IMAC, "International miniature aerobatic club" Kapsamli Rehber

@3dholicpilot , üstad sana bir soru:
2022 Sportsman dizisinde 5'inci harekette (1 3/4 positive spin) gösterilen bir buçuk spin işareti yanındaki 3/4 tam olarak ne anlama geliyor? Yani burun ve kanat düşmeye başladıktan sonra kanopinin karşıya bakacak şekilde, uçağın karnının da benim tarafa bakacak şekilde hareketi durdurmam lazım. Tamam. Ama kaç kere dönecek? İşin içinden çıkamadım... Tarif ettiğin katalog numaralarına bakmaya çalışınca hepten karıştım... Henüz kimse de görsel çekmemiş 2022'nin dizilerini.
 
@3dholicpilot , üstad sana bir soru:
2022 Sportsman dizisinde 5'inci harekette (1 3/4 positive spin) gösterilen bir buçuk spin işareti yanındaki 3/4 tam olarak ne anlama geliyor? Yani burun ve kanat düşmeye başladıktan sonra kanopinin karşıya bakacak şekilde, uçağın karnının da benim tarafa bakacak şekilde hareketi durdurmam lazım. Tamam. Ama kaç kere dönecek? İşin içinden çıkamadım... Tarif ettiğin katalog numaralarına bakmaya çalışınca hepten karıştım... Henüz kimse de görsel çekmemiş 2022'nin dizilerini.


Şu soruyla keyiflendim :) Açtığımız konuya değdini hissediyorum soru ve paylaşımlar gelince...

3/4'lu dönüşler genelde BOX'ta sağa sola doğru yaptığımız manevralara dik eksende (Cross-Box) yapılan manevralara geçiş amaçlı kullanılıyor.

Şimdi sekansı soldan sağa doğru uçuyorsanız, spini saat yönüne (sağ dümen/yatış), soldan sağa uçuyorsanız spini saat yönünün tersine (sol dümen/yatış) yapacaksınız.

Stall olup, dümeni vurup spine başladığınız nokta sıfır noktası, 360 derece döndünuz, etti 1 tur...

3/4 tur daha döndünuz, diger bir degisle 3 ceyrek (3/4x360=270 derece). Spini durduracak ve Box eksenine dik olarak manevradan çıkış yapacaksınız. Bu sayede Humpty Bump'a (Hörgüç) geçiş yapılacak.

Anlatımdan birşey anlamadım diyorsanız, ahan da buyrunuz videosu :)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Efenim sorun, sorun ki aklımız yettiğince, dilimiz döndüğünce anlatmaya çalışalım. Daha da zor sorun ki kendimizi zorlayalım. Bilmediğimiz yerden sorun ki dağarcığımızı da genişletelim, bilmediğimiz kısımları farkedelim bu vesileyle...

Faydası olduysa ne mutlu...
 
Gün sonu raporu:

Sabah erken saatlerden itibaren, rüzgar önce kuzeyden piste paralel, daha sonra guneyden piste paralel ve ardından da batıdan piste dik olarak esti, hızı ortalama 13-14 km/h civarıydı.
Öğlen saatlerinde sıfıra indiği de oldu...
Bu şartlarda sekansı her iki yönde de uçma şansını yakalamış oldum. Sağdan sola biraz daha iyi çıkarıyorum... Yavaş yavaş oturuyor elim soldan sağa da, bakalım...

19 sorti, 39 sekans tekrarı. Bi 40 saniye daha güvenli uçsam her sortide 3 sekans tekrarı mümkün olacak. Bir sortide 3 sekans uçmayı denedim bugün, indiğimde 3,69 idi hücre değerleri. Riske edersem aklım kalacak, uçuş konsantrasyonumu bozacak, sineğin kanadında kalsın yağ diyerek zorlamıyorum o kadarını... Rüzgar olur, aksilik olur, pas geçmem icab eder, box'ı direk ayarlayamam vs vs... 3300 luk tavsiye ediliyordu üretici tarafından lakin ben bataryaları 3700 luk seçmiştim, ağırlık hissedilse de yine de süreden dolayı tercihimden memnunum. Belki 4000 üzeri kapasitede 3 sekans uculabilir ancak bu sefer de 3D uçuştan keyif alamayacağım, zira ağırlık hissedilir derece artmış oluyor... Şu an tek tuşla IMAC, tek tuşla 3D/XA


Figur Z'de uçuş hattının mesafesini ayarlamak için baya uğraştım bugün. Çok yakın olunca 60 derecenin üstüne cikiyorum, boyunlar kırılacak kadar yukarı bakıyor :)

Çok uzak olunca da çapraz bacak çok uzuyor... Antrenman modeli küçük olunca da mücadele etmem gerekiyor uçakla. Hem bozuluyor hem keyifsiz bir görüntü oluyor model görünür olmaktan çıktığı için...
Ne uzak ne yakın, tatlı bir mesafeyi güzelce oturttum gibi. Biraz daha üzerinden geçeceğim ilerleyen haftalarda...

