İniş takımı sequencer projesi

İniş takımı sequencer projesi

Abi sen bu işi bitirdin artık aştın bazı şeyleri.
Şapka çıkartıyorum[emoji4] [emoji106] .

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
İniş takımı sequencer projesi

Bugün yine Zafer Şahin'i andım bolca. Başıma bunları bela ettiği için! :p :D
Daha önce modlardan söz etmiştim. Karma mod oluşturmayı planladığımı anlatmıştım. Yani iniş takımları toplandığında tüm kapaklar kapalı ama açıldığında bir grup kapak kapanırken bir grup kapak açık kalacak şekilde. Gerçekten de belalı bir kodmuş. Olması gerektiği şekilde çalıştırana kadar dün gece yarısına kadar uğraştım ve sonunda oldu. Bugün de uçağa monte ettim. Salak gibi bir video çekmedim!!!
Şimdi asıl olay şu: Yerde bolca test ettim Tamamen planlandığı gibi çalışıyor. Yani P51'in ana dikme kapakları iniş takımı açıldıktan biraz sonra kapanıyor ama kuyruk tekerinin kapakları açık kalıyor. Havalandım. Orada da sorun yok. Gelip indim. Süper. Aradan bir yarım saat geçti. Tekrar havalandım. İniş takımlarını topluyor ama kapaklar kapanmıyor. İnişe gelirken de iniş takımları aşıldıktan sonra kapaklar yine açık bekliyor.
İlk enerji verildiğinde kapakları açıp kapama olayı var. Orada hiçbir sorun yok. Yani tıkır tıkır çalışıyor. Servolar da sağlam demek ki. Eee??? Durup dururken işlemciye yüklü kod mu değişti??? Akıl alacak iş değil gerçekten de.
Bu hafta oturup sıfırdan bir kod yazmayı planlıyorum. Bakalım nasıl olacak...
 
İniş takımı sequencer projesi

Ahhh bu Zafer yok mu Sümer abi, bu işleri senin başına sardı, ondan sonra ortalardan kayboldu :laugh: ;D

Abi karma koda, yani bazı kapakların açık iken diğerlerim kapalı olmasına neden ihtiyacın vardı, hatırlayamadım :rolleyes: Normalde hepsinin kapalı ya da açık olması gerekmiyor muydu ?
 
İniş takımı sequencer projesi

P51'de iniş takımları açıkken ana dikme kapakları kapalı bek teker kapakları açık kalıyor.
Az önce eski kodu değiştirdim. Kapak hareketini yavaşlatma işlevini iptal ettim. İlk fırsatta uçakta test edeceğim.
Olmazsa bu sefer ana dikme kapaklarını da açık bırakacağım.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
İniş takımı sequencer projesi

Sümer abi tahmin ediyorum ki yakın bir zamanda Airbustan iş teklifi alacaksın içime öyle doğuyor. :D Kolay gelsin abi. :)
 
İniş takımı sequencer projesi

Sümer Yamaner' Alıntı:
Bugün yine Zafer Şahin'i andım bolca. Başıma bunları bela ettiği için! :p :D
Daha önce modlardan söz etmiştim. Karma mod oluşturmayı planladığımı anlatmıştım. Yani iniş takımları toplandığında tüm kapaklar kapalı ama açıldığında bir grup kapak kapanırken bir grup kapak açık kalacak şekilde. Gerçekten de belalı bir kodmuş. Olması gerektiği şekilde çalıştırana kadar dün gece yarısına kadar uğraştım ve sonunda oldu. Bugün de uçağa monte ettim. Salak gibi bir video çekmedim!!!
Şimdi asıl olay şu: Yerde bolca test ettim Tamamen planlandığı gibi çalışıyor. Yani P51'in ana dikme kapakları iniş takımı açıldıktan biraz sonra kapanıyor ama kuyruk tekerinin kapakları açık kalıyor. Havalandım. Orada da sorun yok. Gelip indim. Süper. Aradan bir yarım saat geçti. Tekrar havalandım. İniş takımlarını topluyor ama kapaklar kapanmıyor. İnişe gelirken de iniş takımları aşıldıktan sonra kapaklar yine açık bekliyor.
İlk enerji verildiğinde kapakları açıp kapama olayı var. Orada hiçbir sorun yok. Yani tıkır tıkır çalışıyor. Servolar da sağlam demek ki. Eee??? Durup dururken işlemciye yüklü kod mu değişti??? Akıl alacak iş değil gerçekten de.
Bu hafta oturup sıfırdan bir kod yazmayı planlıyorum. Bakalım nasıl olacak...

