki bu pilotaj disiplinine hayranım :thumbup::bravo:
Kendimi motive edeyim diye yeni bir stick plane yaptim.
Stick plane dediğimiz şey hareketleri fiziki olarak çalışmak için kullandığımız küçük model olsa gerek, değil mi ?
Paylasayim, baskalarini da heveslendirir belki, konuya da bir hareket gelmis olur
Gerçekten de çok özenerek yapılmış harika bir çalışma. :heartxf:
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Stick plane dediğimiz şey hareketleri fiziki olarak çalışmak için kullandığımız küçük model olsa gerek, değil mi ?

Gerçekten de çok özenerek yapılmış harika bir çalışma. :heartxf:

Aynen, stick plane ile genellikle uçuş serileri çalışılıyor

Yok be üstad ne özeni. Yazicidan çıktı alip eldeki artık balsayi kestim, pritle de çıktıları yapıştırdım. Markerla da kenarları geçtim, bitti gitti

Sizdeki bu pilotaj disiplinine hayranım :thumbup::bravo:

Estagfurullah. Yalnızca; sahada tamirat, sök tak ve bilimum vakit harcatacak şeyden uzak duruyorum. Atölyede incik boncuk uğraşırım ama sahada yalnızca uçuş odaklıyım. Dinlenme süreleri (genellikle diğer arkadaşların uçtuğu zamanlar) dışında hep havadayım
 
Estagfurullah. Yalnızca; sahada tamirat, sök tak ve bilimum vakit harcatacak şeyden uzak duruyorum. Atölyede incik boncuk uğraşırım ama sahada yalnızca uçuş odaklıyım. Dinlenme süreleri (genellikle diğer arkadaşların uçtuğu zamanlar) dışında hep havadayım
Uçuş stiliyle alakalı sanırım. :eek: Normalde uçakçıların yaptığının tam tersini yapıyorsunuz yani. :lollol: :lol: :lol:

Sizin branş keyifli gerçekten. %p Birgün çaresiz kalırda uçağa geri dönmek zorunda kalırsam 3D ile olacaktır. :)
 
Son düzenleme:
Uçuş stiliyle alakalı sanırım. :eek: Normalde uçakçıların yaptığının tam tersini yapıyorsunuz yani. :lollol: :lol: :lol:
Her klupte benzer modelci dostlar var. Kimseyi elestirmek icin soylemedim bunu... Kimi acik havada ucagimla ugrasayim diyip bundan keyif aliyor. Asil amac keyifli vakit gecirmek degil mi ? Kim nasil mutluysa oyle devam etmeli...

Sizin branş keyifli gerçekten. %p Birgün çaresiz kalırda uçağa geri dönmek zorunda kalırsam 3D ile olacaktır. :)

Yalnizca 3D ucmuyorum ama, ayni zamanda pattern ucmak da buyuk tutkum, zaten akrobasiye baslangicim da tamamen F3A'lar ile tanismam ile olmustu.

Caresizlikten degil de, hevesten donus yapin yahu, her turlu destek var benden taraf :)

Bir motivasyon seysi daha paylasayim hadi, inis takimi, wheel pants elevator ve pervane detaylari da eklendigine gore, hafta sonuna haziriz demektir :saygilar:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
GUNCELLEME:

"3-Pilot Training" klasöründe güncelleme yaptım

3.1 Aresti klasöründe yalnızca 3.1.1-Aresti Sözlüğü mevcutmuş. 3.1.2.-Condensed Catalogue eklendi (Yoğunlaştırılmış katalog)

Ne işe yarar diyenler için
Elinize bir sequence aldığınızda 3. kolonda Catalogue No yazar (bkz foto 1).. Bir manevra, birden fazla manevranın birleşiminden oluşabilir (bkz foto 1 deki 1.satır 3.kolon)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Burada 1 numarali manevra 3 farkli kataloga referansina sahip:
-8.7.7.3
-9.10.2.4
-9.8.3.2

Bunların her birinin Aresti kataloğunda karşılıkları mevcut. Elimizdeki örnekten yola çıkıp katalog referanslarını bulalım:
-8.7.7.3 için
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Burada 8.7 Q loop ailesini tanımlıyor, bunun 7. satirina iniyoruz yani 8.7.7 ye geliyoruz, daha sonra da 3. sutununa dogru saga kayiyoruz. Bu sekilde 8.7.7.3 numaradan manevranin ana taslagina ulasiyoruz (Ters giris, duz giris, roll mevcutluğu ve hangi segmentte olduğu, geometrisi vs). Yuvarlak içerisindeki 12, "K" yani zorluk faktörü

-9.10.2.4 için
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu manevraya entegre ilk alt manevra 9.10.2.4.
Ayni sekilde 9.10 yani negatif flick(snap) tono ailesine geliyoruz. Daha sonra 2.satirina iniyoruz, ve 4. sutuna kayiyoruz. Ustteki "1" manevra ölçeği (yarim için 1/2 çeyrek için 1/4 gibi düşünün) tarif ediyor. Buradan yola çıkarak 9.10.2.4 Ün negatif 1 tam dönüşlü snap tono olduğunu anlıyoruz. K faktörü 15

-9.8.3.2 için
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Manevraya entegre olan 2. alt manevra 9.8.3.2
9.8 yani 8 nokta tono ailesine geliyoruz, 3 satira inip, 2. sutuna kayiyoruz. Ustteki 1/2 bu manevranin yarim ölçekte yapılması gerektiğini tarifliyor. Diğer bir değişle manevra yarım adet 8 nokta tonoya tekabul ediyor. K faktörü 7

İlk K 12, ikincisi 15, üçüncüsü 7 yani toplamda 12+15+7= 34 ediyor. Bu değer foto1 deki K faktörüne karşılık geliyor. Her sequence'in sonunda toplam K faktör değeri de yazılır, buradan ne derece zor olduğu konusunda fikre ulaşmak mümkün

İlk bakışta karışık gelebilir, ya da ne gerek var bunca teferruata da diyebilirsiniz. Aresti 60 lardan beri tüm hava araçları için tanımlanan manevraları bir başlık altında ve belirli bir sistematik ile kayıt altına almak ve zorluk mertebelerinin kolaylıkla belirlenebilmesi amacıyla kullanılıyor. Ben bu kadar uğraşmak istemem diyenler için her yılın sequence leri uçulup paylaşılıyor. Bizim rehberde de videolar mevcut :saygilar:

Kolaylıklar dilerim
 
Son düzenleme:
Bu katalog numaraları konusunu tam da nasıl sorayım diye düşünürken imdadıma yetiştin. Teşekkür ederim.
 
2022'nin programları açıklandı ama videoları daha çıkmadı sanırsam?