Bu arada Sacha Cecconi ile konuştuk bugün. 2022 sekansları için videolar yakında gelecek diyor. Dedim 2022 ye daha 20 küsür gün var, biz 2021 uçuyoruz halen :)

Bakalım. Birkaç hafta daha 2021 devam, sonrasında 2022 sekanslarını çalışmaya başlayacağız. İnceledim, teknik bakımdan oldukça zorlayıcı... Keyifli bir sezon oluyor, umarım bir aksilik yaşamadan bitiririz...

Foruma selamlar
 
Son düzenleme:
Gün sonu raporu:
Detaylı gün sonu raporu için teşekkür ederiz, ellerine sticklerine sağlık :bravo::thumbup:
Bakalım. Birkaç hafta daha 2021 devam, sonrasında 2022 sekanslarını çalışmaya başlayacağız. İnceledim, teknik bakımdan oldukça zorlayıcı... Keyifli bir sezon oluyor, umarım bir aksilik yaşamadan bitiririz...
Üstad sen bu sene resmî olarak yarışmalara katılıyorsun değil mi ?
 
Haftalık rapor:

Saat 6:14 de hava aydınlanıyor. Genelde o saatlerde pistte olmaya çalışıyorum ama bu hafta alarm kurmadım, vücuduma bıraktım o işi ve uyandığımda saat 7 civarıydı. Dinlenmeye ihtiyacı varmış demek ki...

Sahaya vardığımda haftaya ucuş yaptığımız sahada yapılacak olan bir takım şehir etkinlikleri dolayısıyla etkinlik ekibinin mobil aydınlatma kulelerini pist boyunca dizdiklerini gördük. İdari amire konuyu bildirince yüklenici firmayı çağırdı. ilgili saha mühendisi arkadaş (her yeri dövmeli irlandalı bir kardeşimiz), yanlış planlama olduğunu, etkinlikten bir kaç gün önce dizilmesini öngördüklerini ancak bir işgüzarlıkla böyle bir durumun yaşandığını söyleyip özür diledi vs. ancak kulelerin yerlerinden kalkması saat 8:45'i buldu. Uzun lafın kısası sabahki 2,5 saatlik verimli zamanı kaçırmış oldum...

Buna rağmen sakin sakin 14 uçuş, 28 tekrar yaptım. Uçuş sayısı çok düşmemiş görülebilir belki ama 2:30 dakikadan 2 tekrarı yapıp uçuşu erken sonlandırdım. Kalan 2 dakikalık rezerv bataryayı tüketmeden ve tekil manevra tekrarları yapmadan direk inişe geldim. Bu sayede uçuş süreleri kısaldı, aynı zamanda bataryayı da az tükettiğim için şarj surelerim de azaldı... Verimli tekrarlar yapabilmiş oldum bu sayede...

Figur Z için mesafe ayarlayacağımı söylemiştim. Baya kastım bu konuya. Çeşitli BOX mesafelerini denedim. Tam durduğum noktadan 200 metre mesafede tuğla bir çevre duvarı var (Mezarlık sınırı idi sanırım), 75 metre ötede ise tel çit var (Property limit), tel çite yakın (110-120 metre) arası box yapınca uçak Z'nin üst bacağında iken 60 derecenin üstüne çıkıyor açı, boyunlar katlanıyor yukarı bakarken. Bir nevi uçak düşeyde taca çıkıyor (sınır açı yatayla azami 60 derece)

Dış duvara yakın BOX yaparsam da (160-180 metre gibi takriben) taca çıkma sorunu ortadan kalkıyor, lakin uçak ufak olduğundan diagonal bacak çok uzuyor. Ortadaki tono dağılmasın diye de düzeltme gerekiyor (Rudder, elevator). Uçuşlarda süreklilik esası olması açısından pek iç açıcı durum değil bu. Zira çoklu tekrarlarda farklı farklı sonuçlar çıkabiliyor. Siz diyin uçağın boyutu, ben diyeyim beceriksizlik... Sonuç olarak tutarlı olarak tekrar etmek baya güç oluyor manevrayı.

Bu yüzden uçağın boyutlarını gözeterek olası en yakın BOX mesafesinde (taca çıkmadan) uçmayı denedim. Sanırım 130-140 metre gibi mesafelerde güzel oturtuyorum Figur Z'yi.