Bu mesajını şimdi farkettim abim. Gerçekten enteresan bir durum. Anladığım kadarıyla yerde tüm sekans olması gerektiği gibi çalışıyor, ama uçuşta sekansın son aşaması olan ana iniş takımının iç kapaklarının kapatılması adımını her iki pozisyon için de yapmıyor... Herhangi bir şeyi yerde yapabilip havada yapamamak söz konusu olunca aklıma iki şey geliyor, birincisi aerodinamik kuvvetlerin etkisi, ikincisi ise motoer titreşimi. İkinciyi elemek kolay, yerde uçak sehpada ve motor çalışırken iniş takımlarını test ettin mi? Eğer bu testi yaptıysan veya yaparsan ve kapaklar sorunsuz çalışırsa geriye bir tek aerodinamik kuvvetler kalır diyeceğim ama onun da ne gibi bir etkisi olabilir emin değilim. Bildiğim kadarıyla iniş takımlarında bir posizyon sensörü yok, yani iniş takımının kapanması gecikse kapak servosuna "dur problem var sakın kapanma" diyecek bir sistem tanımlamadın. Fazla akım çekiyor desem zaten o zaman motor durur, 1 yada 0 ordaki kontrol mekanizması, arası yok. Sanki titreşim daha ön planda gibi. Biyerlerde soğuk lehim falan olabilir mi titreşimle temassızlık yapan?

Bu meseleyi çöz sana yeni bir hedef vereceğim bu mustangin iniş takımı sekansı için, onu da yaparsan tamamdır tam olarak doğru çalışıyor diyeceğim :)
 
İniş takımı sequencer projesi

İlk uçuşta tamamen olması gerektiği gibi çalışıp ikinci uçuşta sapıtması akılla mantıkla açıklanamıyor. İlk uçuş öncesi yerde normal çalışıp ikinci uçuş sonrası yerde çalışmaması da öyle. :)

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
İniş takımı sequencer projesi

Sümer Yamaner' Alıntı:
İlk uçuşta tamamen olması gerektiği gibi çalışıp ikinci uçuşta sapıtması akılla mantıkla açıklanamıyor. İlk uçuş öncesi yerde normal çalışıp ikinci uçuş sonrası yerde çalışmaması da öyle. :)

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İlk uçuşta normal çalıştığını kaçırmışım. Bu durumda üç ihtimal var, ilki yatır, ikincisi kedi, üçüncüsü fare...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Özgür Evren Varol' Alıntı:
İlk uçuşta normal çalıştığını kaçırmışım. Bu durumda üç ihtimal var, ilki yatır, ikincisi kedi, üçüncüsü fare...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hezarfen'in her köşesi yatır zaten! :p
Kedi yok. Fare için kapan koydum.
Bugün yerdeki kontrollerde sorunsuzdu. İlk uçuşta yine açık kaldı. Yavaşladım, kapatıp açtım. Normal çalıştı. Sonraki dört sortide sorun çıkarmadı.
 
Ocak 2018'den sonra gerekli kod düzenlemeleri sonrasında sequencer sorunsuz olarak çalışmaktaydı. Ancak geçen gün bir arkadaşım Assan marka kapak kontrolcüsünde kapakların açık kalma sürelerinin de ayarlanabildiğini gösterdi bana. Ben de bu özelliği kendi sequencerime entegre ettim. Artık retractların hızına göre kapakların ne kadar süre açık kalacağını da ayarlayabiliyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bir arkadaşımız çok büyük olmayan EDF'li bir A320 yapıyor. Epeyce de ilerledi. Kanadı 155 - 160 cm kadar. Dolayısıyla her istediğimiz şeyi koyamıyoruz. Flapları ikişerden toplam dört parça. Flap kontrolcüsü gerekiyor. İniş takımı kapakları için de gereksiz yere altı kanallı iri bir devre koymayalım dedik. Bunlar tek kanallı kapak kontrolcüleri. Alıcıdan retract sinyali alıp hem kapak servosuna hem retracta sinyal gönderiyoruz. Yani kapak açılıyor, iniş takımı açılıyor, kapak seçilmiş moda göre ya kapanıyor ya da açık kalıyor. Endpointler ve mod butonların kombinasyonları ile ayarlanıyor. İstenirse reset ediliyor. Ayrıca A320'de ana dikmeler ve burun dikmesi montaj pozisyonları nedeniyle ters çalışıyor. Yani ana dikmeler açılırsa burun dikmesi kapanmış oluyor. Bu devre onu da reverse edebiliyor.
Servo konnektörleri dik ve yatık olarak iki şekilde hazırladım. Birini ana dikme kapağında diğerini burun dikmesi kapağında kullanacağız.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Oldu mu şimdi? Oldu mu ya? ...
En sevdiğim, en güvendiğim markanın cihaz kılıfı bu kadar mı çirkin olur? Tamam işlevsellik daha önemli ama biraz da yakışıklı ossun!
Üstelik ojeli mojeli... Ne o öyle?