Bir püf noktası:

Her zaman olduğu gibi manevra girişinde modelin düz olması elzem (kanat yatık, dalıyor çıkıyor vs olmaması gerekiyor modelin). Eğer heading kaçıksa; örneğin sağdan sola uçuyorsanız ve heading'iniz (istikamet de diyebiliriz sanırım) saat yönünde kaçıksa elevator çekip Z nin diagonal bacağına çıktığınızda uçak size doğru yaklaşma eğiliminde olacaktır. Dolayısıyla ya doğru istikamette ya da minik bir oyunla istikametinizi saat yönünün bir miktar tersinde tutarsanız hem modelin tepenize gelmesine müsade etmemiş oluyorsunuz hem de Z nin üst düzlüğüne geldiğinizde BOX alt bacağa göre 5-10 metre uzaklaşmış oluyor ki bu da taca çıkmanızı önlemiş oluyor... Bu durum yan rüzgarda uçuyor iseniz, rüzgar yönüne doğru yaptığımız rüzgar düzeltmesine ek olarak düşünülmeli

Dakika skor bu şekilde....
Selamlar, sevgiler
 
Son düzenleme:
Buna rağmen sakin sakin 14 uçuş, 28 tekrar yaptım
Klavyene sağlık hocam. :thumbup: Yinedetaylı ve harika bir haftalık rapor olmuş.:bravo:

Küçük bir ricam olacaktı. ;)Eğer uçuşa yalnız gitmiyorsan ve imkanın varsa acaba 1 tam uçuşu videoyu çekip bizimle paylaşabilir misin ?:saygilar:
 
Küçük bir ricam olacaktı. ;)Eğer uçuşa yalnız gitmiyorsan ve imkanın varsa acaba 1 tam uçuşu videoyu çekip bizimle paylaşabilir misin ?:saygilar:

Üstad, iş çıkışı talebin üzerine kısa bir uçuş için gittim sahaya, hava kararmadan önce. Kapıdaki güvenlik arkadaştan rica ettim kayıt almasını. Sağolsun Hörgüç (humpty bump) sırasında videoyu kapadı, uyarınca yeniden açtı; figür Z çıkışı görünür halde. Lakin zemin görünür şekilde tutmayınca kamerayı, malesef geometri pek anlaşılır olmuyor videodan ancak yine de giriş çıkış irtifalarını algılamak mümkün. Haftaya daha farklı bir yöntem düşünüyorum. Şimdilik bununla idare edin lütfen :)

Not: Kameraman'ın azizliğine uğrayınca Hörgüç ve sondaki 90 Turn malesef kayda girememiş oldu :(

Video güncellendi:
Üzerine overlay olarak her manevranın Aresti simgesini ve uçuşun enerjisine uygun bir müzik ekledim. Daha ne yapayım, belediye sizler icin çalışıyor :)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Üstad, iş çıkışı talebin üzerine kısa bir uçuş için gittim sahaya, hava kararmadan önce. Kapıdaki güvenlik arkadaştan rica ettim kayıt almasını
Sana da zahmet oldu ama çok teşekkür ederiz hocam :thumbup::bravo: :RCKolik:
Not: Kameraman'ın azizliğine uğrayınca Hörgüç ve sondaki 90 Turn malesef kayda girememiş oldu :(
Hiç sorun değil, bize özel uçuş yapıp çekmişsin :heartxf: Daha ne olsun :thumbup:
Video güncellendi:
Üzerine overlay olarak her manevranın Aresti simgesini ve uçuşun enerjisine uygun bir müzik ekledim. Daha ne yapayım, belediye sizler icin çalışıyor :)
Aresti simgesi koymak harika olmuş :hoppa: Böylelikle hanagi hareketi yaptığını daha kolay anlamış olduk:thumbup:
 
Sana da zahmet oldu ama çok teşekkür ederiz hocam :thumbup::bravo: :RCKolik:
Rica ederim zahmetlik bir durum yok, keyif aliyorum paylasmaktan
Hiç sorun değil, bize özel uçuş yapıp çekmişsin :heartxf: Daha ne olsun :thumbup:
Kendime de ucus yapmis oldum aslinda bahaneyle :)
Aresti simgesi koymak harika olmuş :hoppa: Böylelikle hanagi hareketi yaptığını daha kolay anlamış olduk:thumbup:
Aresti olmaksizin videodan saglikli fikir edinmek pek mumkun olmasa gerek, ozellikle konuya asinaligi olmayan dostlarimiz acisindan....

IMAC ya da F3A mumkun mertebe tum ucus alanini (Yatayda 60° saga ve 60° sola, Duseyde 60°) kullanarak icra edilen disiplinler, dolayisiyla tum sahayi cekince ucak ekranda bir nokta olarak belirebiliyor yalnizca. Yakinlasinca da manevranin genel geometrisi belirgin olmuyor. Ciplak gozumuzle dolunay'i kocaman gorup de fotografta nokta cikmasi gibi :)

Aslinda iki kamera olsa guzel olabilir, biri genis aci sabit sekilde, digeri ise bildigimiz yakinlastirilmis goruntu (simulator ekraninda oldugu gibi). Bakayim, ekip ekipman ayarlayabilirsem denemeyi dusunuyorum
 
Son düzenleme: